LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Debitel Sinterklaasactie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Stephan Vierkant
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:02

Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door Stephan Vierkant »

Als Debitel-klant ontving ik gisteren het volgende sms'je:
debitel speelt voor Sinterklaas en geeft u als klant een gratis prepaid pakket! Reserveer uw pakket snel op shop.debitel.nl/sinterklaas. op = op. Groet, debitel.
Dus ik naar http://shop.debitel.nl/sinterklaas. Nergens iets gratis te bekennen. Ik heb de site goed doorzocht, maar heb geen gratis prepaid pakket kunnen vinden.

Ik heb gebeld naar 0900-debitel, maar de mevrouw die ik (overigens bijzonder snel) aan de lijn kreeg, gaf wel een erg opmerkelijk antwoord: "Het staat inderdaad niet helemaal juist in het sms'je". Na dit opmerkelijke antwoord een mail gestuurd naar [email protected], het emailadres dat op de speciale site staat. Op dit mailtje heb ik nog geen reactie. Op dit moment is debitel niet bereikbaar voor commentaar, 'vanwege een technische storing'.

Dit lijkt mij misleiding ten top. Hebben meer klanten last van deze misleidende onzin?

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door Kika29 »

Hallo Stephan,

Dit is inderdaad een actie van Debitel. Je krijgt een gratis prepaid pakket aangeboden met een nokia 1600. De actie werkt als volgt: Je besteld het artikel betaald 30 euro en je krijgt het prepaid pakket thuis gestuurd inclusief (na alle stappen gevolgd te hebben ) 30 euro beltegoed. Uiteindelijk is het dus een soort "cashback actie" 30 euro betalen en de 30 euro terug krijgen als beltegoed .Je betaald niks voor het toestel.

Stephan Vierkant
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:02

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door Stephan Vierkant »

Het is misschien appels, peren en telefoons vergelijken, maar ik snap de redering niet.

Je betaalt 10 euro aan de groenteboer en je krijgt ter waarde van 10 euro appels en peren. Is dat fruit dan gratis?

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door Kika29 »

Het toestel is toch gratis??? De 30 euro die je betaald krijg je terug in de waarde van beltegoed....

Stephan Vierkant
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:02

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door Stephan Vierkant »

Kika29, ik snap je rekensom, maar dat maakt het pakket nog niet gratis. Je betaalt er gewoon voor!

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door Kika29 »

Je betaald voor het beltegoed. Het toestel is gratis.

Stephan Vierkant
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:02

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door Stephan Vierkant »

Het begint een principekwestie te worden, maar je betaalt er dus wél voor. Het pakket is dus niet gratis. Dan zijn we het toch eens?

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door Kika29 »

Als die groenteboer van je er een nokia 1600 bij doet, is het toestel dan gratis?

Stephan Vierkant
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:02

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door Stephan Vierkant »

Ja, dan is dat toestel gratis. Niet het pakket.
Van Dale woordenboek schreef:gra·tis (bn.)
1 zonder betaling => kosteloos, voor nop, vrij
Als de kosten (30 euro) tegen de baten (30 euro beltegoed (dus geen geld) + nokia 1600) opwegen, wil nog niet zeggen dat het gratis is.

Het is en blijft een misleidend sms'je.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door Kika29 »

Wel ten eerste denk ik dat je met het toestel wilt gaan bellen daarvoor heb je beltegoed nodig. (tenzij je het gewoon een ongelofelijk mooi toestel vind en hem op de schoorsteen mantel wilt zetten ofzo natuurlijk)

Voor 30 euro koop je 30 "euro" beltegoed, daarbij krijg je een prepaid pakket gratis! We komen er wel......

Dus mijn inziens klopt het smsje, tuurlijk wordt dit op een manier gebracht om de aandacht te trekken.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door Dirkie »

In iedere advertentie voor mobiele telefonie is het toestel altijd gratis! Alleen staat er een sterretje achter en als je dan verder leest bij de uitleg, staat er altijd iets in de trant van bij een abonnement van zoveel euro per maand gedurende zoveel jaar.

In dit geval koop je voor 30 euro beltegoed en je krijgt 30 euro beltegoed en een gratis toestel.

Als je voor 10 euro appels koopt bij een groenteboer en je krijgt voor 10 euro appels en een appeltaart vorm, dan is de appeltaart vorm gratis. Bij de groenteboer krijg je de appeltaartvorm ook niet zonder de appels te kopen.

Kortom, als je nu echt die Nokia 1600 wil hebben, koop dan 30 euro beltegoed en bel het vrolijk weg. En als het een principe kwestie voor je aan het worden is, doe het dan niet.
Lijkt me geen probleem.

Stephan Vierkant
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:02

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door Stephan Vierkant »

Ik heb niets tegen die actie. De kostprijs van die 30 euro beltegoed is voor debitel natuurlijk geen 30 euro, en mede uit die winstmarge betalen ze zo'n telefoon. Ik ben ook niet gek, dat snap ik. 0 euro voor een telefoon is natuurlijk ook onzin, je betaalt zo'n telefoon gewoon af (het verschil met sim-only ongeveer).

