LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange telefonie problemen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
xtsee71
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2006 12:50

Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door xtsee71 »

Ik ben in september overgestapt naar Orange en heb eigelijk sinds het begin al problemen ondervonden. Vele telefoontjes over oa de snelheid van de adsl maar vooral over het wegvallen van de telefonie.
4 weken geleden kon niemand mij meer bereiken op mijn telefoon
en dus gingen we weer bellen om dit probleem weer uit de wereld te helpen.
Na ruim 3 weken kreeg ik te horen dat er een en ander fout is gegaan bij hun en dat mijn oude telefoonnummer opgezegd was, alhoewel ze lange tijd volgehouden hadden dat dat ik niet om nummerbehoud had gevraagd.Na hun geconfronteerd te hebben met de brieven die zij mij gestuurd hadden waarin dit bevestigd was kreeg ik uiteindelijk te horen
dat ik de volgende dag gebeld zou worden wat uiteraard niet gebeurd is.
Na 4 dagen besloot ik maar weer te bellen en ja natuurlijk kreeg ik weer te horen dat het in behandeling is en dat ik geduld moet hebben!!
Bovendien zou het na terugkoppeling nog 2 weken duren voordat ik mijn oude nummer weer zou terugkrijgen.(Als dit overigens nog mogelijk is) Ik vraag mij af of er tegen deze praktijken niks te doen is en of dit een reden is om mijn contract op te zeggen.Ik hoop dat iemand mij hierover kan informeren zodat ik hier gepaste actie tegen kan ondernemen.Bij voorbaat dank

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door RobbieP »

uheeft zeker eerst uw oude abonnement opgezegd en daarna bij orange nummerbehoud aangevraagd van het nummer dat u hebt opgezegd. Dat werkt niet en dat staat ook in de informatie die door alle providers gegeven wordt over nummerbehoud.

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door RADonker »

Als je een telefoonnummer wilt meenemen dan moet je dat door je provider laten regelen en niet zelf opzeggen. Wanneer je zelf opzegt dan kunnen ze het nummer niet meer krijgen omdat het opgezegt is. Ik zelf heb het Tele2 laten doen en ik bel nog steeds zonder problemen. Als je iets wilt bij die telecomproviders moet je het volgens de regels doen anders gaat het geheid fout.

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door roland48 »

Tips voor Orange gebruikers of geinteresseerden:

1. Houd je kpn-lijn. Kosten pm zijn gelijk, maar je hebt altijd een werkende lijn achter de hand.

2. De software is per gisteren (16 jan 07) geupdate naar versie 3202WNLB_22204A, hopelijk zijn hiermee de telefonie-problemen opgelost.

3. Schrijf Orange een brief dat je hoge kosten moet maken voor het wegvallen van je telefoonlijn en dat het onbereikbaar zijn je erg hoog zit. Vraag hierbij om financiele compensatie. Ik heb in de afgelopen 2 jaar al 2x een maandabo aan geld terug gehad door een nette, vriendelijke brief te sturen.

Suc6

remmy
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2007 16:22

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door remmy »

Ook ik heb problemen met telefonie van orange. Het komt zeer regelmatig voor dat als ik wil bellen dat de lijn dood is. Ik heb dan ook geen kpn kiestoon. Terwijl ik wel dat abonnement achter de hand heb. De enige oplossing die ik nu heb gevonen is met mn mobiel een aantal keren mijn vaste nummer draaien. Dan kan ik weer bellen.
Heb orange gevraagd hoe dit kan. Zij zeggen dat het komt door een personenalarm wat er op zit. Het gekke is alleen dat familie en vrienden dezelfde klachten hebben.
Roland: als je ook een abonnement van kpn het ben je toch duurder uit? Anders betaal je alleen orange nu beide.

groeten remmy

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door roland48 »

@Remmy
Ik weet niet of je de livebox al geupdate hebt, maar ik heb de afgelopen paar dagen geen problemen meer gehad. Updaten kan via het menu van de livebox.

En over de abonnementskosten: Ik betaal ongeveer 30 euro aan orange en 10 euro aan kpn. Als je alles bij Orange onderbrengt brengen zijn "lijnhuur" in rekening, extra kosten: 10 euro. Het maakt dus niets uit.

En wat betreft het achter de hand hebben van de kpn-lijn. Mocht je livebox het nu echt niet doen, dan trek je de stekker eruit. Op dat moment heb je weer de kpn-kiestoon.

remmy
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2007 16:22

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door remmy »

Bedankt voor je antwoord ronald. Ik dacht dat je geen extra kosten kreeg als je helemaal op orange over zou gaan. Weer wat geleerd. Ik heb de livebox geupdatet. Zal het nog even afwachten.

groeten remmy

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door roland48 »

Gisteren viel helaas de lijn weer dood. Niet bellen, niet gebeld kunnen worden. Orange heeft het toch nog niet voor elkaar. Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of ik de reden van de problemen kan krijgen, en dan wel een van technische of softwarematige aard.

Ik verwacht er alleen niets van, want ik heb daar nog nooit iemand gesproken met echt verstand van de techniek.

iconic
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:22

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door iconic »

Roland48...wat heeft Orange nu gedaan om het mankement te verhelpen? Of zit je nog steeds met dezelfde ellende?

iconic
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:22

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door iconic »

Blijkbaar heeft men een dure DECT-telefoontoestel nodig om te kunnen telefoneren via de Livebox. Het enige probleem daarmee is het gevaar van straling :cry:

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door roland48 »

@Ionic
Eigenlijk wat Orange altijd probeert te doen: de software verbeteren. Dat is natuurlijk een lang traject, maar ze hebben nu al drie jaar gehad om de kinderziektes eruit te halen en nog wil het niet vlekkeloos. Enige verbetering is wel merkbaar, van uitval iedere dag naar 1x per week.

