LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MAXIEM

Re: Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Kenneth8

Antwoord 1:
Mijn excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groeten,

K### S####

Klantenservice
Antwoord 2:
Beste klant,

Ik ga ervan uit dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en wil je bedanken voor je reactie.

Vriendelijke groeten,

Z### M###

Klantenservice
Hoeveel Hollandse nieuwe wil je hebben???

De klanten"service" verdient zonder meer het predikaat: lachwekkend.


Mijn advies: cancel de zaak schriftelijk en aangetekend wegens het aanhoudend leveren van wanprestaties en eis een (forse) schadevergoeding indien van toepassing.

Maxiem.

Kenneth81
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2012 10:20

Re: Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door Kenneth81 »

Maxiem,

Ik heb 2 ervaringen met Hollandsnieuwe.

Goed:Abonnement van mijn vader.
> Nummerbehoud perfect verlopen
> Altijd bereikbaar
> Internet doet het goed
Conclusie helemaal perfect ( geen contact met klantenservice nodig gehad)

Slecht: Mijn ervaring met de klantenservice:
> Status nummerbehoud wordt dagelijks geblokkeerd op Mijn
Hollandsnieuwe.
> Medewerkers klantenservice geven mij tegenstrijdige antwoorden op
mijn probleem. Dit maakt mij als klant erg onzeker.
Conclusie De klantenservice is niet in staat mij gerust te stellen. Dit kunnen zij
door in mijn ogen simpele ding zoals allemaal gelijke informatie te
verstrekken en heel belangrijk! De status van mijn nummerbehoud op
mijn Hollandsnieuwe profiel als goedgekeurd aan te geven ( lijkt mij
niet zo moeilijk).

Ik snap niet dat men mij tegenstrijdige antwoorden geeft en mijn nummerbehoud status blijft blokkeren op mijn Hollandsnieuwe profiel. Als ik de antwoorden moet geloven dat het goed komt met mijn nummerbehoud snap ik niet waarom men dit niet in mijn Hollandsnieuwe profiel kan aangeven als status goedgekeurd. Als ik de antwoorden moet geloven waarom het niet goed komt snap ik niet waarom men mij niet informeert en ik er zelf om moet vragen.

Ik hoop zo dat het goed komt maar ik blijf nog zeker een maand in onzekerheid ben ik bang. Ik geef Hollands nieuwe een kans maar wanneer blijkt dat het op 13-03-2012 niet goed komt met mijn nummerbehoud ga ik er alles aan doen om van het contract af te komen.

Kenneth81
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2012 10:20

Re: Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door Kenneth81 »

Hollandsnieuwe kunnen jullie op mijn bovenstaande reactie aan Maxiem een onderbouwd antwoord geven? U begrijpt dat ik onzeker ben over een goede afloop en mijn beschreven ervaringen met de klantenservice ( tegenstrijdige antwoorden opdezelfde probleemstelling) en mijn hollandsnieuwe profiel ( status nummerbehoud geblokkeerd )niet leiden tot geruststelling. Ik wil jullie een kans geven.

silv3r
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2012 23:48

Re: Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door silv3r »

Ook ik heb in december 2011 een abbo afgenomen bij HN met nummerbehoud op 1-2-2012 (anderhalf maand later). We zijn inmiddels in februari en de nummerbehoud aanvraag staat nog steeds op "in behandeling". Op mails wordt helaas niet gereageerd !!

silv3r
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2012 23:48

Re: Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door silv3r »

Als reactie op mijn mail naar HN stellen zij dat mijn nummerbehoud niet goed is doorgekomen in hun systeem en is deze opnieuw aangevraagd, met als datum 9-3-2012. Ik had goede hoop, alleen staat hij nog steeds heden daags op "in behandeling..". Ik heb geen vertrouwen meer in een goede afloop en op mails reageren zij helaas niet.
Binnenkort maar eens in gebreken stellen als het dit keer weer niet lukt.

teeyeye
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2012 14:26

Re: Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door teeyeye »

beste mensen
ook ik werd geconfronteerd met de status nummerbehoud geblokkeerd
mijn gewenste ingangsdatum was 02-07
met oude provider GEBELD, 0,35 cent maakt dan niet uit. zij konden mij in 1 minuut vertellen dat nummerportatie zou plaatsvinden op 04-07. verzoek tot nummerbhoud opnieuw verstuurd met als ingangsdatum 04-07. status staat per direct in mijnhollandsenieuwe op Gewenste ingangsdatum 04-07-2012.
dus niets meer geblokkeerd oid. HN, foei! zoveel stress bij zoveel mensen puur omdat je via je je eigen HN pagina en via de site en via een slecht bereikbare klantenservice geen duidelijke informatie krijgt of kan vinden. zonde. als jullie weten dat het nummerbehoud wel goed gaat komen en per welke datum, zet dat dan duidelijk vermeld op die pagina. logisch toch?

