LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Web´n´Walk T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bernard56
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2007 02:06

Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door bernard56 »

Altijd en Overal Online van T-Mobile

¨Nog even het nieuws checken in de trein, je e-mail ophalen onderweg of snel iets googlen voor je afspraak? Met web'n'walk van T-Mobile ben je voor een vast bedrag per maand altijd en overal online, waar en wanneer je maar wilt. Gewoon op je mobiele telefoon, MDA of laptop. web'n'walk heb je al vanaf € 9,50 per maand. Je hebt alleen een geschikt toestel nodig en een tarief dat bij je past.¨

Zo luidt de misleidende reclame van T-Mobile. Maar als je naar het buitenland gaat moet je wel extra betalen en dat vermeld T-Mobile niet. Wij zijn er in getuind en ik denk met de komende vakantie op komst dat we zeker niet de enige zijn. Hierbij kan de rekening flink oplopen. We hebben kontakt opgenomen met T-Mobile dat de reclame misleidend is maar ze zeggen dat het hun manier van reclame maken is en dat het goed vermeld staat. Daar zijn we het niet mee eens en we hebben het ook niet gevonden. We hebben gezegd dat we dit gaan melden. Zoals bij deze. Dus wees op uw hoede met het gebruik web´n´walk van T-mobile in het buitenland en weet dat het u extra geldt gaat kosten en zeker geen vast bedrag per maand is !!!!!.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door Kika29 »

Of jezelf van tevoren even beter laten informeren !!!....Lijkt mij logisch dat het extra kost in het buitenland en nog logischer om jezelf vantevoren eerst in te laten lichten over mogelijke kosten in het buitenland.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door Dragoon »

Het staat duidelijk omschreven in de algemene voorwaarden van t-mobile, of laat jezelf beter informeren

Dus ik zou je verhaal maar even iets aanpassen want dit is toch overduidelijk je eigen schuld ;)

bernard56
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2007 02:06

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door bernard56 »

Als T-mobile schrijft "Altijd en Overall online" voor een vast bedrag per maand dan is dat voor mij en waarschijnlijk ben ik niet de enige, niet meteen logisch dat er extra kosten aan verbonden zijn wanneer je daar in het buitenland gebruik van wilt maken.

Reacties hierop van "je beter laten informeren" en vooral de volgende reactie "het staat duidelijk in de voorwaarden omschreven" en "je verhaal maar beter iets aanpassen" rieken volgens mij naar reactie van T-mobile. Geef maar eens aan waar dat dan zoduidelijk omschreven is in de reclame van web'n'walk. Verder ben ik benieuwd naar andere klanten die zich door de reclame van web'n'walk misleid voelen. Misschien is het nog iets te vroeg maar de vakantie komt eraan en dan zullen we meer weten.

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Zo luidt de misleidende reclame van T-Mobile. Maar als je naar het buitenland gaat moet je wel extra betalen en dat vermeld T-Mobile niet. Wij zijn er in getuind en ik denk met de komende
vakantie op komst dat we zeker niet de enige zijn. Hierbij kan de rekening flink oplopen. We hebben kontakt opgenomen met T-Mobile dat de reclame misleidend is maar ze zeggen dat het
hun manier van reclame maken is en dat het goed vermeld staat. Daar zijn we het niet mee eens en we hebben het ook niet gevonden. We hebben gezegd dat we dit gaan melden. Zoals bij deze.
Dus wees op uw hoede met het gebruik web´n´walk van T-mobile in het buitenland en weet dat het u extra geldt gaat kosten en zeker geen vast bedrag per maand is !!!!!.
Dus je wist ook nog niet dat het bellen vanuit het buitenland naar Nederland duurder is dan wanneer je gewoon in Nederland zelf bent? Komt op het zelfde neer. In geen enkele advertentie wordt uitgegaan dat men ook in het buitenland komt en gebruik maakt van de dienst. Waarom misleiding, als het misleiding geweest zou zijn dan had de reclame-codecomissie de reclame 'allang' van de beeldbuis gehaald. Niets misleiding dus, je hebt gewoon niet het geen gedaan wat van jouw als consument verwacht wordt namelijk het feit dat je zelf ook 'tijdig' moet informeren. Of ga je ook al zonder verzekering(en) op vakantie?

Overigens... als ik de website bezoek en eens kijk tussen de tarieven dan kom ik weldegelijk informatie tegen over het buitenland. Ook als ik belcompany, t for telecom e.d. binnen stap ook deze heren/dames
geven mij de desbetreffende informatie. Zo moeilijk is het dus klaarblijkelijk niet om even te informeren.

