LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aftersales vBelzaak.nl mbt deelsdefecte E-ten M700 (4wk oud)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
DannyRadar
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2007 20:51

Aftersales vBelzaak.nl mbt deelsdefecte E-ten M700 (4wk oud)

Ongelezen bericht door DannyRadar »

Ik had een abonnement verlenging aangevraagd met mobiel internet en de M700 van E-ten bij Belzaak.nl eind juli 2007.
Doordat mijn internet abonnement pas begin augustus 2007 inging heb ik pas toen de E-ten echt volledig in gebruik genomen.
Tegen de volgende problemen liep ik op:
1. De GPS werkt niet. Welk programma ik ook probeer, de GPS word niet gevonden, ook niet op de COM poort die in de instelling van het apparaat staan. De GPS viewer van ETEN geeft ook een error en programmas als GSPDash, GPSTuner etc. kunnen allemaal niet connecten. Ook via auto-detect wordt er geen GPS gevonden.
2. Het toetsenbord werkt niet goed. Er moet heel langzaam getypt worden en de toetsen moeten relatief lang ingedrukt worden. Dit is zowel in Word, Excell, Outlook, SMSjes en op internet. Zodra men op een normaal tempo typt worden letters overgeslagen, ookal worden deze wel goed ingedrukt. Snel iets typen is al helemaal niet mogelijk. Het geheugen is niet vol en het toestel zelf verwerkt alles snel.
3. De batterij gaat amper twee dagen mee. WIFI en Bluetooth zijn hierbij uitgeschakeld, na 2 minuten gaat het toestel automatisch uit en de lichthoeveelheid staat op 50% en er wordt maar 2 keer per dag met gebeld en af en toe een smsje verstuurt. Dit is volgens mij erg kort, omdat ik op diverse fora lees dat gebruikers met deze instellingen er gemiddeld 8 dagen mee doen en dan ook nog regelmatig gebruik maken van WIFI.

Hierover heb ik gemaild met Belzaak om het probleem uit te leggen en aangegeven dat het amper paar weken geleden is en het om fabricage fouten gaat. Tevens gevraagd wat ze voor oplossing bieden ook omdat ik geen gebruik kan maken van mijn internet abonnement die ik erbij afgesloten heb.

Ik kreeg vrij snel een mailtje terug met stukje gekopieerd tekst over dat ik me op het E-ten forum moet melden. Verder niks over mijn opmerking dat het paar weken geleden is en het probleem met het doorlopen van mijn internetabonnement.
Ik vind dit heel slordig en nogmaals gemaild hierover. Belzaak geeft aan dat klanten zich altijd bij de leverancier moeten melden en hun zich niet verantwoordelijk voelen voor de door mij gemaakte onkosten.
Ik vind het belachelijk dat ze me met een toestel van nog geen paar weken oud direct doorverwijzen naar de leverancier terwijl ik het product bij Belzaak gekocht heb. Ook bieden ze geen klantvriendelijke oplossing aan mbt het doorlopen van mijn internet abonnement.

Ik had beter het toestel in een winkel kunnen kopen, dan was de kans groot dat het toestel zonder problemen omgeruild zou worden (zoals bij de PDAshop). Het product was vanuit Belzaak geleverd niet goed en naar mijn mening is Belzaak hier verantwoordelijk voor en dus ook voor de onkosten die ik maak. Ik ben daarmee erg teleurgesteld in de service van Belzaak.

Momenteel ben ik kijken welke (juridische) stappen ik kan ondernemen om toch de onkosten vergoed te krijgen.

Heeft iemand ervaring met dit en in hoeverre is de winkel verantwoordelijk voor dit soort dingen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Aftersales vBelzaak.nl mbt deelsdefecte E-ten M700 (4wk oud)

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Belzaak.

De leverancier van het toestel informeerd u ONJUIST!
Met hem heeft u een overeenkomst en deze zal het moeten oplossen!
Doorverwijzen naar een "reparateur" is dus niet juist!

