LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eén op de vijf mobieltjes binnen twee jaar kapot

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pindatjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2007 20:06

Re: Eén op de vijf mobieltjes binnen twee jaar kapot

Ongelezen bericht door pindatjuh »

eerste tel een siemens koelkast weet niet meer welke t precies was.
tweede tel een siemens mc 60 deed t redelijk ma na 2 jaar begon ie vast te lopen. heb toen ma een nieuwe gekocht
derde tel een motorola rockr ma dies na 2 weken in bezit hebben gehad, gejad.
vierde tel de lg s5100 twee maanden egt gebruikt ma toen mog ik abo
vijfde tel nokia 6111 heb m nu nog geen jaar hijs is nu voor de derde keer opgestuurd met de zelfde klacht. t scherm word wit en dan schakelt ie zichzelf uit en dan duurt t een paar minuten voordat ie kan worden aangezet.

antwoorden van de winkel
1x software update
2x deffect in een of ander onderdeel dus dies vervangen
3x weet ik nog niet want hijs nu nog steeds weg.

als hij hierna weer kapot gaat gaan ze een andere oplossing zoeken
ma dan is de prijs gezakt van de tel na 149- dis een stuk minder waard dan ie nu was. benk nog niet mee eens.
want dit is een bekende klacht bij deze tel .
dus ff afw8
ondertussen gebruik ik met me abo wel de lg tel

ccjvg
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2005 13:41

Re: Eén op de vijf mobieltjes binnen twee jaar kapot

Ongelezen bericht door ccjvg »

Ik heb een LG Chocolate gehad (is intussen gestolen). Deze was met een maand of 5 stuk gegaan, iets met kabeltjes die los raakte. Ik kon hem opsturen naar Son en binnen een week was hij weer terug en beter dan hij het ooit had gedaan. Nu heb ik een Samsung en die bevalt ook prima.

suepie
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mei 2006 21:11

Re: Eén op de vijf mobieltjes binnen twee jaar kapot

Ongelezen bericht door suepie »

ik heb sinds kort een abonnement bij KPN en kreeg een prachtige Samsung D900i erbij, na 10 dagen ontstonden er plots dikke zwarte strepen op het scherm en na een dag was de helft van het scherm zwart. In de winkel van KPN werd mij doodleuk gezegd dat dit kwam doordat het toestel heeft klem gezeten ............ en wel in mijn broekzak. Ik vertelde haar dat 90 procent van de mobielgebruikers hun mobiel in hun broekzak hadden en zij zei dat zij dat ook deed. Om het kort te houden, zouden de kosten (ongeveer tussen de 100 en 200 euro) voor mijn eigen rekening komen. Dus........... duimpje KPN prima service, misschien moeten zij maar een kluis of kistje bij zo een toestel leveren, kun je lekker mee slepen, kan hij in elk geval niet meer "klem zitten".

Kruys
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:48

Re: Eén op de vijf mobieltjes binnen twee jaar kapot

Ongelezen bericht door Kruys »

Mijn Samsung klaptelefoon was na 11 maanden kapot. Hij startte niet volledig meer op na het invoeren van de pincode. Het leek op een software probleem en het was in garantietijd. Ik bracht het toestel naar mijn telefoonwinkel, die het toestel vervolgens naar Samsung's reparatieservice doorstuurde. Ik kreeg mijn toestel niet gerepareerd retour met een reactie van vier woorden: "Stoten, Vallen, Geen Garantie".
Ik was boos, want ik voelde mij genomen door Samsung. Als ik het toestel nou had laten vallen, dan wist ik wel beter.... Daarbij bewaarde ik het toestel in een dure, lederen etui aan mijn broekriem.
Als reactie daarop bood een vriendelijke service deskmedewerker het toestel voor een second opinion op te sturen naar Samsung. Voor € 76,00 zou dan een collega gaan bekijken of zijn maatje wel een goede diagnose had gesteld. U begrijpt dat ik het toestel ter plekke in de prullebak heb gegooid en mijn dure KPN-abonnement heb opgezegd, waar ik nog drie maanden voor heb moeten betalen (opzegtermijn).

