LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands Nieuwe

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
peggyb
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2012 15:07

Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door peggyb »

Spijt als haren op mijn hoofd zeg. Hollands Nieuwe Bedankt. Ik heb amper bereik en met een beetje geluk kan ik af en toe een gesprek voeren van ca. 1 minuut en vervalt de verbinding. Ik heb die telefoon omdat ik bereikbaar moet zijn en bellen als dat nodig is. Terugbellen via de knop op hun site lukt, de verbinding valt steeds weg en antwoorden op je mails krijg je niet. Wat nu... Volgens mij moet ik kosteloos van dit contract af kunnen komen. Ze voldoen niet aan hun leveringsvoorwaarden en blijven in gebreke.
Heb mijn telefoonnummer al jaren en zou dit graag willen behouden. Heeft iemand hier ervaring mee?

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door MAXIEM »

peggyb

Als dit kindje van Vodafoon niet kan leveren (of niet levert) wat er overeengekomen is (namelijk het leveren van normale en stabiele telefoonverbinding) dan kun je op grond daarvan de overeenkomst met Hollandsnieuwe per direkt of zelfs met terugwerkende kracht ontbinden. Doe dat dan wel aangetekend en met bewijs van ontvangst en zet in die brief een datum waarop je je niet meer gebonden acht/achtte aan de overeenkomst. Vraag vervolgens om een bevestiging van de ingangsdatum van de kontraktbeëindiging en vermeldt dat je bij een betwisting hunnerzijds, een klacht zult indienen bij de GeschillenCommissie Telecommunicatie in Den Haag.

Sukses, Maxiem.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Officieel kan je er niet vanaf. Als er op een bepaalde plek minder danwel geen bereik is had men dat van te voren zelf kunnen uitzoeken. Geen enkele provider heeft 100% dekking dus bij verzoek einde contract zal de provider naar de onmacht grijpen en dit kan want het staat gewoon in de Algemene Voorwaarde (AV) . De site is duidelijk dat het een 'dochter' van Vodofone is en dus ook diens netwerkt gebruikt en had je dus kunnen weten als dat netwerk op jou locatie weinig bereik heeft voor je je abo afsloot. Dit zal als het bij de rechter komt ook zo worden aangevoerd door HN/Vodafone. Zoals zo vaak gezegt eerst de AV lezen dan pas tekenen hier zijn de AV dus ook voor bedoeld en als je gaat zeggen jah maar dat doet niemand is dat jammer maar juist zo dekt een provider zich dus in. Enige is hopen op caulance maar provider is dat ook niet verplicht en kan je desgewenst je strak aan je contract houden. Eerst lezen en nadenken voor je een contract tekend.

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Wolter32

Ik ben het niet met je eens. Partijen hebben een overeenkomst gesloten en de dienst die de "koper" mag verwachten is in dit geval: een normale en stabiele telefonische verbinding. Hiervan blijkt in beide gevallen struktureel geen sprake (quote/.... en met een beetje geluk kan ik af en toe een gesprek voeren van ca. 1 minuut en vervalt de verbinding/unquote). Sterker nog: dit had onderhavig bedrijf moeten weten/checken en voorafgaande aan het afsluiten van de overeenkomst aan de "koper" moeten meedelen. In die zin zou je zelfs mogelijk kunnen spreken van een zekere mate van misleiding (hoewel ik dat zelf te sterk vind uitgedrukt). Als de "koper" echter de "kwaliteit" van de verbinding op voorhand had geweten, dan zou die zeker de overeenkomst niet hebben afgesloten. Ik vind het dus wat al te gemakkelijk om de bal bij de TS neer te leggen. De dienstverlener heeft hier m.i. een eigen verantwoordelijkheid die ten deze het "eigen onderzoek" van de "koper" overstijgt. Ook een beroep van de aanbieder op "overmacht" is vrijwel in alle gevallen kortzichtig en bepaald niet slim. De TS (Wolter32) heeft ongetwijfeld een eigen netwerk en dat is in deze internettijd niet beperkt tot familie, kennissen en buren. De mogelijke negatieve mond tot mond reklame van de TS zal Hollandsnieuwe zeker geen nieuwe klanten aanbrengen, integendeel!

