LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telediscount-Bel1649 goedkoop-wordt-duur-bellen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Pi-Anon

telediscount-Bel1649 goedkoop-wordt-duur-bellen!

Ongelezen bericht door Pi-Anon »

Zie onderstaande mail aan Telediscount.......
Nog steeds geen antwoord ontvangen op deze mail!
----------------------------------------------------------------
Geachte Helpdesk bel1649,
Zoals ik al aangegeven heb bel ik ALLEEN via entries uit mijn
telefoonboek.
Als ik weer dezelfde entry zou kiezen, dan zou nogmaals het 010 nummer
gekozen worden en na de pauze het 00.... nummer. Ik heb mijn mobiel
geprogrammeerd met een pauze precies zoals op de website vermeld
Ik moet dus vaststellen dat er een 'bug'in de software van jullie
010-computer moet zitten. Voor de kosten daarvan wil ik niet graag
opdraaien. Zoals ik reeds gemeld heb in mijn eerste mail werd het
gesprek zonder dat ik dit wist 'gelogd'door mijn mobiele(Telfort)
provider. Door deze bug wordt goedkoop-bellen duur- bellen. Ik verwacht
daarom vergoeding van dit gesprek Euro 47,29 ex BTW. Als bewijs hiervan kan ik de Telfort faktuur overleggen.
Met vriendelijke groet,
M/C.Smit

On Mon, 15 Nov 2004 10:09:59 +0100, [email protected] said:
>
> Hallo,
>
> Dit probleem kan ontstaat wanneer u niet de instructies volgt op de
> website. U kunt het te bellen nummer niet uit de telefoonlijst op uw
> mobiel halen terwijl u al contact heeft met onze service. Wanneer u dan
> vervolgens nl. op de 'bellen-toets' drukt belt u gewoon via uw normale
> mobiele provider! We raden u aan de instructies op onze website nogmaals
> goed door te lezen voor de juiste belwijze.
>
> Met vriendelijke groet,
> Klantenservice 1649.
>

budje

Re: telediscount-Bel1649 goedkoop-wordt-duur-bellen!

Ongelezen bericht door budje »

Er is denk ik echt geen sprake in een 'bug' in de software van 1649, want je hebt een compleet nieuw gesprek opgestart (d.m.v. wisselgesprek).

Je hebt daardoor tegelijkertijd 2 gesprekken gevoerd en daar krijg je de rekening van via je provider.

Typisch geval van gebruikersfouten helaas...

Pi-Anon

Re: telediscount-Bel1649 goedkoop-wordt-duur-bellen!

Ongelezen bericht door Pi-Anon »

Als ik een nieuw gesprek zou opstarten door Dezelfde entry uit mijn telefoonboek te kiezen, dan zou ik IN GESPREK krijgen. Want ik kies eerst het 1649 nummer en dat zal dan IN GESPREK geven omdat ik al verbinding heb met 010-nnnnnn.

Gast

Re: telediscount-Bel1649 goedkoop-wordt-duur-bellen!

Ongelezen bericht door Gast »

achter dat 010-nummer van 1649 zit een computer/centrale die meerdere gesprekken tegelijk kan verwerken, dus dat argument klopt niet.

het is niet de schuld van 1649 dat jij/jouw telefoon iets verkeerd doet.

En als je een oplossing zoekt moet je echt je probleem wat beter omschrijven in plaats van een emailtje op dit forum dumpen!

Pi-Anon

Re: telediscount-Bel1649 goedkoop-wordt-duur-bellen!

Ongelezen bericht door Pi-Anon »

Had ik een normaal antwoord ontvangen van Teledump1649, dan zou ik deze 'ellende' hier niet hebben'gedumpt'. Het lijkt of er bij dit bedrijf alleen computers (robots) werken. Mensen krijg je NIET te spreken.
Je kunt bijvoorbeeld als je vragen over je rekening hebt bellen naar 08002221649. Ook daar krijg je een computer (menu). Voor contact kun je een boodschap inspreken waarbij de belofte dat je teruggebeld zal worden. Er wordt niet bijgezegd wanneer!
Vandaar!
Hierna nogmaals een beschrijving wat gebeurd zou kunnen zijn. Ik heb dit ook als volgt gereconstrueerd:
1.Kies uit mijn mobiel telefoonboek 0104285959+0066etc. (De + geeft een pauze tussen het 010 nummer en het 0066 nummer).
verbinding wordt gemaakt en kosten.p.m. worden genoemd.
2.Nu kies ik uit mijn mobiel telefoonboek dezelfde entry en weer wordt er naar 0104285959+0066etc. gebeld.(je hoort de welkomst boodschap)
Er wordt dus gewoon weer een verbinding gemaakt via 1649Telediscount.
Ik bevestig hiermee dat ik nooit mijn nummers zonder de prefix 0104285959+0066etc. uit mijn telefoonboek kies.
Om die reden kan er dus alleen maar een probleem zitten bij de 1649-computer.
Ik hoop dat iemand van Telediscount dit zal lezen

gddeen
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2004 13:16

Re: telediscount-Bel1649 goedkoop-wordt-duur-bellen!

Ongelezen bericht door gddeen »

Ik ben het met je eens dat 1649 een stelletje oplichters zijn mar ga ze alsjeblieft geen teledump noemen. Daar heb ik namelijk juist goede ervaringen mee. Scheelt een klap geld bij het bellen naar het buitenland en het wordt gewoonvia de kpnrekening verekend. Klopt tot nu toe altijd. Teledump is iets heel anders dan 1649.

pi-anon

Re: telediscount-Bel1649 goedkoop-wordt-duur-bellen!

Ongelezen bericht door pi-anon »

Volgens mij zijn Telediscount en Teledump van hetzelfde bedrijf. Kijk maar naar de opmaak van die www sites. In een folder van Telediscount vind ik een naam/adres:

Solaris B.V. Postbus 12516, 1100 AM Amsterdam. Een telefoon/fax hebben zij kennelijk niet! De folder is ondertekend door H.Nair Marketing Manager.

Het is me tot dusver niet gelukt een medewerker van dit bedrijf te spreken te krijgen. Klachten worden met standaard antwoorden afgedaan. Kortom pas op want voordat je het weet wordt
goedkoop bellen duur bellen .

Gesloten