LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony ericsson Xperia x10 mini pro

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
vanegdom
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:15

Sony ericsson Xperia x10 mini pro

Ongelezen bericht door vanegdom »

Begin november heb ik bij Belsimpel een mobiele telefoon besteld namelijk de Sony ericsson Xperia x10 mini pro. Al snel begon de oplader gebreken te vertonen, de oplader kreeg vaak niet gelijk contact met mijn telefoon. Tot deze het op een gegeven moment helemaal niet meer deed. Dit was op 5 december.
Ik heb sony Ericsson gebeld met mijn probleem (toen kreeg ik ze te pakken, een wonder). Ik moest maar mijn telefoon terugsturen zonder oplader en zonder batterij. Maar ik had op meerdere plekken gelezen dat het aan de oplader kon liggen. Ik ben toen naar een kennis van mij gegaan met dezelfde oplader. Warempel werd mijn telefoon opgeladen!! Toen andersom geprobeerd. Zijn telefoon werd ook niet opgeladen door mijn oplader. De stekker van mijn oplader deed het wel. Dus ik zou voor 12.95 euro mijn telefoon opsturen naar Sony Ericsson (ofwel het herstelbedrijf daarvan) en mijn telefoon een tijd kwijt zijn en een grote kans hebben dat ze de fabrieksinstellingen terug zouden zetten (dat zou mij weer 3 dagen kosten om mijn telefoon in orde te krijgen) en vervolgens zou ik de mededeling krijgen dat er met mijn telefoon niks mis is.

Ik heb nu meerdere malen telefonisch contact gezocht met Sony Ericsson, voicemail achtergelaten maar niks terug gehoord. Ik had ook een mail gestuurd naar Belsimpel maar zij verwijzen mij naar Sony Ericsson.
Ik kreeg vandaag een geweldige mail terug van Sony Ericsson:
Voor reparaties kunt u terecht bij de plaats van aankoop (lees Belsimpel). Echter is het mogelijk dat verzendkosten hoger uitvallen dan een nieuwe USB kabel. U kunt hiervoor iedere kabel met de correcte aansluitingen gebruiken.
Hier zakte mijn broek en onderbroek van af. Een heerlijk kastje naar de muur verhaal dus weer.
Ik heb ondertussen 2 maal een mail gestuurd aan Belsimpel en beide keren werd ik doorverwezen naar Sony Ericsson ook al gaf ik aan dat ik met hun een koopovereenkomst ben aangegaan.

Ligt het nu aan mij dat ik vind dat een kabel niet na 1 maand al stuk hoort te gaan en verlang dat ik een nieuwe kabel krijg???
Ondertussen heb ik al 10 euro aan beltegoed weggegooid aan deze onzin.

Aan beide ondernemingen heb ik de simpele vraag gesteld waar ik die kabel heen kan sturen maar ze geven geen antwoord op deze vraag.
Ondertussen ligt de kapotte oplader al 2 weken in een verpakking te wachten tot hij verzonden word.

Het blijft mij geld kosten maar ik wil mijn recht halen. Ondertussen word ik ook moe en moedeloos ervan. Ik hoop maar dat al deze verspilde energie niet voor niks is geweest. Pfffff

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Sony ericsson Xperia x10 mini pro

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ondertussen heb ik al 10 euro aan beltegoed weggegooid aan deze onzin.
Soms is het beter om pragmatisch te denken. En in dit geval was dat beter geweest. Iedere willekeurig telefoonwinkel zal je een oplader kunnen verkoper (het gaat om een micro USB oplader) voor minder dat de 10 euro die het tot nu toe gekost heeft.
Voordelen:
- geen ergenis
- je kunt je telefoon gewoon gebruiken
- kost minder dan wat je tot nu toe betaald hebt

