LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 verlengd oud contract???

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Maksaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2013 08:55

Tele2 verlengd oud contract???

Ongelezen bericht door Maksaar »

Wie weet hier een antwoord op...

Wij hebben naar volle tevredenheid al jaren een mobiel abonnement bij Tele2. Twee jaar geleden was 1 van onze telefoons stuk en na gebeld te hebben met Tele2 bleek dat ze een aktie hadden waardoor wij een half jaar voor ons abonnement afliep een nieuw toestel mochten uitzoeken.

Een nieuw contract afgesloten, helemaal happy met onze nieuwe telefoons. Juli 2013 loopt dit contract af, en ik ben al aan het rondsnuffelen naar de telefoon die ik het liefst zou willen.

Wat blijkt nu, in juli wordt onze oude contract voortgezet en mogen we pas in januari volgend jaar verlengen/stopzetten. Hun bieden iets aan, maar vertellen er niet bij dat je later eerst je oude abonnement moet 'opmaken'... Mag Tele2 dit zomaar doen, je op een oud abonnement terugzetten? Dat is toch afgesloten, of snap ik het niet helemaal. Er is daar door Tele2 destijds niet over gezegd. Ik vind dit zo'n raar gedoe, en niet bepaald klantvriendelijk...

regula187
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2013 12:09

Re: Tele2 verlengd oud contract???

Ongelezen bericht door regula187 »

Ik vind het raar dat ze niet hebben gezegd dat je je oude contract moest afkopen of dat je ipv die actie een nieuwe telefoon kreeg en daarvoor je oude contract moest verlengen bvb.

Verder zou ik als ik jullie was, maar even contact met tele2 opnemen en het uitleggen.
Ze kunnen volgens mij niet ineens weer het oude contract er bij halen ( al weet ik dat niet zeker).

Maar aan de andere kant zal het wel kunnen en hebben ze jullie gewoon goed beet genomen door halve waarheden te vertellen. Hopelijk kunnen jullie er uit komen met tele2. En als jullie deze x weer een aktie krijgen zorg dan dat je oude contract is afgesloten op zwart wit ;)

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Tele2 verlengd oud contract???

Ongelezen bericht door grun »

Maksaar schreef:Mag Tele2 dit zomaar doen, je op een oud abonnement terugzetten? Dat is toch afgesloten, of snap ik het niet helemaal. Er is daar door Tele2 destijds niet over gezegd.
Heb je bij dat oude (vorige) contract ook een 'gratis' telefoon gekregen? Als dat een contract was met een looptijd van 24 maanden dan betaal je die telefoon af in 24 gedeelten, als onderdeel van de abonnementsprijs.
Nu heb ze je na 18 maanden al een nieuw contract aangeboden, met een nieuw toestel. Maar dan lopen ze wel de ontbrekende 6 maanden mis van het oude contract, bovendien heb je dat oude contract voor 24 en niet voor 18 maanden getekend.
Dat beide contracten samen pas begin volgend jaar aflopen valt en niet komende zomer, komt door bovenstaande. Tja, dat ze dit niet vermeld hebben zal wel onderdeel zijn van hun verkooptechniek, als addertje onder het gras. Maar dat doen de meeste bedrijven.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Tele2 verlengd oud contract???

Ongelezen bericht door henk51 »

Vraag: wat was de looptijd van je oude contract?
Bij mijn provider kan ik ook 6 maanden voor aflopen contract alvast een nieuw toestel met bijbehorend abonnement uitzoeken.Ik kan dus al per 1 juni een nieuw toestel en verlenings abonnement afsluiten alleen gaat de verlening pas op 1 december in als het oude afloopt. Je moet natuurlijk wel eerst je oude abonnement uitzitten,alleen heb je alvast een nieuw toestel gekregen wat in uw geval handig was.Alleen moet u nu 6 maanden langer met het toestel doen of u moet weer 6 maanden voor afloop kunnen verlengen .


gr Henk

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: Tele2 verlengd oud contract???

Ongelezen bericht door sombody »

Dit is een herkenbaar geval voor mij ,tele 2 heeft dit bij mij ook gedaan,heb zelfs 3 maal gebeld ,gevraagd melding van te maken ,maar dat was dus niet gebeurt,maar wel vertelt,ik zit ook nu nog na een ongevraagde verleng tot volgend jaar aan hun vast ,hierna ,ben ik klaar met tele2

Heb ze jaren ook naar tevredenheid gehad ,maar nu niet meer ,ook vind ik dat ze pikken,heb 100 belminuten en 50 sms,als ik dat niet in de maand opmaak ,gewoon kwijt ,dus gewoon stelen en elke maand opnieuw.

Hiervoor hadden zei het systeem verrekening ,dus kreeg ik rekening voor wat er gebeld was,minder of meer,dat vond ik een eerlijk systeem en dat was ook de reden van blijven ,maar ga ik naar anderes provider

Had al een klein abbonemt genomen daar ik niet veel mobiel bel ,maar dit is eigelijk te gek voor woorden.

Dus dan na 8 jaar zijn ze mij kwijt

Gesloten