Een product dat binnen 6 maanden defect raakt daarvan wordt geacht dat het defect al aanwezig is geweest bij aankoop.

De leverancier van het product is ten alle tijde aansprakelijk voor het afwikkelen van de garantie.

Tip:

Ga, voordat u besluit tot terugsturen voor reparatie altijd met een deskundige na of er uiterlijke kenmerken zijn van stoot en/of valschade.
Kijk met hem ook naar sporen van "waterschade"waarbij met name de simkaart die voor een deel van karton is en als eerste dus vochtschade zou moeten vertonen.
Staat er een nummer in het toestel, schrijf dit nummer op!
Maak samen met deze deskundige een schriftelijk rapportje en neem een copie daarvan mee naar huis en bewaar alles goed!

Stuur de simkaart NIET met het toestel mee.

Maak van e-mail correspondentie met Alt-Printscreen - Plakken een afdruk in een tekstverwerker.
Bewaar alle e-mails met dit "bedrijf"zorgvuldig!

Val-, stoot en / of waterschade is de truc om garantie-aanspraken te omzeilen!

Geen contact mogelijk? Dan een aangetekende brief met bericht van ontvangst (track&trace) waarin u een termijn stelt van de uiterlijke datum waarbinnen het toestel deugdelijk gerepareerd moet zijn of indien niet mogelijk deze vervangen is.
Wijs er fijntjes op dat u met een deskundige heeft kunnen vaststellen dat stoot-val- en waterschade in dit geval niet aan de orde is.

Bij niet nakomen van de overeenkomst binnen de door u gestelde termijn kunt u de aankoop ontbinden waarbij alle kosten, dus ook die van het abonnement kunt opeisen.
Ook daarvoor kunt u een termijn stellen (binnen 30 dagen) en de "firma"erop wijzen dat alle kosten die u moet maken om uw kosten vergoed te krijgen u deze dmv een incassobureau zult laten innen met alle extra kosten vandien.
---------------------------------------
Geen van deze gelukt en geen geld gekregen?
Toets dan (nee, geen 1) maar in Google "Directincasso" die u verder kan helpen tegen voor u geen- of in geval van faillisement van deze "firma" weinig kosten.
---------------------------------------
Een ander gerepareerd toestel teruggekregen (nummers!!) dan de firma melden dat u een aangifte zal doen van oplichting.

Zo, weer genoeg gedaan aan voorlichting dacht ik zo.
Even de hond uitlaten!

Krijgen wij nog een berichtje terug?

Grootvader

DannyRadar
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2007 20:51

Re: Aftersales vBelzaak.nl mbt deelsdefecte E-ten M700 (4wk oud)

Ongelezen bericht door DannyRadar »

Beste Kanovaarder,

dank u wel voor de snelle reactie.

Wat ik me enkel aanvraag is kan ik de onkosten ook op hun verhalen, er gaat een periode over dit verhaal heen (aangtekende brieven e.d.)

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Aftersales vBelzaak.nl mbt deelsdefecte E-ten M700 (4wk oud)

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Garantie en kosten bij niet nakomen daarvan.

Maak van alles wat je zelf nu krijgt aan kosten vraag daarvan een kwitantie!
Kosten aangetekende brief(en).Poststuk (mobieltje) verzenden, en dergelijke.
Telefonische contacten verder vermijden.

Voer al die kosten op in de brief
-------------------------------------------
Telefoon + abonnement is één overeenkomst!
Al heb je een telefoonprovider die je minimaal 1 jaar abonnementskosten verschuldigd bent dan is het alleen bij een snelle oplossing dat je die maand voor eigen rekening neemt.
Alles wat langer gaat duren dan die maand breng je keihard in in die brief (indien nodig)
Die kosten vloeien dan voort uit het niet nakomen van de overeenkomst en zullen ongetwijfeld met alle meerkosten door Directincasso meegenomen worden in de uiteindelijke prijs die deze "winkel"zal moeten gaan betalen bij het halstarrig volhouden hunnerzijds
---------------------------------------------
Maak gerust een copie van mijn antwoorden, plak dit in een tekstverwerker en stuur deze naar de verkoper van het toestel als bijlage.

