LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Hoe lang wacht U al op Tiscali Telefonie?

Langer dan 2 weken na aanmelding?
2
17%
Langer dan 1 maand na aanmelding?
1
8%
Langer dan 2 maanden na aanmelding?
6
50%
Nog langer?
3
25%
 
Totaal aantal stemmen: 12

arRVee
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2005 15:08

Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door arRVee »

NIET TISCALI IS HET SLACHTOFFER, MAAR DE MENSEN DIE ZICH AANMELDEN VOOR TISCALI TELEFONIE WEL!

Nadat ik me aangemeld had leek alles snel te gaan, maar dat bleek niet helemaal zo te zijn.

Na op 8 maart 2005 online gemeld te hebben over te willen schakelen van mijn KPN/Tiscali ADSL abonnement, naar Tiscali ADSL incl telefonie. Ik ontving het modem na ongeveer anderhalve week, vrij snel dus.

Ik ben op 14 april overgeschakeld, althans met ADSL.

Zou volgens reactie bij aanmelding op 3 mei Telefonie krijgen, dus die dag s'avonds maar even gebeld wat er aan de hand was, daar ik geen bericht gekregen had dat er iets veranderd zou zijn.

Kreeg nogal chagrijnig antwoord (ik zal misschien de zovéélste wel geweest zijn):
"U bent technisch helemaal gereed om aangesloten te worden, maar duurt nog een enkele dagen."

Nu inmiddels meer dan 2 weken later, dus rijkelijk later dan enkele dagen, dus maar weer eens gebeld want Tiscali heeft wederom niets van zich laten horen.

In eerste instantie wordt (wederom) niet herkend dat ik al overgeschakeld ben van mijn ADSL Basis abonnement, in tweede instantie wel.
Nu wordt door de (overigens keurige) jongeman aangegeven dat administratieve achterstand de oorzaak zou zijn.

Kreeg te horen dat het nog wel eens een paar weken (!) zou kunnen gaan duren alvorens ik de codes ga ontvangen waarmee ik me zou kunnen gaan aanmelden bij de Telefonie site.
Toen ik daarop doorvroeg kreeg ik te horen dat na het aanmelden het wederonm nog wel een paar weken zou kunnen duren alvorens ik eindelijk telefonie zou kunnen gebruiken!


Nergens maar dan ook echt nergens wordt vermeld door Tiscali dat het beschikbaar komen van Tiscali telefonie zo'n lange tijd in beslag neemt.

Tevens is het ronduit onbeschoft te noemen, dat Tiscali zich, zoals grotere providers schijnbaar eigen is, niet eens de moeite of het fatsoen neemt om mensen die voor hun diensten gekozen hebben op de hoogte te houden van de status van de door hen aangevraagde dienst.

Ik blijf dus maar hopen op de goede werking van de Telefonie, wanneer ik die uiteindelijk beschikbaar krijg................. kan nog wel even duren......

Inmiddels dus al meer dan 2 maanden verlopen na aanmelding en nog geen Tiscali Telefonie!


(wordt vervolgd)
Laatst gewijzigd door arRVee op 02 jun 2005 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

arRVee
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2005 15:08

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door arRVee »

:) :( IK weet het niet.
Kreeg vandaag eenmailtje dat m'n ADSL abonnement (eindelijk) is omgezet naar ADSL met Telefonie.

Da's wel vlot hè, na drie maanden..

Dus maar weer 's gevraagd hoe lang het nu gaat duren (gaaaap) tot ik de telefonie eindelijk kan activeren.

(Wordt absoluut weer vervolgd)
:arrow: :twisted: :evil:

arRVee
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2005 15:08

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door arRVee »

Hééé is er niemand die al lang op Tiscali wacht?


Vul de poll in, dan kunnen we tenmiste iets waarnemen.

Grz. :P

simbah
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mar 2005 20:35

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door simbah »

:roll:

Tja divers. Ervaring met mezelf mijn ouders en een tante.

Aanvraag voor mezelf Alles binnen 2 weken. Internet en telefonie. Aanvraag direct begin van maart.
Aanvraag van tant rond 24 maart. >> Bagger. Internet perfect. Telefonie pas 9 juni.
Aanvraag ouders einde mei. Sinds vorige week al in de lucht . Compleet met telefonie.
Dus ergens tegen het einde van de eerste maand lijken de pechvogels te zitten en een stuk later lijkt het alsof de boel weer onder controle is.

Enige positieve punt van de tante aanvraag is dat het blijkbaar nog steeds mogelijk is ondanks dat het lang heeft geduurd.

Lijkt me toch een gevalletje van een te grote stormloop die voor problemen zorgt.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

14 dagen en de omschakeling was werkend gereed.


