LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PAS OP MET DEBITEL!!! telefonische colportage!!!!!!!!!!!!!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
oldtimerboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2006 17:31

PAS OP MET DEBITEL!!! telefonische colportage!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door oldtimerboy »

zie hier wat mij overkwam..pas op!!!

en..DEBITEL Klantenservice vind dit alleen maar VERVELEND zodat ik nu voor een jaar vast zit aan 75 belminuten via PTT voor 15 euro per maand..PAS DUS OP VOOR DEZE OPLICHTING!!!

Enige weken geleden werd ik s`avonds rond 19.00 uur gebeld namens Debitel met de mededeling dat ze en fantastisch aanbod voor mij hadden.
Ik had namelijk mijn Debitel abonnement opgezegd, deze man verklaarde dat Debitel weg ging bij Vodafone, en dat ze mij als actie een heel jaar geheel gratis bellen konden aanbieden bij de PTT.

Daar ik zelf een bedrijf run, ben ik nogal sceptisch met dergelijke aanbiedingen, maar deze man was zeer overtuigend , en verzekerde mij dat het absoluut gratis was.
Tot mijn grote verbazing ontving ik vandaag 22/-7/2006 een faktuur van 22,50 euro voor de periode 17-07-2006 t/m 31-08-2006

Ik ben dan ook van mening absoluut onjuist te zijn voorgelicht, en op deze wijze in de val te zijn gelokt door degene die mij heeft gebeld.

Ik had het volste vertrouwen in Debitel, het afgelopen jaar is prima verlopen, maar een handelswijze als deze kan beslist niet door de beugel.
:oops:

Op hun website wordt hetzelfde abonnenment PTT 15 sim only aangeboden voor 6,95 euro!

Kortom.....regelrechte colportage oplichting dus! affijn....ik blokker mijn bank, en laat dan maar eens een incassoburo verschijnen, dan gaan ik en mijn advocaat eens even buurten bij de rechtbank, en zullen we eens even wat publiciteit geven via de media over hun dubieuze praktijken, in ieder geval betalen zal ik nooit!

anders maar eens een ritje naar Hoofddorp om te laten zien wat een marinier kan aanrichten met mensen die hem belazeren Twisted Evil
Naar boven
Laatst gewijzigd door oldtimerboy op 22 jul 2006 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

KeepItreaL
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 jun 2006 11:54

Re: PAS OP MET DEBITEL!!! telefonische colportage!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door KeepItreaL »

anders maar eens een ritje naar Hoofddorp om te laten zien wat een marinier kan aanrichten met mensen die hem belazeren
Stoer hoor... dat zal de rechter trouwens ook leuk vinden

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: PAS OP MET DEBITEL!!! telefonische colportage!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door ?? »

Je bent er van op de hoogte dt bij telefonische verkoop alle uiteindelijk gemaakte afspraken op tape staan? Daarmee kan debitel bewijzen dat er een contract is verlengd (want dat is hier gebeurt) met toestemming van de klant volgens die en die voorwaarden.

oldtimerboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2006 17:31

Re: PAS OP MET DEBITEL!!! telefonische colportage!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door oldtimerboy »

Stoer hoor... dat zal de rechter trouwens ook leuk vinden



ach, weet je, in mijn denkwereld belazer je mensen niet op zo`n wijze..
rechter? maakt me niets uit joh, trouwens..mijn soort heeft nogal wat krediet bij de overheid, na alles wat ik gedaan heb voor ons kleine landje

dus..niks stoer, gewoon : doe wat je zegt, en zeg wat je doet!

en..wie had het over geweld? ik niet hoor, maar geloof me..ik kan heel erg overtuigend zijn :D

prettig weekend, en bedankt voor je reactie!

oldtimerboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2006 17:31

Re: PAS OP MET DEBITEL!!! telefonische colportage!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door oldtimerboy »

Geplaatst op 22 Jul 2006 21:05 door ??
Je bent er van op de hoogte dt bij telefonische verkoop alle uiteindelijk gemaakte afspraken op tape staan? Daarmee kan debitel bewijzen dat er een contract is verlengd (want dat is hier gebeurt) met toestemming van de klant volgens die en die voorwaarden.


aha! das heel mooi wat je zegt, dan zal ook blijken wat de tegenpartij (Debitel verkoper) mij heeft beloofd! 1 jaar volledig gratis bellen etc etc.

bedankt voor je +++ reactie!

prettig weekend!

KeepItreaL
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 jun 2006 11:54

Re: PAS OP MET DEBITEL!!! telefonische colportage!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door KeepItreaL »

en..wie had het over geweld? ik niet hoor, maar geloof me..ik kan heel erg overtuigend zijn
Ok... dan heb ik je verkeerd begrepen.

