LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo 50 Mbit

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jgbteg
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2008 07:30

Ziggo 50 Mbit

Ongelezen bericht door jgbteg »

Sinds November hebben ik alles extra van Ziggo.
HD TV, Internet en telefoon.
Maar sinds 2 weken is mijn internet snelheid ingestort van 50 Mb naar 5 Mb ook klagen vrienden dat we telefonisch niet bereikbaar zijn.
Na kontakt te hebben gehad met Ziggo blijkt het aan het Ubee modem te loggen dat Ziggo geleverd had. Er moet een update komen die 25 januari uit zal komen.
Ok dacht dat kan maar toch even gegoogled. http://www.google.nl/search?hl=nl&sourc ... =&aq=f&oq=

En ja hoor er staan meer dan 24.000 hits en al vanaf augustus 2009, waar Ziggo ook het probleem bij het Ubee modem legt. En ook hetzelfde verhaal over de update.
of zijn er al gebruikers die met een update wel het probleem op gelost hebben.

bambi011
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2009 21:16

Re: Ziggo 50 Mbit

Ongelezen bericht door bambi011 »

Nee er zijn nog geen mensen die verbetering hebben met het ubee modem, de firmware is 7 januari getest bij het testen zijn ze tot een ander probleem gekomen. De telefoon lijn zou onder de norm van ziggo vallen. 25 januari komt er een nieuwe firmware test, mocht deze niet positief uivallen zouden ze mogelijk geen firmware uitbrengen voor dit modem dus zekerheid is er niet. Ze gaan wel opzoek naar een mogelijke oplossing maar zelfs dit is nog de vraag. Echt ziggo!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo 50 Mbit

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Waarom iemand zich in november nog aan gaat melden bij Ziggo terwijl inmiddels toch wel algemeen bekend is dat er diverse (ernstige) problemen zijn bij Ziggo is dan wel weer een raadsel...........

bootsman1
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 dec 2009 16:09

Re: Ziggo 50 Mbit

Ongelezen bericht door bootsman1 »

Ik haal met het Arris modem constant 150/9mb/sec en heb ook een nieuw Ubee modem ontvangen die zal ik maar niet installeren dus voorlopig 8)

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Ziggo 50 Mbit

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Ik heb een Arris gehad van Ziggo. Dat ding viel constant uit. Ze hebben mijn na een hoop zeuren weer het oude Motorola modem gegeven. Sindsdien totaal geen uitval meer gehad.
Nu kunnen ze links en rechts wel zeggen dat de problemen met de Arris opgelost zijn, maar geloof het nietzo. Dat onding blijft hier mooi in de kast liggen.

pgh001
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2008 16:27

Re: Ziggo 50 Mbit

Ongelezen bericht door pgh001 »

Ik heb sinds 5 januari een abbonement zij Ziggo en voorheen altijd ADSL gehad.
In periode dat ik adsl had heb ik misschien 1 of 2 keer storing gehad (Online en Tele2). Bij Ziggo is mijn internet als 20 keer uitgevallen, en ja, ik heb ook zo'n Ubee modem.

Elke keer als het uitvalt stuur ik ze een email (want ik heb nog steeds mijn adsl verbinding). De enige antwoorden die je krijgt zijn dat het ik modem maar weer moet resetten en dat er nieuwe firmware aan zit te komen wat het uitvallen moet verhelpen.

Vorige maakten ze het helemaal bond. Het zou toch aan mijn computer liggen en dat ik maar een nieuwe netwerk kaart erin moest stoppen. Dus ik vroeg aan deze helpdesk medewerker... Wel eens gehoord van een laptop?? "oh". Ja dan moet u maar de laptop herstarten.

Waarop ik vroeg waarom dat nodig was. Nou dat was omdat het toch aan mijn laptop zou liggen. Dus ik vroeg aan hem waarom tele2 dan wel werkt? "Nou moet u niet tele2 erbij halen want dat kunt niet meer vergelijken, u heeft nu Ziggo". Nee, ik heb beide aansluitingen. En als ik nu switch naar tele2 met mijn laptop dan heb ik wel internet, en ook via het zelfde netwerk kaartje.

