LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN misleiding bij telefonische verkoop

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
AME
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:19

KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door AME »

Recent werd ik gebeld door een sales medewerker van KPN om mij te informeren dat mijn contract binnenkort afloopt en dat ze een mooi voorstel zouden hebben. Vandaag heb ik ze teruggebeld om te horen wat het voorstel zou zijn. Ik heb een maandelijks verbruik van ca 500EUR en verwachtte, als goede klant zijnde, een mooie aanbieding.

Na meerdere malen uitleggen dat ik wil dat mijn maandelijkse kosten naar beneden gaan, kwam de verkoper met een voorstel waarmee mijn abonnementskosten met ongeveer 55EUR per maand zouden dalen en ik een gratis iPhone 5 16GB toestel zou ontvangen. Een kostenreductie van 10% plus een nieuw toestel leek mij een mooie deal, dus ben akkoord gegaan.

Niet veel later ontvang ik in mijn inbox een mail met contractbevestiging waarin tot mijn verbazing staat dat ik het toestel huur. Vervolgens heb ik de bijgesloten algemene voorwaarden doorgenomen en hierin staat dat ik het toestel binnen twee weken na aflopen van het contract dien te retourneren of kan kopen voor een bedrag dat dan wordt vastgesteld.

KPN klantenservice gebeld en gevraagd of dit juist is of op een vergissing berust. De betreffende medewerker liet mij weten dat dit vaker voorkomt, niet netjes is van zijn collega en dat 80% van de mensen de algemene voorwaarden niet eens leest. Onder het mom "het zijn verkopers" werd het afgedaan. Ik zou de levering kunnen weigeren waarop mijn oude contract weer in zou gaan.

Mijn contract met KPN ga ik onmiddelijk opzeggen.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Wubo »

Binnen 7 dgn. mag je van de koop afzien, dussuh... je weet wat je te doen staat.

SUCCES!!

ScoopJ
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2013 14:37

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door ScoopJ »

Kopen via telefoon is kopen op afstand. Indien u een contract heeft afgesloten als consument bent u extra beschermt door de Wet Kopen op Afstand. Maar ook als zakelijke klant heeft u bedenktijd en als ik u was zou ik het pakket direct retour sturen en schriftelijk en wel aangetekend laten weten dat u afziet van de koop.
Tip: voortaan altijd vooraf naar de voorwaarden vragen en deze lezen en dergelijke. Doen ze hier moeilijk over dan is het voor mij makkelijk, want hoe goed de aanbieding dan ook is dan hebben ze mooi pech.

Astrid.roymans
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2013 14:38

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Astrid.roymans »