Het gaat mij puur om dat sms'je van debitel. Daar staat in dat iets gratis is, wat het dus niet is. Om er achter te komen dat dat sms'je onvolledig c.q. niet juist is, moet je naar die site toegaan en dan heeft debitel al voor een deel bereikt wat ze wil.

Ik blijf bij m'n punt dat dat sms'je onvolledig en daarmee onjuist is.

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door opperbom »

Winstmarge zal er niet of nauwelijks opzitten bij deze deal. Het is namelijk geen sim-only , maar prepaid. Sterker nog , als je je 30 Euro aan 0900/0909-nummers gaat verbellen , houd Debitel er bijna niets aan over (immers gaat er denk ik zo`n 25 Euro naar KPN en de 0909-exploitant). Debitel gaat er vanuit dat er geregeld gebeld en opgewaardeerd gaat worden , en zo Euro`s gaat verdienen.

Neemt niet weg dat het inderdaad een misleidend smsje is. Vaak bij dit soort aktie`s heb ik wel eens het idee dat dit expres zo geformuleerd wordt. Overigens kan je je toch wel enigszins voorstellen dat er niet zomaar geheel gratis prepaidpaketten (prepaidtegoed+toestel) worden weggegeven.


Marchel.

johnwent
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2006 17:38

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door johnwent »

Er is inderdaad niets gratis. Op de zelfde site staat dat het beltegoed 2,50 waard is. Dus voor de telefoon betaal je dus 30 - 2,50 = 27,50. En dat is mijns inziens niet gratis. En het beltegoed kost trouwens wel meer dan 2,50 als je de arbeidstijd voor registratie, aanmelden en afmelden mee telt. Daarnaast zijn de belminuten bij debitel duurder dan bijvoorbeeld simio dus in beltijd is 30 euro debitel-beltegoed maar 15/35= 13 euro. Haal daar je arbeidsbeloning van de opwaarddeer en registratietijd vanaf en kom je ongeveer op 2,50 dus niets gratis.
De vraag is dus of 27,50 een lage prijs is voor zo'n simpel toestel(wel lekker klein, licht en lange batterijduur). Heb wel gezien dat andere aanbieders er 40 euro excl beltegoed en met simlock voor durven te vragen. Dus 27,50 voor simlockvrij lijkt mij redelijk.

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door puerto38 »

In reacties staan volgens mij enkele onjuistheden.
Waar staat bij actie dat toestel simlockvrij is, oke je kan het voor weinig geld simlockvrij laten maken maar ik lees niet dat het al simlockvrij is.

In voorwaarden staat dat 0900 nummers niet van van gratis beltegoed afgaan.

johnwent
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2006 17:38

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door johnwent »

Ok, ik weet niet zeker of ze nog steeds simlockvrij zijn. Maar enkele weken geleden was soortgelijke aktie 29,95 voor hetzelfde pakket en die waren simlockvrij.

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door opperbom »

Na aanleiding van dit onderwerp heb ik ook maar zo`n prepaidpakketje besteld. Wat betreft de simlock (mocht deze er al op zitten) , kan iedereen deze simpel en kosteloos zelf verwijderen (even googlen op bv. free Nokia calculator o.i.d.).

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door Kika29 »

Pff echt weer hollands dit..... Kom op zeg een prepaid aangeboden krijgen voor 30 euro waar je vervolgens dus ook voor 30 euro voor kan verbellen of smssen............met een gratis toestel......Dat is een heel scherp aanbod hoe je het ook went of keert.

Daarnaast lowcall en simyo zijn andere principes dan gewone prepaid. Dus de tarieven zijn normale prepaid tarieven.Die kaart kost normaliter geen 2,50.Dat is ook een aanbieding als je geen toestel wil. 2,50 betalen 30 euro verbellen. 2 scherpe acties lijkt mij.......

Deze hele discussie is hetzelfde principe als een consument een telecomwinkel binnenkomt lopen de nokia 8800 vraagt icm een sim-only van 4,50 per maand waar ze ook nog 150 belminuten bij willen.....

Hoe scherp moet een actie zijn...........

Dennis S
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2006 22:43

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door Dennis S »

Ik ben het totaal met Stephan eens.
Er wordt je een prepaid pakket aangeboden.
Een prepaid pakket bestaat altijd uit een telefoon + beltegoed.
Dus wanneer het je gratis aangeboden wordt dan betekent het dat je er niet voor hoeft te betalen. Dus ook geen 30 euro beltegoed.
Dan hadden ze moeten zeggen dat je een gratis telefoon krijgt en geen gratis prepaid pakket.

Stephan Vierkant
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:02

Re: Debitel Sinterklaasactie

Ongelezen bericht door Stephan Vierkant »

Dennis, ik ben blij dat je het met me eens bent.

In de bovenstaande reacties valt me op dat er steeds over de actie gesproken wordt, het gaat mij juist om het sms'je. Die is misleidend, de actie is verder helemaal helder.

Gesloten