LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Williewortelke
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2012 23:10

[HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door Williewortelke »

Volgens mijn contract heb ik gratis 500Mb internet. De afdeling orders 088-1182011 bevestigde dat ik volgens hun ordersysteem inderdaad gratis internetbundel heb zoals ook op mijn schriftelijk contract staat.

Eerste factuur: je raadt het al, toch doodleuk 10 euro voor de internetbundel in rekening gebracht. Als je een fout maakt dan natuurlijk wel in het voordeel van HollandsNieuwe!
Maar natuurlijk kan de afdeling orders je niet helpen: "Nee meneer, dat kan alleen de KS in orde maken."
Maar die heeft niet alleen geen telefoonnummer maar ook is daar op de HN-site niet zo snel een emailadres van te vinden. Wat nu?


Williewortelke
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2012 23:10

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door Williewortelke »

Hartelijk Dank Brainless :-)
En nu maar wachten op een reactie........

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door berndv »

Ik dacht dat umwilde ontbinden bij HN? Wel lastig dit probleem, hoop dat ze dit via het formulier kunnen aanpassen. Anders even een brief sturen met kopie van de overeenkomst er bij.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste Wil,

We hebben je probleem laten uitzoeken door de tweede lijn. Hier zal bepaald worden wat de beste oplossing is. Mijn excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

Williewortelke
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2012 23:10

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door Williewortelke »

OK, HollandsNieuwe webcare reageert hier als eerste. Ik ben benieuwd wanneer ik van "de tweede lijn" iets hoor. Ik laat het jullie weten.

Overigens, als een verkoper (afdeling van HollandsNieuwe in dit geval) iets met je afspreekt en het elders in het bedrijf wordt verprutst, wie is dan het meest voor de hand liggende aanspreekpunt? De verkoper! Die kan en mag nimmer zeggen dat je achter mag aansluiten bij het miniscule loket genaamd KlantenService en daar vragen wat er mis is gegaan. Dan koop je toch nooit meer bij die verkoper?

Rien Zwiers
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2012 13:01

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door Rien Zwiers »

De moed begint me inmiddels in de schoenen te zakken. Op 21-4-2012 simkaart aangevraagd. Tot op heden 3-5-2012 niets ontvangen. Mail gestuurd. Antwoord: Het kan twee dagen (maar door de grote drukte?) langer duren voordat uw bericht in behandeling wordt genomen. Ondertussen heb ik wel Euro 16,50 overgemaakt. Als ik niet binnen twee dagen gebeld wordt op het telefoonnr wat bij NH bekend is ga ik alle betalingen storneren. Niet leveren is ook niet betalen!!!

MAXIEM

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Rien Zwiers

Je hebt groot gelijk! Niet leveren binnen een redelijk tijd (in dit geval m.i. binnen 5 werkdagen) betekent gewoon, dat de andere partij naar mijn mening de overeenkomst niet nakomt. Storneren lijkt me dan heel normaal.

Maxiem.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door alfatrion »

De eigen verbintenis is men natuurlijk wel nagekomen, maar TS heeft een factuur ontvangen die niet klopt. Gewoon een kwestie van dat tientje inhouden, lijkt me. Of het bedrag storneren en vervolgens weer over maken minus dat tientje.

Williewortelke
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2012 23:10

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door Williewortelke »

Beste mensen, storneren is vragen om geplaatst te worden op een lijst van slechte betalers die ALLE telecombedrijven raadplegen als je een nieuw contract wil sluiten. En dan ben je dus gedwongen om met een Prepay toestel te bellen. Nee, de rentekosten van dat geld weegt niet op tegen een plaatsje op die lijst.
Het is ook niet de schuld van de facturatie/incasso afdeling van het bedrijf maar van de verkoper die het kennelijk fout in het systeem heeft gezet.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Houd in het achterhoofd dat je na acht weken niet meer kunt storneren. Wil je het geld dan terug dan moet je naar de rechter.

