LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drama KPN opzegging (oud planet)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
liesbeths
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 dec 2008 13:46

Drama KPN opzegging (oud planet)

Ongelezen bericht door liesbeths »

In juli brief en daarna telefonisch contact gehad om over te stappen van internetplusbellen standard (planet) naar KPN internetplusbellen Extra. Aangegeven dat dit niet gewenst is en dat we willen overstappen naar Basis. De dame aan de telefoon gaf aan dat dit mogelijk was en dit werd in gang gezet.

Door prive omstandigheden (geboorte kind) hier verder niet op gecontroleerd en toen in september op de facturen gezien dat dit nog niet goed was gegaan.

En toen begon de ellende:
Op 22-9 gebeld en situatie uitgelegd. Bleek dat wijziging nooit was doorgevoerd. Wijziging als nog laten doorvoeren.
Bevesting gekregen, maar nu verkeerd doorgevoerd nl. naar Extra.
Weer gebeld en geannuleerd (op 27-9).
Op 20-10 weer gebeld en terug laten zetten naar Basis, wat altijd al de bedoeling was.

Factuur ontvangen en hierop staat EUR 25 downgrade op vermeld. Na 17-11 weer gebeld of er nog wat te regelen is met crediteren vanaf juli. Na veel heen en weer gebel is dit niet mogelijk omdat oorspronkelijke wijziging niet in systeem staat (wijziging van juli). Ok ook eigen fout natuurlijk omdat ik niet eerder gecontroleerd heb. Enige manier is klacht indienen. Downgrade-kosten kunnen wel gecrediteerd.

Ondertussen kastje naar muur gevoel ten top (de ene afdeling gaat niet verder dan hun muur en kan niet eens doorverbinden naar een andere/notities worden niet goed bijgewerkt in het systeem en adviezen van medewerkers staan soms haaks op elkaar) en besloten abonnement op te zeggen. Kom er dan achter dat bij de ingang naar Extra (foutieve omzetting) en daarna Basis een nieuw jaarcontract is begonnen per 3-11-2008. Dit is dus niet op te zeggen! Het was prettig geweest als men dit had vermeld bij het aangaan van dit nieuwe contract omdat ik er nu vanuit ging dat ik als ex-Planet klant in een bestaand contract zou blijven zitten of tenminste geen jaar vast zou zitten.

Kom er dan achter dat er tariefswijzigingen zijn. Echter geen brief van gehad. Gebeld en te horen gekregen dat dit niet van toepassing is, omdat dit alleen voor andere abonnementssoorten zou gelden.

Na wat uitpluiswerk kom ik erachter dat in ieder geval het verhuistarief per 01012009 omhoog gaat van EUR 35 naar EUR 44. Volgens algemene voorwaarden zijn tariefswijzigen rechtsgeldig om kostenloos het abonnement te beeindigen.
Discutabel is dan nog of dit een kwestie is van objectieve nadeligheid! Zie de artikelen 4.5 en 19.1/19.2 van de algemene voorwaarden.

Vandaag weer gebeld en op aanraden van mw een mail gestuurd via de website met de klacht dat ik geen brief/e-mail met tariefswijzigingen heb gehad en dat ik zeker wil weten dat ik hierdoor kostenloos kan opzeggen.
Daarop snel een mail dat er idd een mail naar internetplusbellenklanten is gegaan (maar niet waarom naar mij dan niet) terug met daarin de vraag voor extra gegevens zodat ik teruggebeld kan worden. Dit gedaan, wordt in de volgende mail gesteld dat ik opdracht heb gegeven tot opzegging, maar dat dit niet kan per e-mail en dat ik gebeld wordt… maar ik stelde enkel een vraag over de contracttermijn in relatie tot de tariefswijzigingen. Dus IK heb (nog) GEEN opdracht tot opzegging gegeven….zucht… ik word iig binnen enkele weken (ben benieuwd, zal er volgende week wel achteraan gaan bellen) teruggebeld…..
Maar ik heb het helemaal gehad met de KPN, de hele actie toendertijd lijkt erop gebaseerd op PLanet klanten weer een jaarcontract aan hun broek te smeren!

Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen (oud planneters die zijn ingegaan op een KPN abo) en hoe zijn jullie toch van je abonnement afgekomen?

