LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
eaeg
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2015 18:40

Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door eaeg »

Goedenavond,

In juli een abonnement genomen bij Hollandsnieuwe en nummerbehoud aangevraagd. Al snel bevestiging gekregen dat dit op 10 aug in zou gaan. En hier begint de ellende... Ik moest er zelf achter komen dat dat het dus niet geregeld was, terwijl ze overal op hun site hebben staan dat je een mail ontvangt als het nummerbehoud afgewezen wordt. Nooit een mail ontvangen. Meteen HN gebeld en er werd mij verzekerd dat dit een foutje was en dat het zo snel mogelijk opgelost zou worden. NIeuwe datum: 22 september. Afijn, 22 September natuurlijk weer niks. Inmiddels is het 23 oktober en is het na diverse telefoongesprekken en mails nog steeds niet geregeld! Vandaag weer een totaal nietszeggende mail gekregen dat het zsm opgelost wordt. Wat moet ik me bij zsm voorstellen bij deze club? Zou dat nog in 2015 zijn? Dat ik door hun schuld dubbele kosten heb, willen ze niet erkennen en als compensatie krijg ik 2 maanden Sim only "vergoed". Ik heb een abonnement van €50 per maand dat ZIJ niet opzeggen! Ik heb voorgesteld om mijn contract te laten ontbinden aangezien ik HN ongeveer hetzelfde verschuldigd ben voor de telefoon als zij mij, maar "dat kan niet, want ik val inmiddels buiten de zichttermijn". Het feit dat ZIJ hun beloftes niet nakomen doet er dus niet toe? Hoe kom ik van deze amateurs af? Iemand tips?

ilsedenhollander
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2006 10:01

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door ilsedenhollander »

Hier eenzelfde verhaal maar dan bij vodafoon. Ik ben al vanaf mei bezig om nummerbehoud te regelen. Bij aangaan van het contract kreeg ik te horen dat alles prima in orde was en dat nummerbehoud geen probleem zou zijn. Nu ben ik 5 maanden verder en is het nog niet voor elkaar. Pas na 4 maanden en heel veel telefoontjes van mijn kant hebben ze eindelijk een zgn case aangemaakt en heb ik een contactpersoon. Die liet mij weten dat het nummerbehoud was goedgekeurd en dat het nr op 13-10 zou worden overgezet. Er gebeurde niets die dag en bij navraag wist dezelfde dame mij enthousiast te melden dat het op 14-12 overgezet zou worden. Maar mijn oude contract loopt deze week af!! Nu hebben ze - na een woedend telefoontje van mijn kant - aangegeven dat ze alles op alles gaan zetten om 29-10 te halen. Alsof ik daar blij mee moet zijn na 5 maanden gezeik. En eerst zien dan geloven. Mocht het niet lukken dan kan ik vlg de vodafoon dame gewoon op m'n oude nr blijven bellen. Ik zei dat ik dat zwart op wit van haar wilde, maar dat kon ze niet doen zei ze. Daarvoor moest ik bij m'n oude provider zijn. Nou ja.. Nul komma nul garantie dus

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door 89PB »

Hollandsnieuwe is Vodafone de beste provider die er niet bestaat dus. [Ongefundeerde bewering verwijderd]

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="89PB"]Hollandsnieuwe is Vodafone de beste provider die er niet bestaat dus. [/quote]


oh leg voorstaande eens uit??

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door 89PB »

Ik heb nog 35 euro te vorderen van ze,omdat ik vorig jaar een abbo heb beëindigd.
Ze reageren nergens op en voor dat geld ga je niet procederen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="89PB"]Ik heb nog 35 euro te vorderen van ze,omdat ik vorig jaar een abbo heb beëindigd.
Ze reageren nergens op en voor dat geld ga je niet procederen.[/quote]

Ik denk dat de provider het niet met je eens is, waaruit bestaat de vernoemde € 35,00, als het pray paid is had je het op kunnen souperen voor het overstappen

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door 89PB »

Har06 schreef:[quote="89PB"]Ik heb nog 35 euro te vorderen van ze,omdat ik vorig jaar een abbo heb beëindigd.
Ze reageren nergens op en voor dat geld ga je niet procederen.
Ik denk dat de provider het niet met je eens is, waaruit bestaat de vernoemde € 35,00, als het pray paid is had je het op kunnen souperen voor het overstappen[/quote]

Wat pray paid is weet ik niet. Het was abonnementsgeld :D

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Har06 »