Doungnin
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:57

Re: Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door Doungnin »

Ik wil nu ook mijn verhaal hier nu kwijt, ik heb voor mij vrouw een sim-only besteld, van Hollands nieuwe we hebben ook nummer behoud aangevraagd, maar me vrouw zag er toch van af dus we hebben alles geannuleerd binnen 7 dagen, alles ging goed we kregen netjes geld terug gestort maar wat niet goed is gegaan, dat nummer behoud nog steeds vast staat , ik hoorde van Vodafone dat me vrouw gewoon 22 maart naar Hollands nieuwe gaat, dus wij meteen bellen naar Hollands nieuwe, maar die zeggen dat niks meer kan doen voor ons om dat wij geen klant meer zijn, en toen Vodafone gebeld, en die zegt je moet toch bij Hollands nieuwe zijn, ik ben er nu ruim 2 weken bezig, maar schuld word steeds bij iemand anders in de voeten gedaan Hollands nieuwe zegt Vodafone, en Vodafone zegt Hollands nieuwe, nu is zo erg dat ik prepaid kaart heb besteld bij Hollands nieuwe om dat me vrouw niet wil dat nummer kwijt gaat, maar zelf dat word geblokkeerd, ik weet geen raad meer dus ik denk dat 22 maart nummer kwijt zijn, hoe kan ik dit oplossen,

Dit staat op site van Vodafone
nummerbehoud
We hebben je aanvraag voor het behoud van nummer 06xxxxxx goedgekeurd. De overstap naar HLNW vindt plaats op 22-03-2013. Als je de overstap wilt annuleren of wijzigen, kun je contact opnemen met HLNW.

Dit zegt Hollands nieuwe in email
[email protected] ([email protected])
Toevoegen aan contactpersonen
26-2-2013


Aan: [email protected]
Beste Klant,
Je hebt aangegeven dat het overzetten van telefoonnummer 06xxxxx niet lukt. De desbetreffende afdeling heeft het één en ander nagekeken en heeft kunnen zien dat telefoonnummer 06xxxxx nooit naar hollandsnieuwe is omgezet. Om deze reden kunnen wij helaas niets voor je betekenen. Voor dit probleem dien je bij je huidige provider te zijn.
Onze excuses voor het ongemak
Met vriendelijke groeten,
Xxxxxxxxx voor veiligheid naam weg gehaald,


Ik weet het niet wat ik moet doen, ik geef het op
p.doungnin

Wil-P
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2013 10:35

Re: Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door Wil-P »

Beste allemaal,
Ook ik heb problemen met Hn ondervonden maar dan met nummerbehoud.
Ik had wel nog een abo lopen tot 4-3-2013 en had nummerbehoud aangevraagd per 28-2-2013 en dat was mijn fout.
Ik zag op de site van Hn bij mijn status dat nummerbehoud was geblokkeerd en ben meteen gaan bellen, maar dan komen er weer nieuwe problemen bij nl heel veel wachtende voor mij, niet normaal hoe snel die minuten dan oplopen en hierbij natuurlijk ook de telefoonkosten, dus ik hiernaar maar meteen begonnen met mailen, en heb hier nu al een hele stapel mailtjes liggen van mij naar Hn en van Hn naar mij, maar alles loopt daar een beetje door mekaar en je krijgt ook altijd een antwoord van iemand anders, maargoed.
Het probleem was dus eigenlijk mijn nummerbehoud aanvraag die niet goed gekeurd werd door mijn vorige provider T-mobile, omdat dit niet kan als je abo nog loopt, ik heb verder ook van niemand iets gehoord dat dit niet kon op dat moment, en nu heb ik mij dus opnieuw moeten laten aansluiten door T-mobile om mijn oude nummer mee over te kunnen nemen, kosten €25 en niemand die dit wil vergoeden, ik vindt dit belachelijk ook omdat mij is toegezegd via Hn dat ik alles goed had gedaan met mijn aanvraag voor nummerbehoud.
Het erge voor mij was nog dat ik telefonisch opgeroepen zou worden door het Ziekenhuis voor mijn operatie en nu niet te bereiken was via mijn mobiele nummer...

Dit wilde ik even met jullie delen als waarschuwing om alles goed te lezen over nummerbehoud want voor dat je het weet ben je nummer kwijt of het kost je alweer geld!
Groetjes WilP

Watch4U
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2013 14:52

Re: Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door Watch4U »

Wat een louche bedrijf is dat Hollandse Nieuwe toch.!! Dat ze hier durven reageren... Oh wacht, dit scheelt hun weer in kosten, geen kantoor, geen buro, geen verwarming..
Kunnen ze niet geroyeerd worden...????

