LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
henrismit
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2008 16:49

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door henrismit »

heb 20 januarie 2006 mijn telefoon contact met @home beeindigt.
mijn contract liep 7 jullie af en vanaf deze datum is dit ook door @home stopgezet ( dus ook de betaling)
nu zie ik opeens dat ik de afgelopen 2 maand weer ben gaan betalen voor iets wat dus al in 2006 is stopgezet.
geprobeerd de klantenservice van ziggo te bereiken (1,5 uur met mijn mobieltje) heb ik deze poging maar opgegeven.

wat ik nu doe als het bedrag van rek. afgaat storneer ik deze.
dit zal dus wel leiden tot de afsluiting van de andere diensten waar ik overigens geen klachten over heb ( internet, dig. televisie met een uitbreidingspakket)

heb ook al gelezen dat ze je doodleuk een deurwaarder aan de deur sturen..

denken deze mensen dat ze god zijn ??????

het leuke komt nog,,,,,,,
het telefoonnummer waar ik voor betaal bestaat niet eens.................

een ( nog wel) ziggo klant

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Stuur een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar Ziggo waarom u storneert. Kopie van brief. Verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.
Aangeven dat u binnen 4 weken schriftelijk antwoord verwacht. Zo niet voorleggen aan Geschillencommissie. In brief aangeven dat u naar geschillencommissie gaat.

Ook de afdeling financiën gaat gebukt onder het zenden van foute facturen. Dit lijkt mij inderdaad ook de prelude tot een onterechte afsluiting door Ziggo. Vandaar mijn advies dit zo aan te pakken. Dan kunt u meteen bij de Geschillencommissie aangeven dat u onterecht afgesloten bent of onjuiste aanmaningen krijgt mocht het foutenfestival een staartje hebben.

lurvi09
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:23

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door lurvi09 »

Ik probeer ook al weken de klantenservice te bereiken, maar er is werkelijk geen doorkomen aan. Ik wil graag van mijn Z2 abonnement af, voor digitale tv. We hebben dmv van een antwoordkaart die bij de decoder zat aangegeven dat we GEEN extra pakketten willen. Dit later nogmaal telefonisch doorgegeven aan de klantenservice, maar die verwijzen ons steeds naar Mijn Ziggo. Helaas moet ik daat de code van mijn smartcard invoeren en dan zegt hij doodleuk dat hij de code van de kaart niet kent.

Ik geef het op. Overstappen lijkt de beste optie, maar heb bij mijn zus ook al gezien welke ellende dat met zich mee brengt (maand geen telefoon, 6 weken geen internet, enz.)

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door DG1 »

Massaal opzeggen is het beste wat we kunnen doen.

Nu heeft men onlangs zwart op wit gewoon weer geld afgeschreven. Dit geheel tegen het bericht en afspraken met ziggo in.
Ziggo is een club van kletsmajoors en houden zich niet aan de afspraken.
Zo strijken zij duizenden euro's rente op.
Nee, Ziggo betaald namelijk niets terug maar verrekent met de volgende nota.
Hier is iets niet pluis mensen.
Ik blijf het criminele praktijken vinden en overweeg net als anderen hier aangifte te doen.

Radar, graag actie naar dit compleet mismanagement bolwerk.
Die schijnheilige lach van Evers op de TV, hij verneukt ons allemaal mensen.
Inclusief de loopjongens voor Evers.
Jopp Evers reageert zelf nergens op maar onder elke mailing staat die misselijke naam.

Inmiddels is Radar op de hoogte van alle correspondentie.
Indien er geen oplossing komt gaat kompleet met naam en toenaam, e-mailadres de namen het internet op.
Weet niet of het mag, maar stelen van de klant mag ook niet.


Met onze huisadvocaat starten we een proces op of met camera bezoeken we Utrecht en Groningen.
Inmiddels heb ik alle abonnementen teruggebracht naar basis.

Ik voel me al maanden bedonderd en mensen die nog iets kunnen doen reageren gewoon niet.

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door DG1 »

Ulbe, volgens klantenservice van Ziggo maakt het callcenter er een grote bende van.
Indien je namen wilt kun je die zo krijgen ;-)
Door iemand van Ziggo gebeld en die hing de hele vuile was buiten.
Het callcenter vergeet zaken, waardoor jij denk dat het goed komt, klikt verkeerde vakje aan waardoor je niet internet Z2, maar Z3 krijgt etc.
Ulbe, het is een hele grote bende.

En dat kan ook niet anders, een callcenter medewerker heeft geen binding met het bedrijf.

