LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
abcdefghijklmnop

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

mzuri schreef:
abcdefghijklmnop schreef: Inmiddels heb ik een gesprek met een KPN-meisje opgenomen waarin zij bevestigt dat ik op 29 maart heb gebeld in verband met abonnementsbeeindiging en overstappen. Helaas is zij van mening dat ik belde om dit als voornemen aan KPN mede te delen, zonder dat ik daadwerkelijk de intentie gehad zou hebben om ook écht het abonnement te beeindigen.
Die truuk schijnt gebruikt te worden :-\ , heb het vandaag nog ergens hier op het forum gelezen.
Enig idee of rechters ook in die truuk trappen? Want aangezien ik weiger mijn blokkade op te heffen zou het wel eens tot een rechtsprocedure (met incassoburo of zo) kunnen komen.

Jammer dat je geen link hebt, want ik had het graag nagelezen.

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door mzuri »

Ben even aan het zoeken geweest.
Ik dat dat wat ik hier nog meer gelezen heb, hetzelfde bericht van je is, maar dan in een ander topic.
Sorry.
"Ik heb elders een vergelijkbare topic lopen. Ik heb telefonisch opgezegd, maar KPN bleef afschrijven. Als ik 1200 bel dan zeggen de medewerkers dat geregistreerd staat dat ik enkel gebeld heb om KPN mede te delen dat ik van plan was om over te stappen naar Ben, maar dat dat telefoontje niet bedoeld was om ook daadwerkelijk te beeindigen. Dus ik bel volgens KPN van: "Ja, hallo, ik ben van plan om mijn abonnement te beeindigen, maar ik wil niet dat het beeindigd wordt."

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door mzuri »

abcdefghijklmnop schreef:
Jolijn schreef:TS. Kun je in je beloverzicht zien of je nr 1200 hebt gebeld?
Inmiddels heb ik een gesprek met een KPN-meisje opgenomen waarin zij bevestigt dat ik op 29 maart heb gebeld in verband met abonnementsbeeindiging en overstappen. Helaas is zij van mening dat ik belde om dit als voornemen aan KPN mede te delen, zonder dat ik daadwerkelijk de intentie gehad zou hebben om ook écht het abonnement te beeindigen.
Hoezo is zij dit van mening? Is daar iets over vastgelegd?
Of heeft dit meisje dit uit haar geheugen opgedoken?

abcdefghijklmnop

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

mzuri schreef:Hoezo is zij dit van mening? Is daar iets over vastgelegd?
Of heeft dit meisje dit uit haar geheugen opgedoken?
Zij leest wat er geregistreerd staat over het gesprek dat ik op 29 maart voerde en legt het op deze manier uit. Er staat geregistreerd dat ik belde in verband met abonnementsbeeindiging, maar omdat dit abonnement door KPN niet beeindigd is legt zij het op die manier uit (waarschijnlijk in opdracht, want de andere meisjes doen dat ook). Ik heb ook gevraagd of ze a.u.b. mijn gesprek van die datum willen terug luisteren, maar dat willen ze niet of ze zeggen dat ze dat niet kunnen.

abcdefghijklmnop

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

Inmiddels heb ik enkele weken terug een brief naar KPN gestuurd waarin ik de situatie nog eens duidelijk heb uitgelegd. Sindsdien heb ik niks meer van ze gehoord. 'Geen nieuws is goed nieuws' denk ik dan maar. :roll:

bas endstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2011 09:03

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door bas endstra »