89PB schreef:
Har06 schreef:[quote="89PB"]Ik heb nog 35 euro te vorderen van ze,omdat ik vorig jaar een abbo heb beëindigd.
Ze reageren nergens op en voor dat geld ga je niet procederen.
Ik denk dat de provider het niet met je eens is, waaruit bestaat de vernoemde € 35,00, als het pray paid is had je het op kunnen souperen voor het overstappen
Wat pray paid is weet ik niet. Het was abonnementsgeld :D[/quote]

oh je had nog wat van je tegoed over, tegoeden kun je niet cashen, dit is algemeen bekend, dat Ts te vroeg overstapt is toch zijn keuze, achteraf niet klagen over € 35,00 :roll:

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door 89PB »

Har06 schreef:
89PB schreef:
Har06 schreef:[quote="89PB"]Ik heb nog 35 euro te vorderen van ze,omdat ik vorig jaar een abbo heb beëindigd.
Ze reageren nergens op en voor dat geld ga je niet procederen.
Ik denk dat de provider het niet met je eens is, waaruit bestaat de vernoemde € 35,00, als het pray paid is had je het op kunnen souperen voor het overstappen
Wat pray paid is weet ik niet. Het was abonnementsgeld :D
oh je had nog wat van je tegoed over, tegoeden kun je niet cashen, dit is algemeen bekend, dat Ts te vroeg overstapt is toch zijn keuze, achteraf niet klagen over € 35,00 :roll:[/quote]

Ben je nou zo slim of.......ze hebben te veel geïncasseerd aan abonnementsgeld waar ik te laat achterkwam en het niet meer kan storneren. Ze reageren totaal niet op e-mails of andere pogingen om dit geld terug te geven.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Har06 »

oh je had nog wat van je tegoed over, tegoeden kun je niet cashen, dit is algemeen bekend, dat Ts te vroeg overstapt is toch zijn keuze, achteraf niet klagen over € 35,00 :roll:[/quote]

Ben je nou zo slim of.......ze hebben te veel geïncasseerd aan abonnementsgeld waar ik te laat achterkwam en het niet meer kan storneren. Ze reageren totaal niet op e-mails of andere pogingen om dit geld terug te geven.[/quote]

Hartelijk bedankt voor je het van Gaal gezegde.
Jj vindt dus dat men € 35,00 teveel gecashed heeft, wat heeft dat met nummerbehoud van doen ?. De provider is het schijnbaar niet met je eens en negeert je verder.

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door 89PB »

Je hebt gelijk hoor einde verhaal :wink:

Saskia06600724
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2015 12:11

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Saskia06600724 »

eaeg schreef:Goedenavond,

In juli een abonnement genomen bij Hollandsnieuwe en nummerbehoud aangevraagd. Al snel bevestiging gekregen dat dit op 10 aug in zou gaan. En hier begint de ellende... Ik moest er zelf achter komen dat dat het dus niet geregeld was, terwijl ze overal op hun site hebben staan dat je een mail ontvangt als het nummerbehoud afgewezen wordt. Nooit een mail ontvangen. Meteen HN gebeld en er werd mij verzekerd dat dit een foutje was en dat het zo snel mogelijk opgelost zou worden. NIeuwe datum: 22 september. Afijn, 22 September natuurlijk weer niks. Inmiddels is het 23 oktober en is het na diverse telefoongesprekken en mails nog steeds niet geregeld! Vandaag weer een totaal nietszeggende mail gekregen dat het zsm opgelost wordt. Wat moet ik me bij zsm voorstellen bij deze club? Zou dat nog in 2015 zijn? Dat ik door hun schuld dubbele kosten heb, willen ze niet erkennen en als compensatie krijg ik 2 maanden Sim only "vergoed". Ik heb een abonnement van €50 per maand dat ZIJ niet opzeggen! Ik heb voorgesteld om mijn contract te laten ontbinden aangezien ik HN ongeveer hetzelfde verschuldigd ben voor de telefoon als zij mij, maar "dat kan niet, want ik val inmiddels buiten de zichttermijn". Het feit dat ZIJ hun beloftes niet nakomen doet er dus niet toe? Hoe kom ik van deze amateurs af? Iemand tips?
Hoi eaeg, ik heb exact hetzelfde aan de hand gehad, zou begin augustus overgesloten worden wat netjes bevestigd werd al begin juni. niet dus, en vervolgens hing ik. En de torenhoge rekeningen van de huidige provider verdubbelden (want de kortingsperiode was afgelopen). Ze hebben het eindelijk voor elkaar gekregen om mijn nummerbehoud te regelen. Sinds afgelopen vrijdag heb ik Hollandnieuwe. Maar wat denk je? Ik kan niet bellen, niet internetten, niets. Alleen gebeld worden lukt. Nu lig ik dus weer met hun in conflict, ze noemen het een storing, maar een storing duurt geen dag of weekend. Ik hang dus gewoon weer ergens. En daarnaast heb ik nog zo'n 150 euro compensatie van hun tegoed voor die rekeningen van de vorige provider. Het is één groot getouwtrek. Ik heb speciaal voor die lozers een account op twitter aangemaakt, daar wordt nog enigszins op gereageerd, alhoewel je ook daar van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Echt ongelooflijk! Hollandsnieuwe is één grote bak ellende!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door BreejKC »