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Eén op de vijf mobieltjes binnen twee jaar kapot

Ongelezen bericht door kiz »

Waarschijnlijk is de (mobiele) Wet van Murphy op mij niet van toepassing... Heb achtereenvolgens (gedurende 1 jaar) een gebruikte Nokia 3210 (2001-2002) gehad;
daarna (2002-2003) 1 jaar een nieuwe nokia 3510 (die naderhand nog 2 jaar probleemloos door dochterlief is gebruikt),
vervolgens 2 jaar (2003-2005) een nieuwe nokia 6610 (daarna probleemloos nog 1 jaar door dochterlief gebruikt),
een nieuwe nokia 6130i (2005-2006, thans nog probleemloos door zoonlief in gebruik),
vervolgens een nieuwe nokia 6280 (2006-2007, thans nog probleemloos bij mijn echtgenoot in gebruik),
en sinds juli 2007 probleemloos een nokia 6110 navigator.

blixi
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:17

Re: Eén op de vijf mobieltjes binnen twee jaar kapot

Ongelezen bericht door blixi »

ik had een nokia 6260 deze was in 3 maanden stuk, laten repararen en 1 maand later weer stuk, weer voor reparatie opgestuurd en ja hoor het was ineens vochtschade.

daarvoor moest ik dan onderzoeks kosten betalen en dan was hij nog niet eens gemaakt.

ik heb hem uit woede niet eens meer opgehaald en dus ook niet betaald.

heb daarna een sony ericsson w580i gekocht en deze heb ik nu ruim 2 jaar nooit stuk geweest en werkt nog prima!

gr. blixi

cjdijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2007 12:16

Re: Eén op de vijf mobieltjes binnen twee jaar kapot

Ongelezen bericht door cjdijk »

Ik denk dat ik geluk heb, of juist extra voorzichtig.
Want eigenlijk nog nooit echt serieuze problemen gehad.
Ik heb al mijn mobieltjes altijd in een case, aan mijn broek gedragen.
Lijkt me niet zo goed om deze in je broekzak te hebben.

In 1994 kreeg ik mijn eerste mobieltje, van de zaak.
Dat was er eentje van KPN, toendertijd best erg compact.
Op het laatst viel hij soms spontaan uit, heb ik zelf "gerepareerd",
gewoonweg door de accu-contactjes iets te verbuigen.

In 1998 kreeg ik er eentje van Nokia, weet niet meer welk model,
deze was relatief groot (erg dik), maar onverwoestbaar.
Vond deze niet zo geweldig, erg lomp, weinig bijzonder.

In 2001 heb ik voor het eerst zelf een mobieltje gekocht,
een Sony (zonder Ericsson) CMD J7, die doet het nog steeds prima.
Helaas kwam ik erachter dat hier geen carkit voor leverbaar is.

Sinds november 2006 heb ik een Sony Ericsson P990i.
Is nog nooit defect geweest, heb wel de firmware bijgewerkt.
Ik zit er zelfs aan te denken zo eentje 2e hands bij te kopen,
gewoon om zeker te zijn dat ik nooit zonder hoef te zitten.

Hij bevalt mij uitstekend, zit gewoon alles op en aan.
Ondankts het relatief grote scherm, is hij best lekker compact.
MP3/video-speler (8GB), foto/film camera, organizer/agenda, qwerty toetsenbord,
Bluetooth met A2DP, draadloos/wifi internet, TomTom Navigatie.
Heb er ook een carkit (auto), headset (fiets) en GPS-muis (navigatie) bij.