Alvast bedankt, Liesbeth

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: Drama KPN opzegging (oud planet)

Ongelezen bericht door e.weis »

Goedemorgen.

Weet u zeker dat u het mailtje met betrekking tot de tariefswijziging niet heeft gehad? Wat namelijk veel voorkomt is dat klanten denken dat ze hem niet hebben gehad omdat deze mailtjes naar het hoofdaccount worden gestuurd, terwijl heel veel mensen dat hoofdaccount niet actief gebruiken.

Verder geld de inhoud van dat mailtje voor elke internet plus bellen klant.
Dus ook voor u, en dat houd dus in dat ook u het abonnement zou kunnen beëindigen als u daar de behoefte aan zou hebben.

mn excuses voor het verdere verloop van dit hele verhaal.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

liesbeths
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 dec 2008 13:46

Re: Drama KPN opzegging (oud planet)

Ongelezen bericht door liesbeths »

Beste hr(?) Weis.

Ik heb het mailtje idd niet gehad, maar ondertussen een hele mailconversatie nav klacht gehad en ik kan idd opzeggen (niet alle mw hebben deze kennis overigens! Ik ben nu aan het wachten op de bevestiging van mijn nieuwe provider omdat ik wel enigszins verbaasd ben dat de opzegtermijn van 1 maand niet geldt in dit geval. Toen ik belde om op te zeggen, vertelde de dame mij aan de telefoon dat ik dan binnen 24 uur afgesloten werd...heb de opzegging dus nog maar niet laten uitvoeren :-).

Maar danku voor uw antwoord, het is jammer dat het zo is gelopen (overgang Planet naar KPN bedoel ik), anders was ik klant gebleven bij KPN.

Groet, Liesbeth

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: Drama KPN opzegging (oud planet)

Ongelezen bericht door e.weis »

Goedemorgen,

Het is inderdaad jammer dat het zo is gelopen is.

Ik wens u in ieder geval wel succes met het verdere verloop van deze situatie.

Nogmaals mijn excuses voor dit ongemak.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Drama KPN opzegging (oud planet)

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Hallo,

lees ook eens mijn verhaal over ADSL-afsluiting tgv jaar in maandcontract , van 14 december(ander onderwerp). Eigenlijk heb ik precies dezelfde ervaringen, al kon ik het niet zo goed verwoorden als Liesbeth.

Ik vind dat zoiets gewoon niet mogelijk zou moeten zijn in Nederland. Ik vertrouwde de KPN, maar nu niet meer. Wat is dat voor ongelooflijke rotzooi daar? Ze brengen mensen echt tot wanhoop. Ik vind dat de directeur al deze ervaringen eens moest horen. Laat ze ook eens bandjes afluisteren van klanten die van het kastje naar de muur worden gestuurd. Ze verdienen echt een koude douche en ze moeten 10x in het stof en excuses aanbieden. Want echt zo kan dit niet. Ik word echt gek.

Toen wij noodgedwongen onze nieuwe bestelling hadden gedaan (de oude aansluiting was immers om zeep gebracht) kregen we de bevestiging met daarin dat we akkoord zouden zijn gegaan met maandelijkse afschrijving door Hetnet. Nou, dat waren we helemaal nooit, dat was ons helemaal niet verteld. Want Hetnet is nog veel erger dan KPN, die verdienen het cijfer min tien. Zo erg, daar wil je echt niets mee te maken hebben, dat is gewoon gevaarlijk!

liesbeths
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 dec 2008 13:46

Re: Drama KPN opzegging (oud planet)

Ongelezen bericht door liesbeths »

Nou, ik heb zojuist proberen op te zeggen: wordt me doodleuk medegedeeld dat dit niet mogelijk is. Ik moet maar een mail sturen naar degene die toendertijd gemaild heeft.....
Hr Weis kunt u hierin bemiddelen, want ik word hier werkelijk niet goed van!

