LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belkosten buitenland

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Belkosten buitenland

Ongelezen bericht door Hansw »

Ik heb een abonnement met 150 bel minuten
Nu heb ik naar een vastnummer in Duitsland gebeld en worden er belkosten in rekening gebracht ondanks dat deze belminuten binnen mijn 150 belminuten vallen.
Ik ging ervan uit dat de bellminuten voor bellen naar het buitenland verrekend werden van mijn belbundel

MVG

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Belkosten buitenland

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat staat er in de voorwaarden van uw abonnement? Doorgaans zijn belbundels alleen voor binnenlandse nummers, dacht ik. Een minuut bellen met een vast nummer in Scheemda is goedkoper dan met een vast nummer in Tuvalu.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Belkosten buitenland

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het ligt natuurlijk aan het contract met jouw provider, maar normaal betaal je roaming kosten als je vanuit NL naar ander Europees land belt. Als je zelf in het buitenland bent betaal je geen roaming kosten zowel naar Nederland als ander buitenland.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Belkosten buitenland

Ongelezen bericht door mahadma »

Er zal zeker iets bekend zijn over bellen binnen de normen van uw bundel. Ik verwacht naar vaste en mobiele nummers in NL, alsmede naar 0800 en 0900 nummers die aan de norm van 10 cent voldoen. Gesprekken naar het buitenland zijn altijd buiten de bundel. Bent u in een EU land zijnde niet nl, dan kunt u wel van dat land naar nl bellen.

(ik zou graag binnen de bundel minuten gebruiken om wat familie te bellen in the states).

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Belkosten buitenland

Ongelezen bericht door renewouters »

Theotrucker schreef:Het ligt natuurlijk aan het contract met jouw provider, maar normaal betaal je roaming kosten als je vanuit NL naar ander Europees land belt.
Als je vanuit NL naar een ander land belt is het geen roaming. Dan is het gewoon een internationaal gesprek. Roaming is als je op een andere netwerk dan dat van je eigen provider zit (de naam zegt het al).

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Belkosten buitenland

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je hebt gelijk!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Belkosten buitenland

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar als die laatste melkkoe wegvalt zullen ze toch ergens weer geld moeten vinden. Gewoon weer alle tarieven verhogen.

Gesloten