LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hemske
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2012 21:11

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door hemske »

ik heb me laten verleiden om een spelletje te kopen bij wild tangent voor 5,99 via click and buy. Na mijn verbazing is er de maand daarop weer een bedrag van 5,99 afgeschreven. ik heb gemailt om de boel stop te zetten bij zowel wild tangent als click and buy. Daar wordt niet op gereageerd. Toen heb ik het geld laten terug komen door mijn bank. Vanaf dat moment wordt er gereageerd dat ik een betalingsachterstand had. Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat het om een abonnement ging met de duur van 6 maanden en op een andere site van 12 maanden. Hun duidelijk gemaakt dat ik wilde stoppen wild tangent reageerde niet.
click and buy zei dat ik bij wild tangent de boel moest stop zetten.
Ik kon mijn account wel stop zetten bij hun maar dan moest ik inloggen. Ik heb daarvoor nooit een wachtwoord gekregen. Uiteindelijk kreeg ik een boete van 15 euro bovenop het bedrag van 5,99 euro. Ik heb vrij snel de 5,99 betaald omdat ik vond dat click and buy niet de hoofd schuldige was. Maar vandaag kreeg ik een brief van een incassobureau cannock chase dat ik binnen 5 dagen een bedrag van 62,63 moest betalen (15 euro + 47,60 incassokosten).
Wat kan ik doen aan dergelijke praktijken. Ik vind nl in dit geval dat ik dit bedrag hun niet verschuldigd ben. Vanwege nalatigheid van hun kant. Moet ik juridische stappen ondernemen of zijn er nog andere manieren.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Click & Buy heeft ook op mijn 2e mail totaal niet gereageerd.

Wel brieven sturen met allerhande dreigementen, maar niet het fatsoen hebben om een melding dat ze fout zitten te beantwoorden.

Wat een zooitje...

Oplichters? Het word steeds geloofwaardiger dat ze dit wel zijn.

Schakel2004
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2012 22:14

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Schakel2004 »

Beste mensen ik heb een vraag

Ik heb vandaag geprobeerd een account aan te maken bij Click and Buy (hoe dom kon ik zijn)
Dit werkte gelukkig niet! ik moest een PIN invoeren die ik op mijn mobiel zou krijgen!
En die kreeg ik, ik die PIN invullen gebeurde niks, je zou dus zeggen dat de account dus niet bevestigd is.

Weet iemand hier meer over, ze hebben wel mijn informatie en mobiele nummer.
Geen bankrekening nummer gelukkig!

Kunnen ze nu dan wel geld van mij pakken? ik heb geen aankopen gedaan aangezien het dus niet werkte.

Groeten Schakel

Fhvijgen
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2012 21:04

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Fhvijgen »

ik ben net als een aantal anderen voor € 50,= opgelicht door de combinatie van click and buy en itunes. Mijn advies: open nooit een clickandbuy rekening, als je een rekening hebt, hef het zo gauw mogelijk op. Als je ook slachtoffer bent, doe aangifte bij de politie. De politie wil dat graag weten.

MaartenH22
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2012 16:37

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door MaartenH22 »

Ook ik heb dezelfde problemen. Bij mij is ook 100 euro afgeschreven voor cadeaubonnen die aangeschaft zou hebben. iTunes heb ik ook gemaild en kreeg dezelfde antwoorden als mensen hierboven. Ze konden er niets aan doen en ik moest contact opnemen met Click and Buy. Die heb ik gebeld, waar iemand me in gebrekkig Engels te woord stond en me vertelde dat ik met iTunes contact op moest nemen. Ze stuurde me een soort automatische e-mail, die ik hierboven ook al een paar keer voorbij heb zien komen. Zowel mn itunes-acount als clickandbuy account zijn geblokkeerd. Ik heb meerdere antwoorden gestuurd op de mails van click and buy, maar die antwoorden nergens op.

Ik heb de bank gebeld. Deze heeft de transactie teruggedraaid en het rekeningnummer van click and buy geblokkeerd. Daarop kreeg ik inderdaad ook de 15 euro extra gerekend. Die kunnen ze uiteraard ook niet afschrijven.

Ik heb zojuist beide partijen een e-mail gestuurd en nogmaals op iets minder vriendelijke toon verteld niet te betalen voor iets wat ik niet aangeschaft heb. En daarmee is het voor mij even klaar. Ik heb gedaan wat ik kon en ze kunnen geen geld meer afschrijven. Het kost me veel tijd en energie waar ik geen zin in heb. En als ze deurwaarders willen sturen.. Laat maar komen, daar valt misschien wel in Nederlands mee te praten.

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, maar ik ben in ieder geval niet de enige met dit probleem...

Ik ga nu eens uitzoeken of ik nog aangifte kan doen van fraude.

