LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diefstal beltegoed door Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Heb je een schriftelijke klacht ingediend bij de klachtencommissie of directie?
Wat was daarop het exacte antwoord?

Ik heb namelijk gelezen dat iedereen weer kan bellen met zijn beltegoed (ikzelf in ieder geval weer wel), maar dat het in augustus toch echt over is. Zelfs over het feit dat het beltegoed weer (tijdelijk) ontdooid is, geeft Telfort geen bericht!!!!! :evil: (moet je zelf maar weer toevallig achter komen :evil: )

Op mijn klacht (die een medewerkster klantenservice voor mij zou aanmaken)(wat waarschijnlijk dus niet is gedaan), heb ik nog steeds geen bericht gehad.
Alle argumenten die jij hebt aangevoerd (en nog meer), heb ik ook aangevoerd via e-mail, maar Telfort blijft gewoon dwarsliggen. :evil:

Arnoud
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 sep 2003 22:16

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door Arnoud »

Volgens mij is er een overeenkomst gesloten met de Postbank
Die door Telfort wordt uiigevoerd. Dus uiteindelijk is de Postbank aansprakelijk indien Telfort de eigenregels eenzijdig gaat wijzigen.
Voor de zekerheid heb ik de simlock- code laten verwijderen door Telfort. Dan ben ik in ierder geval vrij om naar een ander te gaan.
Een bevestigingsmail heb ik nog niet ontvangen ondanks dat dit was toegezegd. In mijn visie zijn er twee rechtspersonen waar ik in de toekomst mijn geld kan halen a) Postbank b) Telfort.
Als de overeenkomst met een bank wordt opgezegd door een bank mag de bank ook niet het saldo in eigen zak steken. Zo is het ook met een Telecombedrijf in mijn visie ook. Het is geld wat bestemd is n.l. voor het mobielbellen. Als een Telecombedrijf eigenhandig je beperkt aan je tegoed te komen dan wordt er eigenlijk stilpandrecht gevestigd op een positiefsaldo wat door de Wet niet is toegestaan ( Grijzelijst )

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Arnoud,
Je hebt mijn eerdere vragen nog niet beantwoord. :wink:

De Postbank heb ik als eerste aangeschreven (gemaild), maar deze onttrekt zich van alle verantwoordelijkheid. (ze willen niet eens overleg plegen met Telfort)
Ik heb ze erop gewezen dat ik een koopovereenkomst heb met Postbank, en dat zij dus verantwoordelijk zijn.
Ze verzinnen echter allemaal ongeldige smoezen, die ik keer op keer heb weerlegd.
Hun laatste smoes is nu dat er getekend zou zijn bij ontvangst voor een machtiging om geld te innen namens Telfort.
Ik heb ze daarop om een kopie van dat getekende document gevraagd.
Daarna hebben ze terug gemeld dat het mbt het document toch weer iets anders lag, en men dat eerst uit ging zoeken.
Ze zouden mij daarover berichten, maar dat is alweer ff geleden. (zal binnenkort weer eens informeren naar de stand van zaken)
Wat ik het ergste vind, is dat Postbank niet eens Telfort wil benaderen om een oplossing met Telfort af te dwingen voor hun klanten. Gewoon schandalig.

MarianM
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2007 10:26

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door MarianM »

Ook ik heb van de Postbank als enige reactie gehad dat zij zich er niet mee kunnen en willen bemoeien.
Telfort heeft zelf in een persbericht op haar website van 7 september 2004 nogmaals vermeld dat alleen één keer per jaar gebeld hoefde te worden. Op de website van Telfort was in maart nog te lezen dat beltegoed van vóór 4 april 2006 onbeperkt houdbaar was, beltegoed van na die datum moest één keer per jaar worden opgewaardeerd!!
De brief betreffende algemene en aanvullende voorwaarden is nu bij Telfort. Ik wacht op reactie.
Wij hebben zelf 2 telefoons en mijn vader heeft er ook één. Wij hebben wel een brief ontvangen van Telfort waarin zij aangeven blijkbaar te weinig te hebben gecommuniceerd met hun klanten.
In deze brief stond inderdaad dat het beltegoed tijdelijk weer was vrijgegeven. De voorlopige datum dat het beltegoed weer bevroren gaat worden is 31 juli.
Als ik bericht krijg van Telfort houd ik jullie op de hoogte.
Marianm

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Beste Marian,

Bedankt voor je reactie.

Als Telfort in de brief zelf al toegeeft, dat zij te weinig gecommuniceerd hebben met hun klanten, dan staat dus al vast dat ze elke aangespannen zaak zullen verliezen, als er naar die brief verwezen wordt.

Zou je die brief misschien op internet kunnen publiceren of voor download beschikbaar te stellen? (of mij ervan een kopie kunnen sturen?)

MarianM
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2007 10:26

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door MarianM »

Dag Mr Floppy,

Een copie van de brief staat op je mail.

Marianm

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Marian, bedankt voor je brief!

Ze geven inderdaad in de brief toe dat de communicatie naar de klant niet helemaal duidelijk is geweest.
Weliswaar summier, maar misschien dat dit toch bruikbaar is.

Jammer dat ze niet gewoon toegeven dat ze de meeste mensen helemaal geen bericht hebben gestuurd. (ik heb overigens wel een opname van een telefoongesprek met klantenservice waaruit blijkt dat de vermeende smsjes nooit bij de klant zijn aangekomen, indien zij de telefoon meer als 3 dagen uit hadden staan)

Ik ga toch eerst ook maar een schriftelijke klacht indienen, en daarna eventueel naar de geschillencommissie.
Lijkt mij wel dat ze verliezen met al deze gegevens.

