LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ynnoc63
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2007 18:09

Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door ynnoc63 »

Ik kreeg gisteren mij telefoonrekening thuisgestuurd (mobiel) en die was me toch hoog. Blijkt dat dat komt door SMS-informatiediensten. Net zoals vele andere ben ik (en mijn zoontje) hier het slachtoffer van geworden. Ja, ik heb weleens een ringtone gedownload en nee, ik heb me niet aangemeld. Inmiddels heb ik er een viertal kunnen achterhalen waar me voor afgemeld heb, maar er blijft nog een aantal over:

BIP\[45]
CLF\[51]
CEL\[64]
CMG\42]LOGICACMG
mob [24]4422-TELEF
TFN[43]



De cijfers tussen de haakjes kunnen varieren. ik heb er meerdere gehad. Inmiddels is er al weer een aantal naar het nummer van mijn zoontje gezonden. HOE HAAL IK DEZE ER AF. Dit kost echt handenvol geld. Omdat het deze maand zo hoog was is het me pas opgevallen, maar over de laatste maanden kom ik al aan een bedrag van Euro 300. Kan hier uberhaupt iets tegen gedaan worden???

Hopelijk kan iemand me helpen. gr. Conny

oisterwijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:22

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door oisterwijk »

Ik heb ook ettelijke smsjes ontvangen die bij mij in rekening gebracht zijn.
Orange is mijn provider en liet 123,01 euro van mijn rekening afschrijven die ik terug heb laten storten.
Ondanks ettelijke klachten telefonisch en schriftelijk, heeft orange niets gedaan om die smsjes te stoppen terwijl de oplossing heel simpel was.
Ik vond die op internet, het enige wat je hoeft te doen is een sms te sturen naar het bewuste nummer met de tekst stop all.
Ik kan me niet voorstellen dat orange daarvan niet op de hoogte was.
Omdat ik nog seeds weiger dit hoge bedrag te betalen heeft orange mijn telefoon geblokkeerd en dreigt mij als wanbetaler te laten registreren.
Ik ben 81 jaar en ernstig hartpatiente alleenwonend
Dit is toch schandalig, ik voel me machteloos kunt U nog wat voor me doen.
Mevr van den Brink

Funny B
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2007 12:12

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door Funny B »

Beste Mevrouw van de Brink,

Ik snap uw ergernis. Als u zich zelf niet aangemeld heeft, dan is eht miischien verstandig om een klacht in te dienen bij de geschillencommisie.

Dat u hartpatient bent is vervelend, maar ik vind het reden om u speciaal te behandelen. U doet eht voorkomen, dat u nu extra zielig bent, sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Dit zou neerkomen op positieve discriminatie. En aangezien ik niet houd van discriminatie....

En, ik raad iedereen aan om vooral rustig te reageren en rustig te blijven. Met je boos maken bereik je niks. Wel met rustig nadenken en de juiste stappen zetten.

Hoe dan ook, sterkte met uw geschil...

Funny B

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door puma73 »

beste mevr v.d Brink
Ondanks ettelijke klachten telefonisch en schriftelijk, heeft orange niets gedaan om die smsjes te stoppen terwijl de oplossing heel simpel was.
Uw provider is niet verantwoordelijk te stellen voor de ongewenste smsjes en is ook niet de aangewezen persoon om deze te stoppen.

Daar bent u zelf verantwoordelijk voor.

oisterwijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:22

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door oisterwijk »

Het gaat mij om het feit dat Orange natuurlijk op de hoogte was van de oplossing maar die nooit aan mij doorgaf.
Oisterwijk.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door jor »

