LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
p.w.bosman
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2011 14:22

Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door p.w.bosman »

Tijdig abonnement opgezegd van T-Mobile data, wegens bijna overal gratis aanbod van WIFI onderweg.
Dit is door T-Mobile ook keurig schriftelijk bevestigd.
De datum van aflopen loopt synchroon met de betaling. (15e van elke maand)
Dus een keurige brief van T-Mobile dat ons abonnement op 15 juli 2011 afloopt.
Nu brengt T-Mobile de maand augustus weer in rekening (vanaf 15 juli tot 15 augustus)
Uit overweging zeker niet de indruk te willen wekken het abonnement stilzwijgend te verlengen voldoe ik deze niet.
Data is er zeker niet verbruikt dus een navordering is ook niet aan de orde.
Op e-mail reageert men niet en aan de telefoon is het steeds maar van betalen en indien onterecht krijgt u het volgende maand weer terug.
Ongelooflijk dat een bedrijf als T-Mobile het recht voorbehoud dit geld renteloos een maand vast te houden.
Het geld onnodig rondpompen was voorheen alleen voorbehouden aan de Nederlandse staat.

Alleen indien T-Mobile via een eindafrekening kan aantonen nog geld van mij tegoed te hebben zal ik dit betalen.
Vraag mij wel eens af om hoeveel mensen dit gaat per maand waarvan T-Mobile ten onrechte gelden een maand vasthoud..

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door DJM »

Doorgaans betaal je een maand na de opzegging nog eenmaal je abonnementsgeld waarna de provider de eindafrekening opmaakt en het teveel betaalde geld terug stort.

p.w.bosman
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2011 14:22

Re: Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door p.w.bosman »

Een kind van 3 kan zien en narekenen dat dan het door mij te betalen bedrag in zijn geheel na een maand moet worden teruggestort op mijn rekening. Bij halfweg abonnement opzegging begrijpelijk, maar nu zinloos rondpompen van geld. Maak de eindbalans maar eens op zou ik zeggen. Niet volgende maand, maar gewoon nu.....dan zijn we klaar.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door DJM »

p.w.bosman schreef:Een kind van 3 kan zien en narekenen dat dan het door mij te betalen bedrag in zijn geheel na een maand moet worden teruggestort op mijn rekening. Bij halfweg abonnement opzegging begrijpelijk, maar nu zinloos rondpompen van geld. Maak de eindbalans maar eens op zou ik zeggen. Niet volgende maand, maar gewoon nu.....dan zijn we klaar.
Je hebt natuurlijk gelijk maar het zal wel in de algemene voorwaarden staan.
Maak het jezelf niet te moeilijk want dan blijf je aan die provider vast zitten vanwege allerlei naheffingen dus neem zoals het is want zij hebben de macht helaas.

p.w.bosman
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2011 14:22

Re: Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door p.w.bosman »

Ik wacht nu wel af wat gaat komen, in de algemene voorwaarden staat het dus niet...die heb ik hier liggen samen met het originele contract. Betreft een regeltje die men meent te moeten invoeren bij opzeggen. En daarbij komt dat de betalingen altijd vooraf hebben plaatsgevonden en niet achteraf. Dus hun geld (althans waar ze recht op hebben) hebben ze al.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ray38 schreef:zinloze topic :?
Dit forum is voor klachten.
Is toch ook een klacht over T-Mobile.

p.w.bosman
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2011 14:22

Re: Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door p.w.bosman »

"ray38 zinloze topic
Dit forum is voor klachten".

Lees mijn eerste posting (laatste alinea) nog eens door en vraag je af of dit normaal is. Trouwens klachten hoeven geen hoog vloek gehalte te hebben.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door LeoZ »

Ray38 heeft niets beter te doen! :mrgreen:

Dat 38 slaat op de leeftijd van deze persoon:: 3,8 ....

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

T-Mobile is hier niet uniek in, ik heb hetzelfde meegemaakt met KPN, UPC en XS4all.
Alle drie incasseerden de volgende periode die ruim na de opzegdatum begon, KPN en XS4all crediteerden die pas een maand later, bij de derde keer (UPC) was ik het zat en heb gestorneerd.
UPC presteerde het daarna ook nog eens een dreigende herinnering te sturen voor geld waar ze helemaal geen recht op hadden (het was juist andersom: ik moest teveel betaalde weken terugkrijgen van ze)

Stom, een opzegger op deze manier nog een trap nageven verkleint de kans dat iemand ooit nog eens terug komt wel heel drastisch.

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@p.w.bosman
Uit je bericht op te maken kreeg je de databundel elke 15de van de maand en dit is ook de dag dat de systemen je factuur opmaakt.
Het facturatie systeem ziet niet dat in de loop van de dag het data-only abonnement beëindigd word en zal de gehele maandkosten van het abonnement in rekening brengen.Dit betekent dat je nog een eindfactuur krijgt waarbij teveel betaalde maandkosten weer terug krijgt.

