LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Bedankt!! ik weet genoeg, ga het morgen regelen, gr. lenalida

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Vraag wel om schriftelijke bevestiging einde abonnement, c.q. lidmaatschap Pretium. Komt dit niet dan alsnog schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging, ( kopie van brief enz goed bewaren), versturen.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hoi allemaal, vanmorgen eerst de telefoon geprobeerd want 12 december zou D-Day geweest zijn, maar na alles wat ik heb meegemaakt had ik echt zoiets van: eerst zien (of liever horen) en dan geloven, maar de telefoon doet het en de brief aan PT Privilege heb ik net gemaakt en gaat aangetekend met ontvangstbevestiging naar ze toe. Ook zo nog even mijn bankrekening controleren en ik ga een brief schrijven aan de directeur (Nysk) of hij nu nog niets geleerd heeft na de uitzending van Radar en zal hem adviseren dit forum maar eens te lezen.
Ik zeg me nog niet af voor dit forum, ben toch wel benieuwd wat er verder nog gaat gebeuren
Nogmaals heel erg bedankt voor al jullie adviezen en meedenken, zonder dat had ik niet juist gehandeld en zaten we eraan vast
Fijne dag, hart. gr. lenalida

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Niet te geloven, ik heb wel te vroeg gejuichd; ik ben net gebeld door de KPN dat ik toch ben overgezet naar Pretium en dat "het nog even kan duren voordat ik weer wordt teruggeboekt"
Ik ben woest en wat kan ik nu nog doen, ze kunnen wel een termijn van drie maanden aanhouden, dus ik doe weer een beroep op jullie
gr. lenalida

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@lenalida: Ik heb het even opgezocht in één van de eerdere meldingen in dit draadje maar als je 1655 voor je nummer kiest, dan schijn je toch via KPN te bellen!

Dit was degene die bovengenoemde reactie heeft geplaatst:
'Geplaatst op 25 Nov 2008 23:59 door evgajo:'

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hoi allemaal, ik heb net de consuwijzer aan de telefoon gehad en ik moet nu een klacht indienen bij Pretium dat ze zich niet aan het vermelde in de brief d.d. 5 december hebben gehouden en dat ik van ze eis dat ze binnen twee weken ons telefoonnummer moeten overzetten naar de KPN, zoniet dat ik dan de geschillencommissie ga inschakelen.
Die tip van 1655 hartstikke goed, gaan we doen
hart. gr. lenalida

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

lenalida,
Als je via Pretium belt heb je daluren. De overige uren bel je met 1655
voor het gewone nummer. Belt uitstekend. Carrier select is dat.
Hoewel mijn moeder onder hun zgn. coulanceregeling viel heb ik tegelijkertijd een beroep gedaan op wetsartikel 7: 46d lid 1.
Je kunt kiezen voor betaling stoppen, terug boeken of opschorten, vindt je dit eng dan dien je je klacht in bij de geschillencommissie, je kunt dan aangeven dat Pretium betaling verwacht/eist en 50% van het verschuldigde bedrag in depot storten.
Let op, dat je een telefonische mededeling van KPN nog eens controleert met een emailtje, zo van heb ik goed begrepen dat....? Bewijs moet je hebben.
Weet je,het kost zoveel energie dat geduvel dat ik soms wel eens denk "had ze het jaar maar uitgediend en op tijd opgezegd"
Echt goedkoper bellen is er niet bij. En we hebben een belachelijk dossier van deze lummel telefoonmaatschappij.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Het gaat er bij niet om dat ik misschien goedkoper kan bellen maar de manier waarop daar ben ik echt heel kwaad over.
Ik misleid niemand en verwacht ook niet misleid te worden
Trouwens ik heb een lange mail gestuurd naar de Telegraaf om hier eens aan dacht aan te besteden en ik wil er graag aan meewerken\Ben Ben benieuwd
gr. lenalida

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Jangofett, je schrijft op pagina 120 het volgende:
" hebben jullie nog niet door dat kpn en pt onder een hoedje spelen?
mij zijn de ogen allang open gegaan.
Ik ben gelukkig van PT verlost van PT..hetgeen binnen 3 dagen is gebeurd.
Mensen blijf niet halfzacht mopperen en klagen..onderneem hardere acties. het werkt".

