LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rita S.
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2007 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Rita S. »

Het is nu alweer een jaar geleden dat we met behulp van de ReclameCodeCommissie van Pretium af zijn gekomen, reden:VALSE VOORLICHTING en ZOGENAAMDE GOEDKOPERE TARIEVEN.

Ik begrijp die hele discussie op dit forum qua kosten dan ook niet: leg de nota van welke goedkopere provider dan ook naast die van Pretium en je zult zien dat ze helemaal [Bericht aangepast door de moderator] niet goedkoper zijn: mijn moeder betaalde op 0900 nummers zelfs 100% meer dan bij Tele2.
Het wordt tijd dat ze in Den Haag eens wakker worden.

Wat dachten jullie van deze: NUON bood ons 2 kaartjes aan voor een voetbalwedstrijd, zomaar! Goh..wat leuk, zomaar?? Ja hoor maar eerst overstappen dus :evil:

GSM net: Hallo, uw mobiele abonnement verloopt binnenkort, ik mag u een nieuwe gratis mobiel aanbieden. Goh...wat leuk, maar in dezelfde week had ik het abonnement al verlengd - niet daar dus.
Als ik hdit abonnement toevallig niet verlengd had was ik er gewoon ingestonken en zat ik nu misschien wel met Pretium II gehad.

Ik wens iedereen veel succes en zodra er een callcenter belt: OPHANGEN die handel!

robinv
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door robinv »

Ach, dit is zo lachwekkend. Iemand heeft een keer een andere mening en je wordt direct als onbetrouwbaar afgeschilderd. Sommige van jullie zijn wel erg paranoide moet ik zeggen. Kijk, ik zag dat programma op Tros en was nieuwsgiering. Dat is alles. Als je dan wantrouwig wil zijn, ga je gang.

Ik kan dat ook. Het valt me op dat de meesten hier overdag tijdens werkuren plaatsen. Wat betekent dat? Of je hebt geen werk, of je doet dit tijdens je werk, of . . . . dit is je werk.

Zie je hoe makkelijk dit is?

JvdBerg
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JvdBerg »

Dus wij moeten onze prive omstandigheden ook al aan jou door gaan geven?
Flikker toch een stuk op joh.

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Toch even reageren op robinv: Wel eens gehoord van onregelmatige diensten? Avonddiensten, nachtdiensten? Bijv. in de gezondheidszorg? Niet te snel oordelen dus!
En over (mogelijk) paranoide zijn: ik weet soms ook niet wie op dit forum eerlijk is of niet. Maar laten we het in elk geval netjes houden.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

JvdBerg.
Ik ben ook paranoide. Hier wat "IlovePretium" berichten:
Robinv:
Bellen met internet is nog niet helemaal betrouwbaar. Er is een maatschappij die dat ook keurig op z'n website aangeeft en dat is Xs4all. Ga maar eens kijken. Daarom blijf ik voorlopig bij mijn betrouwbare Pretium aansluiting. Gaat alles goed mee.
WitteSusan:
Ik houd het voorlopig ook gewoon bij een ouderwetse telefoon aansluiting. Al die problemen met kabel gaan maar door. Kabel is er voor de televisie en voorlopig niet meer. Je zal toch maar een nood gesprek moeten voeren, lig je daar ziek op de vloer zonder verbinding. Moet er niet aan denken.
Ter compensatie nog een bericht van blad 21 (1 juni 2007) van dit forum:
Momn:
Twee weken geleden heeft Pretium mijn moeder afgesloten van uitgaande gesprekken en als zij niet binnen 5 dagen betaalt zal zij helemaal worden afgesloten. Op de dag dat zij afgesloten werd, ontving zij hierover een brief. Mijn moeder is op leeftijd, slecht ter been en draagt een alarmeringsknop om haar hals. Mocht zij vallen o.i.d., dan wordt er een alarm verzonden via de vaste telefoonverbinding. Dit aarmeringssysteem is nu ook afgesloten!!!! Ik heb Pretium hierover gebeld, maar helaas zien zij de ernst van de zaak niet in en geven als antwoord 'betaalt u dan gewoon', 'u kiest nu zelf voor situatie!'