Eigenlijk zou iedereen dit moeten doen. (dan zouden ze het waarschijnlijk vlug terugdraaien, aangezien het anders nog veel meer gaat kosten)

In ieder geval bedankt voor je brief!

Arnoud
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 sep 2003 22:16

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door Arnoud »

Ik zou een mail ontvangen met mijn klacht maar die heb ik dus na 4 dagen niet ontvangen.
Het boekje met de voorwaarden en de incasso heb ik dus nog.
In de overeenkomst met de postbank staat dat er 5 maal wordt geincasserd met € 15 euro de eerste keer bij aanmelden.
De postbank heeft toestemming gegeven dat de incasso door Telfort wordt gedaan. Echter blijft de postbank als partij aansprakelijk voor het juist uitvoeren van de overeenkomst.
met groeten
Arnoudf

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Arnoud,

Heb je bij Telfort een schriftelijke klacht ingediend bij de klachtencommissie of directie? (of telefonisch of per e-mail)
Wat was daarop het exacte antwoord? (had je deze vraag al eerder gesteld, maar je hebt er waarschijnlijk overheen gelezen :wink: )

Verder heeft de Postbank geld geincasseerd, en niet Telfort. (rekeningnummer is van Postbank)(staat op naam van "Siemens MC60 actie" oid)
Postbank kan ook geen toestemming geven an derden om te incasseren. (moet je altijd zelf doen)

Arnoud
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 sep 2003 22:16

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door Arnoud »

Ik heb telefonisch gebeld met 0626001200 klantenservice
En daarna de juiste keuze gedaan.
Met betrekking tot de incasso moet ik voor de zekerheid even nakijken in mijn Girotel overzicht hoe het daar staat. Dan is het voor mij gelijk heel duidelijk.
groeten
Arnoud.
.
Wat ik zelf belangrijk vind is dat ik het orgineel van de voorwaarden nog heb.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Heb je een schriftelijke reactie gehad op je klacht?

Arnoud
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 sep 2003 22:16

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door Arnoud »

Ik heb geen schriftelijke reactie ontvangen van de Telefonisch klacht ondank dat dit wel was toegezegd door Telfort

benmulder
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2007 13:30

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door benmulder »

Vandaag merkte ik dat ik niet meer mobiel kon bellen met mijn in 2004
aangschafte (postbank) siemens MC60 ondanks dat ik nog ruim 60 euro beltegoed heb.
Blijkt dat Telfort de Algemene Voorwaarden heeft gewijzigd.
Telefoon is aangeschaft onder de voorwaarde dat beltegoed onbeperkt geldig blijft. Een klacht ingediend bij de klantenservice van Telfort en gevraagd hoe ze het probleem gaan oplossen.
Van Telfort nooit iets gehoord over deze verandering. Het is onbehoorlijk hoe sommige bedrijven met hun klanten omgaan.

MarianM
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2007 10:26

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door MarianM »

Dag Ben,
Welkom bij de club. De meesten van ons zijn er al langer van op de hoogte en hebben al actie ondernomen. Zie voor details eerder in het forum. Alle acties hebben overigens tot nu toe geen resultaat gehad. Misschien heb jij betere ideeën.
Marianm

Arnoud
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 sep 2003 22:16

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door Arnoud »

Ik blijf erbij zolang je niet je mobieltje opwaardeert de oude algemene voorwaarden van toepassing zijn. Derhalve is Telfort cq de Postbank in verzuim als je wordt afgesloten. Indien je na het afsluiten met een opwaardeerkaart weer je tegoed terug krijgt dan is in mijn visie het oudebedrag nog steeds geldig onder oude voorwaarden. Je kon er alleen maar aankomen om door het opwaarderen het tegoed. Het is geen erkenning van de nieuwe voorwaarden. Je werd n.l. gedwongen om er mee eens te zijn. In een de overeenbkomsten Wet is dit niet toegestaan. Je gaat n.l. niet vrijwillig een overeenkomst aan.
Het wordt tijd dat Telfort lees aandeelhouder KPN eens zelf aan zijn eigen voorgestelde voorwaarden gaat voldoen. Er is een ijzeren wet koop breekt geen overeenkomst net zo dat huur niet eindigd nadat uw huurpand is verkocht aan een andere eigenaar.
Arnoud

MarianM
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2007 10:26

Re: Diefstal beltegoed door Telfort

Ongelezen bericht door MarianM »

Weten jullie dat er destijds meer dan 200000 telefoons zijn uitgegeven.
Stel dat nog slechts 1% een beltegoed van betekenis heeft en dus problemen heeft met de nieuwe voorwaarden van Telfort, dan praten we toch over 2000!! telefoons.
Ik verwacht dat er nog heel veel mensen zijn die in de vakantie hun telefoon willen gebruiken en dan pas merken dat er problemen zijn.
Aangezien Mr. Floppy geen brief heeft gekregen concludeer ik dat er alleen een brief is gestuurd naar de mensen die een klachtenbrief hadden geschreven.
Hebben jullie trouwens ook zo'n verschrikkelijke galm op de telefoon zitten. Het is verschrikkelijk om mee te bellen.
Zal dit gedaan zijn om te pesten?

Gesloten