"oh ... een moment.... Nou meneer we gaan toch maar even uw firmware updaten cq. resetten."

Gisterenavond weer 2 keer uitgevallen.

lievechanty
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2010 02:01

Re: Ziggo 50 Mbit

Ongelezen bericht door lievechanty »

sinds ze zogenaamd sneller internet hebben.... en ik een ander modem kreeg, val ik wel 20 keer per dag, als ik bel, hang ik een uur aan een bandje... en als ik iemand aan de telefoon krijg, zeggen ze dat er bij hun niets aan de hand is..... toch raar, als die problemen zijn begonnen sinds ik hun zogenaamd snellere router kreeg, die tien keer slomer is dan die ik al had.

jgbteg
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2008 07:30

Re: Ziggo 50 Mbit

Ongelezen bericht door jgbteg »

Ik heb kontakt gezocht met de importeur van het Ubee modem die het probleem schijnt te veroorzaken. De update van de firmware blijft maar uit.
Blijkt dus dat de fabrikant er ook niet uitkomt.
Ook heb ik met de facturering gebeld en het probleem uitgelegd. Ik betaal voor 50 mbit en krijg maar 10 % van de beloofde snelheid door een modem probleem van Ziggo (tegenwoordig eigendom van Ziggo) er werd direct een maand restitutie aangeboden door Ziggo. Scheelt toch weer!

Hier het antwoord van de importeur

Dear Sir,

Thank you for your e-mail.
Our EVM3200 model is the newest technology based on EuroDocsis 3.0 (8 channel bonding).
At this moment, we have not released much information on our website. And due to agreements in place with customers, we cannot release further data.

If more feedback would be required, I would suggest to be in contact with your Ziggo sales center.

PS: We will release a new FW within a very, very short time. Ziggo will inform very soon their customers.

With my best regards, Cordialement, Met vriendelijke groeten,

Luke Van Lierop
Ubee Interactive Europe B.V.

MikeD
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2010 13:39

Re: Ziggo 50 Mbit

Ongelezen bericht door MikeD »

De nieuwe firmware is deze week beschikbaar voor de ubee modems.

robindizzy
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2010 23:53

Re: Ziggo 50 Mbit

Ongelezen bericht door robindizzy »

Nou ik heb zo'n Ubee modem sinds een maand of 2, "eigen initiatief van Ziggo", het zou helemaal top zijn, u kunt nu nog sneller van uw internet genieten... het is 15 februari en het is nog steeds vervelend, terwijl het met de vorige modem wel goede snelheid was... het leuke aan het verhaal is dat je gevraagd wordt om het nieuwe pakket te installeren na ontvangst modem en als je dan merkt dat het niet werkt (door "software problemen volgens Ziggo van het modem" - tja waarom sturen ze het dan uberhaupt) dan bel je met Ziggo en zeggen ze meerdere zaken (maar je blijft gewoon het volle mep betalen)... ja u heeft een verkeerd modem, daar weten we van maar dat wordt verholpen... (2 maanden geleden)... ja de snelheid is wel ok maar u heeft een router er tussen staan met een draadloze ontvanger... (ik heh zowel de draadlooze router als het snoer eraan gezet en geen verschil)... binnen 1 week (3 weken geleden) wordt us software automatisch geupdate maar dat doen we wel centraal, we kunnen dat nu al maar dat willen we met 1 klik doen naar alle abonnees... ik heb het geschoten met dat gelul van Ziggo, ik ga terug naar Tele2, totaal geen problemen mee!!!!!! Ziggo is maffiosi als je het mij vraagt, als je niet kraait, dan bewegen ze ook niet en die 100 euros voor internet wat ik niet heb gehad, moet ik nog maar zien of ik het terugkrijg maar dat wordt geen obstakel, ik ga sowieso over morgen want dit is zulke lage en amateuristische service van zo'n zogenaamd groot bedrijf waarin zoveel geld zou moeten omgaan... Ziggo Internet sucks... Tele2 heb ik 5 jaar gehad, geen enkel probleem mee gehad, 3 maanden Ziggo en het is rommel... laters, Robin

Gesloten