Chapeau Tiscali.

smistery
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2005 20:10

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door smistery »

Laat ik mijn verhaal doen middels de fax die ik onlangs naar Tiscali heb verzonden

Geachte mijnheer, mevrouw,

Bij dezen wil ik u informeren over mijn voornemen om mijn contract te beëindigen wegens het niet leveren van het gewenste product. Het een en ander zal ik hieronder toelichten.

Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding Tiscali adsl special met telefonie.
Eind april heb ik mij aangemeld voor telefonie. Op 3 mei ontving ik hiervan een bevestiging. Hierin werd gemeld dat het 10 werkdagen zou duren voordat ik telefonie kon activeren. Ruim na deze 10 dagen had ik echter nog geen activeringscodes ontvangen. Zodoende heb ik contact opgenomen met uw helpdesk. In dit gesprek werd mij verteld dat er iets fout was gegaan en dat het nogmaals 7 dagen ging duren voordat de toegangscodes werden toegezonden. Toen ik wederom niets had vernomen heb ik wederom contact opgenomen met uw helpdesk. De medewerker die ik toen aan de lijn kreeg melde mij dat het nogmaals twee weken ging duren voordat ik de activeringscodes zou ontvangen. Omdat ik geen andere keus had heb ik hier uiteraard weer op gewacht. Helaas weer zonder resultaat. Uiteraard heb ik hierna weer contact opgenomen met uw helpdesk. De medewerker die ik toen aan de lijn kreeg vertelde mij dat hij de activeringscodes alsnog op zou sturen en ik deze de volgende dag of de dag erna zou ontvangen. Weer heb ik hierop tevergeefs moeten wachten. Weer belde ik dus met uw helpdesk. Deze keer werd mij verteld dat het helemaal niet bekend is wanneer ik telefonie kan gaan gebruiken. Ik hoop dat u begrijpt dat ik hier erg moe van word.

In het eerste telefoongesprek met uw helpdesk heb ik gevraagd waarom Tiscali mij niet even informeert als de aansluiting fout gaat en het langer duurt. Deze medewerker vatte dit op als een goede tip en zou dit doorgeven. De tweede keer dat ik contact opnam met uw helpdesk kreeg ik van de medewerker te horen dat ik niet moest zeuren omdat telefonie een gratis dienst was. Laat ik hierover zeggen dat de aanbieding duidelijk met telefonie meldde. De laatste keer dat ik met uw helpdesk belde zei de medewerker dat ik niet moet gaan verwachten dat Tiscali mij gaat informeren wanneer er fouten ontstaan bij de activering, omdat Tiscali een groot bedrijf is. Ik zal onthouden dat je van Tiscali geen service mag verwachten.

Ik verwacht van Tiscali nu toch echt dat de activering binnen 7 dagen echt mogelijk is. Na deze periode geef ik het vertrouwen op en zal ik, desnoods via juridische wegen, mijn contract beëindigen. Ik wil hierbij duidelijk melding doen dat ik de factuur met de aanmeldkosten vooralsnog niet zal voldoen als ik van u geen reactie ontvang. (herinnering bijgevoegd)

In afwachting van uw reactie, verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

Dunkie66
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2005 14:41

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door Dunkie66 »

Ik wacht ook al meer dan 2 maanden op de activatie code voor Tiscali Telefonie. Ik heb al diverse malen gebeld met Tiscali, maar het enige wat ze daar kunnen vertellen is dat de aanvraag is blijven steken (meerdere malen). Ook kan men mij niet vertellen wanneer de activatie code dan wel beschikbaar komt.
Wanneer je dan vraagt of je doorverbonden kan worden naar iemand die dat wel zou kunnen vertellen, dan kan men dat niet.
Hele vreemde zaak.
Het vervelende in mijn geval is dat ik speciaal voor de telefonie ben overgestapt naar Tiscali en uitgerekend dit deel werkt nog altijd niet.

smistery
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2005 20:10

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door smistery »

Ja ik ben ook juist door telefonie naar Tiscali gegaan. Ik wijger nu ook te betalen zolang ze neit leveren wat er beloofd is.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Ìk heb me 15 juni 2005 aangemeld en op 25 juni 2005 heb ik internet. Heb het modem met toebehoren al in huis inclusief alle codes en dergelijke. Een week later heb ik telefoon bij Tiscali. Zeer goed geregeld. Niet duur en ik ben nu al een tevreden klant!!

Klantenservice: Je wacht niet langer dan een minuut en wel naar een 030 nummer en niet naar een duur 0900 nummer en ze helpen je heel correct en ik ben uiterst tevreden. Ga zo door Tiscali en ik ben niet meer bij jullie weg te branden!!