Wellicht wordt hij dan verstandiger dan wat hij nu tentoonstelt.
Je hebt de consumentenwetgeving aan jou zijde in dit geval!!

Grootvader

DannyRadar
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2007 20:51

Re: Aftersales vBelzaak.nl mbt deelsdefecte E-ten M700 (4wk oud)

Ongelezen bericht door DannyRadar »

dan zit ik dus met me gedachte op het juiste spoor.

Heeft u toevallig voor mij ook bronvermeldingen? Anders ga ik daar vanavond nog wel even naar op zoek.

bedankt voor de gedachtewisseling!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Aftersales vBelzaak.nl mbt deelsdefecte E-ten M700 (4wk oud)

Ongelezen bericht door kanovaarder »

reactie op vraag van Danny

Hoezo bronvermelding?

Er is een consumentenwetgeving.
Zoek daar maar eens op.
Overigens zitten hier ook mensen mee te lezen die de desbetreffende wetsartikelen zo kunnen opdreunen.

In uw brief is het voldoende om die "firma"te verwijzen naar deze wetgeving.

Grootvader

DannyRadar
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2007 20:51

Re: Aftersales vBelzaak.nl mbt deelsdefecte E-ten M700 (4wk oud)

Ongelezen bericht door DannyRadar »

Reactie van Cooldream (organisatie boven Belzaak):

Allereerst vind ik de situatie waar u in terecht gekomen bent heel vervelend. Voor zover wij hier direct wat aan kunnen doen onze excuses hiervoor. Helaas heeft u problemen met de E-ten M700, de problemen komen allemaal voort zoals aangeeft door een fabricagefout. Wij kunnen hierover geen deskundig antwoord geven gezien de techniek in een toestel bestaat uit software en hardware. Door E-ten is dan ook een forum opgezet om dit probleem met de klant te kunnen bespreken en te beoordelen waar het probleem zit. Mocht het probleem dan niet opgelost kunnen worden heeft E-ten een Pickup and Return garantie waarbij het toestel afgehaald wordt en gerepareerd. Hierbij voldoen wij aan alle mogelijk wetten en voorwaarden van Qshops en het wetboek gezien wij u de mogelijkheid bieden om het toestel te laten repareren. U ervaart dit als negatief gezien wij niet meer doen dan u doorsturen maar helaas is dit de manier die door E-ten aangegeven wordt, daarnaast zijn wij en klanten altijd zeer positief over de Pickup and Return mogelijkheden bij diverse telefoonmerken. Mocht u toch problemen hebben met de service via het forum dan horen wij het graag want wij dienen dit direct te melden aan de distributeur. Het Pocket Internet abonnement van T-Mobile is een dienst die u aangeboden wordt u heeft voor deze dienst een toestel nodig. Helaas door het defect zijn van dit toestel kunt u hier dan geen gebruik van maken, indien u geen ander toestel hiervoor heeft. Tijdens uw aanvraag heeft u de mogelijkheid gekregen om een verzekering af te sluiten voor de telefoon hier heeft u geen gebruik van gemaakt bijv. een verkrijgen van een leentoestel wanneer toestel in reparatie is. Ik hierbij benadrukken dat de bovenstaande procedures niet meer dan normaal zijn en dat ook bij andere (internet)winkels dezelfde voorwaarden gehanteerd worden. Hopelijk heb ik u hierbij genoeg geïnformeerd, mocht u toch nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

---------------------------------------------------------------------

Overigens biedt E-ten helemaal geen pick up and return service (beetje raar dat ze dat zelf niet weten :roll: ) en hoor ik al flink wat negatieve reacties over de service van Belzaak.nl


