LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 versus KPN, beide een drama

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Anja75
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2008 11:13

Tele2 versus KPN, beide een drama

Ongelezen bericht door Anja75 »

Mijn ouders hebben bij Tele2 hun diensten. Enige tijd geleden lag alles eruit (TV, telefoon, internet). Wat bleek...de kabel die van buiten naar binnen loopt is geknapt. Hierop hebben mijn ouders Tele2 gebeld. Tele2 verwees hun naar KPN. KPN weer naar Tele2 en vice versa...vice versa. Uit wanhoop heeft mijn vader de verbinding zelf weer provisorisch met een kroonsteentje gerepareerd om weer tv te kunnen kijken, bellen en internetten.

Mijn ouders zijn compleet gefrustreerd over de situatie, dus ik heb vandaag nog even met Tele2 gebeld, want de kabel moet echt vervangen worden. Het kroonsteentje is puur een noodoplossing en alles kan het zo weer begeven (en is volgens mij ook nog brandgevaarlijk).

Tele2 wil niemand sturen, want er is verbinding. Mijn vader moet eerst het provisorische kroonsteentje buiten verwijderen en dan opnieuw Tele2 bellen (met welke telefoon...aangezien alles er dan uit ligt) met de mededeling dat de kabel gebroken is. Vervolgens komt er dan na een aantal dagen een gratis monteur die hier komt constateren dat de kabel inderdaad doormidden is (wat wij ook met het blote oog kunnen zien), daarna wordt er een melding gemaakt aan KPN dat er een kabel kapot is. Is dit niet het toppunt van bureaucratie??? In de tussentijd kunnen mijn ouders lekker zonder tv, internet en telefoon gaan zitten.

De medewerker van Tele2 vond het ook een raar verhaal en heeft tot twee keer toe overlegd met zijn teamleider of er echt geen andere oplossing was. De medewerker vond het heel erg vervelend, maar hij mocht echt niemand inschakelen van zijn teamleider voordat de verbinding weer om zeep geholpen was.

Mijn ouders, zus en ik zijn alledrie klant van Tele2. Ik ben zeer tevreden altijd geweest, maar we zitten er nu allemaal over te denken om de mikmak op te zeggen, wat een idioterie zeg. Ze moeten de kabel er nu maar achterweg rukken en weer bellen voor 10 ct per minuut + mobiele kosten zodat er een monteur opduikt na enkele dagen. Ze zijn inmiddels al een godsvermogen kwijt aan telefoonkosten.

Mijn moeder heeft geen mobiele telefoon (ze kan de knopjes haast niet lezen) en heeft problemen met de gezondheid. Indien mijn vader alles er achter weg haalt, kan ze in geval van nood niet een bellen!

Denken jullie dat het in deze situatie zinvol is om rechtsbijstand is te schakelen?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Tele2 versus KPN, beide een drama

Ongelezen bericht door CB »

Denken jullie dat het in deze situatie zinvol is om rechtsbijstand is te schakelen?
Ik denk dat, dat weinig zal uithalen. Ga er vanuit, dat tele2 alles volgens de regels afhandeld. De rechtsbijstand zal dan afhaken, omdat alles volgens de regels gaat.

Het enige wat je kunt doen tegen tele2 om ze te wijzen op hun krankzinnige houding is je abonnement met z'n allen op te zeggen. Daarentegen zijn ze natuurlijk wel één van de goedkoopste.

Het is uiteidelijk een afweging van wat je zelf het belangrijkste. Service of prijs.

Anja75
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2008 11:13

Re: Tele2 versus KPN, beide een drama

Ongelezen bericht door Anja75 »

Bedankt voor je reactie. Je hebt waarschijnlijk gelijk, waarschijnlijk kan rechtsbijstand alleen worden ingeschakeld indien mijn ouders het kroonsteentje weghalen en zij alsnog ingebreke blijven, net zoals in eerste instantie toen alles eruit lag. Jammer dat service en prijs blijkbaar niet samen kunnen gaan.

Doortje21
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2008 16:01

Re: Tele2 versus KPN, beide een drama

Ongelezen bericht door Doortje21 »

Volgens mij zit er niets anders op dan toch dat kroonsteentje te verwijderen. Dan is er geen verbinding. Dat kan Tele2 vanuit de centrale vaststellen en volgens het boekje kunnen ze dan wel in actie komen als ik je goed begrijp.
Verder raad ik je aan om te blijven drammen. Bel op verschillende tijden. Dan krijg je steeds een ander aan de telefoon en met een beetje geluk tref je dan een keer iemand die je wel helpt. Dat brengt natuurlijk hoge mobiele telefoonkosten met zich mee en die moet je zo goed mogelijk bijhouden, zodat je om compensatie van die kosten kunt vragen. Ik weet niet hoe Tele2 daarmee omgaat, maar bij KPN heb ik daar goede ervaringen mee. Als ik door hun schuld op een andere manier duur moet bellen doen ze nooit moeilijk over compensatie van die extra kosten. Bij KPN moet je daarvoor bellen met de factuurafdeling. Die kunnen dat dan direct voor je regelen.
De relatie tussen Tele2 en KPN ken ik niet precies, maar misschien sta je ook sterker als je weet wie van de twee waarvoor verantwoordelijk is. Om daar achter te komen zul je de voorwaarden zorgvuldig moeten doorlezen. Dat is een vervelend werkje, maar het praat makkelijker als je hen met feiten uit hun voorwaarden om de oren kunt slaan. Ook wil het nog weleens helpen als je zegt contact op te gaan nemen met Tros Radar en de consumentenbond. Daar houden bedrijven meestal niet van. Wat die rechtsbijstandverzekering betreft: waarom zou je die niet om advies vragen over je rechten en de beste aanpak. Zo'n advies is meestal gratis.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 versus KPN, beide een drama

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Anja75,

Wat een vervelende situatie! Erg lastig dat de kabel kapot is en dat hierdoor de diensten het niet doen. Ik wil jou en je ouders hier graag bij helpen!

Om je van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag de postcode en het huisnummer van je ouders via [email protected], o.v.v. Anja75.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 versus KPN, beide een drama

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Anja75,

Bedankt voor je gegevens! Ik neem je probleem in behandeling en kom er z.s.m. bij je op terug!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 versus KPN, beide een drama

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Anja75,

Het aansluitpunt bij je ouders in de woning is door de monteur gerepareerd. Verder is er een vergoeding gegeven voor de gemaakte belkosten. Mocht je desondanks nog vragen hebben, dan hoor ik het graag van je!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Gesloten