LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Niet betalen voor wachttijd servicenummer:
Niet betalen voor wachttijd servicenummer:
Den Haag - Het CDA in de Tweede kamerr wil dat mensen die bellen naar servicenummers niet langer hoeven te betalen voor de wachtijd, maar alleen voor de daadwerkelijke gesprekstijd. Het CDA stelt dit dinsdag voor, als de Kamer een wettelijke regeling behandelt om de consument te beschermen tegen misbruik van 0900-nummers.
Aanleiding tot de wetgeving zijn de zogeheten 'dialers' die via internet.
net of op andere slinkse wijze mensen verbinden met betaalnummers zonder dat die iets in de gaten hebben, totdat ze een gepeperde telefoonrekening vinden. Door het wetsvoorstel krijgt de waakhond van de telefoonbedrijven, Opta, sterkere bevoegdheden.
Aanleiding tot de wetgeving zijn de zogeheten 'dialers' die via internet.
net of op andere slinkse wijze mensen verbinden met betaalnummers zonder dat die iets in de gaten hebben, totdat ze een gepeperde telefoonrekening vinden. Door het wetsvoorstel krijgt de waakhond van de telefoonbedrijven, Opta, sterkere bevoegdheden.
Re: Niet betalen voor wachttijd servicenummer:
Mispoes.Den Haag - Het CDA in de Tweede kamerr wil dat mensen die bellen naar servicenummers niet langer hoeven te betalen voor de wachtijd, maar alleen voor de daadwerkelijke gesprekstijd. Het CDA stelt dit dinsdag voor, als de Kamer een wettelijke regeling behandelt om de consument te beschermen tegen misbruik van 0900-nummers.
Den Haag wilt dat als men moet wachten bij een helpdesk dat men dit dan niet hoeft te betalen.
Alleen de tijd dat men werkelijk geholpen wordt, moet dan alleen in rekening gebracht worden.
Dus als je een helpdesk belt en je moet 20 minuten wachten, waarna je de helpdeskmedewerker spreekt en deze tijd duurt dan 5 minuten.
Het voorstel is om alleen die 5 minuten dat je werkelijk geholpen wordt dat deze tijd in rekening gebracht wordt en dat de 20 minuten die je verbelt hebt met het wachten, dat deze tijd niet in rekening gebracht wordt.
Dus dat je alleen de telefoonkosten moet betalen op het moment dat je echt geholpen wordt.
Alleen praktisch is dit onmogelijk of zeer lastig. Maar dat terzijde.
Dit is alleen de verantwoordelijkheid voor de computergebruiker en niemand anders!Aanleiding tot de wetgeving zijn de zogeheten 'dialers' die via internet.
net of op andere slinkse wijze mensen verbinden met betaalnummers zonder dat die iets in de gaten hebben, totdat ze een gepeperde telefoonrekening vinden.
Er zijn simpele programma's waarmee je zulke dailers simpel kunt opsporen en verwijderen.
Daarnaast is dit alleen van toepassing voor de degene die via de telefoonlijn inbellen.
Voor alle gebruikers die via een breedbandverbinding verbinding hebben met internet is dit niet van toepassing!
Lijkt me sterk!Door het wetsvoorstel krijgt de waakhond van de telefoonbedrijven, Opta, sterkere bevoegdheden.
Als je last hebt van dailers, zegt dit meer over de onnozelheid van de computergebruiker dan van de telecombedrijven.
Dit is niet het probleem van de telecombedrijven maar van de computergebruikers zelf.
Het is hun eigen verantwoordelijkheid en dat van niemand anders!
Vergeet dat niet!
Re: Niet betalen voor wachttijd servicenummer:
Soms worden die dialers zonder dat je het weet op je pc gezet en internet je daar mee. Dat is niet de bedoeling. Of ze bellen naar een duur buitelands nummer. Het kan dus ook een virus zijn, dat het jou verantwoordelijkheid is, vind ik te gemakkelijk gezegd. Al heb je je pc nog zo goed beschermd er zullen altijd wel weer virussen zijn die doordringen. Je pakt nu de mensen aan die slachtoffer zijn in plaats van de mensen die dit kwaad veroorzaken. Bij de wordel van het kwaad dus pakken!
Re: Niet betalen voor wachttijd servicenummer:
Ik vind het een goed voorstel. Eentje die mij best uitvoerbaar lijkt.
Re: Niet betalen voor wachttijd servicenummer:
Zulke dailers kunnen alleen kwaad doen als je via een inbelverbinding internet.Soms worden die dialers zonder dat je het weet op je pc gezet en internet je daar mee. Dat is niet de bedoeling. Of ze bellen naar een duur buitelands nummer. Het kan dus ook een virus zijn, dat het jou verantwoordelijkheid is, vind ik te gemakkelijk gezegd.
Met een breedband verbinding (kabel, ADSL) heb je er geen last van en kunnen ze geen kwaad doen.