Meer informatie over de laatste factuur vind je op de website van T-Mobile.

Richard
T-Mobile Webcare

p.w.bosman
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2011 14:22

Re: Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door p.w.bosman »

En dus Richard kan T-Mobile een eind-nota opmaken die ik zal voldoen, maar deze zal dus op een 0,00 saldo uitkomen. Ik denk dat (zelfs) een bedrijf als T-Mobile in staat moet zijn om ruim 1 maand na dato een eindafrekening te kunnen produceren. Zo zal dit ook in alle vervolgprocessen gesteld worden. Het is absoluut niet normaal een maandtermijn augustus in rekening te brengen als half juli het abonnement reeds is beeindigd.

p.w.bosman
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2011 14:22

Re: Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door p.w.bosman »

Vandaag de eindafrekening gekregen van T-Mobile en natuurlijk 0,00 euro.
Had ik betaald was dus hetzelfde bedrag teruggestort als ik had voldaan.
Nu gaat het om slechts 1 persoon (ikzelf) maar stel je eens voor dat dit 1000 keer per maand (nieuwe klanten en opzeggingen) voorkomt.
Dan gaat dit dus om 35.000,00 euro welke elke maand ten onrechte rentegevend op de rekening van T-Mobile staat.
Onacceptabel en iedereen slikt dit maar..............!!

T-Mobile krijgt hier van mij een dikke onvoldoende.
Zoals reeds eerder aangegeven, zo ga je niet met je betalende klanten om.
En T-Mobile is een klant definitief kwijt.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

p.w.bosman schreef:Vandaag de eindafrekening gekregen van T-Mobile en natuurlijk 0,00 euro.
Had ik betaald was dus hetzelfde bedrag teruggestort als ik had voldaan.
Nu gaat het om slechts 1 persoon (ikzelf) maar stel je eens voor dat dit 1000 keer per maand (nieuwe klanten en opzeggingen) voorkomt.
Dan gaat dit dus om 35.000,00 euro welke elke maand ten onrechte rentegevend op de rekening van T-Mobile staat.
Onacceptabel en iedereen slikt dit maar..............!!

T-Mobile krijgt hier van mij een dikke onvoldoende.
Zoals reeds eerder aangegeven, zo ga je niet met je betalende klanten om.
En T-Mobile is een klant definitief kwijt.
Ik heb het gevoel dat men dit bewust doet.
Toen ik vorig jaar aan de glasvezel ging en UPC en XS4all op kon zeggen hebben beiden nog een periode geïncasseerd.
Bij UPC begon de periode ze incasseerden zelfs bijna 2 weken na de einddatum! Alles kon men regelen exact op de dag af, "Mijn UPC" was meteen geblokkeerd, een retourdoos voor de mediabox werd keurig gestuurd, maar een incasso 2 weken later (inclusief opzegtermijn hebben ze dus ruim6 weken de tijd gehad) konden ze niet tegenhouden. In een foutje geloof ik daarom ook niet.
Na het storneren begonnen ze ook nog te dreigen, ik moest die onterechte factuur binnen een paar dagen via "mijn UPC" (wat dus niet eens kon) betalen, want anders.......
Het is zoals je zegt, in de massa gaat het om forse bedragen, ze vergeten alleen dat een vertrekkende klant dit niet snel vergeet/vergeeft en nooit meer terugkomt.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

T-Mobile Webcare schreef: Het facturatie systeem ziet niet dat in de loop van de dag het data-only abonnement beëindigd word en zal de gehele maandkosten van het abonnement in rekening brengen.Dit betekent dat je nog een eindfactuur krijgt waarbij teveel betaalde maandkosten weer terug krijgt.
Prachtige uitleg! Ik heb een heel slim idee. Wat nu als T-Mobile genoegen neemt met één dag minder abonnementskosten en het op de 14e laat aflopen? Hoeft de klant niet op zijn geld te wachten en T-Mobile niet allerlei onzinnige transacties te doen, betalingsverkeer is toch zo duur? Die ene dag minder abonnementskosten kan T-Mobile toch wel missen.

Lijkt mij alleen maar voordelen hebben en misschien komt de klant nog wel eens terug omdat T-Mobile niet zo'n slechte indruk achterlaat.

Overigens moet ik wel eerlijk zeggen: Er zijn meer providers die slordig zijn met betalingen van klanten.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

jlthkoch schreef:
T-Mobile Webcare schreef: Het facturatie systeem ziet niet dat in de loop van de dag het data-only abonnement beëindigd word en zal de gehele maandkosten van het abonnement in rekening brengen.Dit betekent dat je nog een eindfactuur krijgt waarbij teveel betaalde maandkosten weer terug krijgt.
Prachtige uitleg! Ik heb een heel slim idee. Wat nu als T-Mobile genoegen neemt met één dag minder abonnementskosten en het op de 14e laat aflopen? Hoeft de klant niet op zijn geld te wachten en T-Mobile niet allerlei onzinnige transacties te doen, betalingsverkeer is toch zo duur? Die ene dag minder abonnementskosten kan T-Mobile toch wel missen.
Inderdaad prachtige uitleg, maar het zou mij een biet zijn dat het systeem van de provider zo werkt.
Je beëindigt een contract, vanaf die datum hoef je niet meer te betalen, klaar uit.
Hoe ze dat intern regelen bekijken ze maar, dat is hun probleem, gewoon blijven incasseren is uit den boze.
Je nieuwe provider is meestal ook vlot met incasseren zodat je de eerste periode voor dubbele kosten staat. Zo leggen ze hun eigen IT probleem bij de klant neer.
Of gaat het misschien toch om de poen :lol:

