LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw modem internet ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bolluijt
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2010 23:26

Nieuw modem internet ziggo

Ongelezen bericht door bolluijt »

Ziggo heeft maar weer eens een nieuw modem in gebruik genomen had een motorola en is nu een cisco geworden.
met de installatie ging het al fout modem kon niet geactiveerd worden, oude aangesloten en gebeld (1200 vanaf vaste telefoon van ziggo is gratis) zeggen ze de nieuwe aansluiten en dan kijken we wel wanneer wij hem kunnen activeren, mijn antwoord kan dat snachts ben namelijk graag bereikbaar en met het nieuwe modem heb ik niks. gelukkig nadat ik savonds alles terug aangesloten had werkte het de volgende dag wel op het volgende na dan :
Met het oude modem nooit tot zeer zeldzaam verbindingsproblemen en nu regelmatig wegvallen van de internet verbinding soms wel 3 keer per uur en als je dan iets aan het uploaden bent is dat erg vervelend. Het wegvallen is elke keer maar een seconde ofzo, daarna ben je weer online dit geld ook voor de telefoon, en das best lastig bij een telefoongesprek met een instantie en je verbinding valt weg.
Gebeld met ziggo en antwoord van hun ja u heeft gewoon goed contact met de modem misschien heeft u stof in een connector????
alles nagekeken maar nog steeds regelmatig wegvallen van de verbinding tevens fluxueert de verbinding erg ene moment volle bak 24 mb/s volgend moment nog geen 2 mb/s.
oude modem helaas al retour gestuurd.

zijn er meer mensen met dit probleem?

breutjevankeutje

Re: Nieuw modem internet ziggo

Ongelezen bericht door breutjevankeutje »

Ziggo is fantastisch als het werkt. Jij bent vast de enige met klachten.

timbronsgeest
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 sep 2009 15:24

Re: Nieuw modem internet ziggo

Ongelezen bericht door timbronsgeest »

Cisco modem?

Ze hebben net in noord holland de ubbee modem uitgegeven en deze werkt wel goed, en kan de snelheid normaal gesproken ook aan.

Als je dicht bij Heerhugowaard woont raad ik je aan even naar de klantenbalie van ziggo te gaan, een daar vragen om een ubbee modem, echter wel oude modem mee nemen en uw klacht daar bespreken.

had hiervoor een motorola toen krijg ik een ander modem die het helemaal moest worden maar is uiteindelijk een flop gebleken toen een ubbee modem gekregen deze werkt als de verbinding ziggo zijde werkt top en geen last van uitval.

Vriendelijke groet,
Tim Bronsgeest

paroefio
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2011 17:11

Re: Nieuw modem internet ziggo

Ongelezen bericht door paroefio »

Misschien een late reactie maar we hebben sinds een half jaar ook een nieuwe modem gekregen en je wordt er helemaal flauw van. Met de vorige modem kon ik zeker met 3 laptops draadloos draaien en nu mag je blij zij als er 2 op kunnen. Steeds wegvallen ik ben er klaar mee.Volgens ziggo zou het aan de afstand liggen. Nou 1 laptop op 2 meter en de andere staan rond de 4 meter. Ik kan jullie zeggen dat ziggo weer een klant kwijt is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuw modem internet ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat voor modem is het ? Op welk kanaal zit je ? Heb je al gekeken of de rest van je buren toevallig ook op het zelfde kanaal zitten ?
Welke frequentie zit je ?

Heb hier ook een Ziggo (Ubee) modem met diverse laptops, meer dan voldoende doorvoersnelheid om telefonisch (met Audio/Video) te vergaderen als mijn zoon aan het gamen is.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Nieuw modem internet ziggo

Ongelezen bericht door nevermind »

paroefio schreef:Misschien een late reactie maar we hebben sinds een half jaar ook een nieuwe modem gekregen en je wordt er helemaal flauw van. Met de vorige modem kon ik zeker met 3 laptops draadloos draaien en nu mag je blij zij als er 2 op kunnen. Steeds wegvallen ik ben er klaar mee.Volgens ziggo zou het aan de afstand liggen. Nou 1 laptop op 2 meter en de andere staan rond de 4 meter. Ik kan jullie zeggen dat ziggo weer een klant kwijt is.
Dan probeer toch de oude modem opnieuw, of het ook daadwerkelijk aan de modem ligt.

Misschien het advies van Bram opvolgen, dan is het meestal opgelost.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Nieuw modem internet ziggo

Ongelezen bericht door henk51 »

door paroefio » 10 nov 2012 10:08

Misschien een late reactie maar we hebben sinds een half jaar ook een nieuwe modem gekregen en je wordt er helemaal flauw van. Met de vorige modem kon ik zeker met 3 laptops draadloos draaien en nu mag je blij zij als er 2 op kunnen. Steeds wegvallen ik ben er klaar mee.Volgens ziggo zou het aan de afstand liggen. Nou 1 laptop op 2 meter en de andere staan rond de 4 meter. Ik kan jullie zeggen dat ziggo weer een klant kwijt is.
Ik heb ook een Ziggo wifi modem zitten2 pc's en 1 notebook,1 smartphone, wifi printer op in het begin ook wegvallen verbindingen.
Voor mij was het probleem dat er een groot aantal bewoners in mijn flat ook zo'n modem hadden en iedereen gebruikte hetzelfde standaard kanaal ,kanaal veranderd problemen opgelost. Er zit niet voor niets de functie kanaal kiezen op. Dus om meteen te roepen ze zijn een klant kwijt is een beetje voorbarig zet eerst je modem op een ander kanaal,wellicht moet je deze handeling een aantal malen herhalen. Kan zijn dat een van uw buren wel zo handig was dat te doen en u nu een conflict met hem krijgt er zijn meer dan 2 mogelijkheden.Je kan ook de buren vragen welk kanaal zij zitten ,dan neem je gewoon een ander vrij kanaal.Ik heb na kanaalwijzigen prima verbinding.


gr Henk

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuw modem internet ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

@Henk,

Je hoeft zelfs geen contact met de buren te hebben :-)

inSSIDer
http://www.metageek.net/support/downloads/

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Nieuw modem internet ziggo

Ongelezen bericht door nevermind »

Er zijn zo veel mogelijkheden.
Ook dit is er een, om te kijken, of iemand aan jouw verbinding aan "snoepen" is.
Who Is On My Wifi

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuw modem internet ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

2.4GHz begint hier aardig druk te worden, op 5GHz nog ruimte genoeg.
Dat kan die Ubee ook aan.

Gesloten