Belzaak is aangesloten bij QShop, hier zal ik mijn klacht ook bij melden echter vraag ik me af in hoeverre zij mij nog kunnen helpen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Aftersales vBelzaak.nl mbt deelsdefecte E-ten M700 (4wk oud)

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Belzaak

Uw "winkeltje" Belzaak kan dit allemaal wel zo mooi zeggen maar Uw Belzaak is verantwoordelijk voor garantie-aanspraken!!
Uw zaak is ook verantwoordelijk voor het zo min mogelijk overlast bij dit soort zaken aan de klant te laten.
Een verzekering daarvoor te verplichten voor een leentoestel is binnen die garantieperiode niet nodig voor die klant, zeker niet als dit binnen die 6 maandengrens is.

Kortom, uw Belzaak zou dat deel van de overeenkomst waar het gaat om de mogelijkheid tot gebruik kunnen maken van dat abonnement zelf moeten oplossen door een leentoestel aan deze klant te geven.

Elke verwijzing naar een reparateur of fabriek is onjuist!
Eveneens blijft UW Belzaak verantwoordelijk voor het kunnen gebruiken van een abonnement omdat u dat met deze klant bent overeengekomen.

Doet u niet hetgeen eerder beschreven dan voldoet u niet aan de overeenkomst en kan deze ontbonden worden met alle kosten vandien die op u verhaald mag worden.

1 troost. U spreekt zelf gelukkig over een fabrikatiefout zodat in ieder geval val-stoot en/of waterschade hier al niet meer de vraag is.

Grootvader

DannyRadar
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2007 20:51

Re: Aftersales vBelzaak.nl mbt deelsdefecte E-ten M700 (4wk oud)

Ongelezen bericht door DannyRadar »

Inmiddels heb ik contact gehad met de geschillencommissie van Qshop (keurmerk voor internet winkels, waar belzaak ook bij aangesloten is).

Hun hebben contact opgenomen met Belzaak, echter geeft belzaak de volgende opties:
U kunt het toestel naar ons retourneren, wij sturen het toestel dan in voor reparatie.
U kunt het toestel naar onderstaand reparatiecentrum sturen voor reparatie.


er word weer niks vermeld over de door mij te maken kosten voor opsturen, geen gebruik kunnen maken van internet abonnement en kosten voor een leentoestel.

volgens http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2279 en de website van justitie, kan ik vervanging of overeenkomst ontbinding eisen. Echter heb ik beide opties al voorgesteld en heeft men hierop nog geen reactie gegeven in de mails, het vervelende is dat ik dit ook bij de geschillencommisie aangegeven heb en ook zij hier niks over zeggen, ik krijg het idee dan ook dat zij mij niet willen steunen bij deze opties.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Aftersales vBelzaak.nl mbt deelsdefecte E-ten M700 (4wk oud)

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Aftersales

Heeft u die correspondentie gedaan zoals ik u aanbevolen heb?
Dus: Geen contact mogelijk? Dan een aangetekende brief met bericht van ontvangst (track&trace).

Bij het verder niet reageren dan googlen op>> Directincasso.<<
Per e-mail met dat bureau overleggen nadat u alle kosten, ook van het telefoonabonnement op een rijtje heeft.

Dit incassobureau kan dan uw reeds betaalde geld + kosten bij die "firma"vorderen.
Een drukmiddel nu ook eens voor de consument geschikt.

Grootvader

gertvisscher
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:44

Re: Aftersales vBelzaak.nl mbt deelsdefecte E-ten M700 (4wk oud)

Ongelezen bericht door gertvisscher »

beste danny,ik denk dat je nu begrijpt wat het nadeel is van kopen via internet,je bent nu al dagen heen en weer aan het mailen sinds(23-aug) en je bent nog geen stap verder met je problemen,alhoewel menige personen tips en adviezen geven ,houd belzaak de poot stijf,uiteindelijk zullen ze het toestel moet repareren voor je maar ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je weer plezier hebt van je e-ten !

Gesloten