Williewortelke
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2012 23:10

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door Williewortelke »

Je hoeft niet alleen niet naar de rechter, je moet eerst langs de deGeschillencommissie.nl Dat kost niet veel en je krijgt alles terug (als je gelijk hebt!). Vodafone heeft als ingeschreven handelsnamen: Hollands Nieuwe en Sizz en doet hier aan mee. Nogmaals: alles beter dan storneren want je kan een abo bij welke telecomprovider dan op je buik schrijven. En Prepaid is echt veel duurder!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Williewortelke schreef:OK, HollandsNieuwe webcare reageert hier als eerste. Ik ben benieuwd wanneer ik van "de tweede lijn" iets hoor. Ik laat het jullie weten.

Overigens, als een verkoper (afdeling van HollandsNieuwe in dit geval) iets met je afspreekt en het elders in het bedrijf wordt verprutst, wie is dan het meest voor de hand liggende aanspreekpunt? De verkoper! Die kan en mag nimmer zeggen dat je achter mag aansluiten bij het miniscule loket genaamd KlantenService en daar vragen wat er mis is gegaan. Dan koop je toch nooit meer bij die verkoper?
Zo gek is het niet dat je pre-sales en after-sales afdeling hebt. Als je wat met je auto hebt vraag je toch naar de werkplaatsreceptie en niet naar de afdeling verkoop?

Williewortelke
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2012 23:10

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door Williewortelke »

@GJvdZ
Beter lezen: ik heb geen probleem met het product maar met een verkeerd bedrag en dat is altijd een verkoper die dit moet oplossen. Ik spreek met een verkoper een prijs af voor een te leveren dienst/product en niet met de "werkplaats"! Het is dus de verkoper die moet zorgen dat inderdaad de afgesproken prijs wordt geind. Of koop jij je nieuwe auto bij de werkplaats-monteur?

Williewortelke
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2012 23:10

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door Williewortelke »

Vandaag email van de KS ontvangen dat ze het geld zullen terugstorten en dat ze het te incasseren bedrag zullen aanpassen aan wat in het contract is afgesproken.
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor ze doen wat ze beloven.
Zoals gezegd hou ik jullie op de hoogte.

Williewortelke
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2012 23:10

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door Williewortelke »

Vandaag (2 weken na het indienen van de klacht) heb ik het geld teruggestort gekregen op mijn rekening. Dat is wat mij betreft een normale termijn voor een klacht die betrekking heeft op een fout in de administratie van HollandsNieuwe. Correct opgelost dus. Of dat ook zo zou zijn gegaan als ik niet hier en op Telecomvergelijker.nl had geklaagd weet ik natuurlijk niet......

MAXIEM

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Williewortelke

Proficiat!, maar.......................naar mijn mening zou een normale termijn niet meer dan 5 werkdagen moeten/mogen zijn.

Maxiem.

Williewortelke
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2012 23:10

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door Williewortelke »

En dan gaat het alsnog volledig FOUT: ze hebben per 1 juni de mogelijkheid tot internetten kennelijk geblokkeerd op mijn telefoonnummer.
Eerst ten onrechte €10 euro extra innen voor een 500Mb bundel die volgens het contract met Hollands Nieuwe / Vodafone gratis zou zijn en nu dus helemaal GEEN internet meer.
APN werkt gewoon (oplichtend groen puntje) maar er komt geen internetverbinding tot stand: A/UMTS is de code die ik kan zien en normaal staat er UMTS
Ik kan dus wel bellen (en heb dus bereik/verbinding) maar kan nu niet meer internetten. Heeft iemand dit ook al meegemaakt?

MAXIEM

Re: [HollandsNieuwe] contractfout in HUN voordeel

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Williewortelke

Wat klanten allemaal (kunnen) meemaken met deze fraaie firma is ronduit bizar te noemen. Maar er is ook goeds nieuw. Ze hebben vanaf eergister een normaal telefonisch bereikbare klantenservice.
Eindelijk is het dan zover. Hollandsnieuwe heeft nu een direkt bereikbare telefonische klantenservice:
Bel ons!
0900-0602

Wij zijn op elke werkdag
bereikbaar van
09.00 t/m 17.00 uur
€ 0,35 per minuut
(max. € 10,- per gesprek)
Het slechte nieuws is, dat de prijs per minuut veel te hoog ligt. Dat had naar mijn mening maximaal € 0,10 per minuut moeten zijn.

Zegt het voort, zegt het voort.

Maxiem.

Gesloten