LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] My Messenger

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
aniatangel
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2007 12:48

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door aniatangel »

En zo zit je zonder het zelf te weten met een sms abonnement.

Iedereen kan jouw nummer op de websitehttp://www.mymessenger.nu/Contact.php intoetsen.
Jij krijgt dan een sms om je aanmelding te activeren( dat doe je dus niet) vervolgens krijg je toch iedere week smsjes binnen a 1.26 euro per stuk.
Lees je op de website hoe je je kan afmelden stuur MM stop naar 5030 klopt dit niet, nee dan moet je na veel zoeken en een dikke 20 euro armer MM stop sturen maar 3010.

Ja zo wordt je slapend rijk zullen we maar denken.

Mag dit zomaar?? Denk het niet graag advies wat te kunnen doen om deze flauwekul te stoppen.

groetjes Anita :twisted:

AVis
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2007 09:34

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door AVis »

Ik ben 13 jaar en ik kreeg op de computer een reclame met gratis je 'persoonlijke'ringtone. Ik vond het erg leuk en ik kon nergens informatie vinden over verdere abonementen. Ik heb toen mijn telefoonnummer ingevult. Ik kreeg gelijk een SMS en ik kon de ringtone ophalen in mijn PUSH-in vakje. Toen ik het probeerde (ik moest op internet) wou het niet lukken. Ik heb uiteindelijk géén ringtone ontvangen en ik was 7,- van mijn beltegoed kwijt. Hierbij moet je rekening houden dat ik het moet doen met een beperkt budget per maand, ik had net weer 20,- beltegoed gekocht. Toen ik laatst mijn beltegoed wou checken, bleek dat ik nog maar 3,56 had, terwijl ik helemaal niet veel had gebelt of ge SMS'st.. Ik ben naar informatie gaan zoeken en gelukkig werd hier vertelt dat ik MM stop naar 3010 moest SMS'en . Ik kreeg direct een sms terug met 'u bent afgemeld bij mymessenger' bedankt voor de informatie!

ROENIE80
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2007 20:11

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door ROENIE80 »

Chubaba,

Ik heb dezelfde procedure gebruikt als jij. "abonnement" via de helpdesk stopgezet. En gevraagd de kosten te retourneren op basis van BW6, art. 228, een overeenkomst onder dwaling.

De "overeenkomst" hebben ze mooi beeindigd, maar ze willen mooi niet terug betalen. Ik ben benieuwd naar welke mail jij mymessenger gestuurd hebt. Welke combinatie van woorden deed hen overgaan tot vergoeding van de gemaakte kosten?

Ik hoop dat je me kunt helpen.

Vriendelijk dank,

Jeroen

justdoitplz
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2007 10:30

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door justdoitplz »

same here... ze hebben het stopgezet maar ondanks 5 mailtjes willen ze echt niets terugstorten.

DiveGirl
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2007 13:26

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door DiveGirl »

NIET DOEN,JE ZIT ER HEEL LANG AAN VAST. KOST JE KAPITALEN EN OM ER AF TE KOMEN??? HOOO MAAARRR DAT LUKT DUS NIET. JA EEN NIEUW NUMMER NEMEN IS DE ENIGSTE OPTIE!!!!!!!
nIET OP IN GAAN

b.ram
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2007 19:24

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door b.ram »

ik heb het zelfde gehad sms verstuurt meteen 2 smsjes terug 3euro kwijt niet normaal. ik ben op internet gaan zoeken en heb dit gevonden ik heb meteen een e-mail verstuurt dat ik me geld terug wil en van die abo af

cindyroex
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2007 18:37

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door cindyroex »

heb dus hetzelfde probleem en was blij om te lezen dat ik MM stop naar 3010 moest sturen en er dan eindelijk van af zou zijn.. NIET DUS! ik krijg steeds een sms waar in staat dat ze het keyword niet herkennen.. zijn er meerdere mensen die dit hebben?? ik heb ze nu in ieder geval een mailtje gestuurd.. hopelijk ben ik er dan van af.

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:18

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door [email protected] »

Kleine kinderen kunnen voor honderden euro's rekeningen veroorzaken kunnen de regels niet verscherpt worden om een hoop ellende te voorkomen.?
Laatst gewijzigd door [email protected] op 08 mei 2007 13:28, 2 keer totaal gewijzigd.

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Na 2x heen en weer mailen hadden ze mijn contract stopgezet. (welke ik nooit heb afgesloten)
Als je goed in de voorwaarden leest dan tref je aan dat (en ik quote enkele stukken):
De kosten voor het membership van MyMessenger én een wekelijks nieuwe ringtone of wallpaper bedragen drie euro p.wk per item.

Als u zich aanmeldt voor MyMessenger meldt u zich dus ook aan voor de wekelijkse ontvangst van een ringtone of wallpaper.