Het enige nadeel is dat je waarschijnlijk met een raar gevoel blijft zitten, want je hebt garantie. Maar het is maar waar je voor kiest op dat moment.
Misschien kun je aan SonyEriccson uitleggen, dat je een andere oplader geprobeerd hebt en wat je toen geconstateerd hebt. Soms zal de fabrikant dan de oplader opsturen, mits het toestel wel geregistreerd is uiteraard.
De fabrikant van mijn laptop heeft, door deze werkwijze te volgen, een nieuwe oplader gestuurd, omdat de oude het begeven had. Ook daar was de eerste reaktie namelijk opsturen zonder lader en accu, wat zinloos geweest zou zijn.

vanegdom
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:15

Re: Sony ericsson Xperia x10 mini pro

Ongelezen bericht door vanegdom »

Bedankt voor de reactie. Het is voor mij meer een proncipekwestie. Als iets na anderhalve maand al stuk is verwacht ik kosteloze reparatie danwel vervanging.

Ik heb de hele situatie uitgelegd, ook dat de oplader van die kennis wel werkt op mijn telefoon.

ik vind het ook ronduit grof dat zij antwoorden met: een nieuwe oplader kost je minder dan de oude opsturen.

ik las hier dat iemand een warme douche gaf aan sony ericsson. Deze persoon had al anderhalf jaar zijn telefoon toen zijn headset of koptelefoon (alleen laatste half jaar gebruikt) kapot ging. Hij kreeg kosteloos een nieuwe van ericsson toegestuurd zonder de oude terug te sturen. Daar word ik dan een beetje boos van. Nu houd ik in mijn achterhoofd dat deze persoon daar werkt ofzo want ik heb nu ondertussen niet de indruk dat sony ericsson zo makkelijk is.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Sony ericsson Xperia x10 mini pro

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Je moet voor je garantie ook niet rechtstreeks bij Sony-ericsson zijn maar bij Belsimpel.
Helaas rekenen zij inderdaad verzendkosten, dat is een nadeel van het kopen bij een internetwinkel, het scheelt je wat geld op de aanschafprijs maar dat moet natuurlijk wel ergens vandaan komen.
Bij de meeste fysieke winkels was je gewoon binnen gelopen en dan had je een nieuwe oplader gekregen.

vanegdom
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:15

Re: Sony ericsson Xperia x10 mini pro

Ongelezen bericht door vanegdom »

Daar zit mijn kastje muur verhaal in. Belsimpel zegt nu al tot 3 keer toe dat ik t met sony ericsson moet oplossen. Sony ericsson heeft een stel bejaarden in dienst die 2 weken doen over een mail versturen en terugbellen duurt nu ook al meer dan een week. Dus daar word ik niet vrolijk van.

vanegdom
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:15

Re: Sony ericsson Xperia x10 mini pro

Ongelezen bericht door vanegdom »

Nou zeg, ik heb nu (al) nieuws!!!!
Eind december had ik nog leuk een bericht gestuurd naar Sony Ericsson en naar Belsimpel. Zei dachten kennelijk dat als zij niet meer reageerden, ik of het wel vergat of dat mijn kabel daarmee vanzelf wel het ging doen.
Ik heb wederom mijn klacht gestuurd naar SE. Weer hetzelfde antwoord, Belsimpel moet het oplossen. Ik heb deze mail doorgestuurd naar Belsimpel en wederom hun erop gewezen dat ik een koopovereenkomst met hun ben aangegaan.
Ik had het een beetje moeilijk nog vriendelijk te blijven (al was ik dat in de laatste mails uiteraard ook niet meer). En ja ik had er ook in gezet dat ik wel bekend zou maken via het internet dat je beter geen telefoon kon kopen bij Belsimpel (oeps)
Krijg ik zowaar (heel snel ook nog) een mail terug dat de kabel opgestuurd word.
Nu is het natuurlijk eerst de vraag of het daadwerkelijk gebeurd maar als het gebeurd.......... Nou ja, in ieder geval een mail terug gehad:o

Gesloten