LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile + BKR notering A3

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

BKR is een ander woord voor financiele TBS

Mee eens
6
50%
Mee oneens
6
50%
geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 12

frantic1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2006 11:32

T-mobile + BKR notering A3

Ongelezen bericht door frantic1 »

Goedendag

Ik wou een woning gaan kopen. Ik heb navraag gedaan bij het BKR voor inzage van mijn gegevens. Daaruit blijkt dat ik 2 x notering heb staan

1x A2 codering ABN AMro bank
1x A3 Codering T-mobile.

Nu heb ik het bedrag van T-mobile helemaal totaal betaald wat in 1e instantie via een loonbeslaglegging zou gaan en uiteindelijk niet is gelukt wegens een fout bij mijn werkgever. Nu heb ik het zelf van mijn salaris betaald.

Nu blijkt dat de woning niet doorgaat vanwege de codering van T-mobile.
Ik heb ze al gebeld met het verzoek om het te verwijderen of herstelcode neer te zetten. Hier weigeren ze echter om aan mee te werken.

Heb ik nu eindelijk mijn dingen goed geregeld gooien hun weer roet in het eten.

Kan iemand mij helpen of adviseren over wat ik hiermee kan doen.

Ik hoop dat ik gauw iets van iemand te horen krijg
Ik ben echt radeloos om wat er allemaal gebeurt . Het is alsof ik voor mijn leven wordt gestraft omdat ik ooit eens betalingsproblemen had.

Bij voorbaaat dank

Patrick de Vries

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: T-mobile + BKR notering A3

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Je wordt niet de rest van je leven gestraft, maar zo'n codering blijft volgens mij een aantal jaren achter je naam staan om te voorkomen dat je weer opnieuw in de problemen raakt.

Maar er zijn mensen op dit forum met meer verstand van zaken, dus wacht daar even op.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: T-mobile + BKR notering A3

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Aan een BKR codering die aangeeft dat jij je schuld niet goed betaalde of schuld onstaan is blijft 5 jaar staan in het BKR registratie systeem..

Ook na een herstel codering blijft deze voor 5 jaar naar herstel staan..

Dit is een helaas voor mensen die door een klein foutje hun mobiel factuur niet meer kunnen betalen en een woning willen kopen.

Mijns inziens moeten de bedrijven eens nagaan welke criterea noodzakelijk zijn om geregistreerd te staan..

Als het zo door gaat krijg je nog een notering als je vergeten bent je Disney Clup factuur op tijd te betalen!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: T-mobile + BKR notering A3

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En terecht ook ! Niet betalen moet je net zo lang achtervolgen tot je wel betaald hebt.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: T-mobile + BKR notering A3

Ongelezen bericht door kiz »

hallo Dilbert29-kort-door-de-bocht

Wel 's meegemaakt dat je volledig en keurig op tijd afgeloste krediet "vergeten" is af te melden door de kredietverstrekker bij het BKR?

De fout ligt NIET ALTIJD bij de "consument"; ook bedrijven maken "weleens" een fout.

De TS meldt dat hij inderdaad een probleem HAD maar dat het is opgelost. Mag iemand dan een nieuwe kans?

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: T-mobile + BKR notering A3

Ongelezen bericht door roro25 »

tja een a3 codering bij BKR is best ernstig. Volgens mij houdt dit in dat er een incassobureau is ingschakeld om de vordering op jou te innen.
JE zit er nu 5 jaar aan vast en er is niets aan te doen als T-mobile niet wil meewerken.

Maar ja ik ben van mening dat T-mobile en andere telefoonmaatschappijen achterstanden van hun klanten niet moeten reigstreren bij het BKR. Dit om dat het BKR een te grote impact kan hebben op bv het kopen van een woning. In tegenstelling tot he tbedrag wat zij te vorderen hebben. En een telefoonrekening is geen krediet. Dus BKR zou zich alleen moeten bezighouden met achterstanden mbt tot krediten

Nekromaniac
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jun 2006 14:00

Re: T-mobile + BKR notering A3

Ongelezen bericht door Nekromaniac »

Al is het inderdaad de Disneyclub of je abonnement van een telefonie-provider; je moet betalen. Je krijgt trouwens echt niet zomaar een A3-codering, die krijg je inderdaad pas als er een incassobureau is ingeschakeld. En dan heb je vooraf al veel tijd gehad om het zelf op te lossen.
Tuurlijk erg naar als je een hypotheek wilt afsluiten en het lukt niet om zoiets 'kleins', maar alles telt mee. Logisch ook, anders zouden telefonie-providers nog meer niet-betalende klanten hebben dan nu.
Mocht het trouwens een fout zijn van het desbetreffende bedrijf, in dit geval T-Mobile, dan kun je volgens mij een brief schrijven en dan zoeken ze het altijd uit. Is je negatieve registratie onterecht? Dan draaien ze 'm terug. Ben je destijds inderdaad aan een incassobureau overgedragen? Dan zul je gedurende 5 jaar moeten huren...

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: T-mobile + BKR notering A3

Ongelezen bericht door ?? »

@Kiz: dit is niet zo maar even 'vergeten' een factuur te betalen. Voordat je een BKR codering aan je broek krijgt heb je het al heel erg bont gemaakt bij een telecomprovider.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: T-mobile + BKR notering A3

Ongelezen bericht door kiz »

@??
ik had het ook niet over een vergeten factuur... ik had het er over dat een bedrijf kan vergeten de BKR notering weer in te trekken als 'n krediet is afgelost. Dát heb ik namelijk zelf mee mogen maken, terwijl ik dus keurig en tijdig aan mijn verplichtingen had voldaan.
Mijn vraag was overigens of iemand ook recht heeft op 'n nieuwe kans, als het probleem inmiddels is opgelost.

Nekromaniac
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jun 2006 14:00

Re: T-mobile + BKR notering A3

Ongelezen bericht door Nekromaniac »

Na 5 jaar wel ja.
Dan heb je tijd gehad om je zonden te overdenken.

Gesloten