Het verzenden van het door de gebruiker bestelde diensten vindt in de regel onmiddelijk na het bestellen plaats
Je gaat door je aan te melden vanaf je simkaart (je eigen telefoonnummer) dus een soort contract aan, je neemt dan tenslotte een membership af (ook wel bekend als abonnement).
------

Juridisch gezien hebben ze zichzelf goed ingedekt want alle belangrijke informatie bevind zich op de site. Juridisch heeft de geen die zich aangemeld heeft geen poot om op te staan. De site voldoet voorzover ik heb nagevraagd conform de wet 'kopen op afstand' want dat is wat je in dit geval doet. Enigste nadeel, de site houdt zich niet aan de regels omtrent de opt-in, opt-out wetgeving... er moet duidelijk worden vermeld hoe men zich kan afmelden voor deze dienst en dit mis ik toch echt op enkele pagina's van die site waarop ik het juist zou verwachten.

blauweaardbei
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:24

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door blauweaardbei »

Ik heb ok MM stop gesmst naar 3010 en het doet ook niets. Is iemand al wat wijzer geraakt over wat de 'nieuwe methode' is? Ik heb nu ook een mailtje gestuurt.

Dankuuuuuuwel!

appeltje2
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2007 22:59

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door appeltje2 »

Is het bij iemand met alleen email gelukt om geld terug gestort te krijgen? Ik heb al heen en weer gemaild, reactie gekregen dat het stopgezet zou zijn, maar afgelopen weekend toch weer een SMS gekregen! Zodra je argumeten verstuurt blijft het stil aan de kant van Mymessenger. Ze doen er duidelijk alles aan om met geringe inspanning zo veel mogelijk geld te verdienen en houden zich volgens mij niet aan de Code of Conduct. Ze beweren zelf overigens van wel.
Wie heeft er nog een tip?

appeltje2
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2007 22:59

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door appeltje2 »

Heb weer een reactie van MyMessenger. Ze houden vol dat ze geen geld terggeven. Ik had aangegeven dat ze dat al eerder wel gedaan hebben en daarmee dus toegeven dat ze fout zitten. Maar volgens hun is dat alleen het geval bij "technische storingen en/of fouten onzerzijds". Ik zou graag van chubaba horen wat er bij hem speelde. Uit de reactie op dit forum lijkt het hetzelfde te zijn als bij mij, nl. ongewenste kosten na een ringtone advertentie.

Jia
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2007 11:37

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door Jia »

Een vriendin van me heeft hier ook last van, en ze zegt dat ze zich niet kan herinneren zich er ooit voor aangemeld te hebben.

appeltje2
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2007 22:59

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door appeltje2 »

Zijn er mensen die gezamenlijk actie willen ondernemen? Dan kunnen we wellicht emails en/of brieven uitwisselen. Ik wil graag ook chubaba (is er ook een emailadres?) nog een keer vragen om te helpen met tips.

popje40
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2007 14:34

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door popje40 »

O, wat ben ik blij :D met dit forum, ik was ook opeens 3x door al mijn beltegoed heen, en mijn abonnement kan helemal niet met My messenger, weggeggooid geld dus, ik heb meteen een smsje gestuurd!!!
:lol: :lol: :lol: TNHX

En een aanmelding kan ik me niet herinneren, maar ze verleiden je met een "gratis" ringtone downloaden en zo zit je er meteen aan vast!!!

Kimziej
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2007 19:56

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door Kimziej »

Vandaag is er weer 6 euro van mijn beltegoed af. Ook door MyMessenger!!
Ik heb het bericht :Mm stop naar 3010 gsmst, maar ik heb nog niets ontvangen met dat ik ben afgemeld ofzo.

Wat kan ik doen?? ben ik nu gewoon afgemeld, ook al krijg ik geen smsjes terug? Of blijft het doorgaan met die betaalde smsjes? :?

blauweaardbei
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:24

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door blauweaardbei »

Ik denk dat je moet mailen naar dei organisatie, dat je het wil stoppen en er je nummer bijplaatsen. Ik heb dat ook gedaan. zoek die site via google van my messenger. en je kan erges mails sturen. en dan is dat stopgezet. Ik heb toen een mailke teruggekregen en het is weg. Ik had ook eerst Mm stop gedaan en kreeg geen antwoord , dus dat helpt niet meer blijkbaar.

Xxxxxxxx Succes (het was trouwens binnen de 2 uur uitgeschakeld! ;))

Sabine

Kimziej
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2007 19:56

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door Kimziej »

Ok bedankt! Maarehm, wat is die site dan want ik kan hem niet vinden!!
Of heeft iemand het e-mail adres misschien??

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door lucrecia »

Hun emailadres is [email protected] en om af te melden stuur je een sms met MM STOP naar 3010. Wat gratis is is dus niet altijd gratis, lees de kleine lettertjes goed voordat je zomaar je 06 nummer achterlaat.

gost
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2007 20:44

Re: My Messenger

Ongelezen bericht door gost »

heb deze situatie ook ieder keer als ik herlaad en ik heb gebeld krijg ik direkt een paar smsjes waardoor mijn belw op is .

smsjes die ik krijg gaan als volgt ,

nu volgt een sms met je inloggegevens voor mymessenger.

en dan de volgt de rest en dan heb ik gen belw meer .
iki hoop enkel als die nr hier klopt wat er staat
dat je stop moet smsen naar 3010 merci dan hehe

Gesloten