LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] At Home Klachten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ik wil best mijn brieven aan home op deze site zetten maar ik weet niet hoe dit moet. Ik heb XP. Brieven staan in Documenten.
Heb dit geprobeerd met importeren maar dit gaat niet.
Je selecteert de brief zodat deze helemaal blauw is dan Ctrl C

Dan reageer je op dit forum en gaat met de cursor bovenin staan.
Dan CTRL (control)V en voila het staat er.

evugts
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2006 10:54

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door evugts »

Ik was van pln om over te stappen omdat het financieel aantrekkelijk lijkt maar als ik het zo lees dan is het nog lang niet zo stabiel als met de kpn ?

adriaaldijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2006 12:47

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door adriaaldijk »

Aan de Directeur van @Home
De heer B. Dijkhuizen
Postbus 9501
9703 LM Groningen

Steenbergen, 12 april 2006

Betr.: Telefoonaansluitingen Home Telefonie
Nrs. 0

Geachte heer,

In aansluiting op ons aangetekend schrijven d.d. 3 april.j.l. stellen wij u aansprakelijk voor de tekortkomingen en de geleden schade en nog te lijden schade zowel materieel als immaterieel alles met inachtneming van het BW, 6 art. 162

U bent in gebreke gebleven in het nakomen van uw verplichtingen ondanks zeer vele brieven, gesprekken en mailtjes voor zuivering van de tekortkomingen.

Ten overvloede wijzen wij nog naar Dagblad de Limburger 29 maart j.l., TC Tubantia van 19 mart j.l. en www.troublesathome.nl.
Ook de site van TROS RADAR onder telefonie.
Lijkt ons geen reclame.

Voor zover noodzakelijk zullen wij u in rechte betrekken.



Hoogachtend,

A. :( :( :evil:

kirchjunger
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2006 03:49

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door kirchjunger »

Op 4 april plaatste ik het bericht dat ik ook niet kon bellen. Het probleem is inmiddels opgelost. Na vele malen te hebben gebeld met @home kwamen ze uiteindelijk achter het probleem. Ze hoefden alleen maar even de telefoonlijn (modem) te updaten. Toen was alles weer in orde. Maar waarom ze daar na 2 weken pas achter kwamen is mij onduidelijk.

Wel kreeg ik van de medewerker te horen dat ik een mailtje naar @home moest sturen voor een schadevergoeding. Ik ben benieuwd of men daar bij @home op reageerd.

Wordt vervolgt...........
Eindelijk een reactie van @home. Ik krijg 1 euro per dag die ik niet heb kunnen bellen. Van dit bedrag wordt ik niet echt vrolijk. Omdat alle telefoontjes met de helpdesk en TD mij inmiddels tussen de 100 en 200 euro heeft gekost. Nu kan ik weer bellen, maar het is alles behalve goed. Als ik wil bellen hoor ik van 90% van de telefoontjes helemaal niets. Of ik krijg de melding dat het nummer die ik bel niet bestaat. Ook overkwam het mij gisteren dat ik een wildvreemde aan de lijn kreeg. En na controle op mijn display was het duidelijk het goede nummer dat ik belde.

@home!!!! doe iets aan jullie problemen.

adriaaldijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2006 12:47

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door adriaaldijk »

Wat Home levert is een regelrechte wanprestatie.
Ik heb met beide nummers nog steeds problemen.

De fax werkt bij de ene wel en bij de andere niet.

Ik eis dat ze dat kosten vergoeden om weer terug tegaan naar de KPN.

Is wel duurder doch probleemloos.

Wat je bij Home goedkoper bent, ben je weer ruimschoots kwijt aan de telefoonkosten voor hun "service"desk.

Adri

PetHome
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2006 14:17

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door PetHome »

Wie kent nu inmiddels niet de reclame van at home "Bij ons kunt u 2 maanden gratis proberen...zoals het hoort.

Maar als je van je vrijblijvend recht gebruik van maakt krijg je van atHome de volgende reactie.
Wij bieden u onze excuses aan voor de lange tijd die het beantwoorden
van uw e-mail in beslag heeft genomen. Naar aanleiding van uw e-mail
informeren wij u als volgt.