Lieve mensen hier allemaal. Vodafone en Hollands Nieuwe zijn in principe dezelfde firma. Dat merk je ook in hoe ze hun klanten behandelen als ze eenmaal "klant", maar geen gewaardeerde klant zijn. Behalve voor het geld. Het aantal reacties hier telkens weer lezend lijkt klantenSERVICE niet of nauwelijks nog te bestaan bij deze firma.

Dit wetend houdt hier dan altijd rekening mee. Regel NIETS telefonisch met deze firma, maar doe alles op schrift. Zelfs verzonden/ontvangen/uitgeprinte email is een wettelijk schriftelijk bewijsmiddel. Ga niet akkoord als ze u terugbellen en dan toezeggingen doen, want u bewijst achteraf niets. Laat maar weten: "een telefonische toezegging is geen toezegging", dat accepteert u niet! Altijd dus gedane toezeggingen schriftelijk laten bevestigen of zelf de gemaakte afspraak aan hen bevestigen, anders kunt u beschouwen dat er geen toezegging of belofte tot stand is gekomen.

Maar waarom laat u dit soort misstanden tegenover u zo uit de hand lopen en veel te lang duren? Allereerst omdat u waarschijnlijk geen harde schriftelijke bewijzen kunt overleggen. Daar spint deze firma garen bij want al dat telefonische gedoe zonder bewijs levert hen geld op. Regelt u wel alles schriftelijk, of krijgt u geen antwoorden op uw schriftelijke correspondentie, of worden hun schriftelijke toezeggingen niet nagekomen, dan staat u sterk. Wanneer het dan simpelweg te lang duurt maakt u een gang naar de Geschillencommissie Telecom. Dat kost u in eerste instantie € 50,00 maar krijgt u terug als u in het gelijk wordt gesteld. Dan kost het deze firma extra geld. Maar nogmaals, schriftelijk bewijs is hierbij van cruciaal belang.

Omdat nog veel te weinig mensen zo handelen blijven deze misstanden door duren. Zouden veel meer mensen zo handelen dan zal deze firma eieren voor zijn geld kiezen, want ook deze firma zal dan snel in negatieve zin bekend komen te staan bij die Geschillencommissie, waarbij ze op de langere duur geen goed meer kunnen doen, maar ten gunste van het belang van hun klanten.

ManonvanD
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2015 14:42

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door ManonvanD »

eaeg schreef:Goedenavond,

In juli een abonnement genomen bij Hollandsnieuwe en nummerbehoud aangevraagd. Al snel bevestiging gekregen dat dit op 10 aug in zou gaan. En hier begint de ellende... Ik moest er zelf achter komen dat dat het dus niet geregeld was, terwijl ze overal op hun site hebben staan dat je een mail ontvangt als het nummerbehoud afgewezen wordt. Nooit een mail ontvangen. Meteen HN gebeld en er werd mij verzekerd dat dit een foutje was en dat het zo snel mogelijk opgelost zou worden. NIeuwe datum: 22 september. Afijn, 22 September natuurlijk weer niks. Inmiddels is het 23 oktober en is het na diverse telefoongesprekken en mails nog steeds niet geregeld! Vandaag weer een totaal nietszeggende mail gekregen dat het zsm opgelost wordt. Wat moet ik me bij zsm voorstellen bij deze club? Zou dat nog in 2015 zijn? Dat ik door hun schuld dubbele kosten heb, willen ze niet erkennen en als compensatie krijg ik 2 maanden Sim only "vergoed". Ik heb een abonnement van €50 per maand dat ZIJ niet opzeggen! Ik heb voorgesteld om mijn contract te laten ontbinden aangezien ik HN ongeveer hetzelfde verschuldigd ben voor de telefoon als zij mij, maar "dat kan niet, want ik val inmiddels buiten de zichttermijn". Het feit dat ZIJ hun beloftes niet nakomen doet er dus niet toe? Hoe kom ik van deze amateurs af? Iemand tips?