4drawde4
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2013 11:11

Re: Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door 4drawde4 »

Ik ben nu ook al een paar weken aan het mailen met HN wel krijg ik reactie maar absoluut geen antwoord waar ik om vraag. Mijn abonnement is van prive naar zakelijk overgezet met de garantie op nummerbehoud maar helaas is mijn nummer niet overgezet. Ik wist dat dit niet rechtstreeks ging (ook al belachelijk, maar goed) dus heb ik maar een Vodafone simkaartje, op hun advies, gekocht maar ik kon daar het nummer niet op overzetten omdat ik dan een bericht op mijn nummer wat ik wilde behouden kreeg, en dat was al uit de lucht gehaald. Ik ben al 3 weken aan het mailen, en het grote probleem is dat de 28e van deze maand het nummer vergeven kan worden aan een ander, nou lekker dan. Net voor 800 EURO aan drukwerk met mijn nummer erop binnen. Fijn hoor Hollands nieuwe.....

geldwolven
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2014 11:29

Re: Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door geldwolven »

pfffff, het zijn weer de bekende geldwolven tactieken , Niks service , niks tevredenheid , Graaien !
Ben al een week onbereikbaar , zakelijk Nummer deze nummer heb ik al meer dan 10 jaar en hollandse nieuwe heeft deze offline gezet , Bedankt !
contact met Hollandse nieuwe is onmogelijk en de service is zeer slecht , heb enorme spijt dat ik ben overgestapt
De nummer behoud was 1 maand van te voren al aangevraagd

Raad iedereen aan om niet naar hollandse nieuw over te stappen , je zult enorme spijt krijgen

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

geldwolven schreef:pfffff, het zijn weer de bekende geldwolven tactieken , Niks service , niks tevredenheid , Graaien !
Ben al een week onbereikbaar , zakelijk Nummer deze nummer heb ik al meer dan 10 jaar en hollandse nieuwe heeft deze offline gezet , Bedankt !
contact met Hollandse nieuwe is onmogelijk en de service is zeer slecht , heb enorme spijt dat ik ben overgestapt
De nummer behoud was 1 maand van te voren al aangevraagd

Raad iedereen aan om niet naar hollandse nieuw over te stappen , je zult enorme spijt krijgen
Beste geldwolven,

Ik heb zojuist op uw privébericht gereageerd, hier op TROS Radar. U kunt natuurlijk ook altijd bij ons terecht op Facebook en Twitter.

Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe

voragenc
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2015 09:47

Re: Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door voragenc »

Beste Hollands Nieuwe,

ik heb zaterdag een abbonement bij jullie aangesloten wat tot toen goed verlopen was, omdat ik het toestel gewoon allemaal netjes optijd binnenkrijg.

maar met het nummerbehoud snap ik het niet meer helemaal, ik heb een nummerbehoud aangevraagd maar mijn oude provider KPN die heeft dit geweigerd, en dit heb ik nu al 2 keer geprobeerd en ben 2 keer geweigerd omdat nummerbehoud op dat moment niet kon worden aangevraagd.

dus heb ik besloten om gewoon een nieuw nummer te pakken omdat het veel gedoe is, maar er staat dat jij dit op mijn hollands nieuwe gewoon kan aanpassen, maar ik heb dit nergens gezien en heb overal gekeken.

het liefst zou ik natuurlijk mijn nummer willen behouden maar op de een of andere manier blijft mijn provider dus maar weigeren, dus het ligt niet helemaal aan hollands nieuwe maar ik heb ook contact opgenomen met KPN/ Mobile Vikings, maar ik krijg helaas geen reactie maar ik zit dus nu met een telefoon waar ik eigenlijk vrij weinig mee kan omdat ik gewoon moet wachten op mijn simkaart, zou ik hier aub mee geholpen kunnen worden, want ik weet op dit moment niet echt wat ik moet doen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door BreejKC »

Lieve mensen hier allemaal. Vodafone en Hollands Nieuwe zijn in principe dezelfde firma. Dat merk je ook in hoe ze hun klanten behandelen als ze eenmaal "klant", maar geen gewaardeerde klant zijn. Behalve voor het geld. Het aantal reacties hier telkens weer lezend lijkt klantenSERVICE niet of nauwelijks nog te bestaan bij deze firma.

Dit wetend houdt hier dan altijd rekening mee. Regel NIETS telefonisch met deze firma, maar doe alles op schrift. Zelfs verzonden/ontvangen/uitgeprinte email is een wettelijk schriftelijk bewijsmiddel. Ga niet akkoord als ze u terugbellen en dan toezeggingen doen, want u bewijst achteraf niets. Laat maar weten: "een telefonische toezegging is geen toezegging", dat accepteert u niet! Altijd dus gedane toezeggingen schriftelijk laten bevestigen of zelf de gemaakte afspraak aan hen bevestigen, anders kunt u beschouwen dat er geen toezegging of belofte tot stand is gekomen.