Arie_O
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 okt 2008 20:02

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Arie_O »

Mensen stop toch met het op internet zetten van u rekening nummer.
Er zijn in diverse winkels speciale klanten kaart te koop, voor itunes betalingen.
Van af 10 euro, je logt in bij iTunes geef het nummer van de kaart in, en als je getild word, dan gaat het alleen om dat bedrag van deze kaart.
Bijv. bij een kaart van 10 euro kan er nooit meer dan dat bedrag worden af geschreven.
En zonder dat je een bank of giro cq. credit kaart nummer ingeeft.


gr. Arie

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

De soap met C&B gaat verder :(

Gisteren alweer een onjuist geadresseerde brief ontvangen, ondanks herhaaldelijke mails dat een en ander incorrect was, maar nu van 'Cannock Chase' (een incassoburo met bedenkelijke reputatie - zoek maar op dit forum).

Dan maar weer, boos, mailen:

Aan [email protected]:
Aan wie het aangaat,

ik ontving gister voor een derde keer een schrijven gericht aan P *****.

Ondanks herhaaldelijke meldingen van mijn kant, blijft deze stroom post komen.

Kennelijk wilt u niet luisteren naar een vriendelijk verzoek.

Daarom: Ik sommeer u bij deze uw post t.a.v. P ***** te staken, voor zover het het adres in H*** aangaat.

Hij is al reeds 2 jaar geleden verhuisd.

Het is uw taak onderzoek te doen - niet om onschuldigen lastig te vallen.

Deze incassobrieven zijn een stressfactor voor mijn vrouw en pasgeboren kind - ik laat dit niet ongestraft toe dat u hen, ondanks herhaaldelijke herinneringen blijft bedreigen.

IEDER volgend poststuk zal aangegeven worden als bedreigend en bewust lastig vallen.

Uw reputatie voor frauduleuze incasso`s is mij reeds bekend.

Ik verwacht binnen 48 uur bevestiging dat dit staakt!


T****
En nog een aan Click & Buy
From: ""
To: Collections <[email protected]>
Cc: "[email protected]" <[email protected]>
Sent: Thursday, January 26, 2012 8:47 AM
Subject: Cease and desist order [Ticket#2012011010002347]
To Whom It May Concern,

Yesterday i received yet another letter, this time from 'cannock chase' - again a collection agency with a tarnished reputation.

You have been informed, at least 3 times, to stop sending mail adressed to mr. ***** to my home.
You have no permission to harass me, my wife and my child - and these threats are a serious cause of stress with them.

Therefore you, and your subsidiary cannock chase, are hereby ordered to cease your stream of harassment.

You have 48 hours to confirm, via mail, that both you and cannock chase will stop your harassment, otherwise i will have no choice but to file charges against both you and cannock chase for causing unnecessary stress and threatening behavior.

Again, mr. ***** has moved, and if you cannot be bothered to investigate, or contact him directly, then do not bother innocent people with your crap.

To repeat myself: My wife and me are feeling threatened by your continuous mail, even though you have been told, repeatedly, to stop. This is against the law - and you will be held responsible for damages according to dutch law.

If i do not receive confirmation that you will stop, both from Click & Buy AND from Cannock Chase, i will sue for harassment and demand reparations for willfully and knowingly causing distress.
Ik gebruik dezelfde zin die veel van die malafide incassoburo`s gebruiken "ondanks herhaaldelijke herinneringen" en zo.

Je word knettergek van deze oplichters.

MaartenH22
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2012 16:37

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door MaartenH22 »

Na mijn laatste mail met richting click and buy en iTunes, waarin ik kenbaar maak aangifte te doen, ben ik van het gezeur af. Click and Buy heeft me een kredietnota gestuurd, de 100 euro is rechtgezet en ik heb zelfs 15 euro bijgeschreven gekregen op m'n account, waar ik geen recht op had. Dit waren de herinneringskosten die ik nooit betaald heb. Ach, ik zal het nooit gebruiken, want voor mij is click and buy wel klaar...

Berend Jansen
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2011 17:48

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Berend Jansen »

Vandaag ontving ik de onderstaande mail van Mijnpolitie.nl:

"Geachte mevrouw, heer,

Onlangs heeft u melding gedaan van oplichting op internet. Uw gegevens zijn verwerkt in een landelijke database en worden geanalyseerd.
Daarover zijn nog geen bijzonderheden te melden. Zodra dat wel het geval is, ontvangt u daarover een mail.

Wij hopen u van dienst te zijn,
Met vriendelijke groet,
Meldpunt Internetoplichting"


Ik ben benieuwd wat Click & Buy en iTunes hier van gaan merken.

Mara1975
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 okt 2011 22:26

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Mara1975 »

Mara1975 schreef:
Mara1975 schreef:Daarnet belt mijn vader (60+er) mij op. Er is geld door Click&Buy van zijn rekening afgeschreven. Mijn pa heeft geen internet, een mobiel uit 1920 ofzo, waarmee hij alleen prepaid kan bellen én toch is zijn rekeningnummer misbruikt voor een Click & Buy betaling.

Ik ga morgen dus contact opnemen met zijn bank (ING), maar heb zojuist dus ook een mail gestuurd naar Click&Buy met de eis tot terugstorting. Indien ze hier niet op ingaan heb ik gedreigd aangifte te doen bij de politie.