wittesusan
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2008 19:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door wittesusan »

Sommigen van jullie proberen wel beleefd te zijn, zoals ik voorstelde, maar jullie lijken toch niet echt geinteresseerd in hulp. Goed hoor, blijf maar met je hoofd tegen de muur slaan. Het zal me allemaal worst wezen. Ik dacht een discussie aan te gaan vanuit het perspectief van het bedrijfsleven, omdat de meesten van jullie geen idee hebben wat er bij komt kijken om een bedrijf te runnen. Maar niemand wil er iets bijleren, dus wat zou ik nog. Ik heb tenslotte geen problemenn
De groeten

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Ik weet het niet hoor, maar wat heeft het runnen van een bedrijf te maken met het feit dat zoveel mensen zich beduveld voelen door PT.
Als je een bedrijf wilt runnen doe je dat toch op basis van goede informatie. Als er dan zoveel klachten komen, is er misschien wat mis met de informatie en dus de bedrijfsvoering. Die Coulance Regeling Ouderen is toch al een teken, dat het verkooppraatje niet helemaal klopt? Ik heb alleen de pech dat ik nog geen 72 ben . . . Da's weer discriminatie.
Miscommunicatie, daar komen een heleboel misverstanden op neer. Ik hoor niets meer op de aangetekende brieven, geen reactie op mijn klacht. Geen communicatie vanuit PT dus.
Volgens mij zijn we meer gebaat bij concrete tips over hoe we met PT moeten omgaan om - als we dat willen - ervan af te komen.

automaiti
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door automaiti »

Wittesusan,

Een mooi streven om vanuit het perspectief van het bedrijfsleven de discussie hier aan te gaan. Dat de meesten van ons niet weten wat het is om een bedrijf te runnen, die opmerking is volledig voor uw rekening. Ergens stelt u zich daardoor nogal denigrerend op naar uw forumleden alhier, maar ach, het zal wel iets te maken hebben met de aard van uw bedrijf en uw houding jegens medewerkers en uw klanten.
Mijn ervaring, als iemand die deel uitmaakt van het door u zo graag geciteerde bedrijfsleven, is dat PT er nogal hoogst dubieuze manieren op na houdt om klanten te krijgen en te houden. In mijn vakgebied heet een klantrelatie opbouwen zoiets als "customer care", respect voor je klanten, daar leef je immers van.
PT denkt daar blijkbaar heel anders over want waarom zou je je dan verlagen tot de vele misleidende cold calling praktijken die hier nu al 111 pagina's de revue passeren. Voor PT telt respect jegens de klant niet maar slechts diepe minachting van diegenen die in jouw dagelijks brood voorzien. En dat is een misselijkmakende praktijk die hier iedere keer weer onder de aandacht wordt gebracht. Tel daarbij op dat ze zich willens en wetens richten op vooral oudere en kwetsbare mensen, dan hebben we weer een goed beeld van de input op dit forum. Gelukkig zijn er mensen op dit forum die ook in het bedrijfsleven actief zijn en er wel een gezonde moraal op na houden.
Veel succes met je "bedrijf" wittesusan.....

beuk
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2008 11:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door beuk »

Miauw

Miauw, het aardige van de 'Coulance regeling' van PT is dat dit in feite terug gaat op de juridische basis die stelt dat een bedenktijd van 7 dagen alleen dan geldt wanneer verkopende partij aan ALLE informatievoorschriften heeft voldaan. Als dat niet het geval is, dan zegt de WET dat de bedenktijd 3 maanden wordt. Zie bijvoorbeeld de uitleg op http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/.

