LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN doet het gewoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kleikloetje
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 jun 2011 14:42

KPN doet het gewoon

Ongelezen bericht door kleikloetje »

Enkele weken geleden werd ik onaangenaam verrast dat mijn telefoon en internet waren afgesloten.Toch maar even naar de KPN gebeld. Het bleek dat ik ten onrechte was afgesloten en dat alle rekening waren voldaan. Ik zou binnen 24 uur weer worden aangesloten. Dat zal even lekker zijn. Ik heb toch geen fout gemaakt en eiste dat ik zo snel mogelijk weer zou worden aangesloten. Deze week werd ik weer afgesloten. Het bleek dat ik een rekening van oktober 2012 niet had voldaan???? Ik had toch alles betaald volgens een medewerker. Had KPN niet even een mailtje kunnen sturen. Dat doen we niet meneer was het antwoord. AFSLUITEN. KPN doet het gewoon.

DaanBB
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2013 19:16

Re: KPN doet het gewoon

Ongelezen bericht door DaanBB »

Hallo!

Wat vervelend voor je dat je steeds afgesloten wordt.
Is het niet verstandig om naar een winkel van KPN te gaan? (er zit er vast een in de stad bij jullie)
Misschien kan je daar met iemand kijken of je de rekening nou wel of niet betaald hebt.
Als je daarna nog een keer afgesloten wordt kan je zeggen dat je zelfs naar de winkel bent gegaan en dat ze daar ook hebben gezegd dat je alle rekeningen hebt betaalt,

Graag wil ik hier ook weer een reactie op.
Hopelijk heb ik je zo voldoende geholpen

Groeten Daan

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN doet het gewoon

Ongelezen bericht door bprosman »

Had KPN niet even een mailtje kunnen sturen.
Wat is de volgende stap, een KPN medewerker die iedere maand even komt informeren of de facturen werkelijk voldaan zijn en eventueel een medewerker stuurt om te helpen met de overboeking ?.
Iedereen is tegenwoordig o zo vol over alle rechten die ze hebben en oh wee als een leverancier zich daar niet aan houdt maar het woord "plichten" schijnt uit veel woordenboeken verdwenen te zijn. Als je een dienst afneemt en of dat nu bij KPN is of een andere provider heb je ook een betalingsverplichting. En ja, de KPN medewerker heeft wellicht verkeerd gekeken over wat er nog open stond maar je had ook zelf even je afschriften door kunnen lopen.
Automatische incasso misschien een ideetje ?

paul-voerman
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 okt 2010 13:59

Re: KPN doet het gewoon

Ongelezen bericht door paul-voerman »

De KPN een automatische incasso geven is niet slim. Iets te veel eenrichtingsverkeer in hun belang.
(dus ook "KPN-fouten" waar je voor kan opdraaien) En ook als je van ze af denkt te zijn blijven ze door incasseren. https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5&t=126145

Als er in het verleden een betaling door is geschoten en de rest wel netjes en op tijd betaald is dat geen reden voor afsluiten. Dan hebben we het over een onbedoelde misser. Bij KPN kennen ze alleen de bedoelde missers, dus dat zullen ze wel niet begrijpen.
Het is heel normaal dat als er ergens een periodieke betaling ontbreekt, erover gecommuniceerd wordt. Bij fatsoenlijke bedrijven is dat heel gewoon. En ook de Belastingdienst doet dit op een correcte manier.
Een bedrijf dat een missende periodiek maanden na dato ontdekt en dan nog niet communiceert heeft zijn administratie niet op orde.

Ik hoop voor Kleikloetje dat ze geen aansluitkosten in rekening brengen. Want dan begint het feest weer van voor af aan. Ja meneer, de aansluitkosten zijn onterecht, maar U moet ze wel even voorschieten.
Zoniet dan ......

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN doet het gewoon

Ongelezen bericht door bprosman »

De KPN een automatische incasso geven is niet slim. Iets te veel eenrichtingsverkeer in hun belang.
Ook in je eigen belang , dan kun je in ieder geval geen betalingen missen en kun je niet voor (afsluit) verassingen komen te staan.
Een bedrijf dat een missende periodiek maanden na dato ontdekt en dan nog niet communiceert heeft zijn administratie niet op orde.
En de consument die dat niet doorheeft wel ?

paul-voerman
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 okt 2010 13:59

Re: KPN doet het gewoon

Ongelezen bericht door paul-voerman »

- Iemand laten beschikken over je banktegoeden is alleen verstandig als de gene die incasseert dat met respect doet. Inderdaad een Incasso scheelt een heleboel werk en maakt het leven zorgelozer.
Gelukkig zijn er veel bedrijven die respect hebben voor de klant zijn bankrekening.

Een consument is geen onderneming en houd geen strikte credit-debet administratie bij die per maand moet sluiten.
Ook bij een factuur die het krulletje van betaald heeft kan mis gegaan zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN doet het gewoon

Ongelezen bericht door bprosman »

Helaas maakt niet ieder bedrijf het leven zorgeloos en moet je ook voor dat clubje af en toe achter de computer om facturen te betalen.
Fouten worden gemaakt, in de 35 jaar dat ik een bankrekening heb is me dat (gelukkig?) nog nooit overkomen , ben ook meer dan 20 jaar klant geweest bij KPN. Dus de voordelen wegen nog dik op tegen de nadelen.

kleikloetje
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 jun 2011 14:42

Re: KPN doet het gewoon

Ongelezen bericht door kleikloetje »

Mijn betalingen gaan ook via automatische incasso. Ik denk dat ik iets teveel rood heb gestaan. Op dit moment heb ik door omstandigheden geen internet bankieren dus voor mij niet te controleren. Het gaat er dus om dat medewerkers van KPN totaal niet weten waar ze moeten kijken. Mijn zoon heeft ook op deze afdeling gewerkt. Dit is ook een van de redenen waarom hij bij KPN weg is gegaan.

Gesloten