LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blackberry 9700 en WIFI

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hoiti103
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:21

Blackberry 9700 en WIFI

Ongelezen bericht door hoiti103 »

Sinds enige tijd heeft mijn stiefzoon een BB 9700Bold. Die heeft hij gekregen van zijn zus, erg lief. Hij had al een simkaartje van de Hema, een prepaid kaart. Uiteraard wilde hij thuis gewoon op wifi. Maar dat lukt dus niet zomaar. Ik heb al verschillende fora's bezocht en op dit moment denk ik dat een blackberry toestel niet echt geschikt is voor wifi. Ik lees dat je met een Blackberry een bepaalde data-set nodig hebt om te kunnen internetten, dat je een andere browser moet installeren, maar dat zelfs dan je niet zeker weet of er geen mobiel data-verkeer plaats vindt.

Ik heb zelf een HTC (android) en ik kan daar heel gemakkelijk het dataverkeer via mobiel Internet uitzetten. Wel zo handig als ik een keer in het buitenland ben en geen zin heb ik hoge kosten.

Mijn vraag is nu, is er een handige manier om een BB9700 zo in te stellen dat er alleen maar gebruik gemaakt wordt van Wifi en dus niet van het mobiele netwerk van de provider?

Of is er altijd data-verkeer via 3g met een Blackberry?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

vdassem
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2010 18:18

Re: Blackberry 9700 en WIFI

Ongelezen bericht door vdassem »

http://docs.blackberry.com/nl-nl/smartp ... 5.0-NL.pdf

de handleiding: dan pagina 251 over wifi..........

SuzanneQ
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jan 2012 12:32

Re: Blackberry 9700 en WIFI

Ongelezen bericht door SuzanneQ »

Met een Blackberry heb je (naar mijn idee) altijd Blackberry Internet nodig om te kunnen internetten. Wifi alleen is niet voldoende. Ik had zelf een Bold 9700 en op het moment dat die enorme Blackberry-storing was, en er dus geen Blackberry Internet was, kon ik ook niet via wifi op whatsapp/internet.

hoiti103
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:21

Re: Blackberry 9700 en WIFI

Ongelezen bericht door hoiti103 »

In de handleiding staat hoe je een wifi verbinding moet opzetten. Dat heb ik al gedaan, er is verbinding met wifi thuis en de BB, maar geen Internet op de BB.

Ik lees iets over een certificaat? Moet ik een certificaat toevoegen aan mijn router?

Ergens anders las ik iets over data schema's voor de BB.

Ik ben dus wellicht verwend met mijn HTC, daar kan ik heel makkelijk een verbinding maken met elk wifi punt, geen enkel probleem. Geen instellingen wijzigingen, geen certificaten toevoegen, gewoon zoeken, instellen, code invoeren van de router en klaar.

Kan ik zonder schema's, certificaten o.i.d. met een BB 9700 verbinding maken met een wifi netwerk en daarna met de BB op het Internet?

hoiti103
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:21

Re: Blackberry 9700 en WIFI

Ongelezen bericht door hoiti103 »

SuzanneQ schreef:Met een Blackberry heb je (naar mijn idee) altijd Blackberry Internet nodig om te kunnen internetten. Wifi alleen is niet voldoende. Ik had zelf een Bold 9700 en op het moment dat die enorme Blackberry-storing was, en er dus geen Blackberry Internet was, kon ik ook niet via wifi op whatsapp/internet.

Als ik het goed begrijp...kost internet met een blackberry altijd geld?

SuzanneQ
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jan 2012 12:32

Re: Blackberry 9700 en WIFI

Ongelezen bericht door SuzanneQ »

Ja, al durf ik dat niet met 100% zekerheid te zeggen. Is puur uit eigen ervaring, aangezien ik dus niet zonder Blackberry Internet op wifi kon. Mijn whatsapp lag er met die storing meer dan 48h uit en hij weigerde elke vorm van internet.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Blackberry 9700 en WIFI

Ongelezen bericht door manondoris »

ik heb ook een bb bold ,maar wel met een bb internet abbo inderdaad . ik kan zonder problemen op elke wifi verbinding .ga naar je instellingen dan naar wifi verbinding zoeken ,code invoeren en bevestigen .zo heb ik al wel 10 adressen waar ik mee surf op de wifi. als het niet lukt ga dan even langs de phone house ofzo en die leggen je het zo uit .succes!

Gesloten