Eerlijkheid. Wanneer je d etelefoontarieven van Tiscali bekijkt zijn ze eerlijk. Ze zeggen ook wanneer ze met mobiel bellen duurder zijn dan KPN. scheelt maar 0,2 ct maar ze zeggen het wel. Dan heb je eerlijkheid in huis.

Ervaring van een paar vrienden van mij: Zeer goed; geen enkele storing binnen de 6 maanden gehad en internet loopt bloedhemeltje snel.

Telefoonkosten: Gemiddeld 9,= per maand en dan zit je heel erg hoog.
En dan moet je als een krankzinnige gebeld hebben, want anders kom je er nog niet aan.

Heel goed bedrijf.

Groet,

Neptunus.

radjkumar
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2005 14:47

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door radjkumar »

ik wacht ook al ruim drie maanden op een aansluiting van tiscali telefonie iedere keer al ik bel word tegen mij verteld word binnen een week in orde gemaakt maar in tussen zijn we twee maanden verder het is zeer schandalig hoe deze provider met zijn klanten omgaat hoop dat radar iets voor ons kan beteken.

Blamkol
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2005 18:11

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door Blamkol »

Ook wij hebben grote problemen met de aanvraag van Tiscali Telefonie. De aansluiting van ADSL ging wel snel (binnen twee weken). Op 18 april kregen we de aanmeldingsbevestiging voor telfonie en sindsdien hebben wij niets meer van Tiscali gehoord. Inmiddels hebben ze wel per 1 juli ons KPN-abonnement opgezegd en nu zitten wij dus helemaal zonder vaste telefoonaansluiting. We proberen de helpdesk per e-mail te bereiken, maar krijgen soms geen antwoord en anders een antwoord waar we niets mee kunnen (in de trant van: de aansluiting zal binnenkort gerealiseerd worden).
Wie weet wat wij kunnen doen om Tiscali in actie te krijgen?

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door yb »

Heel herkenbaar (bijna) al deze verhalen.Ook ik heb de aansluiting van de ADSl van Tiscali via het KPN-netwerk om laten zetten in een aansluiting van Tiscali met telefonie. Ik heb inmiddels (volgens Tiscali) de nieuwe ADSL aansluiting wel, maar de telefonie laat op zich wachten. Antwoord van Tiscali is dat de administratieve omzetting vertraging heeft. Waarom dit zo lang moet duren en hoe lang het nog gaat duren, daar heeft men geen antwoord op. Mijn gegevens op de site geven nog steeds aan dat ik ben aangesloten op het KPN-netwerk, wat dus door Tiscali zou zijn opgezegd. Als ik hier naar vraag, wordt dit ook niet beantwoord. Ik stel al mijn vragen per e-mail, omdat mijn ervaring met de telefonische helpdesk zeer slecht zijn in het verleden.Wordt mij teveel aan telfoonkosten. (Ik heb ooit 55 minuten in de wacht gestaan). Nu heb ik inmiddels een aardige correspondentie lopen per mail. Ik krijg n.l. nooit een antwoord waar ik wat aan heb, dus moet ik steeds weer reageren.
Ik ben 10 dagen na de aansluiting van de ADSL van Tiscali gebeld door iemand van KPN, die wilde weten hoe de ADSL beviel. Na mijn mededeling dat ik inmiddels over ben naar het netwerk van Tiscali, vertelde hij dat dit (nog) niet zo was en mijn contract met KPN dus nog gewoon zou doorlopen!.Heb hier weer navraag naar gedaan bij Tiscali en wacht nu op dit antwoord.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat NEPTUNUS 1963 iets met Tiscali te maken heeft. Als medewerker? Ik vind dit erg klinken als de medewerker die mij via de telefoon heeft 'overgehaald" tot dit abonnement. Als dit niet het geval is lijkt het gezien de andere reacties en mijn ervaringen,wel een zeer grote uitzondering, zo.n tevreden klant.

eavt
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2005 23:07

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door eavt »

Ik wacht nu al sinds 25 maart 2005 op de aansluiting van tiscali telefonie. Heb al meerdere kadootjes gekregen als een soort sorry. Als je de helpdesk belt krijg je te horen dat er problemen zijn met de portering van het nummer van KPN. Als je daarna KPN belt blijkt er niets aan de hand te zijn. Erg vreemd en een zeer slechte service !

jjvries
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2005 18:27

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door jjvries »

Ik heb mij begin maart aangemeld en volgens tiscali eind april zou het moeten werken. Vele telefoontjes later, want op e-mail krijg je geen reactie, bleek dat het erg lastig zou worden.
Plots klaps begin augustus een modem in huis maar kon niet aangesloten worden, pas rond 11 augustus. Dat was het enige goeie tot nu toe. Aanvragen van telefonie kon nog wel eens twee maanden gaan duren volgens tiscali.
Maar na twee dagen was ook internet verbinding weg en tot opheden niet meer terug. Tiscali weet het ook niet meer. Terug naar het oude schijnt ook zeer moeilijk te zijn en kan wel weken duren.
Dus een half jaar verder en nu helemaal niets meer.
En Bedankt Tiascali.

dylvester
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2005 14:30

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door dylvester »

Tiscali de vuile oplichters.
Wacht al sinds Mei op telefonie. Flikkers.
Smoesjes naar smoesjes. Ze hebben inmiddels 30 euro terug gegeven naardat ik heb moeten dreigen met gerechtelijke stappen. Ik ga nu weer 30 euro terug eisen en ik stop de automatische incasso.