Hoezo KPN en PT werken onder één hoedje?? Wil jij hier eens specifieker in zijn? En welke hardere acties heb jij dan ondernomen?
Kijk dit is een forum om elkaar van adviezen te voorzien. Dan moet je ook man en paard noemen.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

We zijn nog steeds bezig met een procedure bij de kantonrechtbank te Haarlem, waarin we de uitspraak van de Geschillencommissie willen laten corrigeren bij de gewone rechter.
Zoals van Pretium mag worden verwacht, hebben ze aangevoerd, dat het verzoek tot toetsing te laat is ingediend.
In een tussenvonnis (zie http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... onnis.html ) heeft de rechtbank onlangs beslist hier niet in mee te gaan en de procedure voort te zetten. De procedure zal dus nog zeker 3 maanden duren.

Afgezien van de misleiding bij het inleidende gesprek is de handelswijze van Pretium bij telefonische verkoop in strijd met de Wet Koop op Afstand:
1 De ontbindingstermijn moet correct in de welkomstbrief vermeld zijn. Volgens de wet Koop op Afstand en afspraken OPTA is dat "7 werkdagen na ontvangst brief".
2 De voicelog voldoet niet (ontbindingstermijn, kenmerken product, ontbreken gegevens Pretium, onterecht vragen automatische incasso).
3 Algemene voorwaarden bevatten verplichting tot automatische incasso. Voor automatische incasso is bij koude werving schriftelijke toestemming vereist. Dit betekent, dat de overeenkomst pas geldig is, als hier schriftelijk toestemming voor is gegeven.

In feite is er dus geen enkele wettige overeenkomst!

Uitgebreide argumentatie te vinden op http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/index.htm.

De strijd gaat dus gewoon door.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hopelijk wordt het geschil in uw voordeel opgelost.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hallo KrikvdKruk, ik heb met verbazing je mailtje gelezen, Pretium gaat wel heel verder om zijn gelijk te halen.
Zaterdag kregen wij per brief de bevestiging van de KPN dat wij nu bij Pretium zijn. Ik heb heb helemaal op de hoogte gebracht van de stappen die ik heb genomen en eventueel nog zal nemen en ook aangeboden indien de KPN actie zou willen ondernemen wij onze medewerking hieraan willen verlenen en als getuigen willen optreden
Ik hoop echt dat de Telegraaf erover gaat schrijven, misschien een tip om dit ook te gaan doen, we moeten het wel met elkaar doen, samen zijn we sterk om Pretium een lesje te leren.
Vandaag krijgen ze de aangetekende brief met ontvangstbevestiging dat ik van ze eis dat ze binnen twee weken de terugzetting realiseren en anders de geschillencommissie.
Maar we laten onze dag er niet door bederven!! Fijne dag, dus
gr. lenalida

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voor overeenkomst tot het leveren van een dienst geld dat de termijn van zeven werkdagen begint te lopen vanaf het moment van sluiting.

Bij overeenkomsten die via de telefoon gesloten worden geld dat algemene voorwaarden alleen van toepassing hoeven worden verklaart. Het toezenden heeft in deze wijzing zin omdat de overeenkomst reeds gesloten is op het moment dat je ze ontvangt.

Toestemming voor automatische incasso kan m.i. niet via een AV gegeven worden, maar daarin tegen is een schriftelijk toestemming weer niet vereist.

Geen van de drie fouten zou in houden dat er dus geen geldige overeenkomst is, hooguit eentje waarbij fouten zijn gemaakt.
7. Het aanvangstijdstip van de bedenktijden van zeven werkdagen en drie maanden bij overeenkomsten op afstand tot het verrichten van diensten is in artikel 6 lid 1, tweede alinea, tweede gedachtenstreepje, en derde alinea, tweede gedachtenstreepje, van de richtlijn aldus geregeld: beide termijnen beginnen te lopen bij de sluiting van de overeenkomst. De termijn van zeven werkdagen kan daarnaast beginnen te lopen bij het alsnog voldoen door de leverancier aan al zijn informatieverplichtingen; in dit laatste geval kan volgens de richtlijn de bedenktijd de termijn van drie maanden niet overschrijden.