Taitennek
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 mei 2005 13:36

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Taitennek »

Dan heb ik misschien ook nog wel wat voor je......
Toen ik nog bij Casema zat, bestelde ik een digi-tv pakket. Alles werd netjes afgeleverd en de factuur was in orde en werd door mij betaald.
Toen werd Casema Ziggo en lag er een brief op de deurmat.
De bestelling was 'verkeerd gefactureerd'. Of ik maar even nog een openstaande rekening kon voldoen. Ik had geen zin in gezeur en gezeik en heb betaald.
Nu heb ik begin november een extra zender pakket bijbesteld [zgn kennis pakket]. In eerste instantie werd de bestelling niet eens uitgevoerd. Later is dat wel gebeurd, maar tot mijn grote verbazing stond in de bevestigingsbrief dat ik een nieuwe modem zou krijgen [waarvoor eigenlijk? ik heb net een nieuwe modem] en Ziggo stelde dat ik de oude modem' terug moest sturen op eigen kosten.
De aangepaste factuur? De zgn. gratis modem kostte toen ineens €59,05 [die dus ook betaald is]. En nu moet ik hem op eigen kosten terugsturen omdat Ziggo stelt dat de modem in bruikleen is gegeven.
Alles staat zwart op wit en ik stel het ter beschikking aan TROS Radar want dit is diefstal.
Op klachten formulieren wordt niet gereageerd.

Ik overweeg aangifte te doen wegens oplichting en laat mijn rechtsbijstandverzekeraar onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.

En als je wilt stel ik ruimte op mijn website beschikbaar zodat je het in ieder geval openbaar kunt maken.
Ik houd er namelijk ook niet van opgelicht te worden en al helemaal niet door zo'n monopolist als Ziggo.

Stuur maar een mailtje naar [email protected] met je e-mail adres en dan neem ik contact met je op.

Groetjes,
Taitennek :mrgreen:

vwt5
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2008 11:34

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door vwt5 »

Ik heb ook een klacht, Ziggo heeft bij mij 398,80 Euro zomaar van mijn rekening afgeschreven, na een maand kwam ik er pas achter omdat de rekeningafschrift dan pas komt.

Ik heb direct gebeld naar Ziggo had ik gevraagd om een bosje bloemen ter compensatie van het wangedrag dat Ziggo zomaar geld afschrijft van mijn rekening. Ik heb nog nooit contact gehad met Ziggo dus hoe komen ze dan aan mijn naam en rekeningnummer?

Ik vind het een grote asociale bende en dan troggelen ze zomaar geld van mijn rekening af. Het is diefstal. Als ik ongeveer 400 euro van de bank leen heb ik ook flinke rentekosten, wie betaalt me dit dan terug?

Om het geval nog erger te maken, ik kom er toevallig achter, wat van de mensen die er niet achter komen? Bijvoorbeeld opa en oma of de oudere buren? Boeven zijn het.

Met vriendelijke groet,
Roelof Broekman

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt onterechte incasso's tot een jaar na datum incasso door de bank laten storneren omdat de bank van Ziggo geen bewijs van uw toestemming tot incasso aan uw bank kan overleggen.
Ik ben het met u eens dat hier sprake is van diefstal en het stoort mij dat banken niet zorgvuldiger met a.i. omgaan. Ik adviseer u dan ook hier een officiële klacht over bij de bank te deponeren. Er gaat n.l actie ondernomen worden als een bedrijf vaker onterechte incasso's doet.

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door DG1 »

Mensen wat gaan we doen tegen deze asociale bende die Ziggo heet?

Hier weer 68,08 afgeschreven terwijl ik 3 week bevestiging kreeg dat er niets afgeschreven zou worden.
Tevens heb ik nog 41,00 tegoed + 68,00 + een claim van inmiddels € 500,00
De beide heren die mij gediend hebben bij Ziggo reageren nu niet meer, van hun heb ik directe e-mailadressen maar het gaat nog net te ver om dat te openbaren.

Mocht je een naam hebben? voornaam.achternaam@@office.ziggo.nl dan kun je personen e-mailen, of ze reageren.....
Op aangetekend reageren ze ook niet, het is toch gewoon asociaal.
Stikken kun je.
Voor de Tv een beetje schijnheilig, past mooi in deze tijd.

Schroef in ieder geval al u abonnenten terug tot de basis en vertel door aan iedereen die het horen wil dat ze zeker geen Ziggo moeten nemen.
Je kunt ook op de website, afmelden en weer aanmelden of ze het nog begrijpen is afwachten geblazen maar dat het ooit goed komt twijfel ik aan.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ DG1
Als Ziggo in gebreke blijft u hun schuld terug te betalen, overweeg dan een gang naar de Geschillencommissie, waar u ook de vervolgschade kunt vorderen.