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

CaptainSlow schreef:
jlthkoch schreef:
T-Mobile Webcare schreef: Het facturatie systeem ziet niet dat in de loop van de dag het data-only abonnement beëindigd word en zal de gehele maandkosten van het abonnement in rekening brengen.Dit betekent dat je nog een eindfactuur krijgt waarbij teveel betaalde maandkosten weer terug krijgt.
Prachtige uitleg! Ik heb een heel slim idee. Wat nu als T-Mobile genoegen neemt met één dag minder abonnementskosten en het op de 14e laat aflopen? Hoeft de klant niet op zijn geld te wachten en T-Mobile niet allerlei onzinnige transacties te doen, betalingsverkeer is toch zo duur? Die ene dag minder abonnementskosten kan T-Mobile toch wel missen.
Inderdaad prachtige uitleg, maar het zou mij een biet zijn dat het systeem van de provider zo werkt.
Je beëindigt een contract, vanaf die datum hoef je niet meer te betalen, klaar uit.
Hoe ze dat intern regelen bekijken ze maar, dat is hun probleem, gewoon blijven incasseren is uit den boze.
Je nieuwe provider is meestal ook vlot met incasseren zodat je de eerste periode voor dubbele kosten staat. Zo leggen ze hun eigen IT probleem bij de klant neer.
Of gaat het misschien toch om de poen :lol:
Ik heb zelf een provider gehad die nog geld wilde zien voor de periode dat het signaal al van de lijn af was. Krijg je de 1e van de maand een bericht dat die dag het signaal van de lijn af gaat, blijkt later dat men tot de 8e abbonementskosten wil blijven rekenen, want ik was wel technisch overgestapt, maar nog niet administratief....... Een dat terwijl ik vanaf de eerste van de maand al gebruik maakte van de andere provider.

En gewoon vol blijven houden, maar dan wordt het een principekwestie voor mij hoewel het natuurlijk maar om een paar euro ging. Uiteindelijk een bos bloemen en een bol.com cadeaubon gekregen en excuses. Neemt niet weg dat ze daarna toch weer tot twee maanden (2 keer) aan toe die paar euro van mijn rekening incasseren en ik die weer storneer.

Uiteindelijk een selectieve blokkade aangevraagd voor deze provider en nooit meer wat van gehoord. Deze provider hoort uiteraard ook nooit meer iets van mij.

(Dit heb ik meegemaakt met provider Online, bij mijn overstap naar Tele2)

p.w.bosman
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2011 14:22

Re: Opzeggen T-Mobile (lachertje)

Ongelezen bericht door p.w.bosman »

jlthkoch schreef:
T-Mobile Webcare schreef: Het facturatie systeem ziet niet dat in de loop van de dag het data-only abonnement beëindigd word en zal de gehele maandkosten van het abonnement in rekening brengen.Dit betekent dat je nog een eindfactuur krijgt waarbij teveel betaalde maandkosten weer terug krijgt.
Prachtige uitleg! Ik heb een heel slim idee. Wat nu als T-Mobile genoegen neemt met één dag minder abonnementskosten en het op de 14e laat aflopen? Hoeft de klant niet op zijn geld te wachten en T-Mobile niet allerlei onzinnige transacties te doen, betalingsverkeer is toch zo duur? Die ene dag minder abonnementskosten kan T-Mobile toch wel missen.

Overigens moet ik wel eerlijk zeggen: Er zijn meer providers die slordig zijn met betalingen van klanten.
Betaling (factuur) van 16e t/m de 15e, dus bij beëindiging op de 15e hoeft men op de 16e geen nieuwe factuur aan te maken. Eventueel de eindafrekening indien teveel data is verbruikt. Het systeem kan niet zien dat....wat een gelul.
Het systeem is afhankelijk van menselijke invoer en programmering, dat kan een klein kind je tegenwoordig al vertellen. Ruim drie maanden voor beeindiging opzeggen en dit nog steeds niet administratief kunnen verwerken? Duhhh
Duidelijk is dat T-Mobile bewust gelden incasseert om deze een maandje vast te houden.

Heb nu een briefje gekregen dat ik het (niet betaalde) maandbedrag á 34,95 euro op mijn rekening teruggestort krijg wegens teveel betaald. Ben benieuwd.

Gesloten