Verder, als tegemoetkoming na een vriendelijke klacht, kreeg ik voor de tweede maal een maandabonnement aan kosten verrekend. Maar de problemen blijven.

biggayhunk
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2007 10:28

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door biggayhunk »

Het schijnt dat nogal veel mensen niet door hebben waar ze de livebox moeten plaatsen. Bij voorkeur zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting.
In de meterkast of direct op de telefoonaansluiting in de woonkamer. Laatst hoorde ik een vriend van mij dat ie de livebox op zolder had staan omdat dat makkelijker was. Daardoor viel wel elke keer zijn telefoniesignaal weg.

Dus let op: Livebox bij hoofdaansluiting of in meterkast. De bekabeling daarna, naar computer en telefoon mag heel lang zijn.

Hoop dat jullie iets aan de tip hebben.

iconic
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2006 15:22

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door iconic »

Ik heb mijn eigen probleem met telefonie opgelost door een tweede telefoonaansluiting door de KPN te laten installeren. De aansluiting kost €47,55 plus €37,50 aan monteurskosten en werd vandaag geactiveerd.

Orange heeft mij dan ook gezegd dat het telefonie van mijn ADSL 'Family' pakket kan worden opgeheven zonder het Internet verbinding te storen als ik dat wil.

Aangezien de aktievoorwaarden van het ADSL 'Family pakket wordt geen 'doorbelasting lijnhuur' ad €9,95 p.m. in rekening gebracht over de eerste 12 maanden dus betaal ik nu ongeveer dezelfde maandelijkse kosten als bij mijn vorige Provider (demon) terwijl ik over twee telefoonaansluitingen beschik. :wink:

remmy
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2007 16:22

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door remmy »

Helaas ging het bij mij gisteren en vandaag ook weer verkeerd. De lijn was weer dood. Na rolands antwoord over de update was het niet meer gebeurd. Ik hoop dat het op gelost word. Miischien ook nog maar eens een vriendelijke klacht sturen wie weet ook een keer korting :D
Ik heb mn livebox gewoon bij de telefoonaansluiting staan kan niet dichterbij dus dat kan het ook niet zijn.

groeten remmy

remmy
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2007 16:22

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door remmy »

Weer een nieuw probleem met orange. Ik kan regelmatig geen 06 nummers bellen. Nog iemand hier met dit probleem?

groeten remmy

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Beste mensen,

Wanadoo is Orange geworden en moest op het niveau van Orange worden gezet. Net als Dutchtone naar het niveau van Orange moest. FDat kan betekenen dat u dus even nieuw software in de modems moet hebben, doordat je nu veel sneller internet krijgt. De problemen liggen namelijk aan die Liveboxjes die eerst op Wanadoo prima werkten, maar nu later op Orange niet meer, doordat Orange veel sneller draait. Dan moet je of een andere livebox hebben of ander software in de modems.

Laat dat uitvpoeren en je hebt prima internet en telefonie. Orange Breedband werkt bij mij perfect!! Alleen die Orange Mobile zijn oplichters.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

@remmy

Nee hoor. Ik heb geen erectionele problemen...... :lol: :D

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Orange telefonie problemen

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ik woon hier in Rotterdam en ik heb bijna geen of helemaal geen bereik. Doordat ik via de Livebox kan bellen met vaste nummers, welke gratis is; heb ik een twee jarig abonnement afgesloten. Leek me een goed idee en 12 ct per minuut is toch wat anders, dan de 35ct die ik prepaid betaal. Dus dat maar gedaan.

Nu ik moet toezien dat ik geen bereik heb met Orange mobiel en ook mijn prepaid Orange dat ook op die andere mobiel aangeeft; dan heb ik daar niets aan. Doch mij werd wel voorgehouden, dat ik mijn twee jaar moest uitzitten, maar ik ben pas twee maanden met dit abonnement bezig en ik heb nog steeds geen bereik met de GSM. Het ligt niet aan het simkaartje dus, maar wel aan het bereik, want twee telefoons hebben daar last van in mijn buurt.

Een contractuele overeenkomst is een overeenkomst van twee personen. Orane mopet leveren en de klant dient te betalen, wat hij verbelt heeft (let op de nota's, want aan het aantal belminuten van de voordeelbundels bij Orange houden ze zich ook niet aan; ze geven op 2000 minuten van Orange naar Vast maar 400 belminuten en daarna ga je fors betalen en zeggen ze via een SMS dat je voordeelbundel is opgebruikt.) Ik had dus 0 minuten gebeld en ze gaven me een rekening weer, die er niet om loog ook met GSM bellen, wat ik niet kon doordat ik geen bereik heb.

Goed; ik ben blij dat Orange T-mobile word want het zijn een stel oplichters pur sang. Immers de klant kan de valse notas betalen en zij gevenn niet thuiis wanneer zij hun deel moeten nakomen. Oplichterij ten top. Dus ik zou, wanneer je van je abonnement af wilt komen; hun niet meer betalen. Het zijn gewoon een stel drekzwijnen en een stel smerige f.l.i.k.k.e.r.s, die mijn geld in de eerste plaats niet waard zijn.

Gesloten