Ik ben op 13 maart het kpn avontuur aangegaan. Ik dacht goed te zijn voorgelicht maar niks blijkt minder waar. Ik vroeg specifiek of het allemaal draadloos kon omdat ik geen draden door het huis kan leggen. Dit was geen enkel probleem. Ik kon het kastje voor de boven tv in het stopcontact zetten en aan de tv aansluiten en de 2e tv zou werken. De kwaliteit zou iets minder zijn, maar dat was verder geen probleem. Ik krijg half april het installatie pakket binnen. Ik de beschrijven staat dat alle tv ontvangers met de experiabox in verbinding moeten zijn. Dat was het eerste probleem, want digitaal was niks mee geleverd, en met de draad ging niet. Dit was al op 13 maart gezegd dat alles draadloos moet gaan. Bij de kpn winkel werd gezegd dat ik hiervoor een stekker moest kopen die € 70,- kost. Was dit op 13 maart gezegd, was mijn antwoord geweest u kunt mij niet leveren wat ik vraag dus ik kijk naar een andere provider. Maar goed toen kwam het 2e probleem, de internet verbinding. Ik had een pakket met een internetsnelheid van 40mb genomen. Op 1 mei kregen we internet niet aan de gang. Met de kpn helpdesk gebeld. Mijn computer had geen netwerkkaart en dit zou het probleem zijn. Ons werd door kpn een draadloos usb verbinding geadviseerd om te kopen. Kosten € 20,-. Maar op 2 mei werkte internet nog niet naar behoren. Dus maar weer gebeld met kpn helpdesk. Je raad het al, de experiabox moest eigenlijk met een draad worden aangesloten, maar dat gaat niet, daarom was er op 13 maart om een draadloze verbinding gevraagd. 3 mei internet werk nog steeds niet naar behoren. De internetpagina's kan ik niet openen zonder een vastloper te krijgen, of je moet erg geduldig zijn want het duurt een uur voordat een pagina was geopend. Om zeker te weten dat het niet aan mijn computer lag toch maar een ICT'er naar de computer laten kijken. Want de helpdesk van kpn segregeerde al dat dit aan mijn computer lag. Door de bewerking aan mijn computer kon ik pas in de avond van 4 mei de computer gebruiken. Helaas was de internet snelheid nog steeds niet erg snel. Ik kon nu helemaal geen pagina's meer openen. Dus 5 mei maar weer naar de helpdesk van kpn gebeld. Ze zagen niks maar ik werd 5 minuten in de wacht gezet, en ineens kon ik een internetpagina openen. Hier is iets aan geknutseld maar wat. Inmiddels was ik dit allemaal goed zat. 5 dagen kpn helpdesk en de installatie daarvoor en ik had niet waar ik om had gevraagd. Helaas moet ik kpn 2 weken de tijd geven volgens de richtlijnen van de consumentenbond, maar het vertrouwen dat dit goed komt is weg. In de tussentijd heb ik de eerste factuur gekregen en ook deze klopt niet. Ik zou het standaard pakket afsluiten, hiervoor zou ik de eerste 3 maanden € 35,- betalen en daarna de gewone prijs. Bij het standaard pakket had ik de optie om een jaar lang korting te nemen op onbeperkt bellen omdat ik geen internet van kpn had. Met de factuur kom ik erachter dat ik nu het volledige aansluittarief moet betalen want korting op korting gaat niet, ook handig als ze dit in het telefoongesprek zeggen want dan kijk je nog een keer of je wel met kpn een contract wil aangaan. Ik was dan naar een andere provider gegaan waar ik een betere aanbieding kreeg. Ik hoop snel van deze ellende af te zijn, maar een ding weet ik zeker, kpn raad ik niemand aan. als het daar vanaf de eerste dag fout gaat komt het nooit meer goed.
Helaas is het probleem met de 2e tv ook nog niet opgelost.Ik kon kosteloos een digitenne krijgen om toch op de 2e tv tv te kunnen kijken. Nu hebben ze hier een digitenne abonnement van gemaakt. Nu ben ik alweer foutief voorgelicht.
Wie heeft tips om per direct het abonnement van KPN te beëindigen want hier heb ik geen vertrouwen meer in.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik kon kosteloos een digitenne krijgen om toch op de 2e tv tv te kunnen kijken. Nu hebben ze hier een digitenne abonnement van gemaakt. Nu ben ik alweer foutief voorgelicht.
Dat hebben mijn ouders ook (omdat de capaciteit onvoldoende is) maar daar wordt op de zelfde factuur het Digitenne bedrag ook weer meteen gecrediteerd.
Overigens, als je geen draden naar je TV kunt trekken , hoe keek je dan voor je KPN abbo TV ?
Dit heeft overigens niet zoveel met KPN te maken maar meer met het product, "draadloos" TV kijken (behalve bij digitenne) gaat nu eenmaal niet.

Astrid.roymans
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2013 14:38

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Astrid.roymans »

Ik had kabel tv van UPC. Deze aansluiting was door de vorige bewoner al heel het huis door getrokken. Nu heb ik overal een houten vloer liggen en is dit niet meer mogelijk.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat was er mis met UPC ? Die kabels liggen er al, als het tenminste geen "bouwmarkt" kwaliteit is.

Astrid.roymans
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2013 14:38

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Astrid.roymans »

UPC had mijn eerste keus. Maar KPN had een betere korting op het abonnement. In deze moet je toch op de kleintjes letten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar KPN had een betere korting op het abonnement
Je snapt nu waarschijnlijk waarom :wink:

niermala
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2013 11:44

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door niermala »

KPN IS EEN VOLLEDIG MISLEIDING
ZE MISLEIDEN OOK ALS JE ZE DOOR HEBT!!

Ik had de premium pakket tot 80mb-s met garantie op 40 mb-s, wat ik telefonisch had medegedeeld gekregen.
Kreeg maar 12 mb-s, waardoor dus 1 hd box niet werkte, en telefoon viel steeds weg
9 monteur afspraken, waarvan 3 mij gewoon liete stikken!!
Elek monteur meette de kabels en ze kregen ook niet meer dan 12/13, dus laag aan de kables in de grond,
Grondploeg geweest, kabels zijn goed zeiden ze, ligt gewoon bij kpn.
3 maanden ermee bezig geweest, en ook had kpn verzuimd mij af te melden bij mijn vorige provider, dus die heb ik dan ook betaald!! Kreeg van een eerlijk kpn medewerker te horen: ZE HADDEN U GEWOON MOETEN ZEGGEN DAT BIJ U DIE SNELHEID NIET MOGELIJK IS, DAT U DUS NIET KUNT GEBRUIK MAKEN VAN KPN.
Nu had ik belofte van kpn gekregen dat ik 3 maanden terug zou krijgen, maar nee hoor krijg 10 euro per maand terug.
Laat je niet oplichten, de snelheid in Capelle aan den IJssel is niet wat ze beloven, en dat weten ze.
Ben weer terug naar mijn vorige provider, met top snelheid, en alles doet het gewoon

Dit had ik niet verwacht van KPN, alhoewel ze wel je vriendelijk te woord staan, dat is het plus punt.
Ik begrijp dat andere geen last hebben van KPN, nou gefeliciteerd (of u weet het gewoon niet )

Aldus naar waarheid geschreven

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door devious »

40 mbps... door koper? Of glas? Je hele onduidelijk is misschien verhaal schrijft begrepen te wij lastig.

paul-voerman
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 okt 2010 13:59

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door paul-voerman »

Koper of Glas doet niet ter zake.
Het verhaal is gewoon herkenbaar voor de algemene handelswijze van KPN.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door sadfly »

Om te beginnen is het al TOT 40Mbit. en dan is het vdsl. wat naar mijn idee nog steeds slcht werkt.
Verder blijft het kpn. EN de experiabox is echt bagger. EN beste advies, gewoonniks via de telefoon kopen.
Je krijgt geen tijd om dingen uit te zoeken. en die korting, het zal wel. Verder gaat je internet snmelheid ook nog omlaag als je ook tv kijkt via vdsl.

Adsl / Vdsl. het is oudbollige rommel wat uit de tijd is. En zeker voor veel mensen niet mere voldoet.
Op de mensen na die echt geen andere keus hebben, en ik wou dat er voor die mensen ook ene smeer gedaan werd. 4Mbit down is geen pretje.

niermala
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2013 11:44

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door niermala »

Premium pakket is tot 80mbs
tot 80 mb-s heeft een minimum garantie van 40 mb-s
en geen 12 mb-s
het is koperdraad vanaf de de centrale (die 160meter van mijn woning ligt!!) en daarvoor is glas.
Ik heb dus VDSL2, daar ligt het dus niet aan ofwel
maar om even begrijpend te maken: 9 monteurs konden het niet oplossen, dus KPN beloofde mij de maand bedragen te vergoeden en ik mocht terug naar mij oude provider. Dit omdat KPN niet de beloofde snelheid en opties kon leveren.
Maar wat doen ze na afrekening: ze geven 10 euro per maand terug,
hun argument: u heeft wel wat kunnen ontvangen dus we zetten u op standaard, en het verschil krijg je terug.
Mijn argument: onrechtvaardig mij te laten betalen voor niet geleverde diensten, en contract verlagen naar uw voordeel.
wat zegt KPN als voorbeeld: uw heeft een auto gekocht met lekke banden, maar hij start wel rijd alleen niet, zo moet u het zien.

Dus denk ik: breng de auto terug, dan krijgt u de banden vergoed?? de rest houden ze
is gewoon lachwekkend.

Ik wilde alleen dit duidelijk maken, mocht mensen besluiten kpn te nemen, onderzoek het neem meer tijd ik was 3 maanden lang echt echt echt gestrest. En nog bleef ik gewoon aardig tijdens mijn telefonische contacten met kpn. Maar de afrekening was de druppel, nu ga ik het niet aanvechten maar maak deze gang van zaken wel overal bekend om mensen te beschermen!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik heb dus VDSL2, daar ligt het dus niet aan ofwel
Ik blijf een VDSL verbinding met een 40MBit garantie (technisch) knap vinden.
Hebben die 9 monteurs "pairbonding" (meerdere aderparen gebruiken) geprobeerd ?

niermala
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2013 11:44

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door niermala »

beste

Ze hebben alles aan gedaan, pairbonding ook
De monteurs gaven aan dat het aan KPN ligt en niet aan de kabels
VDSL2 had ik, is dan 40mbs niet mogelijk? Dan moeten ze niet dingen beloven vind ik
tot 80mbs, betekend nooit 80mbs maar hooguit 12 mbs, dat klinkt niet goed

ik heb nu 120mbs en ik meet dat met speedtest, betaal er iets meer voor maar heb geen stress

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door Renske99 »

Verkopers van kpn weten echt niet wat ze zeggen, hier van die zg. deurleurders om je over te halen bij hun de diensten af te nemen.
Manlief vond het wel een mooie aanbieding, nou prima, ik ben op zich niet moeilijk, als hij daar gelukkig van wordt dan doen we dat.

Kpn zou de lopende abonnementen van upc en online opzeggen volgens het contract, echter dit gebeurde dus niet, dus betaalden wij dubbel, ik heb kpn gebeld en aansprakelijk gesteld, de telefoonman erkende de fout en zou ervoor zorgen dat we die bedragen terug kregen.

Dat de boel niet liep werd al snel duidelijk, ik had geen internet, geen telefoon en ook geen tv.
Na diverse keren bellen, nieuwe modems en weet ik veel, waren we een week verder en nog steeds jentje, nada, noppes.
Ik mocht 2 weken wachten op een monteur, ja ik ben gek, haal de zooi maar op.
Nee mevrouw dat is contract breuk, je kunt er binnen 7 dagen vanaf, nu kost het een afkoopsom.
Euh binnen die 7 dagen kon ik niet weten dat jullie zulke prutsers waren en verkeerde dingen deden waardoor ik dubbel betaal en niks van kpn ontvang.

Ook hier moesten draadloze toestanden bij de tv's voor boven, kosten? 80 euro.
Affijn toen dan eindelijk een monteur kwam bleek dat dat nutteloos was, die konden gewoon retour en wij zouden dan e 80 euro terug ontvangen, het modem was niet kapot, maar totaal verkeerd, de schakelaar was niet omgezet op het goede huisnummer (wij hebben 2 huizen dus ja dat kan voor verwarring zorgen, maar ik had dit al vele malen bij de helpdesk gemeld, zonder dat ze daar iets mee deden)
Toen de monteur (overigens wel een hele vriendelijke man die wist waar ie over sprak) weg was, had ik ook internet en telefoon en tv, nou prachtig toch?

Behalve dat het internet zo traag als dikke stront bij de muur omhoog is, vaak de verbinding verbreekt, tv en telefoon geen klagen over.

We zijn nu dus eind mei en ik weet niet hoevaak we nog moeten bellen om het abonnements geld en de 80 euro van die draadloze krengen, maar we hebben nog steeds de 140 (totaal bedrag van abo en stekkers) niet terug ontvangen, wel krijgen we rekeningen die we moeten betalen want je raad het al, anders sluiten ze je af.

Ik zing mijn jaar wel uit, maar daarna is het wel over en uit met kpn, wat een waardeloze instelling is het toch.
Hoge bergen beloven waar je veel ellende voor moet doorstaan voordat alles werkt, dan erachter komen dat ze niks opgezegt hebben en je dubbele abonnementskosten betaald (ooo wat een leuke goedkope aanbieding, goedkoop is zoals bekend nu hele duurkoop) en dan ook nog mijn centjes houden, die stekkers zijn allang weer door de volgende gedupeerde betaald wedden?

niermala
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2013 11:44

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door niermala »

Renske99 schreef:Verkopers van kpn weten echt niet wat ze zeggen, hier van die zg. deurleurders om je over te halen bij hun de diensten af te nemen.
Manlief vond het wel een mooie aanbieding, nou prima, ik ben op zich niet moeilijk, als hij daar gelukkig van wordt dan doen we dat.

Kpn zou de lopende abonnementen van upc en online opzeggen volgens het contract, echter dit gebeurde dus niet, dus betaalden wij dubbel, ik heb kpn gebeld en aansprakelijk gesteld, de telefoonman erkende de fout en zou ervoor zorgen dat we die bedragen terug kregen.

Dat de boel niet liep werd al snel duidelijk, ik had geen internet, geen telefoon en ook geen tv.
Na diverse keren bellen, nieuwe modems en weet ik veel, waren we een week verder en nog steeds jentje, nada, noppes.
Ik mocht 2 weken wachten op een monteur, ja ik ben gek, haal de zooi maar op.
Nee mevrouw dat is contract breuk, je kunt er binnen 7 dagen vanaf, nu kost het een afkoopsom.
Euh binnen die 7 dagen kon ik niet weten dat jullie zulke prutsers waren en verkeerde dingen deden waardoor ik dubbel betaal en niks van kpn ontvang.

Ook hier moesten draadloze toestanden bij de tv's voor boven, kosten? 80 euro.
Affijn toen dan eindelijk een monteur kwam bleek dat dat nutteloos was, die konden gewoon retour en wij zouden dan e 80 euro terug ontvangen, het modem was niet kapot, maar totaal verkeerd, de schakelaar was niet omgezet op het goede huisnummer (wij hebben 2 huizen dus ja dat kan voor verwarring zorgen, maar ik had dit al vele malen bij de helpdesk gemeld, zonder dat ze daar iets mee deden)
Toen de monteur (overigens wel een hele vriendelijke man die wist waar ie over sprak) weg was, had ik ook internet en telefoon en tv, nou prachtig toch?

Behalve dat het internet zo traag als dikke stront bij de muur omhoog is, vaak de verbinding verbreekt, tv en telefoon geen klagen over.

We zijn nu dus eind mei en ik weet niet hoevaak we nog moeten bellen om het abonnements geld en de 80 euro van die draadloze krengen, maar we hebben nog steeds de 140 (totaal bedrag van abo en stekkers) niet terug ontvangen, wel krijgen we rekeningen die we moeten betalen want je raad het al, anders sluiten ze je af.

Ik zing mijn jaar wel uit, maar daarna is het wel over en uit met kpn, wat een waardeloze instelling is het toch.
Hoge bergen beloven waar je veel ellende voor moet doorstaan voordat alles werkt, dan erachter komen dat ze niks opgezegt hebben en je dubbele abonnementskosten betaald (ooo wat een leuke goedkope aanbieding, goedkoop is zoals bekend nu hele duurkoop) en dan ook nog mijn centjes houden, die stekkers zijn allang weer door de volgende gedupeerde betaald wedden?

DUIDELIJK, EN WAAR

niermala
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2013 11:44

Re: KPN misleiding bij telefonische verkoop

Ongelezen bericht door niermala »

En nog steeds geen terugbetaling
ik weet dat ik die 30 euro wel krijg ipv ruim 200 euro
want ze hebben de abbonement terug gezet en het verschil uitbetaald, maak niet uit of het deed of niet.
Wettelijk mogen ze dit niet, maar ze doen alles al onwettelijk door de hoge kosten om er werk van te maken doen wij geen beroep op rechtspraak o.i.d.

maar hiermee zal ik mensen blijven waarschuwen voor KPN oplichterij, wel hebben ze een hoge klantvriendelijkheid , smooth fraud.

Gesloten