Volgens onze gegevens bent u op 20 maart 2006 een jaarcontract met @Home
aangegaan. Daarom kunnen wij uw contract op dit moment niet bekindigen.

U kunt het contract bekindigen na 20 maart 2007 op de eerste van de
kalendermaand. Er geldt een opzeggingstermijn van vier weken. U blijft
zelf verantwoordelijk voor het tijdig opzeggen van uw abonnement. Dit
kunt u ook nalezen in onze Algemene Voorwaarden artikel 21.1.

Artikel 21.1:
"De overeenkomst wordt aangegaan voor de periode van iin jaar, tenzij in
het Aanvraagformulier en/of de Overeenkomst een afwijkende looptijd van
de Overeenkomst tussen Essent Kabelcom en de Abonnee is bepaald. De
Overeenkomst wordt na verloop van de eerste periode stilzwijgend
verlengd voor onbepaalde tijd. Essent Kabelcom en/of de Abonnee kunnen
de Overeenkomst per reguliere post of per E-mail opzeggen met ingang van
de eerste dag van een kalendermaand en met in achtneming van een
opzeggingstermijn van tenminste vier weken. Opzegging conform het
hiervoor bepaalde gedurende het eerste jaar van de looptijd van de
overeenkomst kan slechts geschieden tegen het einde van dat jaar."
Mensen trap er niet in... begin er niet aan.

Het rare is nl ook dat er actievoorwaarden zijn die ze in eens zijn vergeten
Bij aanmelding voor telefonie van @Home gaat u een jaarcontract (12 maanden) aan. In de eerste twee maanden mag u vrijblijvend opzeggen. Na 12 maanden gaat het contract over in een contract voor onbepaalde tijd dat opzegbaar is met een opzegtermijn van 1 maand.
Ze leveren niet wat ze beloven, kunnen hun eigen voorwaarden niet hanteren, wachttijden aan telefoon lopen op tot 1 a 2 uur, mail wordt pas na 10 dagen beantwoord. Als t-mobile even een paar uur uit de lucht is is dat voorpagina nieuws, maar als massa's mensen via vaste lijnen meerdere weken onberijkbaar zijn is dat waarschijnlijk heel normaal.

adriaaldijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2006 12:47

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door adriaaldijk »

Ja, mensen ze worden ook nog onbeschoft die lui van "klantenservice" van Home.
Ik raad een ieder af om een telefoon aansluiting te nemen van Home. KPN is wel duurder maar betrouwbaarder.

Jammer dat RADAR er geen aandacht aan besteed met de TV.

Ik wacht nog 2 weken en als mijn aansluitingen dan nog niet in orde zijn dan laat ik mij weer terug porteren naar de KPN.

De totale kosten hiervan ga ik desnoods via de rechter terug verhalen op Home. Zo als het hoort.... Zak toch mijn broek vanaf.

Adri

PetHome
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2006 14:17

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door PetHome »

Klopt adri....

Ik denk nog terug aan de tijd dat als de telefoon van kpn het niet doet dat je dan belt en het binnen 2 uur is opgelost... en als het nodig is sturen ze een hele horde van die groene auto's je straat in om te zoeken naar het probleem. En ze lossen het op... al moeten ze met een kraan de straat openbreken... maar de lijn moet o.k. zijn.

Ik geef toe ik was het vaak oneens met kpn :oops: , maar zie nu waarin we met at home in kunnen belanden.

ik wil weer groene wagentjes in de straat

Het meest wrange aan het geheel is dat ik vind dat athome geen openheid van zaken geeft.. en zolang er niet iemand is van radar of kassa die hier aandacht aan geeft zullen ze echt niet van athome met een persbericht naar buiten komen. de gedupeerden weten van niets, en zullen ook niet gaan weten wat het probleen nu echt is. tenzij... radar.. kassa...

waar is die goede oude tijd gebleven waar kwaliteit gewaarborgd werd. Of moeten we als gevolg van de liberale markwerking het inmiddels heel gewoon gaan vinden dat telefoons het "gewoon" niet meer doen..
gas en electra. niet meer vanzelfsprekend zijn.. treinen niet meer op tijd rijden.. en binnenkort de post ook nog eens 1x per week wordt bezorgd... ?

adriaaldijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2006 12:47

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door adriaaldijk »

Heden ben ik telefonisch onbereikbaar. Ik kan wel zelf bellen.