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door DG1 »

TdeHond, dus alle leed van de afgelopen 6 maand kunnen we met de geschillen commissie oplossen?
Probeer te een minnelijke oplossing te komen met Ziggo, maar merk dat daar geen aandacht voor is.
Omdat mijn klacht niet tot de bewuste radar klachten behoort zal het binnen Ziggo wel geen prioriteit hebben.
Ziggo heeft een aantal fouten herstelt maar inmiddels is het weer drama, foute december factuur en terwijl we geld tegoed hebben schrijven ze geld af.
Tevens hebben we zwart op wit dat het geld niet meer automatisch zal worden afgeschreven, maar Ziggo lijkt wel een legale boeven instituut.

Dus jij beveelt aan: de geschillencommissie?
Omdat wij een groot bedrijf hebben en een huisadvocaat wil ik het via hun spelen, heeft dit niet meer succes.
Ik doe er alles aan om met Ziggo in contact te treden, maar ze reageren niet of sturen je gewoon naar huis als je aan de balie komt.

Gezien de laatste problemen is mij een bezoek aan Ziggo afgeraden, ik sta namelijk niet meer in voor de veiligheid van het personeel.
Dus moet ik een verstandige keus maken, er zouden wel eens rake klappen kunnen vallen.

En zo moet het toch niet zijn?

Bedankt!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als een provider weigert te communiceren met de klant op een manier die leidt tot oplossen van een probleem, dan is inschakelen van de geschillencommissie telecommunicatie of een gang naar de rechtbank, waar u ook "vervolgschade" kunt vorderen de volgende stap.

Ik heb mijn probleem met Telfort na 9 maanden opgelost dankzij bemiddeling moederbedrijf KPN. Achteraf vind ik dat ik veel te lang heb doorgetobd met T. en had ik mijn koudwatervrees moeten overwinnen door naar de Geschillencommissie te stappen. Dit gebeurt mij geen 2de keer. Lost een provider een probleem niet op en worden zelfs aangetekende brieven genegeerd dan is het tijd voor de volgende stap.

Zoals het niet moet, zie:
Telfort maakt fout op fout

mandyjaspers
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2008 19:07

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door mandyjaspers »

hallo,
ik heb het helemaal gehad met ziggo!!!!! Ze hebben in september veel teveel namelijk 180 euro ongeveer teveel van onze rekening afgeschreven omdat wij een totaal pakket kozen. Door dit totaal pakket hebben ze per ongeluk 2 digitale ontvangers en nog veel meer afgeschreven. Ze beloofden het terug te storten maar ik heb tot op heden nog steeds niets ontvangen :twisted: :evil: Ik heb dus voor de ongeveer vijfde of zesde maal gebeld omdat ik dus nu in december nog steeds niks terug heb ontvangen.

ik heb eerst die meneer aan de telefoon boos af
zitten blaffen en daarna zegt hij dat het geld deze week nog mijn rekening staat en uiterlijk maandag :( volgende week. Ik hoop het van ganze harte voor hen want anders ben ik geneigd om toch eens hardere maatregelen te treffen!!!!!! :twisted: :twisted: mandy[/url][/u]

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door DG1 »

@mandy, vergeet het maar, Ziggo zwijgt.
Hier 68,08 afgeschreven terwijl de machtiging is ingetrokken en bevestigd is.
Tevens 2 pakketten in rekening gebracht die we niet eens hebben.
Gelegaliseerde boeven zijn het.

Terugstorten doen ze amper, ze verrekenen het met de volgende maand.
Dan komt de rente in hun portemonnaie.

Heb je een voor.achternaam? Zet dan onderstaande erachter.
office.ziggo.nl
Wil je adressen, persoonlijke mail sturen.

Ik heb genoeg voor je, lees mijn bijdrages.
Met elkaar krijgen we wel waar we Ziggo willen hebben.
Aan individuen hebben ze maling.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Big-V »

Misschien wat overbodig om nog te vermelden.. maar ik heb nog nooit zo'n waardeloze internetprovider gehad als Ziggo. Tijdlang afgesloten geweest van internet en TV door hun fout (het herstellen van die fout duurde twee weken). De hele dag door valt de verbinding keer op keer weg (al maanden lang) en zo nu en dan werkt het helemaal niet.
Lekker allemaal.