Let wel, de wet maakt niet het onderscheid dat PT maakt. De bepaling in de wet geldt voor ALLE leeftijden. Daar PT als regel onvolledig is in het informeren van de 'klanten' dan wel de klant heeft misleid zal daar zonder meer de 3maanden bedenktijd gelden. Recent heeft de staatssecretaris in antwoord op vragen van Mei Li Vos daartoe bijvoorbeeld ook de bijzondere tariefstelling van PT voor voicemails gerekend.

Mogelijk moet je naar de Geschillencommissie met de eis omdat PT uitsluitend volgens 'eigen spelregels' wenst te spelen en ook wettelijke bepalingen naast zich neer legt.

---

RMO88
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2008 18:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door RMO88 »

Hallo,

Ook wij hebben thuis problemen met Pretium. In mei 08 zijn wij overgestapt van Pretium T naar @Home (bellen en internet combi). Dat levert zijn geld nu al op, ware het niet dat Pretium T nog steeds bedragen blijft afschrijven.

Ik ben dit voor mijn ouders aan het uitzoeken, maar wat ik vooral merk is dat het hele verhaal erg ondoorzichtig is. In eerste instantie zijn wij in 2007 benaderd voor bellen via Pretium T. Hierna is mijn vader lid geworden. Echter, later werden wij nogmaals gebeld. Nu zijn we van een andere dienst lid, deze staat op naam van mijn moeder.

@Home zou destijds onze telefoondienst bij Pretium T opzeggen. Hier is waarschijnlijk ook nog iets fout gegaan.

11 september 2008 heb ik een brief naar Pretium T gedaan, met daarin het opzeggen van alle diensten/producten van Pretium T. Reactie is nu pas deze week binnen gekomen en zelfs daar kunnen we niets mee. De brief zegt dat onze brief is ontvangen en in behandeling zal worden genomen. Aan de telefoon claimde de persoon dat het misschien mis was gegaan bij TNT. Wat een onzin! Er wordt alles gedaan om e.e.a te rekken.

Ook viel me op dat Pretium T de ene keer 1 maand factureert, de keer daarna weer 3 maanden. Dit maakt alles alleen maar ingewikkelder.

Conclusie, we zijn lid van 2 gescheiden Pretium T bedrijven en we kunnen er niet vanaf.

Kan iemand me helpen?

Gegroet

klaverbibi
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2008 09:58

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door klaverbibi »

Ja hoor pretium heeft het voor elkaar. Ze hebben mijn vader van 73 afgesloten van al het inkomende en uitgaande telefoonverkeer. Dus ik was vandaag behoorlijk aan de kook. Ik ben al vanaf 7-7-08 bezig om dit te regelen. Brieven kwijtgeraakt door PT opnieuw verstuurd met handtekeningen retour en nog géén antwoord van ze gekregen. Wat ik vandaag te horen kreeg is helemaal te gek voor woorden. De coulance regeling is verlopen want er zijn al 3 maanden verstreken. Tja en dat hun een achterstand hebben in de administratie daar is niks aan te doen. Dus volgens deze mevr Nora kunnen we er pas over een jaar vanaf komen.

Dit bedrijf blijft gewoon met hun gemene pratijken door gaan.
Is er géén instantie waar wij gedupeerden gratis aanspraak op kunnen maken. Ik bedoel dus niet de geschillencommisie want die moet je eerst betalen voor ze maar iets voor je proberen te gaan doen.

beuk
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2008 11:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door beuk »

klaverbibi

Wellicht heeft Mei Li Vos ([email protected]) belangstelling voor deze rigoreuze ingreep van PT. Zij is intensief met PT bezig.

Over maatschappelijk verantwoord ondernemen gesproken ...

---

s.jongeneel
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2008 23:13

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door s.jongeneel »

@Rita S. Ik ben benieuwd wat Pretium nu gaat doen, nu ze de technieken van die jongelui op de callcenters hebben ontdekt. Ik moet toegeven dat ik erg teleurgesteld was toen ik die uitzending zag en zag wat ze allemaal deden, temeer daar ik een tevreden klant ben. Ik zal goed kijken om te zien wat ze gaan doen om die problemen op te lossen.