Maar waarom laat u dit soort misstanden tegenover u zo uit de hand lopen en veel te lang duren? Allereerst omdat u waarschijnlijk geen harde schriftelijke bewijzen kunt overleggen. Daar spint deze firma garen bij want al dat telefonische gedoe zonder bewijs levert hen geld op. Regelt u wel alles schriftelijk, of krijgt u geen antwoorden op uw schriftelijke correspondentie, of worden hun schriftelijke toezeggingen niet nagekomen, dan staat u sterk.

Wanneer het dan simpelweg te lang duurt blijf dan niet eindeloos bellen of schrijven, zonder goed resultaat. Dat is wat u voor uw duurbetaalde geld mag en moet verwachten. Een aardig forum hier om onder andere uw ongenoegen te uiten, maar ook dit lost zeer waarschijnlijk weinig tot niets uit, ondanks de vriendelijke berichten van deze aanbieder. maakt u nu eindelijk eens een gang naar de Geschillencommissie Telecom. Dat kost u in eerste instantie € 50,00 maar krijgt u terug als u in het gelijk wordt gesteld. Dan kost het deze firma extra geld. Maar nogmaals, schriftelijk bewijs is hierbij van cruciaal belang.

Omdat nog veel te weinig mensen zo handelen blijven de misstanden door deze aanbieder door duren. Waarschijnlijk heeft deze firma nog niet door hoe slecht ze zelf met hun klanten omgaan, als er eens problemen zijn. Zouden veel meer mensen zo handelen dan zal deze firma eieren voor zijn geld kiezen, want ook deze firma zal dan snel in negatieve zin bekend komen te staan bij die Geschillencommissie (als ze dat inmiddels al niet staan), waarbij ze op de langere duur geen goed meer kunnen doen, maar ten gunste van het belang van hun klanten.

marplo
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2016 16:19

Re: Hollandsnieuwe probleem met nummerbehoud

Ongelezen bericht door marplo »

Ook ik heb een abonnement bij Hollands Nieuwe afgesloten, dit zou in juli 2015 ingaan. Verscheidene mailtjes gehad waarbij steeds weer het overzetten van mijn telefoonnummer door een technische storing niet was gelukt. Het kostte mij enorm veel telefoontjes, en wachttijd hierbij, en mailtjes, aangetekende brieven. Ik betaal namelijk sinds juli 2015 dubbele kosten, én bij mijn huidige provider waarbij mijn tweejarig abonnement was afgelopen en ik dus enorme kosten ging betalen, en bij HOllands Nieuwe. Kosten zo'n 75 euro per maand!!! Steeds weer aardige mensen aan de telefoon, ik moest facturen opsturen etc. maar daar bleef het bij. Ik kwam geen steek verder. Tot het moment van jullie programma. Ik heb het formulier gedownload, facturen geupload en opgestuurd naar Hollands Nieuwe. Ik werd de volgende dag gebeld en een mevrouw beloofde mij dat ik de rekeningen die ik bij mij oude provider had gekregen vergoed zou krijgen. Ik moest ze alleen nog even downloaden. (ik heb gevraagd deze afspraak te mailen naar mij) Gelukkig maar want toen ik nogmaals facturen uploadde en opstuurde kreeg ik als reactie dat sinds het programma Radar zaken niet meer op deze manier in behandling werden genomen. Vervolgens weer heen en weer gemail en mij werd gezsegd dat ik dan het bedrag van ongeveer 344,00 euro vergoed zou krijgen, maar dat kon niet worden teruggestort. Ik hoef tot maart 2018 geen sim-only kkosten te betalen (8 euro) en mijn kosten van huur telefoon (16 euro) worden tien maanden lang teruggestort. Ik heb aangegeven dat ik een tweejaarlijks abonnement heb afgesloten dat in juli 2015 zou ingaan, dus dat ik in juli 2017 weer van hen af ben .Maar volgens hen start het abonnement pas wanneer het nummer is overgezet? IS DAT ZO?
Ik wil het bedrag dat ik volgens hen tegoed heb in een keer teruggestort hebben maar zij zeggen het volgende:
"Wij kunnen helaas niet meer voor u doen dit is het hoogst haalbare wat
wij voor u hebben gedaan, officieel was dit ook geen correct werkwijze
helaas is deze uitspraak al gemaakt naar u en gaan wij ons daar aan
houden. "
Ik vraag me af in hoeverre ik in mijn recht sta om te eisen dat ze het bedrag in een keer op mijn rekening terugstorten.

Een ding is zeker, sluit nooit een abonnement af bij Hollands Nieuwe

Gesloten