De redenen dat ik geen Nokia (N95) heb gekozen, zijn:
De ingebouwde GPS module werkt niet met TomTom,
je betaalt er wel voor, maar doet er niks mee.
Die Nokia software vind ik minder gebruikersvriendelijk.
Het toestel is groter, terwijl het scherm even groot is.
Geen qwerty toetsenbord, minder goede prijs/kwaliteit verhouding.

queenmum
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 dec 2005 15:39

Re: Eén op de vijf mobieltjes binnen twee jaar kapot

Ongelezen bericht door queenmum »

Mijn ladyphone valt na een jaar regelmatig uit. Garantie slechts 1 jaar, daarna kun je hem op eigen kosten laten repareren. Ingeleverd ter reparatie: geen fout gevonden.
Nou daar zit je dan mooi mee. Belachelijk 1 jaar garantie, zo'n ding moet toch langer mee gaan?

sieberen
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2007 15:55

Re: Eén op de vijf mobieltjes binnen twee jaar kapot

Ongelezen bericht door sieberen »

Heb al hel wat jaren een Siemens S55 maar nog steeds geen problemen. Zelfs de accu doet het nog minstens 6 dagen voor hij weer opgeladen moet worden en staat dan wel dag en nacht aan. :D

flierefluit
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:28

Re: Eén op de vijf mobieltjes binnen twee jaar kapot

Ongelezen bericht door flierefluit »

Mijn oude siemens m35i doet het nog steeds. Dit mobieltje gratis van de postbank gekregen (spaaractie). Heb wel een andere (hogere capaciteit) accu genomen toen de oude wat vaak moest worden opgeladen.
Gaat overal mee naar toe, wielrennen, mountainbiken. Is ook wel eens gevallen, maar blijft het gewoon doen. Nog bedankt, Postbank! :D

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Eén op de vijf mobieltjes binnen twee jaar kapot

Ongelezen bericht door Big-V »

In het (vrij) recente verleden heb ik de volgende toestellen gehad:

- Siemens A50. Tevreden over. Het toestel is, na vele jaren, nog steeds (door iemand anders) in gebruik.
- Siemens SL55. Niet tevreden over. Na enkele maanden al kapot. Niet eens de moeite genomen om er - voor de zoveelste keer - mee terug naar de winkel te gaan. Levensduur ongeveer 6 maanden.
- Sony Ericsson T610i. Zeer tevreden over. Degelijk en makkelijk te bedienen. Jammer genoeg begon de joystick na ongeveer anderhalf jaar wel wat kuren te vertonen. Toestel wordt nog steeds door iemand anders gebruikt.
- Samsung D600. Dramatisch. Toestel is twee keer omgeruild bij de MediaMarkt (goede service overigens). Daarna nog steeds problemen, met name met de batterij. Nieuwe batterij besteld, maar de problemen bleven bestaan. Heb het toestel toen weggegeven. Levensduur ongeveer een jaar.
- Sony Ericsson K800i. Zeer tevreden over. Onverwoestbaar toestel met bijna alle functies die je maar kunt bedenken. En ze werken ook nog! Het toestel gebruik ik nog steeds.

Andi
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2007 10:30

Re: Eén op de vijf mobieltjes binnen twee jaar kapot

Ongelezen bericht door Andi »