Wow, het lijkt wel of ik dit geschreven heb.... Ik heb EXACT hetzelfde probleem! 12 juni(!) al nummerbehoud aangevraagd. Maar nu in November(!!) nog altijd geen succes. Ze maken zich er af met labberkakkie oplossingen en idd telefoon inleveren is geen optie meer.... Wat een K*Torganisatie...

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door BreejKC »

En, heeft u al contact opgenomen met de Geschillencommissie Telecom? Of toch alles telefonisch getracht te regelen waardoor u niets kunt bewijzen wat wel of niet afgesproken is? Als dat laatste het geval is, dan zou ik maar eens met dossiervorming beginnen en u daarmee wel succesvol naar de Geschillencommissie kunt gaan. Want ik voorspel u en velen dat dit soort problemen telefonisch niet of nauwelijks zullen worden opgelost. Ondertussen rammelt de kassa bij het telecombedrijf wel door, in uw nadeel. Och, en met schelden hier, hoe begrijpelijk ook, lost u ook niets op.

uitzichtloos
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2015 13:57

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door uitzichtloos »

Hallo kan radar via een uitzending voor ons als klanten van hn waarbij het nummerbehoud of andere dingen helemaal fout gaan niet iets beteken??

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Har06 »

uitzichtloos schreef:Hallo kan radar via een uitzending voor ons als klanten van hn waarbij het nummerbehoud of andere dingen helemaal fout gaan niet iets beteken??

wat dan ?? nummerbehoud gaat voor 98 % altijd goed, zelf het initiatief nemen en houden erin

eaeg
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2015 18:40

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door eaeg »

Ik heb inmiddels een geschil ingediend bij de geschillencommissie. Ben zeer benieuwd wat hier uit gaat komen!
Inmiddels heeft HN mij uit het niets een nieuwe simkaart gestuurd, krijg ik mails met "bedankt voor uw bestelling" en "welkom bij hollandsnieuwe" alsof ik een nieuw contract afgesloten heb. Er is mij helemaal niets gevraagd en ik heb hier al helemaal geen toestemming voor gegeven. Geen idee wat die organisatie hiermee probeert te bereiken...

eaeg
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2015 18:40

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door eaeg »

Vandaag een schikkingsvoorstel ontvangen van Vodafine/Hollandsnieuwe: alle kosten worden vergoed plus een aantal extra maanden abonnement. Ik kan dus iedereen aanraden om de geschillencommissie in te schakelen. Dan is er wel ineens van alles mogelijk!

annemijn19!$
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2015 14:06

Re: Nummerbehoud Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door annemijn19!$ »

Ik heb een nieuw abonnement
afgenomen bij Hollandsnieuwe. Mijn contract bij Vodafone zakelijk was
afgelopen. Ik wil mijn nummer behouden. Dit had ik aangevraagd met een te
vroege ingangsdatum, waarop ik een afwijzing kreeg van Hollandsnieuwe.
Direct daarna heb ik het opnieuw aangevraagd, maar ook deze werd afgewezen.
Gebeld met Vodafone, en zij gaven aan dat er bij hen geen nieuwe aanvraag
van Hollandsnieuwe is binnen gekomen. Gebeld met Hollandsnieuwe en zij
gaven aan dat er een bug in hun systeem is. Er is een probleem met
nummerbehoud voor klanten die voorheen bij Vodafone zaten. Er is
ondertussen een maand voorbij gegaan, dus 1 maand van het 12-maandelijks
contract met bijbehorende kosten moet ik wel betalen aan Hollandsnieuwe.
Klantenservice geeft aan dat ik daarvoor geen compensatie krijg. Dus ik heb
een dienst gekocht die ze niet kunnen leveren! Ik ga de simkaart van
Hollandsnieuwe niet gebruiken zolang het nummerbehoud niet is geregeld.
Volgens de klantenservice moet ik wachten tot het is geregeld. Wat moet ik
doen?

Gesloten