LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Isra "kastje naar de straat gestuurd"

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MaxIsra
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2016 10:33

Isra "kastje naar de straat gestuurd"

Ongelezen bericht door MaxIsra »

Aangezien wij een nieuw bedrijfspand hebben gekocht en graag willen werken via internet en telefonie hebben wij via de KPN een ondernemers starterspakket besteld. Duidelijk aangegeven dat wij nog geen ISRA punt hebben.
Na enkele dagen ontvangen wij het starters pakket met inhoud een modem enz. Aangezien er bij stond een afspraak te maken met de monteur voor installatie dachten wij maar te bellen om dit af te spreken. Het blijkt echter dat enkel het modem word geïnstalleerd en dat de kabel naar de straat naar het ISRA punt hier los van staat.
Ik leg hun uit dat ik niets aan een modem heb als ik NIET aangesloten ben op het netwerk, en er is al een ISRA punt bekend op uw adres. Dit ontken ik omdat de gehele meterkast geen ISRA punt gemonteerd zit. Volgens de aannemer moest ik dit namelijk zelf regelen.
Dan staat dit niet goed geregistreerd bij ons in het systeem...
KPN verteld mij dat ze geen ISRA punt kunnen regelen omdat dit bij een nieuwe aansluiting bij graag werkzaamheden altijd via mijnaansluiting.nl moet worden geregeld.
Instussen mijn KPN abonnement opgezegd omdat ik eerst via mijnaansluiting.nl een ISRA punt moet bemachtigen en dat kan wel even duren.
Order is geannuleerd en de artiekelen kunnen via een instructie brief worden retour gezonden.

Wij opnieuw naar mijnaansluiting.nl, die mij informeert mijn wederom dat deze volgorde niet juist is en dat dit altijd via de provider loopt die een aansluiting via het KPN netwerk zal verzorgen.
Weer bellen met de KPN, met de vraag of ik mijn order annulering kan annuleren omdat ze toch abuis zijn, maar de KPN kan dat niet, ik kan enkel een nieuwe aanvraag doen voor het starterspakket voor ondernemers. Ik deel mee dat ik dan geen installatie pakket hoef te ontvangen omdat ik deze al heb liggen.
Dat is geen probleem verzekerd KPN, wij sturen geen nieuw pakket toe, maar wij verzorgen geen ISRA punt......o daar gaan we weer.....

Weer bellen mijnaansluiting.nl, weer dezelfde mededeling maar nu netjes per e-mail:

Een KPN aansluiting wordt alleen na aanvraag van een telecommunicatiedienst (televisie, internet en/of vaste telefoon) van de bewoner(s) aangelegd(1).

Dit betekent het volgende voor de aanvraag op het door u aangevraagde adres(sen):
Wanneer de bewoner/gebruiker een nieuwe aansluiting wil ontvangen, dient de bewoner/gebruiker eerst een dienst aan te vragen bij een willekeurige provider die gebruik maakt van het KPN netwerk. KPN zal dan constateren dat er nog geen kabel aanwezig is en zal VolkerWessels Telecom aansturen om het pand aan te sluiten. In het geval dat de bewoner/gebruiker gaat verhuizen en gebruik wil blijven maken van het netwerk van KPN, dient de bewoner/gebruiker de verhuizing (zo spoedig mogelijk) door te geven aan de eigen provider. Ook in die situatie zal KPN constateren dat er nog geen kabel aanwezig is, en zal VolkerWessels Telecom aansturen om het pand aan te sluiten.

Weer KPN bellen, om te vragen wat er nu fout zit waarom ik geen aanvraag via KPN kan doen die dit geheel afhandelt. Onmogelijk wij regelen GEEN ISRA dat doet mijnaasluiting.nl voor u. De volgorde is eerst een ISRA punt en dan een provider uitzoeken.
Intussen totaal enkele uren gebeld met KPN om zaken te bespreken en in de wacht gezet met een heerlijk muziekje.

Vandaag maar weer is gebeld met de KPN, met een aardige mevrouw die verteld dat de volgorde juist is, eerst een aanvraag via KPN en dan regelen wij een ISRA punt voor u. Het kan dus wel???? weet u dat zeker?? mag ik uw naam? nee, dat kan niet wel kan ik als u een nieuwe aanvraag doet de boel in de gaten houden en u bellen als de order in ons systeem bekend is.......

stand van zaken:

4x KPN medegedeeld wij regelen geen ISRA
1x KPN wij regelen alles voor u, ook uw ISRA

Ik ontving van de KPN een tevredenheid onderzoek, naar aanleiding van mijn bestelling, deze heb ik als negatief beoordeeld.