Van het een op andere moment had ik een zwarte vlek op het display van mijn Samsung Ladyphone SGH-E530. Op advies van Samsung heb ik naar het reparatiecentrum Solid Vision gebeld en mijn mobieltje, nog ruim met garantie en geheel zonder vlekjes, krasjes, putjes enz. opgestuurd. Na 2 weken kreeg ik te horen: Val stoot- of drukschade. Dit wordt in de garantievoorwaarden niet vermeld. Samsung Nederland heeft een eigen visie. Om een heel lang verhaal kort te maken. Ik heb tot in den treure uitgelegd dat ik het mobieltje niet het laten vallen, stoten enz. Constant ben ik afgescheept en heb vele tegenstrijdige antwoorden gekregen aan de telefoon. Elke keer (en dat zijn er vele geweest) moest opnieuw mijn verhaal in de computer gezet worden. Ik heb ze zelfs een dossiernummer overlegd van de Geschillencommissie Elektro met eenzelfde geval als mijn klacht, waarin de consument in zijn/haar gelijk is gesteld. Wilde Samsung niet bekijken. Na ruim 2 maanden kreeg ik iemand aan de telefoon van de Witgoedafdeling(?) die vroeg wat de bevindingen van Solid waren. Heb ik verteld. Ja, dat vind ik ook, was het antwoord. Toen heb ik de moed opgegeven en mijn telefoontje terug laten sturen (kosten 42,50 euro). Heb ik binnengekregen zonder achterkant, zonder batterij. Ik heb gemaild, kreeg een vraag: wat voor kleur is uw toestel (mogen ze nu toch wel weten na 2 maanden dacht ik). Medegedeeld en tot op vandaag (ruim een week later) nog steeds niets ontvangen. Hoeft toch niet zo lang te duren. Ik ben van plan om naar de Geschillencommssie te schrijven. Ieder ander advies is zeer welkom.

ST

Re: Eén op de vijf mobieltjes binnen twee jaar kapot

Ongelezen bericht door ST »

Van het een op andere moment had ik een zwarte vlek op het display van mijn Samsung Ladyphone SGH-E530. Op advies van Samsung heb ik naar het reparatiecentrum Solid Vision gebeld en mijn mobieltje, nog ruim met garantie en geheel zonder vlekjes, krasjes, putjes enz. opgestuurd. Na 2 weken kreeg ik te horen: Val stoot- of drukschade. Dit wordt in de garantievoorwaarden niet vermeld. Samsung Nederland heeft een eigen visie. Om een heel lang verhaal kort te maken. Ik heb tot in den treure uitgelegd dat ik het mobieltje niet het laten vallen, stoten enz. Constant ben ik afgescheept en heb vele tegenstrijdige antwoorden gekregen aan de telefoon. Elke keer (en dat zijn er vele geweest) moest opnieuw mijn verhaal in de computer gezet worden. Ik heb ze zelfs een dossiernummer overlegd van de Geschillencommissie Elektro met eenzelfde geval als mijn klacht, waarin de consument in zijn/haar gelijk is gesteld. Wilde Samsung niet bekijken. Na ruim 2 maanden kreeg ik iemand aan de telefoon van de Witgoedafdeling(?) die vroeg wat de bevindingen van Solid waren. Heb ik verteld. Ja, dat vind ik ook, was het antwoord. Toen heb ik de moed opgegeven en mijn telefoontje terug laten sturen (kosten 42,50 euro). Heb ik binnengekregen zonder achterkant, zonder batterij. Ik heb gemaild, kreeg een vraag: wat voor kleur is uw toestel (mogen ze nu toch wel weten na 2 maanden dacht ik). Medegedeeld en tot op vandaag (ruim een week later) nog steeds niets ontvangen. Hoeft toch niet zo lang te duren. Ik ben van plan om naar de Geschillencommssie te schrijven. Ieder ander advies is zeer welkom.
Dat is dus PRECIES ook bij mij gebeurt.
Ik ben er nog niet klaar mee, ik heb klachtbrieven gestuurd naar Vodafone/Nokia, dat het écht mijn schuld niet is, ik heb nog niets gehoord.

idee
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2007 02:51

Re: Eén op de vijf mobieltjes binnen twee jaar kapot

Ongelezen bericht door idee »

Ik heb een pda Sony-Ericsson P-900i. :lol:

Deze heb ik nu al 5 jaar en gebruik hem zeer intensief en heb er nooit
problemen mee. Mag ook wel eens worden gezegd toch.

gozoman
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2004 01:24

Re: Eén op de vijf mobieltjes binnen twee jaar kapot

Ongelezen bericht door gozoman »

Ik heb een Motorola CD920 van 1999 :shock: en hij werkt nog steeds! :D Het is echt een oerdegelijk toestel. Hij is zelfs op asfalt gevallen.

Gesloten