Maxiem.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste peggyb,

Wanneer je ons in een privebericht je gegevens toestuurt nemen we zo snel mogelijk contact op om je problemen op te kunnen lossen.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

anne marije
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 feb 2012 12:01

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door anne marije »

Hollandse nieuwe...........
ik dacht dat ik na alle ellende nu toch eindelijk alles op de rit had.
maar niets blijkt minder waar ik kan nu al 2 dagen overdag niet smsen.
de dagen ervoor kwamen mijn smsjes maar half aan bij de mensen wie ik stuurde......
word er zo moe van kun je bel mij service krijgen de eerstvolgende datum is ergens volgende week en tot die tijd moet je het maar uitzoeken.
misschien dat ik langs deze weg wel geholpen word ??
de vorige x ging dit wel snel goed...

peggyb
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2012 15:07

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door peggyb »

hollandsnieuwe schreef:Beste peggyb,

Wanneer je ons in een privebericht je gegevens toestuurt nemen we zo snel mogelijk contact op om je problemen op te kunnen lossen.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe
Mijn contract is per 1 mei ingegaan en sindsdien problemen. Ik heb op 4 mei al een mail verzonden met deze klacht via jullie site maar helaas nog steeds geen antwoord gekregen. Ik heb een groot probleem met jullie netwerk. De verbinding wordt elke keer verbroken. Kijk in mijn logbestanden, soms moet ik wel 7 x teruggebeld worden. Jullie voldoen niet aan de voorwaarden. Ik ben niet mobiel bereikbaar en elke keer genoodzaakt elders te gaan om met een andere provider of vaste telefoon terug te bellen. Dit kost mij handen vol geld en nog erger de tijd en energie. Wij zijn een overeenkomst aangegaan maar jullie leveren niets vanuit het contract. Ik ben nu vanaf het begin bijna onbereikbaar. Vanaf dag 1 problemen gehad met het netwerk van Hollands Nieuwe. Ik krijg geen antwoord op mijn mail en via het terugbelformulier lukt het dus ook niet, verbinding valt weg. Ik ben genoodzaakt een andere oplossing te vinden dan aan jullie contract vast te blijven zitten gezien ik niet bereikbaar ben. Daar u niet aan u leveringsvoorwaarden voldoet neem ik aan dat er geen verdere kosten in rekening worden gebracht. Ik heb dit telefoonnr al ruim 10 jaar en dit wil ik graag behouden want anders moet ik ook nog nieuwe visitekaartjes laten drukken.

eliseels
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2012 15:20

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door eliseels »

Ontvang sinds 5 dagen geen sms meer uit het buitenland, als ik een simkaart van een andere provider gebruik ontvang ik ze wel.
Dus het probleem zit duidelijk bij Hollandse Nieuwe.
Ik baal hier van want ik wil toch wel graag contact houden met mijn familie in het buitenland, en nu kost het me extra geld
Ben bij dat mijn contract maar tot september loopt.

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Yes....nog 66 dagen te gaan en dan ben ik van Hollandsnieuwe af. Deze week ook weer slechte verbinding en plotseling afbreken van de verbinding.

Blijft een bagger ellende als abonnee van Hollandsnieuwe!

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Ex-beheerder

Ik heb er lang vertrouwen in gehad dat de kwaliteit van de diensten en de service wel zou verbeteren, maar als ik de laatste berichten lees, dan is het echt knudde met een rietje. Blijft natuurlijk staan dat consumenten een eigen keuze maken en meestal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dat kan nu eenmaal niet met een prijsvechter. Blijft ook staan dat je vrij bent om van provider te veranderen als je (zoals jij) je tijd hebt uitgediend of je kontrakt tussentijds hebt kunnen beëindigen wegens het struktureel niet nakomen van de overeenkomst.

Maxiem.