Mijn vriendin had in 2008 een Hi abonnement afgesloten door ziekte heeft ze die een 2 maanden niet kunnen betalen, meteen ging de vordering naar incassobedrijf Lindford. Totaal te betalen bedrag 1253,56 incl incassokosten. Nadat zij de situatie had uitgelegd bij KPN medewerker adviseerde deze een nieuw Hi abonnement ad 40 euro per maand. Mijn vriendin dacht dat hiermee het probleem van de openstaande vordering was opgelost, een beetje naïef maar hoe kun je een nieuw abonnement afsluiten als je nog een schuld hebt? Na 8 maanden ging er met de betalingen e.e.a. mis en weer ging de vordering meteen naar een incassobedrijf. Kpn verkoopt de vorderingen namelijk om ook daaruit nog eens winst te genereren. Hier kwam weer een vordering ad 1176,44 uit. Na bellen met de KPN en uitleggen kwam deze met het advies een nieuw Hi abonnement af te sluiten en jawel dit werd meteen gedaan en nieuwe betalingen werden weer gedaan. Nu zit zij opgescheept met bijna 2500 euro kosten van de KPN. Vandaag is uitspraak over de vordering nr 1 in Enschede en ik denk dat ik dit vonnis openbaar maak en een website van dit hele geval ga maken om de mensen te waarschuwen tegen de mafiapraktijken van de KPN. Als zigeuners messen slijpen voor een abnormaal bedrag zijn het o********* en de KPN eist van zijn klanten een idioot bedrag als er door omstandigheden niet betaald kan worden maar sluit wel weer net zo gemakkelijk een nieuw contract af.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door Gizmo© »

bas endstra schreef:Mijn vriendin had in 2008 een Hi abonnement afgesloten door ziekte heeft ze die een 2 maanden niet kunnen betalen, meteen ging de vordering naar incassobedrijf Lindford. Totaal te betalen bedrag 1253,56 incl incassokosten. Nadat zij de situatie had uitgelegd bij KPN medewerker adviseerde deze een nieuw Hi abonnement ad 40 euro per maand. Mijn vriendin dacht dat hiermee het probleem van de openstaande vordering was opgelost, een beetje naïef maar hoe kun je een nieuw abonnement afsluiten als je nog een schuld hebt? Na 8 maanden ging er met de betalingen e.e.a. mis en weer ging de vordering meteen naar een incassobedrijf. Kpn verkoopt de vorderingen namelijk om ook daaruit nog eens winst te genereren. Hier kwam weer een vordering ad 1176,44 uit. Na bellen met de KPN en uitleggen kwam deze met het advies een nieuw Hi abonnement af te sluiten en jawel dit werd meteen gedaan en nieuwe betalingen werden weer gedaan. Nu zit zij opgescheept met bijna 2500 euro kosten van de KPN. Vandaag is uitspraak over de vordering nr 1 in Enschede en ik denk dat ik dit vonnis openbaar maak en een website van dit hele geval ga maken om de mensen te waarschuwen tegen de mafiapraktijken van de KPN. Als zigeuners messen slijpen voor een abnormaal bedrag zijn het o********* en de KPN eist van zijn klanten een idioot bedrag als er door omstandigheden niet betaald kan worden maar sluit wel weer net zo gemakkelijk een nieuw contract af.
Je vriendin heeft zelf met haar volle verstand ja gezegd tegen een nieuw abbo, terwijl ze wist dat ze nog een schuld had, die gewoon ook nog betaald moest worden.
Eigen schuld, dikke bult.

abcdefghijklmnop

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

Dit weekend checkte ik mijn bankrekening en zag tot mijn verbazing dat KPN-Hi 30 euro heeft teruggeboekt. Dit klopt wel, want dit betreft dan de verrekening van mei, juni en juli (de andere maanden heb ik zelf al laten terugstorten via een blokkade). Nadat ik dit zag heb mijn simkaart gecontroleerd, en inderdaad was die niet meer geregistreerd.

Mijn inschatting is dat KPN-Hi op mijn verzoek in mijn schrijven is ingegaan om zaken te controleren en gesprekken terug te luisteren, en er uiteindelijk is achtergekomen dat ik wel degelijk de juiste stappen heb ondernomen in maart om mijn abonnement te beeindigen.