Vervolgens word ik netjes gebeld naar aanleiding van dit onderzoek en doe mijn verhaal.
Weer veel wachten en overleg....Ik moet u meedelen mijnheer dat wij dit betreuren allemaal maar onze excuses maar wij kunnen GEEN ISRA punt voor u realiseren dat loopt altijd eerst via mijnaansluiting.nl

Weer naar mijnaansluiting.nl gebeld, mijnheer wij zien een opdracht staan van de Koninklijke KPN die geplaatst is voor de aanleg van een ISRA punt met een order nummer, die vervolgens weer is geannuleerd....

AHA ik krijg een order nummer van aansluitbox = mijnaansluiting.nl

Weer KPN bellen, euh ja wij zien wel een order nummer maar kunnen deze niet inzien of bekijken, excuses.

Nu nog hopen en bidden of de mevrouw van de KPN die het wel kon mij nog gaat bellen, anders zullen we weer duiven moeten gaan bestellen voor alle post in ons nieuwe pand...

Groet

MaxISRA

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Isra "kastje naar de straat gestuurd"

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dus eigenlijk had je je order niet moeten annuleren maar gewoon moeten afwachten tot mijnaansluiting.nl het ging regelen?

Tja, het help natuurlijk ook niet als je dan steeds heen en weer belt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Isra "kastje naar de straat gestuurd"

Ongelezen bericht door berndv »

ik zie dat hier inderdaad wel vaker, partij a moet officieel partij b inschakelen, maar omdat de afnemer denkt dit zelf wel even te kunnen doen, of te kunnen versnellen, gaan ze er zelf tussen zitten en zorgen er op die manier voor dat het een zooitje wordt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Isra "kastje naar de straat gestuurd"

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wij kunnen je hier niet mee helpen aangezien dit geen consumentenzaak betreft.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Isra "kastje naar de straat gestuurd"

Ongelezen bericht door kokka »

KPN schreef:Geen aansluiting (IS/RA punt of FTU) in jouw huis
Vraag bij KPN een dienst aan (Internet, Telefonie, TV, of een combi hiervan).
Zodra de aanvraag binnen is bij ons nemen we contact met je op om de situatie door te nemen met betrekking tot het aansluitpunt.
Opmerking: Aan het plaatsen van een aansluitpunt zijn mogelijk kosten verbonden.

BL2
Berichten: 4849
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Isra "kastje naar de straat gestuurd"

Ongelezen bericht door BL2 »

GJvdZ schreef:Wij kunnen je hier niet mee helpen aangezien dit geen consumentenzaak betreft.
Beetje flauw GjvdZ. Deze TS is dan wel eigenaar van een bedrijf, maar klant / consument van KPN.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Isra "kastje naar de straat gestuurd"

Ongelezen bericht door berndv »

BL2 schreef:
GJvdZ schreef:Wij kunnen je hier niet mee helpen aangezien dit geen consumentenzaak betreft.
Beetje flauw GjvdZ. Deze TS is dan wel eigenaar van een bedrijf, maar klant / consument van KPN.
Op zich heeft hij een punt, ts is geen consument maar zakelijke klant:
MaxIsra schreef:Aangezien wij een nieuw bedrijfspand hebben gekocht en graag willen werken via internet en telefonie hebben wij via de KPN een ondernemers starterspakket besteld.
de stappen van kpn naar aansluitingen.nl verschillen echter niet

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Isra "kastje naar de straat gestuurd"

Ongelezen bericht door GJvdZ »

BL2 schreef:
GJvdZ schreef:Wij kunnen je hier niet mee helpen aangezien dit geen consumentenzaak betreft.
Beetje flauw GjvdZ. Deze TS is dan wel eigenaar van een bedrijf, maar klant / consument van KPN.
Als consument sluit je geen contract af voor je bedrijfspand en je zult toch ook wel weten dat het consumentenrecht niet van toepassing is op bedrijven/ondernemers. Daarnaast heeft KPN aparte verkooporganisaties voor consumenten en zakelijke klanten. Oftewel: de vraag hoort hier dus helemaal niet thuis.

Gesloten