Wij hadden een keer problemen met telefoon en internet. Toen hebben we een grote zoektocht gepleegd. Uiteindelijk moest ik geloven aan het onvermijdelijke: Het bellen van KPN
Dus ik bellen, met bloed, zweet en tranen kreeg ik het voorelkaar, dus zij gingen onze lijn doormeten. Ik moest in ieder geval mijn mobiel bij hun achterlaten zodat ze daarop mij konden bereiken.
Op een zondagochtend werd ik op mijn mobiel teruggebeld door een medewerker van de technische dienst. Op dat moment sliep ik niet thuis. Hij vertelde mij het volgende: 'Volgens de metingen is er iets met de lijn aan de hand waardoor uw telefoon en ADSL het niet goed doet'. Ik moest ik binnen 3 dagen vanaf mijn huis terugbellen tussen half twee en acht uur. Ik moest bellen naar een 1 of ander nummer in Brabant.
Ik netjes bellen die dag daarna (ik moest er echt tijd voor vrijmaken). Dat ik een half uur in de wachtrij heb gestaan is tot daaraan toe. Maar dat ik verdomme dan iemand aan de lijn krijg die mij vertelt dat er niets aan de hand is met de lijn doet toch echt de deur dicht.
Wie heeft er nog meer van die domme fouten meegemaakt van KPN?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Technische dienst
Re: KPN Technische dienst
Belangrijk bij het vorige verhaal:
Ik kon wel bellen met de huistelefoon, maar het stoorde, ik hoorde een ruis en het geluid viel soms helemaal weg. Het vervangen van een toestel werkte niet. ADSL deed het helemaal niet
Ik kon wel bellen met de huistelefoon, maar het stoorde, ik hoorde een ruis en het geluid viel soms helemaal weg. Het vervangen van een toestel werkte niet. ADSL deed het helemaal niet
Re: KPN Technische dienst
waarschijnlijk je splitter kapot, ga naar de primafoon met je ouwe splitter, je krijgt gratis een nwe...
Re: KPN Technische dienst
Nee, het lag niet aan mijn splitter, want ik heb de splitter er tussenuit gehad en toen veranderde de situatie niet. Het probleem is nog onbekend, maar is onlangs al opgelost omdat ik kabelinternet heb genomen en de telefoon via KPN heb opgezegd.
Re: KPN Technische dienst
Geplaatst op 06 Mei 2005 15:00 door Jolanda Brink
--------------------------------------------------------------------------------
Geachte redactie,
Wij hebben a; jaren onze telefoonaansluiting via KPN. Nog nooit hebben we problemen gehad. Tot voor kort.
Het begon op donderdag 28 april 2005. Ik wilde 's morgens gaan internetten maar het internet deed het niet. Mijn man probeerde het ook nog eens. Maar nee. Hij probeerd de telefoon en die was dood. Toen heb ik geprobeerd te bellen met mijn 06 kreeg ik te horen dat het nummer niet meer in gebruik is. Mijn man heeft toen met zijn mobiele nummer de KPN gebeld. Op dat moment konden ze niks voor ons doen. We zouden terug gebeld worden. Tien minuten later werden we gebeld. Ze konden ons mededelen dat we waren afgesloten.
- U moet weten dat wij altijd op tijd onze rekeningen betalen.-
Degene die het heeft uitgezocht gaf mijn man een andere nummer die we moesten bellen. Dat heeft mijn man gedaan. Hij werd niet echt prettig geholpen door de mevrouw. Wat blijkt: we hadden op 18 april jl. zelf aangevraagd om op 28 april afgesloten te worden. Mijn man vroeg hoe ze wisten dat hij die brief heeft verstuurd. Ze hebben de handtekening gecontroleerd met de handtekening op de aanvraag van een aantal jaren geleden. Je moest toen ook een kopie van paspoort of rijbewijs inleveren. Maar wij hebben nog nooit een brief van de KPN ontvangen. Ze hadden ons ook een brief gestuurd. Als je niet binnen 7 dagen zou reageren dan zou de afsluiting een feit zijn. Mijn man heeft gevraagd of ze de brief, die hij zou hebben gestuurd, konden opsturen. Nee, dat kon niet omdat ze niks meer hadden.
Mijn man is toen naar de primafoonwinkel geweest om uit te laten zoek hoe het een en ander is gebeurd. De jongen die hem te woord stond was ook niet erg op te hoogte van de KPN. Thuis heeft hij weer gebeld met de KPN. Ze konden hem mededelen dat we per 4 mei weer aangesloten werden, met behoud van onze eigen nummer. Hij heeft ook een klacht ingediend. Hij zou teruggebeld worden door de KPN. Maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd. Woensdag om 13.00 uur zijn we weer aangesloten met onze eigen nummer.
Het bevalt mij niet dat een bedrijf je zou maar kan afsluiten. Ze gaan er maar vanuit dat je de brief hebt geschreven ondanks dat je hebt aangegeven dat je dat niet hebt gedaan. Wij zijn niet te spreken over de handelswijze van de KPN.