Toch ben ik nog steeds ontevreden. Want hoewel KPN-Hi de boel nu financieel heeft rechtgetrokken hebben zij niets van zich laten horen. Geen bevestiging van abonnementsbeeindiging en geen excuus voor het maanden onterechte getouwtrek. Knap waardeloos dus.

Maar goed, hopelijk is mijn abonnementsbeeindiging hiermee dan eindelijk afgerond en komt er geen vervelende nasleep (zoals onterechte registratie als wanbetaler e.d.). Het moge duidelijk zijn dat ik na deze ervaringen niet snel opnieuw voor KPN zal kiezen in de toekomst, of in ieder geval mezelf van begin af aan met bewijslast (zoals opnemen van gesprekken) zal indekken.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Nog een maand, dan ben ik ook van die club verlost.

abcdefghijklmnop

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

Gizmo© schreef:Nog een maand, dan ben ik ook van die club verlost.
Gefeliciteerd; laat ze geen ruimte om foefjes uit te halen en je abonnement te rekken.

segelstine
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2007 23:32

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door segelstine »

nou, KPN blijft volhouden, geen opzegging van ons te hebben ontvangen.
Er is door ons opgezegd op 17-03-2009 zonder reaactie van KPN
meerdere keren gebeld - geen resultaat.
Opnieuw opgezegd 11-05-2011!!! en de hele tijd afgeschreven! Iedere maand € 25.--
de machtiging ingetrokken per 01-08-2011 waarop een telefoon ontvangen waarom??? :roll:
Alles uitgelegd en de juff zij: nu is het in orde gemaakt!
Maar de afschrijvingen bleven doorgaan en die heb ik teruggevraagd!
En nu komt het incassobureau Vesting finance met dreigementen dat wij nog eens 113, -- moeten betalen omdat er geen opzegging voorligt!
Die had ik misschien beter persoonlijk kunnen afgeven??
Ik heb geen bewijs, dat zij onze opzegging hebben ontvangen en zij blijven volhouden van niet
het is gewoon vreselijk gedrag bij hun!

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door Gizmo© »

abcdefghijklmnop schreef:
Gizmo© schreef:Nog een maand, dan ben ik ook van die club verlost.
Gefeliciteerd; laat ze geen ruimte om foefjes uit te halen en je abonnement te rekken.
Mijn nummer wordt overgenomen door een andere provider. Heb na de bevestiging van mijn nieuwe provider Hi nog gebeld ter controle en zij geven aan, per die en die datum is Uw nummer niet meer van ons, dus bent U geen klant meer bij ons.

abcdefghijklmnop

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

Beste mensen,

Ik had mijn topic graag als gesloten beschouwd na mijn laatste bericht. In dat bericht gaf ik aan dat KPN-Hi, geheel zoals het financieel correct is, 30 euro heeft teruggestort op mijn rekening. In het rekeningoverzicht betreft het de maanden mei, juni, juli, augustus en september, dus 50 euro, maar omdat ik augustus en september zelf heb gestorneerd blijven er 30 euro over. Die hebben ze dus teruggestort. 'Fijn' denk ik dan, 'ze hebben het eindelijk in de gaten dat ik wel degelijk heb opgezegd'. Nou, dat heb ik dan mooi verkeerd gedacht. Zojuist valt er een betalingsherinnering bij mij op de mat. Of ik 10 euro abonnementskosten over de maand september wil betalen. Dus enerzijds krijg ik 30 euro terug (zonder verdere mededelingen overigens), en anderzijds krijg ik betalingsherinneringen. Wie mij de KPN-Hi logica kan uitleggen: graag!

abcdefghijklmnop

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

segelstine schreef:het is gewoon vreselijk gedrag bij hun!
Klopt, en ik leef met je mee. Je bent wel heel erg geduldig geweest. Weet je de datum van opzegging nog? Dan moet je bellen en vragen aan het juffie wat zij op die datum geregistreerd hebben. Gesprekken met KPN wel zelf opnemen. Op deze manier kun je dan toch nog enig bewijs in handen krijgen.