Meer informatie: https://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htd ... ieven.aspx
Laatst gewijzigd door MaffeDarkie op 05 jul 2007 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door Dragoon »

Zie je het is gewoon duidelijk te vinden, en nee ik ben niet van T-mobile 8)

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door Kika29 »

Ik ben ook niet van t-mobile 8) ......

Maickel
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2007 11:39

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door Maickel »

ik geloof dat het zo langzamerhand wel algemeen bekend is dat als iets onbeperkt is dat enkel voor in Nederland geldt ! maar goed ...
voortaan maar ff beter laten inlichten zou ik zegge ...maar T mobile heeft hier niks verkeerd gedaan ze zijn erg duidelijk met hun voorwaarden vind ik

hijweer
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2007 00:56

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door hijweer »

ik wil toch even zeggen dat het wel degelijk riekt naar oplichting zogenaamd altijd en overal onbeperkt internet op je mobiel...... ik kom net uit frankrijk en heb daar ongeveer 50 mb verbruikt (volgens t-mobile) deze grap kost mij ongeveer 550 euro. wat mij vooral steekt is dat t-mobile wel de moeite neemt om zodra je in het buitenland komt een sms-je te sturen met daarin de tarieven voor bellen/gebeld worden sms-en die in verhouding ongeveer 2x zo duur zijn als normaal,maar om dus niks te melden over dat mu internet (normaal 9,95 onbeperkt nu dus ruim 10euro per mb) tig maal duurder is dan in nederland geeft mij toch wel degelijk het oplichterij gevoel (p.s. heb express het sms-je bewaard) ook ik heb gebeld en kreeg aan de hand van het gesprek zeer zeker het gevoel dat dit met opzet is gedaan aangezien elke vorm van toegeven professioneel werd vermeden door de persoon aan de telefoon. The point kort samengevat naar mijn mening is dus dat waarom voor een dubbel tarief wel waarschuwen maar voor een TIGmaal tarief niet nogmaals riekt dus naar opzet en dat pik ik eigenlijk niet dat het duurder is is 1 maar hoeveel duurder staat nergens kortom opzettelijk mensen misleiden nu u!!! p.s. rekening moet uiterlijk 22juli zijn betaald anders kan ik nog een afbetalings regeling krijgen voor maximaal 6 maanden maar dan kan ik in die tijd niet mijn telefoon gebruiken hoe fijn kan het zijn oh ja ik ben nu aan mijn 2de contract met t-mobile had eigenlijk altijd goeie ervaringen maar nogmaals ik voel mu OPGELICHT!!!!!!

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Nogmaals, lees de voorwaarden en informatie omtrent het product zorgvuldig(er). Mensen zijn vandaag de dag zo ontzettend goed in het geven van een 'akkoord' of een handtekening maar enige verplichtingen nakomen is er bijna niet meer bij als consument wordt er namelijk wel van je verwacht dat je zelf ook vraagt om informatie of de informatie welke bij het product wordt geleverd wel aandacht wordt gelezen.

Je zou mogen verwachten dat de mensen na hun vakantie in het buitenland, wel goed genoeg geschrokken waren dat tarieven in het buitenland gewoon hoger zijn dan in Nederland en dat men vooral daardoor enige onderzoek verrichte alvorens ze op vakantie gaan. Hierover is een heel mooi spreekwoord trouwens - Een ezel stoot zich geen 2e keer aan dezelfde steen - maar in de praktijk stoten diezelfde ezels zich wel meerdere malen!

Dat ze jou 'hijweer' een informatie smsje sturen met hierin de hogere tarieven van het desbetreffende land zijn ze je niet verplicht. Wees blij dat ze je dat smsje stuurde, ze hoeven je namelijk niets te sturen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik heb bij het oversteken van de grens wel eens een SMSje gehad van T-Mobile adt ik moet uitkijken met het bellen en vooral internetten in het buitenland, omdat dat erg duur is.
In Turkije kostte dat in 2004 15 euro per mb, maar ik verwachtte een belangrijk mailtje dus ik moest wel.
Ik vind dat in dit geval gezond verstand een grote rol speelt. T-Mobile zou, als het wereldwijd zou gelden, ook wel het woordje 'wereldwijd' in de reclameteksetn opnemen.


Ik vind het trouwens van de zotte dat je aanneemt dat iedereen die je terechtwijst op je domme fout, bij T-Mobile werkt? Iedereen die hier een ander wijst op laakbaar gedrag is werkzaam bij de aangeklaagde firma in kwestie? Dat zou wel een druk forum worden hier dan.