NOOIT TISCALI NEMEEHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!

error
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2005 19:27

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door error »

Oplevering van tiscali telefonie ging min of meer volgens verwachting, maar het werkt echt voor geen meter. Gesprekken niet / nauwelijks te verstaan en vaak tuut-tuut bij kiezen van nummer. gebeld worden werkt wel maar eveneens niet te verstaan.

Ik heb migratie KPN > Tiscali telefonie totaal besteld, idioot dat ik ben.

Ik heb de helpdesk van tiscali (030 214 9700 / 214 9704) gebeld. Na een paar pogingen ging de telefoon over, maar ze konden me bniet verstaan......

Ciao

simbah
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mar 2005 20:35

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door simbah »

8) Iets klopt er niet aan deze topic. Er is een keer een poll gestart. (aan de datum te zien ergens in mei) en er hebben zeggen en schrijve 9 mensen op gereageerd. Ik geloof best dat er bij elk bedrijf wel een paar mensen tussen wal en schip vallen, echter 9 reacties sinds mei dat betekent dat ze bijna geen tiscali telefonie verkopen of het zijn slechts enkele mensen waarbij het niet goed gaat.

Ikzelf heb het sinds eind maart en gedurende die tijd 1 keer gemerkt dat het een uur niet werkte. Dus herken de problemen niet.

diaantje17
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2005 12:22

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door diaantje17 »

ik was een beetje overal aan het kijken wat die activeringscodes betreft en ik kwam dit tegen ..wie weet dé oplossing voor al jullie problemen :




probeer eens op deze site in te loggen: http://www.tiscali.nl/helpdesk/telefonie/default.asp

Als je ingelogd bent, zie je op het einde van de pagina 2 LEGE vakken (indien ingevuld, mag het ook)
Verzin hier zelf een wachtwoord, en bevestig het.. (let op: onthoud wat je hebt ingevuld)

Ga daarna naar http://192.168.1.254/ log vervolgens in op de modem met je wachtwoord

Op de pagina daarna kies je onder Wizard Setup > Voice Wizard

SIP 1 Settings
Active [ x ]
SIP Number je aangevraagde telefoonnr: netnummer + telnummer bijv. 0707800900
User-ID je aangevraagde telefoonnr: netnummer + telnummer bijv. 0707800900
Password je zojuist op de site ingevulde wachtwoord
Incoming Call apply to [ x ] Phone1 [ x ] Phone2

deze handeling heb ik zelf bedacht en uitgevoerd op de dag na mijn activatie van de verbinding, het werkte gelijk en ik heb tot nu toe nog geen brief ontvangen! (5 weken na activatie, en 9 weken na aanvraag telefonie)

*edit*:

daarna ga je eventueel naar Maintenance > System Status en klik je vervolgens op Register bij het eerste veld van telefonie, mocht de setup dat niet voor je hebben gedaan..



veel suc6 !!!

andrepotsdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2005 18:30

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door andrepotsdam »

Oplevering van tiscali telefonie heeft 2 maanden op zich laten wachten en 10 telefoontjes. maar ik heb ook veel storingen onder andere echo, piepjes, krakend en onverstaanbaar geluid, het niet over horen gaan van het belsignaal als je iemand belt, de verbinding die tijdens een gesprek regelmatig wordt verbroken.

als er mensen zijn met dezelfde klachten hoor ik dat graag.

P.S. over de helpdesk ben ik tevreden, je wordt er snel en redelijk goed geholpen.

André

robbiejan
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 jul 2005 13:54

Re: Is aanvrager van Tiscali Telefonie slachtoffer van succes?

Ongelezen bericht door robbiejan »

begrijp niets van jullie heb sinds 1-9-2005 adsl via tiscali werkt prima hogesnelheid en vandaag activatiebevestiging telefonie ontvangen na 20 minuten werkte alles goede telefoon ontvangst geen enkel probleem,Ben van planet overgestapt naar tiscali en ook dat ging naadloos. Ikben zeeeer tevreden over tiscali. Hoop dat bij jullie ook alles nog goed komt.

gr Rob

Gesloten