abcdefghijklmnop

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

Gizmo© schreef:Mijn nummer wordt overgenomen door een andere provider. Heb na de bevestiging van mijn nieuwe provider Hi nog gebeld ter controle en zij geven aan, per die en die datum is Uw nummer niet meer van ons, dus bent U geen klant meer bij ons.
Dat had ik achteraf gezien ook beter kunnen doen. De andere provider weet zich ongetwijfeld goed in te dekken bij overname van het nummer, en dan heb je er zelf geen omkijken naar. Overigens heb je bij KPN-Hi pas zekerheid wanneer je een papiertje in de bus hebt gekregen. Bevestigingen per telefoon zijn geen bevestigingen, tenzij je het gesprek opneemt. Bij mij werd mijn abonnementsbeeindiging ook bevestigd per telefoon. Daarna begonnen de problemen.

abcdefghijklmnop

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

abcdefghijklmnop schreef: Weet je de datum van opzegging nog?
Ik zie nu dat je die nog weet. Bel eens en vraag, met een recordertje aan je telefoon, wat er in het systeem geregistreerd staat op die datum.

abcdefghijklmnop

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

Wacht even. Onder de online factuurspecificatie van de terugboeking lees ik het volgende:
"De aansluiting is met terugwerkende kracht
beeindigd per 1 mei 2011. Het laatste verbruik
dateert van april 2011. Deze creditfactuur
is verrekend met de openstaande facturen,
het restantbedrag wordt aan u uitbetaald."
Ik word er bijna emotioneel van. :cry: Zeker als ik op de betalingsherinnering lees:
"Heb je de telefoonrekeing ondertussen betaald? Dan hebben de betaling en de verzending van de herinnering elkaar gekruist."
Zou het dan toch in kannen en kruiken zijn? :shock:

Enige punt nog is:
"Je kunt via Telefoonrekeing Online op http://www.hi.nl zelf zien of de rekening is betaald, inclusief betaaldatum."
En volgens die online telefoonrekening is september nog niet betaald dus. :(

Nou ze bekijken het maar. Ik heb nu ook de schriftelijke bevestiging! :D

Sterkte aan segelstine. Want die heeft nog een hele weg te gaan.

Husayins
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 sep 2010 23:44

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door Husayins »

Heb het zelfde probleem moet 1 maanden betalen met 3x aansluitkosten hoe dit kan vraag het me niet!! dit is gewoon oplichterij geld afpakken van hardwerkende mensen Hi nooit meer dat weet ik wel je wordt nieteens fatsoenlijk geholpen

abcdefghijklmnop

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

En jawel hoor. KPN-Hi laat er weer eentje vliegen door de brievenbus. Betalingsherinnering voor september, terwijl zij op de terugboeking in oktober toch duidelijk melden dat mijn abonnement met terugwerkende kracht per 1 mei is beeindigd. :roll: Hoe moet je zo'n organisatie nu tot zinnen brengen? Dreigen ze ook nog met incassoburo en Preventel. :? Bellen en mailen kan niet meer gratis. Dan ter zijnder tijd maar met de heren van de incasso. :evil:

abcdefghijklmnop

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Ongelezen bericht door abcdefghijklmnop »

Inmiddels had ik een brief gestuurd met uitleg. Sindsdien heb ik niks meer van KPN/Hi gehoord, en de factuurstatus hebben ze online aangepast. Nee, excuses heb ik niet ontvangen. Stelletje onfatsoenlijke kerels daar. Ja, ook de vrouwen. Niet eens de melding dat ze de factureren hebben aangepast en dat ik gelijk had, en hun ongelijk.

Ik heb met genoegen vernomen dat KPN aardig in de financiele problemen dreigt te geraken o.a. door slechte service.

Gelukkig is mijn verhaal met KPN afgelopen.

Gesloten