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door DG1 »

@Big-v, maar wat gaan we er aan doen met elkaar.

Petitie?
Blokkeren het hoofdkantoor?

Zeg het maar.

Loze beloftes in Radar die niet eens op mijn berichten reageren.
Zie nog die smoel van Evers voor me op TV, een glimlach van oor tot oor en dan die andere loop jonge die met een grote mond achteraf niet dat kan waarmaken, bah, waarom worden mensen altijd bedonderd?

Al 6 maand rotzooi maar Ziggo weigert al de door mij gemaakte kosten te betalen. Maar ik geef niet op.

Problemen zijn opgelost, maar toch weer diefstal van zomaar film+sport berekent in december en onrechtmatig (gejat dus) € 68,08 euro afgeschreven.

Dan is er een betaling van 47,70 geweest die na 12 dagen niet eens verwerkt is.

Totaal krijg ik 41+68 terug en een claim van € 500,00 (fractie van de daadwerkelijke kosten)
Maar nog geen rooie cent gezien.


Stap 1: Eerst alle callcenter personeel eruit trappen want daarmee kun je zakelijk geen succes boeken.

Stap 2: Commerciele belangen laten doen door mensen die hart voor de zaak hebben.

Ik weet nog wel een bedrijf die de organisatie structuur van Ziggo onder de loep neemt. veel meer rotzooi dan nu zal er niet van komen.
En de rotzooi is zelf verkondigd door een medewerker van Ziggo.

mandyjaspers
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2008 19:07

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door mandyjaspers »

hoi,

mijn naam is mandy jaspers en ik heb zelfs ook al een brief gekregen van ziggo dat :twisted: ik mijn geld terug zou krijgen maar terugstorten ho maar! en als ik mijn geld inderdaad nog niet terug heb maandag dan wil ik zeker ook :roll: stappen tegen ziggo ondernemen want ik wordt er doodmoe van om iedere keer te bellen ..

En je hebt inderdaad gelijk dat ze niet kijken naar een individu want het interesseert ze niet veel ook al blaf je ze uit voor :roll: wat dan ook!!!!

groetjes mandy jaspers

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door DG1 »

Blijven volhouden Mandy en op een nette manier dreigen maar ook menen wat je gaat schrijven.

Ik zal ze in ieder geval vragen waarom het allemaal zo gaat als het nu is, heb vaker in mijn zakelijke besognes met dit bijltje moeten hakken.

Ik ben uitgenodigd voor a.s. dinsdagmiddag 091208 bij Ziggo.
De intentie is om mij tevreden weer naar huis te laten gaan.
We zijn op de goede weg.

Ze kennen de consequenties en wellicht gaat net op tijd hun ogen open.

ziggoslactoffer
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2008 00:00

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door ziggoslactoffer »

Al googelend vond ik toevallig dit forum!

Ook ik heb zeer slechte ervaringen met Ziggo.
Ik heb een klachtenbrief met eisen opgesteld en deze verstuurd op 27 oktober. aangetekend hoeft niet eens, ze geven notabene zelf aan dat je schriftelijk op kunt zeggen. Ik heb Athome (zo heetten ze toen nog) in mei ook al eens een klacht per brief verzonden. Nooooit meer wat van gehoord!!
Aangetekend doe ik niet. Ik heb al genoeg kosten door hun en ben niet van plan die nog verder te verhogen. Tot nu toe hebben ze niet gereageerd, terwijl ik had gevraagd dit binnen 14 dagen te doen. Zo niet, dat heb ik in de brief gesteld, beschouw ik het lidmaatschap/abbonnement per 27 oktober beeindigd. Ze hebben niet gereageerd dus.... ik heb de laatste factuur vandaag (5-12-2008) gestorneerd en heb hen dat per mail nog eens bevestigd.

Van de geschillencommissie wist ik het bestaan niet.
Wellicht dat ik mijn klachten aan hen voorleg.

Hoe dan ook, gewoon storneren. Je bent toch wel heel dom als je je laat bestelen1 als ze hun zaken niet voor elkaar hebben, of je brief/klacht niet lezen, laat staan behandelen, dan is dat hun probleem.

Als ze moeilijk doen, dan komen we elkaar wel bij de rechter tegen. Lijkt mij voor Ziggo een kansloze zaak.

mandyjaspers
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2008 19:07

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door mandyjaspers »

hoi,

ik blijf volhouden want ik ben :D altijd een doorbijter vooral als het om mijn geld gaat! :P

we zullen het wel zien. :twisted: :roll:

greets mandy

Gesloten