Sorry dat ik het zeg, maar als je een paar anti-virusprogramma's laat draaien, worden de dailers opgespoort. Dus als gebruiker kun je er wat aan doen.Het kan dus ook een virus zijn, dat het jou verantwoordelijkheid is, vind ik te gemakkelijk gezegd. Al heb je je pc nog zo goed beschermd er zullen altijd wel weer virussen zijn die doordringen. Je pakt nu de mensen aan die slachtoffer zijn in plaats van de mensen die dit kwaad veroorzaken.
Dus Ad-aware en spybot halen de meeste dailers er wel uit.
Maar als je het verdomd om dit te doen (ik ken klanten die het domweg verdommen) dan is het inderdaad je eigen schuld.
Moet je de programma's maar regelmatig gebruiken.
It's so simpel!
Re: Niet betalen voor wachttijd servicenummer:
Ik heb 09 nummers geblokkeerd ben je er ook van af. Ik internet niet zo veel dus kan adsl niet uit voor mij. Alleen duurt het soms wat lang voordat je een update binnen hebt!
Re: Niet betalen voor wachttijd servicenummer:
Ho, wacht even !! Heel veel mensen met ADSL hebben ook nog steeds het telefoondraadje in hun computermodem laten zitten bijv. om via de computer te kunnen faxen. Zelf zou ik in zo'n situatie of de telefoonverbinding naar de computer onderbreken of het geluid van het inbelmodem maximaal zetten zodat je hoort als het wil inbellen. Gebruik je je computermodem toch niet meer dan kun je het beter hardwarematig uitschakelen via "apparaatbeheer".Met een breedband verbinding (kabel, ADSL) heb je er geen last van en kunnen ze geen kwaad doen.
Re: Niet betalen voor wachttijd servicenummer:
Daar heb je gelijk in.Ho, wacht even !! Heel veel mensen met ADSL hebben ook nog steeds het telefoondraadje in hun computermodem laten zitten bijv. om via de computer te kunnen faxen.
Maar ik bedoel ermee dat de dailers zelf niet via een breedband verbinding zelf kwaad kunnen doen.
De dailers kunnen alleen kwaad doen via de telefoonmodem.
Re: Niet betalen voor wachttijd servicenummer:
Wat de tweede amer wil is helemaal niet van toepassing op dialers. Deze dailers maken contact met een duur nummer en hebben altijd verbinding en staat u niet in de wacht.
Overigens worden de meeste van die dialers door illegale software welke niemand heeft en pornosites ed waar nooit iemand komt geinstalleerd.
Wat de tweede kamer wil is die ellenlange er zijn nog tig wachtenden voor u ellende niet meer door de klant te laten betalen.
Overigens worden de meeste van die dialers door illegale software welke niemand heeft en pornosites ed waar nooit iemand komt geinstalleerd.
Wat de tweede kamer wil is die ellenlange er zijn nog tig wachtenden voor u ellende niet meer door de klant te laten betalen.
Re: Niet betalen voor wachttijd servicenummer:
Aanvulling:
Als je een helpdesk belt en je moet bijvoorbeeld 20 minuten wachten waarna je werkelijk geholpen wordt. En de tijdsduur van het werkelijk geholpen worden duurt 5 minuten.
De tweede kamer wilt dus dat je dan voor die 5 minuten wel moet betalen, maar voor de 20 minuten dat je moet wachten hoef je dan niet te betalen.
Het probleem echter is de technische realisatie hiervan.
Op dit moment worden de tijdsduur van de verbinding bij de telefoonprovider zelf bijgehouden. Daarbij is het niet mogelijk om aan te geven of iemand in de wacht staat of niet.
De verbinding wordt tot stand gebracht en daarbij gaat de tijd lopen.
De telefoon wordt wel aan de andere kant opgenomen.
En in de wacht zetten kan ook via iedere telefoontoestel gebeuren.
De tweede kamer heeft het leuk bedacht, alleen technisch is het onmogelijk om dit uit te voeren.
Dus zal het niet gebeuren.
Als je een helpdesk belt en je moet bijvoorbeeld 20 minuten wachten waarna je werkelijk geholpen wordt. En de tijdsduur van het werkelijk geholpen worden duurt 5 minuten.
De tweede kamer wilt dus dat je dan voor die 5 minuten wel moet betalen, maar voor de 20 minuten dat je moet wachten hoef je dan niet te betalen.
Het probleem echter is de technische realisatie hiervan.
Op dit moment worden de tijdsduur van de verbinding bij de telefoonprovider zelf bijgehouden. Daarbij is het niet mogelijk om aan te geven of iemand in de wacht staat of niet.
De verbinding wordt tot stand gebracht en daarbij gaat de tijd lopen.
De telefoon wordt wel aan de andere kant opgenomen.
En in de wacht zetten kan ook via iedere telefoontoestel gebeuren.
De tweede kamer heeft het leuk bedacht, alleen technisch is het onmogelijk om dit uit te voeren.
Dus zal het niet gebeuren.