LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "broodje aap" verhalen van tele 2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Makkelijk (peace of cake)

Niet al te moeilijk (als je maar weet hoe)
1
33%
Onmogelijk ( door broodje "aap" providers)
2
67%
 
Totaal aantal stemmen: 3

bijtertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2007 22:28

"broodje aap" verhalen van tele 2

Ongelezen bericht door bijtertje »

Ik wilde overgaan va de ene provider naar de andere (Tele 2 naar Abel telecom) Dit voor ASDL en telefonie. Dan wordt er bij de ontvangende partij gevraagd naar het "service id nummer". Terwijl de OPTA (zie consuwijzer nl) schrijft dat dat een zaak is die providers onderling zouden moeten regelen (dus ook de overdracht van dat nummer) wijst de praktijk anders uit. Tele 2 blijkt een meester in "broodje aap verhalen", :( Abel telecom doet er ook niet echt moeite voor en KPN (de bezitter van het service ID nummer) huldigt het standpunt "als er twee honden vechten om een been gaat een derde (KPN telecom) ermee heen" Een hondse benadering is het sowieso. :evil: Ik raadt iedereen aan (ingeval van problemen) een klacht in te dienen op de site van consuwijzer.nl (site van de OPTA en NMA) Voorlopig zit ik een tijdje zonder ASDL en telefonie. Terwijl het zo simpel is: splitter hangt er al, ander modem (van de nieuwe aanbieder), omzetten van de zaak (via service id nummer) en klaar is Kees. Of denk ik te simpel ? :idea:

eeweep
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2006 11:33

Re: "broodje aap" verhalen van tele 2

Ongelezen bericht door eeweep »

Ik zit dus met hetzelfde probleem, wil ook naar abel telecom toe vnaf orange. Orange geeft echter aan dat ze geen service id hebben en ik dus lekker tussen wal en schip. Weet er iemand een oplossing voor dit probleem?

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: "broodje aap" verhalen van tele 2

Ongelezen bericht door Jan9 »

Is heel moeilijk kijk maar naar de verhalen op div. forums.
Heb het zelf meegemaakt met het wisselen van stroomleverancier.
Nuon wilde in eerste instantie niet switchen, gewoon blijven aandringen (in dit geval bij de nieuwe leverancier -heeft geholpen).
Succes... :)
Laatst gewijzigd door Jan9 op 19 jan 2007 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: "broodje aap" verhalen van tele 2

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

De term ''broodje aap-verhaal'' is hier niet echt van toepassing, lijkt me.

Als het echt allemaal niet klopt, is er immers geen sprake van een broodje aap....

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: "broodje aap" verhalen van tele 2

Ongelezen bericht door Jan9 »

Die kleine Bill van Tele2 kan natuurlijk niet bij het knopje :lol:

eeweep
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2006 11:33

Re: "broodje aap" verhalen van tele 2

Ongelezen bericht door eeweep »

Ik baal hier echt van, op 1 februari loopt mijn orange abbo af met en abel telecom blijft volhouden dat ze een line id moeten hebben. Ik zit dus waarschijnlijk vanaf 1 februari zonder internet en telefonie!!!

Is abel telecom niet gewoon verplicht om zelf actie te ondernemen, het is toch van de zotte dat je als consument tussen twe isp's moet gaan zitten voor de overdracht?

Ik zit er trouwens serieus over te denken om de order bij abel maar te annuleren en dan de kabel te nemen of zoiets, ik heb echt geen zin om weken zonder telefoon en internet te zitten.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: "broodje aap" verhalen van tele 2

Ongelezen bericht door ?? »

Normaal gesproken zou Abel Telecom de overstap ook moeten regelen en dus het service id moeten opvragen. Het is raar dat een klant dat moet doen...

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: "broodje aap" verhalen van tele 2

Ongelezen bericht door fuiduif »

Gezien alle problemen bij mensen die naar Abel willen, lijkt me het broodje aap van Abel afkomstig

bijtertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2007 22:28

Re: "broodje aap" verhalen van tele 2

Ongelezen bericht door bijtertje »

Dank voor jullie berichten. Inmiddels heb ik maar een nieuwe provider genomen (je wilt toch niet weken zonder internet en telefonie) Heb daarbij gekozen voor Tiscali (die konden mij garanderen dat ik binnen twee weken in ieder geval weer internet zou hebben) Inmiddels ben ik dus teruggebeld door iemand van consuwijzer.nl (de site van de OPTA en NMA dus) die met mijn reactie wat gaan doen (ministerie van economische zaken is bezig met deze overgangsperikelen) :idea: DOEN DUS DIE CONSUWIJZER.NL... Een tip voor anderen: onderzoek eerst bij welke breeedbandprovider de provider zijn (breedband) diensten inkoopt. Bijvoorbeeld staat er op de site "KPN powered" en staat dat er bij de overnemende partij ook bij, dan is de overgang makkelijker. Een andere breedbandleverancier is bijvoorbeeld BBB. Kies in ieder geval voor een grotere provider. Bij Abel stuitte ik voortdurend op dezelfde helpdeskmedewerkster; (kennelijk dus een kleine provider) Zo vindt je bij Abel vindt je nog iets over sínterklaas !! Deze provider krijgt van mij in ieder geval de "zwarte piet"

P.s.: de OPTA is het mij mij eens dat providers dit onderling moeten regelen. Dus is de overnmende partij niet bereidwilling dan rest er maar een ding KAPPEN :twisted:

Gesloten