Met vriendelijke groeten,
Jolanda Brink
--------------------------------------------------------------------------------
Geachte redactie,
Wij hebben a; jaren onze telefoonaansluiting via KPN. Nog nooit hebben we problemen gehad. Tot voor kort.
Het begon op donderdag 28 april 2005. Ik wilde 's morgens gaan internetten maar het internet deed het niet. Mijn man probeerde het ook nog eens. Maar nee. Hij probeerd de telefoon en die was dood. Toen heb ik geprobeerd te bellen met mijn 06 kreeg ik te horen dat het nummer niet meer in gebruik is. Mijn man heeft toen met zijn mobiele nummer de KPN gebeld. Op dat moment konden ze niks voor ons doen. We zouden terug gebeld worden. Tien minuten later werden we gebeld. Ze konden ons mededelen dat we waren afgesloten.
- U moet weten dat wij altijd op tijd onze rekeningen betalen.-
Degene die het heeft uitgezocht gaf mijn man een andere nummer die we moesten bellen. Dat heeft mijn man gedaan. Hij werd niet echt prettig geholpen door de mevrouw. Wat blijkt: we hadden op 18 april jl. zelf aangevraagd om op 28 april afgesloten te worden. Mijn man vroeg hoe ze wisten dat hij die brief heeft verstuurd. Ze hebben de handtekening gecontroleerd met de handtekening op de aanvraag van een aantal jaren geleden. Je moest toen ook een kopie van paspoort of rijbewijs inleveren. Maar wij hebben nog nooit een brief van de KPN ontvangen. Ze hadden ons ook een brief gestuurd. Als je niet binnen 7 dagen zou reageren dan zou de afsluiting een feit zijn. Mijn man heeft gevraagd of ze de brief, die hij zou hebben gestuurd, konden opsturen. Nee, dat kon niet omdat ze niks meer hadden.
Mijn man is toen naar de primafoonwinkel geweest om uit te laten zoek hoe het een en ander is gebeurd. De jongen die hem te woord stond was ook niet erg op te hoogte van de KPN. Thuis heeft hij weer gebeld met de KPN. Ze konden hem mededelen dat we per 4 mei weer aangesloten werden, met behoud van onze eigen nummer. Hij heeft ook een klacht ingediend. Hij zou teruggebeld worden door de KPN. Maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd. Woensdag om 13.00 uur zijn we weer aangesloten met onze eigen nummer.
Het bevalt mij niet dat een bedrijf je zou maar kan afsluiten. Ze gaan er maar vanuit dat je de brief hebt geschreven ondanks dat je hebt aangegeven dat je dat niet hebt gedaan. Wij zijn niet te spreken over de handelswijze van de KPN.
Met vriendelijke groeten,
Jolanda Brink
Re: KPN Technische dienst
Ik constateer soortgelijke problemen op de ADSL-lijn van mijn ouders.
Het begon allemaal met uitval van de adsl lijn - eerst enkele uren, later dagen achter elkaar. KPN storingsdienst gebeld. Na metingen in overleg besloten om een monteur te laten sturen. Probleem is echter nog steeds niet verholpen. Ik krijg nog steeds geen line-synch. Geprobeerd met verschillende modems (ook gloednieuwe, die ik later op een andere lijn getest heb).
Iedere keer dat ik contact heb met de klantenservice van KPN krijg ik ook weer de standaardvragen (welk modem heeft u? dan over bekabeling, enz enz). Ik heb het gevoel dat ik rondjes aan het lopen ben....
Genoemde problemen begonnen zo medio april. Vanaf eind april werd het steeds erger. Momenteel heeft de internetverbinding naar schatting 14 dagen problemen vertoond in de afgelopen maand.
Weet iemand misschien waar ik een algemene klacht in kan dienen (naast een klacht in te dienen bij KPN zelf)? Bv Opta of zoiets dergelijks?
Het begon allemaal met uitval van de adsl lijn - eerst enkele uren, later dagen achter elkaar. KPN storingsdienst gebeld. Na metingen in overleg besloten om een monteur te laten sturen. Probleem is echter nog steeds niet verholpen. Ik krijg nog steeds geen line-synch. Geprobeerd met verschillende modems (ook gloednieuwe, die ik later op een andere lijn getest heb).
Iedere keer dat ik contact heb met de klantenservice van KPN krijg ik ook weer de standaardvragen (welk modem heeft u? dan over bekabeling, enz enz). Ik heb het gevoel dat ik rondjes aan het lopen ben....
Genoemde problemen begonnen zo medio april. Vanaf eind april werd het steeds erger. Momenteel heeft de internetverbinding naar schatting 14 dagen problemen vertoond in de afgelopen maand.
Weet iemand misschien waar ik een algemene klacht in kan dienen (naast een klacht in te dienen bij KPN zelf)? Bv Opta of zoiets dergelijks?