Alvast bedankt, Liesbeth

bernvelden
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2008 21:23

Re: Drama KPN opzegging (oud planet)

Ongelezen bericht door bernvelden »

Ik ben al klant van planet sinds Wxs provider is (met inbel-abonnement). In de tussentijd doorgegroeid naar IPB van Planet en dit jaar omgezet naar KPN. Wat schets mijn grote verbazing. KPN biedt een IPB abonnement aan (basis) voor €35,00 per maand. En ik al trouwe klant betaal € 45,00 per maand. Er wordt dus doorleuk € 10,00 teveel gefactureerd. Vandaag reactie gestuurd naar KPN en reactie terug gekregen dat ze bij introductie van "nieuwe abonnementen onder andere voorwaarden" (up en downstreamsnelheden blijven gelijk) dit niet zomaar kunnen wijzigen. Ze gaan er aan voorbij dat ze mij wel hadden kunnen informeren. Als ik een upgrade had willen hebben, hadden ze het maar wat graag gedaan, en gefactureerd. Maar nu, nee nu doen ze niks. Als ik het wil wijzigen moet ik dat maar zelf doen, en van restitutie van teveel betaalde kosten wordt al helemaal niet gesproken. Schande. Ik ga nu maar eens kijken of ik ergens anders terecht kan. Dat is de dank voor meer dan 10 jaar trouwe klant zijn.

catweazle11
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2008 11:32

Re: Drama KPN opzegging (oud planet)

Ongelezen bericht door catweazle11 »

Ik ben oktober 2007 verhuisd. Ik had internet + bellen van HetNet. De KPN weigert een kabel aan te leggen naar mijn nieuwe woning. Ik probeer daarom sinds oktober 2007 mijn betalingen te stoppen en mijn geld terug te krijgen. In ieder geval elke maand bellen, soms wekelijks. Elke keer de belofte dat de betalingen gestopt zijn en dat mijn vraag om geld terug te storten behandeld wordt. Eén keer, in mei, een brief van KPN dat ik niet bij hun moest ziijn maar bij HetNet. Die gebeld maar kreeg gewoon weer KPN. Degene die ik aan de telefoon kreeg zei dat HetNet en KPN één bedrijf is en dat die brief onzin is. Getekende brieven hoor je nooit meer wat op. Emails worden na drie maanden beantwoord. Sorry voor de late reactie maar we hebben het druk. Uw aanvraag wordt in behandeling genomen. Daarna hoor je er niks meer over. Ik weet niet meer wat ik nu nog kan doen om mijn betalingen te stoppen en mijn geld terug te krijgen. Stoppen van automatische incasso zou een mogelijkheid kunnen zijn maar ik heb ook nog GSM, Digitenne en een USB modem van KPN. Ik ben bang dat die dan stopgezet worden.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Drama KPN opzegging (oud planet)

Ongelezen bericht door kpndrama »

Wel lachen dat KPN hier zit om de mensen een beetje ongeloofwaardig te maken. Om zo toch nog een beetje betrouwbaar over te komen hahahaha.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Drama KPN opzegging (oud planet)

Ongelezen bericht door kpndrama »

liesbeths, ze halen gegevens gewoon uit het bestand als het ze zo uitkomt. Ik heb dat zelf ervaren.

Je wordt gewoon door kpn genaaid. Omdat je moet bellen heb je als klant geen enkel bewijs.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Drama KPN opzegging (oud planet)

Ongelezen bericht door kpndrama »

Ook wel grappig. Ik wil weten wanneer ik van kpn afkan. Want aangezien ze me niet willen verhogen naar kpn internet plus bellen extra kan ik maar beter opzeggen.


Vast Telefoonnummer
Abonnement Abonnement Digitenne van KPN Basis
Dienstaanbieder KPN
Uiterste opzegdatum Niet beschikbaar
Afkoop Nee
Datum afkoopvrij Niet beschikbaar
Apparatuur in bruikleen, huur
Geen gegevens bekend over het aansluitadres
geld pikken van klant : altijd beschikbaar ) de laatste was natuurlijk een grapje )

Ze geven dus ook niet de info van wanneer je van ze af kan.

liesbeths
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 dec 2008 13:46

Re: Drama KPN opzegging (oud planet)

Ongelezen bericht door liesbeths »

Nou het lijkt toch gelukt om op te zeggen. Ik heb al per mail een bevestiging hiervan. Ik ben benieuwd.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Drama KPN opzegging (oud planet)

Ongelezen bericht door kpndrama »

Ik hoop voor u dat het goed komt.

Gesloten