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

MAXIEM schreef: Blijft natuurlijk staan dat consumenten een eigen keuze maken en meestal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dat kan nu eenmaal niet met een prijsvechter.
Maxiem.
Dat voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten slaat natuurlijk nergens op. Hoe eenvoudig is het om ook tegen een scherpe prijs te verwachten dat er normaal telefoonverkeer mogelijk is. Dat je met een dergelijke prijs niet een snelle internetverbinding mag verwachten is nnog enigzins acceptabel, maar gewoon G2 verbinding op elk tijdstip is, ongeacht de prijs, een normale verwachting. Als Hollandsnieuwe mij tevoren had gezegd dat er gebruik werd gemaakt van overcapaciteit van de Vodafone masten en bij gebruik door Vodafone abonnees er op piektijden minder zekerheid over de verbinding is, dan had ik Hollandsnieuwe bedankt en gewoon bij Vodafone gebleven. Op mijn appartementencomplex staan 5 zendmasten, dus ik woon er praktisch onder, waardoor eigenlijk verbinding gegarandeerd zou moeten zijn. Nu blijkt dat ik gewoon niet bereikbaar bent op bepaalde piektijden en dat zeker onderweg in de auto de verbinding regelmatig wordt verbroken en de verbinding ronduit slecht is. Heeft allemaal niets te maken met goedkoper abonnement, maar puur geldklopperij van Vodafone onder de naam van Hollandsnieuwe om de overcapaciteit rendabel te maken over de ruggen van de abonnee's.

Er is vanuit Hollandsnieuwe nimmer gereageerd op dit forum en komen niet verder dan het vragen om een PB te zenden. Dit is je verstoppen voor een open discussie en dat geeft de mentaliteit weer van Hollandsnieuwe.

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Ex-beheerder

Je schrijft:
Dat voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten slaat natuurlijk nergens op.
En toch heb ik niet helemaal ongelijk. Opvallend veel berichten over problemen met providers, gaan op de fora over de zgn prijsvechters.

Met collegiale groet, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 13 mei 2012 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

peggyb
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2012 15:07

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door peggyb »

Dat het bereik van een prijsvechter slecht zo zijn vanwege de prijs vind ik onzin. Ik heb jaren gebruik gemaakt van Ben, prima bereik en service. Daar kan HN nog wat van leren. Bovendien hoort een prijsvechter ook te leveren wat hij aanbiedt.

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door MAXIEM »

peggyb

Ik heb mijn bericht op grond van jouw bericht wat genuanceerd.

Met collegiale groet, Maxiem.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste Peggyb,

We hebben je bericht ontvangen en er op gereageerd.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Hoe luidde deze reactie?

SjoukjeAM
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2012 19:35

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door SjoukjeAM »

In April heb ik een hollands nieuwe aangeschaft, alles verliep prima. Voor mijn zoon heb ik op 3 mei dezelfde telefoon besteld. Tot heden geen reactie, ik heb 45.50 overgemaakt en ik werd gebeld dat de telefoon op zaterdag middag tussen 13 uur en 18 uur werd bezorgd. Hele middag thuis gebleven, maar geen telefoontje, bezorger, helemaal niks gehoord. Gemaild, nieuw bestelling moment ingetoetst, maar tot heden geen reactie. Ik heb mijn zoon de mijne maar gegeven en koop een andere telefoon. Mocht Hollands Nieuwe in de toekomst nog een terug bellen, wat ik erg op prijs zou stellen, dan mogen (moeten) ze de 45.50 maar mooi terug storten. :x

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste SjoukjeAM,

Kun je ons per privebericht toesuren hoe we je het beste kunnen bereiken? Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

SjoukjeAM
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2012 19:35

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door SjoukjeAM »

Hollands nieuwe, nu vraag je aan mij, dat ik contact met jullie op moet nemen, dat lukt niet, weet je!, ik heb al weken geprobeerd om contact met jullie te krijgen, Kijk maar eens in het systeem van Hollands nieuwe en zoek dan maar op, waar jullie de telefoon niet hebben afgeleverd. Doe er ook maar wat voor. Waarschijnlijk zijn er meer slachtoffers. Kun je deze ook direct meenemen. Ik wil wel contact opnemen, maar zet dan je telefoonnummer op deze site, dan kunnen meer mensen duidelijkheid krijgen.

SjoukjeAM
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2012 19:35

Re: Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door SjoukjeAM »

Inmiddels heb ik een telefoon nummer gekregen van Holland Nieuwe 088-1182011 via email, met het verzoek te bellen. Dit gedaan, maar ook daar kunnen ze mij niet helpen. Daar kunnen ze niet orders inzien die beginnen met HNO. De klanten service van Hollands nieuwe is hier verantwoordelijk voor.
Ik heb weer gemaild, met het verzoek om alles te annuleren en dat ze het geld(45.50) terug storten, we wachten af.

Gesloten