Ik dacht dat die advertentie voor ouderen een goed begin was, maar ik denk ook dat meer toezicht op die callcenters nodig is. Ik zou niet weten hoe ze dat zouden moeten doen, want ik vermoed dat ze niet de mankracht hebben om die lui voortdurend op de vinger te kijken. Vooral omdat ze niet bij hun eigen kantoor zitten. Maar het moet duidelijk wel gedaan worden.

Het is niet eenvoudig en ik kan me voorstellen dat mensen zo emotioneel zijn. Ik geef ze wel een kans om dit te verbeteren voor ik besluit of ik bij ze blijf of niet.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

S.Jongeneel
Ik geef ze wel een kans om dit te verbeteren voor ik besluit of ik bij ze blijf of niet.
Ik zou het wel weten, ik zou op staande voet ontslag nemen.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

Jongens, als iets werkt zoals 'jij' wilt dat iets werkt, dan is er niets aan de hand. Echt niet!

Maar @$%# %$#@# %)(#$)#_$, sorry hoor! ik geloof dat ik me iets liet gaan .......!!!!!

(Nu even tot tien tellen. . GRRRRRRRRR).

Sinds juni 2008 zou mijn moeder van Pretium af zijn, nou niets was minder waar. In oktober 2008 kreeg ze toch weer zo'n k*****nblaadje van Pretium Privilege.

Ik ben toen toch nog maar even langs het "Juridisch Loket" geweest en de mensen daar waren mij zeer ter wille!

Ik heb gevraagd of ik daar melding van mocht doen op het internet forum van Tros Radar.

Reactie: ja hoor, graag zelfs!

Dus, als je het zelf even niet meer weet, ga dan even langs bij het "Juridisch Loket" want zij helpen je graag!

En, tuurlijk, als alles werkt, je betaalt minder dan wat je normaal deed (tenminste nu nog even niet (maar dat kan natuurlijk altijd nog komen)) dan heb je geen klagen.

Want, wees nou 'es eerlijk: niemand geeft toch graag toe dat 'ie er in gestonken is ......!!!!!

Dus dan is het toch een hartstikke goed bedrijf .....

Jeah, Right! :evil: :evil: :evil: ..........

Jongens, ze zijn misschien echt goedkoper: MAAR ALS IK NIET WIL DAN WIL IK OOK NIET!!!

ALS IK TEVEEL WIL BETALEN DAN IS DAT TOCH MIJN PROBLEEM EN NIET DAT VAN PRETIUM OF WHO THE **** DAN OOK !!!!!!!!!

Goed ik ben (voorlopig) mijn gal weer even kwijt, tot de volgende keer!!!!!!!

robinv
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door robinv »

Alle mensen, jullie zijn geobsedeerd. Of bezeten, wat dan ook.

Werkelijk, denk je nu echt dat als je maar hard genoeg schreeuwt, iedereen denkt dat je gelijk hebt?

Natuurlijk heb je het recht om meer te besteden aan duurdere diensten. Dat staat je vrij in dit land. Maar schreeuw toch niet naar mij als ik wel wat geld wil besparen. Dat slaat toch nergens op.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als mammaria wil schreeuwen omdat haar moeder gesard wordt door Pretium mag ze schreeuwen.

Als u tevreden bent met Pretium, Robin V mag dat ook.

Nu nog de problemen met klanten die zich erin geluisd voelen oplossen door Pretium, dan is iedereen blij. Zolang Pretium daar niet in slaagt zullen hier mensen hun onvrede hier over uiten.
Desnoods door hun frustratie uit te schreeuwen.

beuk
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2008 11:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door beuk »

Geachte Pretium Telecom directie,

Vanochtend heb ik genoten van de 3e paginagrote advertentie. En ik heb een voorstel voor u.

U wenst respect. U wenst niet door een klein aantal klagers in een hoek gezet te worden. Veel mensen op dit forum kennen dat gevoel, onterecht in een hoek gezet te worden. Het lijken er veel maar u stelt dat het slechts om een klein aantal klagers gaat. En u kunt het weten want u kunt de dossiers die onder discussie zijn tellen. Wij, forumbezoekers, kunnen dat niet.