Tweede Kamer, vergaderjaar 1999–2000, 26 861, nr. 3, p. 33
De rechter zal eerst moeten beoordelen. Daar hebben hoge en lager rechters in het verleden verschillend over gedacht.

http://blog.iusmentis.com/2008/09/05/de ... -gastpost/

Vervolgens zal hij moeten beoordelen of er een overeenkomst tot stand is gekomen en of daarbij alle vereisten informatie is gegeven.


http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/voicelog.html

De praktijk om niet het hele gesprek op te nemen lijkt me ook legaal. Alleen de inhoud daarvan voldoen m.i. niet aan:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46c.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46i.html
Pretium Telecom:
Okee. U ontvangt dus binnen enkele dagen een bevestigingsbrief van onze afspraken waarbij u nog een bedenktijd wordt geboden, meneer. Ja?
Dit is te summier. De termijn van zeven werkdagen begint pas te lopen vanaf het moment dat de verkoper aan zijn informatieplicht heeft voldaan. Die informatieplicht houd ook in de klant voorlichten hoe hij gebruik kan maken van dit ontbindingsrecht, maar de verkoper geeft hieraan dat de klant daarvoor moet wachten op de brief. Daarom begint de termijn van zeven werkdagen pas te lopen vanaf het moment waarop de brief is ontvangen. (Zie hiervoor 7:46c lid 2 sub b)

gergro
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gergro »

Ik ben heel blij met de vasthoudendheid waarmee KrikvdKruK de kwalijke praktijk van Pt blijft bestrijden.
Dank ook voor de uitgebreide informatie op de sitie van KrikvdKruK.
Een uitspraak in de lijn van de eis die je stelt zal veel gedupeerden heel blij maken.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Alfatrion.
Snap het niet helemaal. In het begin van je verhaal spreek je van een ontbindingstermijn van 7 werkdagen na telefoongesprek, aan het eind van 7 werkdagen na voldoen aan informatieplicht.

Bij koude werving via de telefoon (gebelde is nog geen klant bij Pretium) , start direct na het telefoongesprek een ontbindingstermijn van 3 maanden, omdat Pretium dan nog niet heeft voldaan aan de schriftelijke informatieplicht. Nadat het “Pret-welkomstpakket” met alle benodigde schriftelijke informatie is ontvangen, heeft de klant volgens de wet nog 7 werkdagen om te ontbinden. In feite gaat het dus om een ontbindingstermijn van ”7 werkdagen na ontvangst brief”
Art. 7:46c lid 2 stelt, dat de klant schriftelijk moet worden geinformeerd over 7:46c lid 2 sub b: de ontbindingstermijn volgens de Wet koop op Afstand.
De wet is dwingend: het bedrijf mag geen voorwaarden hanteren, die de consument minder rechten biedt. De door Pretium gehanteerde termijn van 7 werkdagen na dagtekening geeft minder bedenktijd dan de 7 werkdagen na ontvangst uit de wet.
Als in strijd gehandeld wordt met de wet Koop op afstand leidt dit tot ontbinding. Zo heeft Pretium eerder een aantal geschillen verloren, omdat de termijn 5 werkdagen na dagtekening werd gebruikt i.p.v. 7 werkdagen. Ook bij "fouten" in de voicelog heeft de commissie in het verleden tot ontbinding besloten.

Volgens Currence en de Nederlandse Vereniging van Banken en websites van individuele banken is bij koude werving via telefoon schriftelijke toestemming vereist voor automatische incasso (zie http://www.incassomachtigen.nl/Download ... ncasso.pdf of http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... o_algemeen .
Als een consument via zijn bank een Melding Onterechte Incasso instuurt, moet incassant Pretium bewijzen, dat hij een geldige machtiging heeft.
Bij koude werving via telefoon is die er niet en kunnen bedragen tot 1 jaar geleden weer worden teruggeboekt.
De algemene voorwaarden van Pretium stellen betaling via automatische incasso verplicht. Als er geen geldige overeenkomst voor automatische incasso is (vanwege misleiding door Pretium), dan is ook het telefoon-contract onuitvoerbaar/ongeldig of wat dan ook. Toch?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als er geen geldige overeenkomst voor automatische incasso is (vanwege misleiding door Pretium), dan is ook het telefoon-contract onuitvoerbaar/ongeldig of wat dan ook. Toch?
Het toestemming geven tot automatische incasso staat los van het feit of een overeenkomst geldig is.
Bij misleiding ( Pretium geeft zich uit voor KPN bij aanvang gesprek) dan heeft u 3 maanden de tijd om de overeenkomst te ontbinden.