:roll:

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door Dragoon »

Ik heb trouwens van T-mobile ook nog netjes een kaartje gekregen wat betreft internet in het buitenland!


Daar stond namelijk in omschreven dat de Pocket Internet bundel niet in het buitenland gold en dat ik voor de actuele tarieven op hun website kon kijken.
Overigens wist ik dit ook al voor dat ik het kaartje kreeg, maar vroeg me af of meerdere mensen deze hadden ontvangen.

hijweer
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2007 00:56

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door hijweer »

ik dacht opeens de reacties maken het eigenlijk niet beter maar ......... erger als het allemaal een kwestie van zogenaamd zelf nadenken zou zijn waarom dan die sms-jes uberhaupt in de 1ste plaats en ff voor de alle duidelijkheid mischien werken "julie' niet voor t-mobile maar zeker voor een andere zogenaamd "altijd en overal" mobiel internet provider maar dat maakt geen verschil in het verhaal want ik denk toch dat dit hele verhaal het rechtsmatig niet zou houden want er staat ook nergens wat het nl wel kost............. gegroet

Patrick Rutten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2007 09:30

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door Patrick Rutten »

Beste hijweer,

Laat ik beginnen met zeggen dat ik het vervelend vind dat je zo'n hoge factuur hebt gekregen voor internetten in het buitenland.

Wat ik nog vervelender vind is dat je zegt dat er nergens te vinden is hoeveel internetten in het buitenland kost. Wanneer je op de T-Mobile website kijkt bij de tarieven voor bellen in het buitenland, dan staat daar ook per zone bij vermeld hoeveel je betaalt voor het gebruik van t-zones en voor GPRS-internet. Ook had je een (gratis) telefoontje kunnen plegen naar de Klantenservice. De medewerkers van de Klantenservice geven je graag de juiste tarieven van het land waar je heen gaat.

Zoals in een eerdere reactie te zien valt, heeft T-Mobile naar klanten die regelmatig mobiel internetten ook een kaartje gestuurd om hen te attenderen op de hoge internetkosten wanneer je hiervan in het buitenland gebruik maakt.

Het sms'je met de belkosten in het buitenland is er voor de mensen die niet weten dat bellen in het buitenland duur is. Voor zover ik weet is geen enkele provider verplicht dat sms'je aan te bieden. Dit wordt uit serviceoogpunt gedaan.

T-Mobile doet dus meer dan haar plicht als telecomprovider om haar klanten van informatie te voorzien. Alleen een beetje jammer dat een hoop consumenten vergeten dat ze zelf ook een informatieplicht hebben.

Patrick Rutten

T-Mobile Klantenservice BV

hijweer
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2007 00:56

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door hijweer »

"Het sms'je met de belkosten in het buitenland is er voor de mensen die niet weten dat bellen in het buitenland duur is. Voor zover ik weet is geen enkele provider verplicht dat sms'je aan te bieden. Dit wordt uit serviceoogpunt gedaan".Beetje krom vind ik het dus dat er voor die zeg 2x duurdere bel en sms kosten wel nog extra "gewaarschuwd" word maar voor iets relatief nieuws zoals mobiel internet (dat dus gewoon echt tigx duurder is) ik dat dus zelf had moeten bekijken of ervoor had moeten bellen. Het toevoegen van een zin als "let op uw internet gebruik is niet onbeperkt" had toch een hoop ellende bespaard zal ik maar zeggen en had mij een beter gevoel over het "serviceoogpunt" gegeven. Ik dank u wel voor de reactie maar heb nog steeds een dubbel gevoel over de situatie. Met vriendelijke groet Hijweer.

Saifam
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2007 16:34

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door Saifam »

Dit heeft werkelijk niets met oplichting te maken. Ook ik heb aan het begin van de zomer een kaart gekregen met de mededeling dat mobiel internet in het buiteland vele malen duurder is. Dit is overigens ook volkomen logisch. Daar hoeven niet eens de voorwaarden voor gelezen te worden. U kunt uw belminuten toch ook niet in het buitenland gebruiken? Daar heeft u ook van tevoren voor betaald. Waarom zou dit met mobiel internet anders zijn?
Ik vind het vervelend om te zeggen, maar wat u oplichting van de kant van T-Mobile noemt, noem ik gemakzucht van uw zijde.

hijweer
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2007 00:56

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door hijweer »