Hier ligt een unieke kans voor een win-win: u lost het kleine aantal problemen op en wij, de klagers, hebben niets meer te klagen. Let wel, ik doe hier een serieus voorstel. Ik ben ervan overtuigd dat de klagers, die zich vaak ook inspannen namens familieleden die dat zelf niet kunnen, veel tijd en energie besteden aan het oplossen van, in elk geval in hun ogen, een serieus probleem. Door hen te helpen, helpt u uzelf.

U kunt dit bereiken door

- de achterstand in het beantwoorden van brieven binnen een week weg te werken, dan wel binnen een week aan de afzenders te melden dat de brief ontvangen is en wordt behandeld. Dit doet u dan niet alleen voor de aangetekende brieven.
- de klachten te beoordelen conform de wettelijke regels voor “Koop op afstand” en uw visie schriftelijk mede te delen aan de klager. Hierbij neemt u in aanmerking dat de door u ingehuurde call-centra mogelijk niet per uw instructie hebben gehandeld.
- de door u afgesloten telefoonlijnen per direct weer te openen.
- voor zover niet reeds beschikbaar, een schriftelijke machtiging tot automatische incasso van uw klanten te verlangen.
- juridische procedures te staken tegen een ieder die zich kritisch uitlaat over uw bedrijf. Websites en fora die u met juridische stappen heeft laten sluiten deelt u mede dat uw bezwaar vervalt en dat zij hun ‘winkel’ weer open kunnen zetten.

Tenslotte zal het helpen indien u de call centra instrueert het gehele gesprek op te nemen zodat u in alle gevallen twijfel over misleiding weg kunt nemen. Uw medewerkers kunnen bij inschrijving van een nieuwe klant de kwaliteit van de ‘aanmelding’ toetsen en daarmee veel van de klachten voorkomen. Mogelijk wilt u zelfs zo ver gaan dat de ‘koop’ met een handtekening op een formulier bij de bevestigingsbrief wordt beklonken. Dan is er immers geen enkele twijfel meer mogelijk over de geldigheid van de aankoop van uw betere Telecomproduct.

Volledigheidshalve wil ik u er ook op wijzen dat de door u geïntroduceerde arbitraire leeftijdsgrens van 72-jaar counterproductief is. Hiervoor is geen juridische basis. Er zijn ook mensen onder de 72 die zich niet correct behandeld voelen door Pretium Telecom. Als u een hekel heeft aan klachten dan dient u deze wonderlijke leeftijdsgrens weg te nemen en open te staan voor de klachten van een ieder, ongeacht leeftijd.

Niet door paginagrote advertenties te plaatsen , maar door transparant en klantvriendelijk te handelen kunt u respect en vertrouwen verdienen. Te beginnen met het wegwerken van het kleine aantal ‘vuiltjes’ uit het verleden.

---

dutchbird41
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:38

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door dutchbird41 »

Als Pretium werkelijk zo goed was als ze beweren dan konden de problemen tegen de kosten van een enkele postzegel (44 eurocent) worden opgelost en waren pagina grote advertenties niet nodig!
Antwoorden op brieven doen ze echter niet of na maanden de standaard antwoord-brief en dan vooral geen reactie op de vragen.

Mijn schoonvader van 87 heeft kans gezien om eerst een abonnement af te sluiten bij Tele2 en daarna nog een bij Pretium ... als iemand moet zien rond te komen van uitsluitend AOW kunt u begrijpen hoe deze "doelgroep" door de criminelen (noemen zich call-center) van Pretium wordt belaagd!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als dit leed na 7 september heeft plaats gevonden zou bij Pretium volgens hun coulance regeling de overeenkomst te annuleren moeten zijn.

Probeer met uw vader de afspraak te maken dat zodra iemand een verkoop babbel begint hij de hoorn op de haak gooit.

Gesloten