Ben dus heel benieuwd, de verhalen hier op het forum geven mij weinig hoop tot een snelle en goeie afhandeling :(

Newsflash!

Nadat mijn vader naar de ING was geweest was het bedrag van wel €2.39 een paar dagen later teruggeboekt en het rek.nr van C&B geblokkeerd.

Vandaag een brief in de bus. Van Cannock Chase! Of mijn pa even binnen 5 dagen een bedrag van €65.01 wil betalen! En dat was dan nog geadresseerd aan:

[voorletter + achternaam]
[achternaam + huisnummer]
[postcode + woonplaats]

Morgen dus even Cannock Chase bellen.. iemand hier die ervaring heeft met hen mbt telefonisch contact? Zijn het bloedhonden waar je weinig mee kan telefonisch of zijn het speurhonden die met je mee denken?

Zal hier nog even de laatste update geven so far.

Na contact gehad te hebben met Cannock Chase hebben wij van C&B via Cannock Chase de documenten gehad met daarop de gegevens van de betreffende bestelling. Hiermee zijn wij op advies van Cannock Chase naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen van "Misbruik persoonsgegevens/Oplichting". De agent aldaar was zeer geinstresseerd in het hele verhaal. Heb hem ook verteld dat er op dit forum meerdere ellende te vinden was omtrent C&B en vandaar mijn advies aan andere gedupeerde: doe aangifte! Onze aangifte is gericht aan C&B omdat zij degene zijn die het geld van de rekening hebben afgeschreven. Over de aangifte heb ik weer gemaild naar C&B en ook zij zijn een onderzoek gestart naar deze hele situatie.

Wordt vervolgd dus.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

seconds-out schreef: De consumentenautoriteit zegt snel te willen optreden tegen webshops die de regels aan hun laars lappen.
In het uiterste geval kan de webwinkel offline worden gehaald.
Ik mis alleen het 'hoe gaan zij de slachtoffers compenseren'- een shop offline, prima - maar zoals met Rowenco/Tabplaza (en anderen) als voorbeeld - mensen zijn benadeeld - en hebben pech?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:

k.otten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2012 14:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door k.otten »

Ik heb ook een rare gelijke ervaring met Clickandbuy.
Eerst had ik er nooit last van, maar nu heb ik een aantal maanden geleden een app gekocht van €0,79 cent. Maar ik was vergeten dat ik net een nieuwe bankrekening nummer had, en dit was nog niet gewijzigd. Dus ik lees een aantal dagen later een mail van clickandbuy dat ik een schuld heb van €15 euro..
Ik gemaild naar C&B verhaal uitgelegd,, maar dat maakt ze allemaal niks uit ik moet maar die 15 euro betalen, en mijn C&B account was geblokkeerd dus kon ik niet eens geld overmaken.
Heb ik maar vanaf mijn andere rekening geld over gemaakt van €2,50 (via een BIC-code) omdat ik niet van plan ben zo veel te betalen voor een app van €0,79 cent.
En nu kreeg ik laatst een brief binnen van een incassobureau Cannock chase, of ik even €75 euro wil betalen..
Nou weet ik niet meer wat ik moet doen, is dat incassobureau nou serieus dat ze zo veel vragen voor zo'n klein bedrag?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik zou maar betalen - of voor laten komen.

Beide oplichters (C&B en CC) blijven doorgaan, en reageren totaal niet op enige mail (behalve als het in het Nederlands is - dan reageren ze met dat ze geen Nederlands spreken/schrijven/lezen)...

k.otten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2012 14:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door k.otten »

heb ik enig kans van slagen dat het goed komt als ik het laat voorkomen of kom ik als de verliezende partij uit de bus:?:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wat voor kosten specificatie geeft Cannock Chase? (google incassokosten staffel Voorwerk)
Je zou bijv. het restant van die €15 aan C&B kunnen overmaken begeleidende mail dat het van een ander, dan bekend, bankrekeningnr. is.
Daarna CC ervan op de hoogte stellen dat er volledig betaald is en dat er, om de kosten die zij berekenen te rechtvaardige, meer werk moet worden verricht dan 1 enkele simpele brief opstellen.

k.otten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2012 14:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door k.otten »

specificatie:

hoofdsom: 28,29
rente: 0,05
incassokosten: 47,60
overige kosten: 0,00

Subsotaal: 75,94

ontvangen bij client: 0,00
ontvangen bij ons: 0,00
totaal: 75,94

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hoofdsom klopt niet als jij schrijft €15; €0,00 ontvangen klopt ook niet, want er is €2,50 door jou overgemaakt. Het lijkt dat de betaling (vanaf het nieuwe bankrek.nr.) niet bij jouw naam/account wordt gezien.
Incassokosten kun je zelf checken.

Grappig dat CC schrijft ontvangen bij ons 0,00, ja, is een standaard opmaak natuurlijk, maar dan zou ik denken 'laat dat weg als dit pas het eerste schrijven is'.

k.otten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2012 14:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door k.otten »

De hoofdsom is klopt wel maar als ik dat rechtstreeks aan c&b ga betalen kom ik dan wel van die incassobureau af?

Gesloten