At Home kan helaas niets doen.

Het ziekenhuis kon ons niet bereiken. Stond nu opeens de politie voor de deur.

Jammer dat dit niet een item is voor de TV. Zeker is At Home 1 van de sponsers van Radar.

Adri :evil:

PetHome
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2006 14:17

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door PetHome »

Ik begrijp je reactie volkomen adri. Ik hoop overigens dat het met de"zieke' wat beter gaat.

Maar het is zo frustrerend dat je bij athome tegen een muur aanpraat. Reageren niet op klachten.. ja ze reageren wel, maar de reactie op een brief slaat kant nog wal. Als ik een brief schrijf naar de raad van bestuur met juridische tekst contekst en jurisprudentie krijg ik een slap maitje terug van een medewerker de me wil wijzen op algemene voorwaarden.

Dit terwijl ik al in mijn primaire brief die verwijzing naar alg voorwaarden onderuit heb gehaald. En die dus niet wenste.

Geen belangen organisatie die iets doet.
dus:
eerst rappel naar athome. -> na 2 weken reactie
dan geschillen comm -> aantal maanden wachten op reactie
daarna procedure rechtbank.

Dit kost erg veel tijd, energie en geld.

Wellicht kunnen we als gedupeerden van athome onze krachten bundelen?

adriaaldijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2006 12:47

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door adriaaldijk »

Ik ben het zo zat. Ik heb gisteren papieren aangevraagd om opnieuw naar de KPN te gaan. Twee nummers ISDN.
Verder zal ik aan Home een nota indienen voor alle gemaakte kosten inzake hun wanprestatie welke binnen 10 dagen betaald moet worden.
Daarna ga ik direct een civiele procedure aan via mijn advocaat.
Geen SGC.
Zielige vertoning dat zij mijn probleem niet per e-mail kunne oplossen.
Zij zijn de TD, ik niet.

Iedereen die dit leest. NEEM GEEN TELEFOON VAN HOME WANT JE GAAT DE BOOT IN.

dichan
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2006 16:38

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door dichan »

Vanaf 30 januari aangesloten. Februari normaal kunnen bellen. Vanaf maart tot nu in totaal bijna 6 week geen telefoonverbinding. Met de helpdesk en technische dienst kom je niet verder.

lindylin
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2005 09:02

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door lindylin »

wij wilde ook over naar @home telefonie maar hebben nu toch echt besloten om dat maar eventjes niet te doen.
we blijven wel mobiel bellen dat is alsnog stukke goedkoper dan de KPN

w.aelfers
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2006 21:41

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door w.aelfers »

Het wordt voor mij telefo-no als de service en het kwaliteitsniveau niet binnen afzienbare tijd verbetert. At home presteert zowel technisch als organisatorisch beneden de maat. De prijs, in verhouding tot KPN, is laag, maar zo zijn ook de service- en kwaliteitslevels. Meer dan 10 minuten wachttijd bij de Help-desk is onaanvaarbaar. Je wordt niet eens geinformeerd als de wachttijd langer dan x minuten bedraagt. Meestentijds wordt niets opgelost tijdens het gesprek zelf en wordt alles doorgegeven. Mails worden niet/niet tijdig beantwoord. Kortom AtHome geeft vaak niet "At Home".
Toch maar eens omzien naar meer kwaliteit.

jcpvanmeer
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2005 14:09

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door jcpvanmeer »

Mijn ervaringen met Home zijn prima.
Wel heb ik de inkomende lijn van KPN na moeten laten kijken. Ook was er iets mis met de contactdoos in de kamer. Ik ben toen rechtstreeks vanuit de modem gaan bellen en dat lukte meteen.
Dus er moet soms wel een en ander in huis nagekeken worden. Ik was zo fortuinlijk dat mijn broer dit wist.
Het is dus niet allemaal kommer en kwel
Jacqueline

