LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Nic1970
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 okt 2008 08:11

HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door Nic1970 »

Habbo hotel is een online game voor kinderen. Ze kunnen hier een hotelkamer aanmaken in het hotel en voor zogenaamde credits meubi's ( meubels ) kopen. Die credits krijg je door te smssen of te bellen met een service nummer waarop ze dan een code krijgen en na het invoeren van die code, krijgen ze dan credits.
Echter gaat dat terug krijgen van die code vaker niet goed dan wel.
Van verscheidene ouders en kinderne heb ik al vernomen dat dit vaak verkeerd gaat.
Als je de moderators hierop aanspreekt daar die credits niet eens zo heel goedkoop zijn! ( per 6 credits betaal je 1,10 en daar kunnen ze nog niet eens zoveel mee dus je moet meer smssen) verschuilen ze zich achter de zin: neem contact op met je provider.
Als je dit dan doet zegt de provider terecht dat dit niet hun probleem is maar het probleem van Habbo, dat dit waarschijnlijk een bug in HUN programma is.
Als je dit dan doorspeelt weer aan de moderators van Habbo geven ze niet meer thuis.
Dag centjes! En groot verdriet van je kind.
Dit spel belazerd dus eigenlijk gewoon kleine kinderen.
Schandalig vind ik het en waar kun je je klacht indienen? Presies, nergens !
Tros radar.....mag dit zomaar????

ReneAmsterdam
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2008 14:32

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door ReneAmsterdam »

Uhm... mag dit.. Je koopt dan wel spullen, maar deze "spullen" staan op de servers van Habo. Het is dus waardeloos.
Je gaat me toch niet vertellen dat je geld uitgeeft aan pixels?
Hadden we 2 jaar terug niet dezelfde klachten over het mislukte online spel secondlife. Waar een bedden verkoper ( dus nep bedden ) een rechtzaak aanspande tegen mensen die zijn pixeltjes kopieerde...

De rechter lachte de man in kwestie uit.

Dus ik denk dat je naar je geld kunt fluiten...

Spel wissen en nooit geld uitgeven aan iets wat niet echt is.

freggel
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 dec 2008 20:34

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door freggel »

Dit lijkt een beetje op die Ringtoon onzin. Zelf doe/deed ik er niet aan mee, maar als er iets mis gaat geven ze nooit thuis.
Enigste wat je met dit soort dingen kan hopen, is dat de media ze in een slecht daglicht stelt. Zodat ze er wat aan doen.

Maar de invloed van online communities zoals habbo hotel moet je niet onderschatten. Een jaar of 10-15 geleden hadden weinig mensen gedacht dat mensen voor een eigen .nl domein/website ook geld neertellen. Terwijl dat ook nullen en eenen zijn.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door dhc »

Bestaat dat nephotel nog steeds? Dacht dat iedereen inmiddels wel zou weten wat een onzin dit is!
Kennelijk moet er weer een nieuw topic geopend worden en kan iedereen weer zijn gal spuwen.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door Big-V »

Hadden we 2 jaar terug niet dezelfde klachten over het mislukte online spel secondlife. Waar een bedden verkoper ( dus nep bedden ) een rechtzaak aanspande tegen mensen die zijn pixeltjes kopieerde...

De rechter lachte de man in kwestie uit.
Zo makkelijk ligt het nou ook allemaal weer niet. Korter geleden was er nog een rechtszaak waarin de rechter bepaalde dat het "stelen" van deze "pixels" wel degelijk valt onder "stelen" zoals bedoeld in het wetboek van strafrecht.

sterretje77
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2009 12:42

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door sterretje77 »

Mijn zoon heeft ooit 1x op habbo gezeten en mag er niet meer op heb zelfs hun geblokeert staan want mijn zoon had er toen nog geen 10 minuten op gekeken en had een x aantal virussen binnen

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Je doet nu alsof je van habbo virussen krijgt, dat is natuurlijk lariekoek.

Super Sound Machine
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2009 15:40

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door Super Sound Machine »

Mijn zoon heeft ooit 1x op habbo gezeten en mag er niet meer op heb zelfs hun geblokeert staan want mijn zoon had er toen nog geen 10 minuten op gekeken en had een x aantal virussen binnen
.