Jij ook een prettig weekend

oldtimerboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2006 17:31

Re: PAS OP MET DEBITEL!!! telefonische colportage!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door oldtimerboy »

Als iedereen zo reageert als jij zou de wereld er een stuk beter uitzien!

je maakt mijn dag goed joh!

Rob

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: PAS OP MET DEBITEL!!! telefonische colportage!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door karr-2 »

tsja als we er niet meer uit komen en ontdekken dat we zelf een fout hebben gemaakt, gaan we maar dreigen met geweld en dan maar hopen dat ze terug kruipen en bang voor je zijn.

Stoere jongen hoor......

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: PAS OP MET DEBITEL!!! telefonische colportage!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door AnnePanne »

:(

oldtimerboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2006 17:31

Re: PAS OP MET DEBITEL!!! telefonische colportage!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door oldtimerboy »

karr-2

altijd gedacht dat dit een forum was om elkaar te helpen tegen wantoestanden maar.....kennelijk vinden mensen als jij het leuk om (uiteraard lekker anoniem :evil: ) postings te doen om anderen te bekritiseren.
Jammer...en wat je posting betreft: Ik heb geen fout gemaakt , alleen leechers als deze heer (?) van een call-center proberen nu eenmaal mensen in de val te lokken.

Gelukkig zijn er ook nog +++ posters op dit forum, bespaar je dus de moeite om mij te antwoorden.

trouwens...ik post niet anoniem....ik durf mijn mailadres wel te geven, dat kan je doen als je niks te verbergen hebt en achter hetgeen staat wat je hebt gepost :!:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: PAS OP MET DEBITEL!!! telefonische colportage!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik heb niets te verbergen en sta volledig achter alles wat ik post, simpelweg omdat ik weet dat ik gelijk heb. De reden dat ik mijn mailadres niet geef is dat sommige mensen niet tegen de waarheid kunnen en menen dat het nodig is om je uit te schelden of te bedreigen via mail. En daar ben ik niet van gediend.
Ik heb geen fout gemaakt , alleen leechers als deze heer (?) van een call-center proberen nu eenmaal mensen in de val te lokken.
Jij bestempeld hem als een leecher, hij doet het om zijn geld te verdienen. Het feit dat jij er in trapt is niet aan hem te wijten lijkt mij, daar ben je volledig zelf verantwoordelijk voor.

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: PAS OP MET DEBITEL!!! telefonische colportage!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door opperbom »

Als je geen contract getekend hebt , zal men via het gevoerde telefoongesprek moeten aantonen wat er daadwerkelijk is overeengekomen. Het vervelende is wel dat als je de incasso storneert , je vrijwel zeker een notering krijgt bij instanties als Experian en Preventel. Dit zou inhouden dat men een aantal jaren (dacht 5) nergens een gsm-abonnement kan afsluiten.

Ik zou schriftelijk aangeven dat dit niet is overeengekomen en als men bij Debitel wel vind dat dit zo is , je er graag een bewijs van wilt hebben. Doe dit wel aangetekend , want Debitel kennende komt daar het nodige aan post niet aan (vooral opzeggingen e.d.).

Overigens vraag ik me af wat er gebeurt als er iemand anders de telefoon bij je opneemt (de oppas ofzo), en vervolgens voor de grap telefonisch een abo. voor je afsluit. Klinkt natuurlijk een beetje onzinnig , maar wat ik er mee wil zeggen is in hoeverre het stand houdt bij een rechter om te bewijzen dat de callcentermedewerker daadwerkelijk een bindende afspraak met jou hebt gemaakt.

Overigens ben je zeker niet alleen met problemen met Debitel. Tot slot zou je misschien je verhaal kwijt kunnen op www.telecomvergelijker.nl .
Daar is geregeld iemand op het forum die bij Debitel werkt , als ik me niet vergis.


In ieder geval succes.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: PAS OP MET DEBITEL!!! telefonische colportage!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Kika29 »

Hallo Oldtimerboy,

Even een paar vragen aan je.
1) Om welk abonnement gaat het en hoeveel belminuten zou je gratis krijgen als je over zou stappen naar een ander netwerk?
2) Heb je je factuur goed bekeken en gekeken wat daar vermeld stond waar vandaan de kosten komen?
3)Zijn het belkosten of abbonementskosten?
4)Is het niet nog een verrekening van je oude abbonement met je neiuwe abo?

Kortom misschien kan ik je een aantal dingen uitleggen als ik iets meer informatie van je krijg.

Groetjes Kika

Gesloten