Minie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2006 01:00

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Minie »

:( Ik ben al een jaar of 10 klant van @home. Door scheiding en verhuizingen kreeg ik steeds een ander contract. Ik had tot mei vorig jaar een basis abonnement en ben overgestapt naar family wat duurder was en sneller. 5 mnd later kreeg ik bericht family was uit het pakket en kon het duurdere nemen. Ik wou dat niet en wou mijn contract opheffen dat ging dus niet omdat die family hetzelfde zou worden alleen andere naam en dat zou dan in die 5 mnd gebeuren. Zolang dus die duurdere verbinding goedkoper. Ik dacht nu oké dan maar verder met @home. Een jaar ervoor had ik me al aangemeld voor telefonie en hoorde maar niets. Een kennis die net 2mnd abonnement was kreeg het gelijk, dus ik belde er heen en zei waar mijn proeftelefoon bleef. Ik kreeg te horen wat ik maanden van te voren via de telefoon en ook via de websites had doorgeven moest ik nogmaals per website doen want door het aantal aanvragen was het anders niet mogelijk. Midden januari bestelde ik dus weer voor de zoveelste keer het proefabonnement telefonie. KPN opgezegd en 14 maart kreeg ik dus telefoon van @home. 2 weken later hield ik het voor gezien heel vaak geen verbinding telfonisch kwam je nooit door, soms wel 1.5 uur gewacht. Toen heb ik gewoon opgezegd ook mijn internet abonnement die ik eind junie kon opzeggen omdat @home my naar de overschakeling van basis naar family gelijk weer een nieuwe jaarkontract gaf. Maar nu kreeg ik bericht ik kan niet onderuit met de telefonie omdat het een jaarkontract was en een proefabonnemnt was geen sprake van. Deze afspraak was pas later gekomen. Dit kan niet kloppen er was al sprake van toen ik herhaaldelijk belde met de vraag wanneer het zo ver was. Hoe verder??? ik weet het niet. Mijn opzegging van de kabel is dus. en de telefonie niet. Kan @home dat zomaar doen ik kan niets bewijzen ik heb alleen van april een copie van de website waarin staat dat er 2mnd proef zijn. Hopelijk kan iemand me iets meer vertellen wat ik moet doen. Groetjes Minie

Minie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2006 01:00

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Minie »

PETHOME

Hetzelfde mailtje kreeg ik dus ook, had jij dan ook geen 2 mnd op proef zoals hun beweerden tegen mij.??

Minie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2006 01:00

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Minie »

hetzelfde mailtje kreeg ik dus ook, maar i begrijp het niet want ze wisten niest van 2 mnd proeftijd. Had jij niet eerst 2mnd op proef?

rina44
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2006 12:34

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door rina44 »

ik heb sinds 10 april telefonie van @home
en vanaf vrijdag 14 april kan ik niet meer bellen heb geen kiestoon meer
naar uren gebeld te hebben met @home ben ik geen steek verder gekomen
ga nu terug naar kpn maar kost me wel opnieuw aansluit kosten
en dat omdat @home er helemaal niks mee doet
het enigste wat ze zeggen het is in behandeling heb begrip en geduld

Minie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2006 01:00

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Minie »

Hallo Rina,

Helaas is dat een probleem bij @home. Ik belde vandaag ook weer hoe de stand van zaken was en ik werd doorverbonden naar telefonie, na 15 minuten heb ik weer opgelegd want heb geen zin weer te wachten. Ik ben ook weer bij KPN en de aansluitkosten helaas, die moet je zelf betalen. Het is jammer dat het met de telefonie niet zo goed gaat want over het algemeen is de verbinding wel goed bij @home. Andere providers zoals KPN met adsl halen geen 6000/768 maar het zijn er dan 4500/310 of zo. Maar ja, nu is het gewoon een probleem met de telefonie en dat je niet uit je kontract kan komen.

groetjes Minie

Gesloten