Dat gaat natuurlijk nergens over. Dit lijkt me meer onkunde van de gebruiker dan de site zelf.

ronbrax
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:10

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door ronbrax »

Hebben jullie gezien dat de credits niet meer per 60 te koop zijn voor 7,50
Je wordt nu dus gedwongen om er minimaal 80 te kopen voor 10 euro

Niet erg vriendelijk inderdaad, ik heb een mail naar habbo gestuurd, ben benieuwd of er antwoord op komt.

freggel
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 dec 2008 20:34

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door freggel »

Het is per definitie al discutabel.
Want het gros van de kinderen die kunnen niet met hun eige geld betalen.
Een beetje hetzelfde met belspellen, waarbij je kan betalen met de telefoonrekening van je ouders.

daantjuuuh
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2010 17:56

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door daantjuuuh »

Sorry hoor, maar mag ik ff wat zeggen: Ik speel nu ong 9 maanden habbo, ik beleef er heel veel plezier aan. Het is meer dan een online-game, het is meubels kopen en je kan er helemaal in zitten. Wat is dan het probleem. Laat die kinderen lekker spelen, ik ben 13, doe het ook, koop veel meubels en HabboClub. Mag ik ff zelf bepalen waar ik mijn geld aan uitgeef?! Stel gwn regels op over tijden achter de pc en geld. Laat de ruzies maar gevoerd worden, maar geef dan het kind niet gelijk. En al die mensen die hier reageren zijn vast ook veel ouders die geen idee hebben hoeveel plezier kinderen er in hebben. Dus ouders, relax, en wees maar blij dat jullie kinderen er zoveel plezier aan kunnen beleven!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door seconds-out »

daantjuuuh schreef:Sorry hoor, maar mag ik ff wat zeggen: Ik speel nu ong 9 maanden habbo, ik beleef er heel veel plezier aan. Het is meer dan een online-game, het is meubels kopen en je kan er helemaal in zitten. Wat is dan het probleem. Laat die kinderen lekker spelen, ik ben 13, doe het ook, koop veel meubels en HabboClub. Mag ik ff zelf bepalen waar ik mijn geld aan uitgeef?! Stel gwn regels op over tijden achter de pc en geld. Laat de ruzies maar gevoerd worden, maar geef dan het kind niet gelijk. En al die mensen die hier reageren zijn vast ook veel ouders die geen idee hebben hoeveel plezier kinderen er in hebben. Dus ouders, relax, en wees maar blij dat jullie kinderen er zoveel plezier aan kunnen beleven!
Meubels kopen op habbo is heeeel leuk dus.
Je kan er ook echt inzitten...?!
tja...
Soms wordt de virtuele wereld echt..

daantjuuuh
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2010 17:56

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door daantjuuuh »

ronbrax schreef:Hebben jullie gezien dat de credits niet meer per 60 te koop zijn voor 7,50
Je wordt nu dus gedwongen om er minimaal 80 te kopen voor 10 euro

Niet erg vriendelijk inderdaad, ik heb een mail naar habbo gestuurd, ben benieuwd of er antwoord op komt.
Je kan heus wel cr kopen voor 1,60, dan heb je er 10, of met Wallie: 40 voor 5 euro, of SMS: 6, voor 1 euro. Wat je hier zegt is allemaal niet waar

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door witte angora »

Deze daantjuuuh roept bij mij alleen maar vragen op.
daantjuuuh schreef:Sorry hoor, maar mag ik ff wat zeggen: Ik speel nu ong 9 maanden habbo, ik beleef er heel veel plezier aan. Het is meer dan een online-game, het is meubels kopen en je kan er helemaal in zitten. Wat is dan het probleem. Laat die kinderen lekker spelen, ik ben 13, doe het ook, koop veel meubels en HabboClub. Mag ik ff zelf bepalen waar ik mijn geld aan uitgeef?! Stel gwn regels op over tijden achter de pc en geld. Laat de ruzies maar gevoerd worden, maar geef dan het kind niet gelijk. En al die mensen die hier reageren zijn vast ook veel ouders die geen idee hebben hoeveel plezier kinderen er in hebben. Dus ouders, relax, en wees maar blij dat jullie kinderen er zoveel plezier aan kunnen beleven!
Nou en......Jullie zeuren alleen maar over de negatieve dingen, stelletje deprimerende mensen . Maak gwn goede regels en dan is het toch best. Bijzonder he, dat er zo'n spel bestaat dat zo leuk kan zijn. Zijn jullie niet meer gewend he, iets leuks meemaken, omdat jullie alleen maar zitten te kloten en een beetje kritiek zitten te geven op iets waar jullie weinig van af weten. En dat van dat sociale leven: merk ik niks van hoor, en als dat wel zo is dan is dat toch je eigen domme schuld. Je gaat Sulake toch niet de schuld geven van het feit dat je sociale leven door Habbo op een laag pitje komt. Want dan zeuren jullie wel érg veel hoor...
Gezien jouw schrijfstijl ben jij beslist geen 13. Wat doet een 13-jarige trouwens in vredesnaam op een klaag- en zeursite voor volwassenen? Volgens mij ben jij op dit forum net zo fake als al die pedofielen op Netlog en dat soort sites. Die zich voordoen als 12 en 13-jarigen om maar kontakt te leggen met kinderen.