Verschuldigde bedragen kunnen ook via schriftelijke facturen, c.q. aanmaningen gevorderd worden. Deze zijn niet via a.i. te innen zolang de gedupeerde hier geen toestemming voor geeft.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hoi allemaal, ik krijg zojuist een brief binnen van de KPN dat wij vanaf 13 januari weer bij hen zijn aangesloten. Ik had geeist dat dit binnen twee weken moest gebeuren maar ik denk dat ik het nu maar zolaat.
Ben ik eigenlijk verplicht die maand abonnementskosten (12 december - 13 januari) te betalen? Die overboeking is op misleidende manier gebeurd. Wij gebruiken momenteel onze vastnet telefoon helemaal niet en bellen mobiel, er zitten toch nog genoeg belminuten op en al zal niet zo zijn, ik gun ze geen dubbeltje
De bankrekening is voor hun afboekingen geblokkeerd dus ze kunnen het zelf niet innen. Wie weet dit?
Ik blijf nog een poosje op dit forum hangen, ben heel benieuwd hoe het met de andere klachten afloopt.
groetjes lenalida

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als er geen gesprekskosten gemaakt zijn bij Pretium lijkt mij dat als er geen sprake is van een overeenkomst bij Pretium u dit niet hoeft te betalen.

Wacht een factuur af. Had u schriftelijke bevestiging annuleren overeenkomst van Pretium ontvangen?

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Ik heb 5 december een brief van ze gekregen "helaas heeft U te kennen gegeven af te zien van een overeenkomst met Pretium Teleco. Wij hebben begrip voor dit besluit en hebben daarom besloten de aanmelding voor het vastnetabonnement te annuleren. Bovendien zullen wij ervoor zorgdragen dat Uw vastnetabonnement weer overgedragen wordt aan Uw vorige telecomaanbieder.
U zult begrijpen dat de maandelijkse telefoonckosten tot het momment van overgang wel geincasseerd worden van het door u opgegeven rekeningnummer daar het een rechtsgeldige overeenkomst betreft
Na het moment van overgang volgt nog een eindafrekening voor de resterende belkosten"
Incasseren kunnen ze dus niet, wat raden jullie me aan. Ik heb wel 12 december nog gebeld voordat ik van de KPN het telefoontje kreeg dat wij nu bij Pretium aangesloten waren. Daarna niet meer
Bedankt alvast, gr. lenalida

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Wacht de rekening en de herinneringen af en bekijk dan wat je er mee wilt. Wij waren zeker van plan om de telefoontikken wel en de abonnementskosten niet te betalen, bij controle van de gegevens op de Pretiumsite kon ik niet bij haar gegevens.
De rekening klopte niet. Aanvankelijk dacht ik te laag, achteraf bleek mijn moeder al begin september over gezet te zijn naar KPN, de rekening was dus veel te hoog.
Zijn de bedragen die Pretium van jou tegoed heeft groot genoeg voor Pretium om zoveel moeite te doen om aan hun geld te komen?
Voor mijn moeder lijkt het Telecom drama "sinds afgelopen maandag" voorbij. Pretium laat niets van zich horen en de aanloopperikelen bij de kabelaar zijn ook opgelost. Je verzint het niet maar ze kreeg een defect modem geleverd en heeft 3 weken grote verbindingsproblemen gehad. Toeval...dat wel maar de combinatie van dit alles heeft ons dus van begin juli tot half december bezig gehouden.
Bij het sluiten van de boeken over 2008 worden we misschien "alsnog" verrast met een nota van PT. Werk voor de stagiaires bij het grote Haagse advokatenkantoor!!!!
.
Laatst gewijzigd door hejeja op 17 dec 2008 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten