LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blackberry Z10, gloednieuw maar nu al defect, wat te doen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marjannevs
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2014 16:59

Blackberry Z10, gloednieuw maar nu al defect, wat te doen?

Ongelezen bericht door marjannevs »

Beste,

Vorige week maandag heb ik mijn nog geen 1,5 maand oude BlackBerry Z10 ter reparatie aangeboden. Of ja, reparatie.....

Het volgende is aan de hand: zondagmorgen wordt ik wakker en kijk op mijn telefoon, niets aan de hand. Leg hem terug op het nachtkastje, nog geen 5 minuten later pak ik hem weer op en tot mijn grote verbazing zit er een grote barst in het scherm! Heb de telefoon nog maar net, draag altijd een hoesje (origineel BB hoesje, dus hij past!) en er zit verder ook helemaal geen zichtbare schade op. Alleen die barst dus. Helaas doet ook het bovenste deel van mijn touchscreen het niet meer.

Maandagmiddag (eerder is de Hi winkel hier niet open) naar de Hi winkel, mijn verhaal gedaan. Men vond het inderdaad raar dat zoiets spontaan gebeurde, of ik mijn telefoon echt niet eens had laten vallen of zo. Nee! Als ik het zelf zou hebben veroorzaakt dan zou ik hier niet staan om te vragen of het binnen de garantie valt. Verkoopmedewerker gaf aan dat hij de telefoon op kon sturen. Als er verder helemaal geen schade aan zat dan zou het waarschijnlijk gaan om een verkeerd geplaatst scherm en dat het scherm daardoor gebarsten kan zijn. Het zou zo'n 2 weken duren, als de telefoon niet gerepareerd kon worden dan zou deze KOSTENLOOS terug naar de winkel komen en kon ik hem weer ophalen. Omdat ik geen verzekering heb kreeg ik helaas ook geen leentoestel. Zo gezegd, zo gedaan. Telefoon ingeleverd zodat hij kon worden opgestuurd.

Nu krijg ik enkele dagen later een e-mail van Teleplan (reparatiebedrijf), helaas viel de schade niet binnen de garantie. Het gaat namelijk om drukschade, punt. Ik kan kiezen uit de volgende opties: 1. telefoon laten repareren à €216,xx , 2. telefoon terug naar de winkel maar onderzoekskosten betalen à € 35 of 3. telefooon bij Teleplan laten.

Na wat bellen kom ik tot de conclusie dat ze eigenlijk niet eens hebben bekeken of het misschien ook een verkeerd geplaatst scherm kan zijn. De persoon die ik aan de telefoon had zei "Als het scherm verkeerd geplaatst zou zijn dan zou dat betekenen dat ik alle Z10's hier terug zou moeten krijgen". Dat is natuurlijk wel erg kort door de bocht: scherm dat niet goed geplaatst is door een fabricagefout hoeft niet per sé bij ALLE toestellen voor te komen.

Maar nu, wat te doen!? Ik heb bij het verlengen van mijn abbonnement €50 betaald voor mijn toestel. Ik heb nu dus de keuze: telefoon bij Teleplan laten (NIET MIJN VOORKEUR, waarschijnlijk maken ze daar voor 'n prikkie het scherm en verkopen hem alsof hij nieuw is), terugsturen naar de Hi winkel en €35 betalen (waarover eerst gezegd werd dat het gratis zou zijn) en vervolgens OF doorlopen met een half werkend scherm OF zelf (laten) maken, of als laatste telefoon laten repareren voor € 216 (terwijl je een gloednieuwe kunt kopen voor €261).

Daarnaast lees ik dat er een omgekeerde bewijslast is als de aankoop binnen 6 maanden al defect is, kan iemand mij daar meer over vertellen en hoe ik Hi/Teleplan ertoe kan krijgen dit te bewijzen?

Ik hoor graag wat jullie vinden dat ik moet doen!

Groetjes,
Marjanne

brenda152
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jan 2014 15:58

Re: Blackberry Z10, gloednieuw maar nu al defect, wat te doen?

Ongelezen bericht door brenda152 »

Je kunt nog contact proberen te zoeken met Blackberry zelf. Als het een probleem is dat vaker 'spontaan' voorkomt dan krijg je wellicht een oplossing aangeboden.

Echter is het wel moeilijk te bewijzen dat een beeldscherm zomaar barst bij een verplaatsing.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Blackberry Z10, gloednieuw maar nu al defect, wat te doen?

Ongelezen bericht door pima »

zelf maken! Scherm kopen via internet ff googlen, mijn Phone was 210 E reparatiekosten, uiteindelijk 69 E zelf gedaan.

Gesloten