Even voor alle duidelijkheid ik heb dus geen kaartje gekregen met de medeling dat in het buitenland internetten vele malen duurder is !!!!!! wel dus dat geweldige uit "service oogpunt" gestuurde sms-je (zie mijn reactie hiervoor) de reactie van de heer Rutten geeft mij nogmaals alleen maar meer het dubbele gevoel (zie ook mijn reactie daarop). Ik blijf dan ook niet in herhaling vallen. Wel wil ik even toevoegen dat ik natuurlijk wel begrijp dat het duurder is maar onbeperkt 10 euro en nu voor ruim 50 MB (niks dus!!!!!!) ruim 50x duurder is toch wel een mega verschil dat daar dan niet nog even op geattendeerd word in dat zelfde sms-je riekt naar moedwillig mensen op kosten jagen.

Nu is het nog eens zo dat ik dus betaal in 3 termijnen maar tijdens die afbetaling wel mijn abonnements kosten doorbetaal +/- 35 euro p/m (relax 150 + 25sms-jes en onbeperkt internet) maar mijn telefoon niet kan gebruiken enkel voor inkomende gesprekken. De desbetreffende medewerkster vertelde dat dit is omdat dus meestal vanwege een hoge rekening mensen een afbetalnigs regeling willen en om mij te behoeden voor nog meer kosten mijn telefoon geblokkeerd is.................... Nou vraag ik je !!! Ik heb altijd keurig betaald dus zie hiervoor ook geen reden om mij nu opeens "te behoeden" (hadden ze dat maar gedaan toen het wel ergens over ging!!!) en dan nog blokkeer de telefoon dan als mijn 150 minuten en 25 smsjes op zijn daar moet ik sowieso al voor betalen laat staan het onberkt internet of is dit technisch onmogelijk? er word toch elke maand mijn belminuten en sms gebruik bijgehouden. Nu voel ik mu helemaal dubbel gestraft als een klein kind :( Ook ik verwacht nog veel meer gedupeerden tijdens de vakantie periode dus het kan best druk gaan worden hier mensen laat u horen!!!!

matt1981
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:02

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door matt1981 »

Ik voel me ook een soort opgelicht door t mobile heb ik 2004 een t mobile telefoon gekocht bij the phone hous hebben ze niets gezecht over t mobile extra. (Dat is sparen bij t mobile elke euro die je dan uitgeeft krijg je punten voor en dan kan je leuke dingen bestellen of doen.) Nou heb ik dat 2 jaar gehad dat abonement nooit wat over die t mobile extra gehoord . Toen na die 2 jaar werd ik gebeld door een medewerker van t mobile of ik een nieuwe telefoon wou heb ik maar gedaan maar zeiden ze weer niets over t mobil extra hoor. Om dat ik er niet omvroeg en zei dat ik een nieuwe telefoon wou natuurlijk . Nou komt het nu is na bijna 4 jaar me T mobile contract bijna afgelopen en bel ik ze om te vragen of ze 0900 nummers kunnen blokeren (wat ik eigenlijk al eerder had gedaan maar de blockaden zat er niet meer op :? ) na ff gepraat te hebben vroeg ze of ik na die 4 jaar bij t mobile wilde blijven dus ik zeg nee e dan komt ze in eens wil je t mobile extra dus ik zeg ja als dat gratis is ja zegt ze dus eigenlijk zo van mischien blijft die dan bij t mobile sniekie noem ik dat

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door Big-V »

@ matt1981:
Alsjeblieft zeg.. Heb je überhaupt óóit wel eens post gelezen die je van T-Mobile hebt gekregen, of ingelogd op My T-Mobile? Als je dit doet, dan kun je gewoon niet om T-Mobile Extra heen. Bovendien heb je bij The Phonehouse je abonnement afgesloten, dus hoe kun je dan zeggen dat je door T-Mobile bent opgelicht?
Overigens heeft ook The Phonehouse niks verkeerd gedaan. Ze kunnen toch niet iedere spaaractie, inlogmogelijkheid of ieder extraatje van elke aanbieder opnoemen, laat staan kènnen.
Het lijkt me verstandig om bij je bij je volgende provider iets actiever op te stellen.

matt1981
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2007 16:02

Re: Web´n´Walk T-Mobile

Ongelezen bericht door matt1981 »

Ja je hebt wel een beetje gelijk maar ik heb ze vaak gebeld hadden ze kunnen vragen of ik mee wil doen vind het trouwens zoizo raar dat het er niet gelijk bij zit als je er recht op hebt en de phone hous had t ook moeten vragen.

Gesloten