Wie zegt mij trouwens dat Habbo-hotel niet ook stikt van de pedofielen die zich voordoen als 12 of 13? Toen ik een keertje bij mijn ex-stiefzoon keek terwijl hij Habbo speelde had ik er al rap ééntje in de peiling...

Waarom doe jij je voor als een 13-jarige terwijl je dat niet bent?

En wie of wat is Sulake?

Voor je antwoord geeft: Weet wie je voor je hebt!!!

daantjuuuh
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2010 17:56

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door daantjuuuh »

O dat is leuk zeg, ik weet het aan te prijzen! Bedankt hoor mensen. Ik ben een jongen van 13, zit op het gymnasium, en ik speel habbo. En ik kijk af en toe naar tros radar als er een leuk onderwerp komt. Een pedofiel XD :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: . Is het zo makkelijk om een pedofiel genoemd te worden als je gewoon een andere mening hebt. Laag pitje: gelezen in een andere forumtopic over habbo! En ik ken nou eenmaal zulke woorden. Jullie moeten serieus begrijpen dat je niet zo zielig moet doen tegen mensen die het aanprijzen. Ik van Habbo: wow wat een compliment :D :D :D En waarom zou ik dit gaan aanprijzen als het van 5 jaar geleden is. Ik keek gwn ff op het forum, zocht wat op over habbo. 1 dingetje nog: het is moelijk te begrijpen, maar er bestaan nog mensen die habbo leuk vinden, moeilijke woorden gebruiken, op het gymnasium zitten en radar kijken! Bijzonder he!

mitzie1988
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 feb 2009 23:14

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door mitzie1988 »

Mensen wat een problemen maken jullie hier. Jullie kinderen kunnen toch ook habbo spelen zonder geld uit te geven.. Volgensmij hebben jullie zelf de keuze gemaakt, dat jullie kinderen hier geld aan mogen uitgeven..

Kinderen van nu, spelen op het internet in plaats van buiten, dat is gewoon de toekomst. Het is me trouwens erg opgevallen, dat zelfs bouwspeeltuinen verdwijnen...

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door seconds-out »

daantjuuuh schreef:O dat is leuk zeg, ik weet het aan te prijzen! Bedankt hoor mensen. Ik ben een jongen van 13, zit op het gymnasium, en ik speel habbo.
Dat je habbo kan gebruiken als een soort chatbox kan ik me nog wel iets bij voorstellen.
Maar als een dertienjarig(?) ventje van een gymnasium(?)echter beweert dat meubeltjes kopen op habbo helemaal het einde is kan je twee conclusies trekken>
Er is iets fundenmenteel mis met zijn opvoeding en gedachtes.
Of het is een Trol.
Ik ga voor het laatste.

daantjuuuh
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2010 17:56

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door daantjuuuh »

Dus je zegt dat het een feit is dat mensen die habbo spelen rare gedachtes hebben. okeeej....... dan zou ik eerst ff naar jezelf kijken ofzooww...
Laatst gewijzigd door daantjuuuh op 08 mar 2010 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door amelissen »

Vind het erg triest te lezen dat iemand die wel een positieve reactie op Habbo hotel plaatst wordt afgemaakt als pedofiel, leugenaar, trol en wat al niet meer.

Respecteer eens ieders mening ook al ben je het er niet mee eens en als je dan reageert doe het op zijn minst netjes .

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door witte angora »

daantjuuuh schreef:Dus je zegt dat het een feir is dat mensen die habbo spelen rare gedachtes hebben. okeeej....... dan zou ik eerst ff naar jezelf kijken ofzooww...
Ineens heel andere spelfouten dan gisteren...

Gesloten