door oisterwijk


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb ook ettelijke smsjes ontvangen die bij mij in rekening gebracht zijn.
Orange is mijn provider en liet 123,01 euro van mijn rekening afschrijven die ik terug heb laten storten.
Ondanks ettelijke klachten telefonisch en schriftelijk, heeft orange niets gedaan om die smsjes te stoppen terwijl de oplossing heel simpel was.
Ik vond die op internet, het enige wat je hoeft te doen is een sms te sturen naar het bewuste nummer met de tekst stop all.
Ik kan me niet voorstellen dat orange daarvan niet op de hoogte was.
Omdat ik nog seeds weiger dit hoge bedrag te betalen heeft orange mijn telefoon geblokkeerd en dreigt mij als wanbetaler te laten registreren.
Ik ben 81 jaar en ernstig hartpatiente alleenwonend
Dit is toch schandalig, ik voel me machteloos kunt U nog wat voor me doen.
Mevr van den Brink
Dat is natuurlijk wel heel vervelend voor u maar echt geen reden om orange daar de schuld van te geven. U en U alleen bent uiteindelijk verantwoordelijk voor deze sms'jes.Ik vrees dat u gewoon zult moeten betalen want orange heeft geen meldplicht over dit soort dingen.

oisterwijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:22

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door oisterwijk »

Nee Joe ik ben hier niet verantwoordelijk voor, ik heb mij nooit aangemeld en heb al direct gereageerd door Orange te verzoeken dit te stoppen. Het resultaat was: niet meer 1 maar 4 a 5 smsjes van voor mij totaal onbekende personen.uit Amerika en Canada. De provider moet die afzender toch kunnen blokkeren of tenminste mij de oplossing kunnen geven. Orange is daarvan natuurlijk op de hoogte geweest maar de klant in onwetendheid laten brengt geld op.
Oisterwijk

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door queenfan »

Het is niet alleen bij Orange het geval ik krijg ook regelmatig een SMS-je van een of ander bedrijf met vooral reclame er in.

Ik heb me ook nog nooit aangemeld bij wat voor bedrijf dan ook maar toch krijg ik ze, heb ook enorm geklaagd bij KPN maar dan is het even weer over maar na een tijd krijg ik ze weer.

immy
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2005 19:06

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door immy »

Ook ik ben, zonder me ooit aan te melden, slachtoffer van die walgelijke sms diensten.
Ik krijg steeds sms van 2580 en 7880. Een torenhoge rekening is natuurlijk het gevolg.
Klantenservice van Vodafone gebeld, daar loopt mijn abonnement en daar erg goed geholpen.
Ze heeft mij de telefoonnummers en emailadressen gegeven van de bedrijven die achter betreffende smsjes zitten, ik heb ze gebeld, me afgemeld en voor de zekerheid ook nog een email gestuurd.
Nu maar hopen dat het in orde is!
De rekening zal ik helaas moeten betalen, want Vodafone kan hier ook niets aan doen, maar ik hoop wel dat er eens iets tegen dergelijke praktijken gedaan kan worden, want zoveel mensen zijn hier het slachtoffer van. Ik vind dit criminele praktijken, het is pure diefstal!!

oisterwijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:22

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door oisterwijk »

Daar ligt bij mij het probleem, Orange hielp mij op geen enkele manier.
Nadat ik hun gebeld had kwamen er opeens nog meer smsjes. dat vond ik zeer vreemd.
Oisterwijk

k.duck
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 okt 2005 12:30

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door k.duck »

ga eens kijken op www.smsafzeggen.nl :wink:

deze site heb ik succes mee gehad

groetjes van katrien

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik heb dit probleem niet, als ik ooit vele SMSjes krijg neem ik een andere Prepaid kaart!
Als je na een jaar de simlock verwijder en overgaat naar Tele2 of Simyo die de goedkoopste zijn....
Vele abbonnementen zijn duurder, en vooral het onderling is bij Simyo erg goedkoop!

Als er ooit iets gebeurt, gewoon een nieuwe prepaid kaart en nieuw nummer, en jammer van het tegoed wat er ooit was, en bekijk het maar, wel ik de volgende die dit nummer zou krijgen erg duur uit, dus als ze dit niet controleren en blokkeren kunt U wel de door de vorige eigenaar gekregen beltonen claimen, maar ik vind dit makkelijker.

rijk
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2006 20:58

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door rijk »

ga naar berichten, dan naar instellingen, dan naar sms-bericht en dan naar tel. blokkeren, type daar het nummer in en je wordt niet meer gebeld door dat nummer. :lol:
Sukses.

Bosmal
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:55

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door Bosmal »

Bij toeval vandaag een mailtje gehad van mijn dochter die mij een ringtoon kado wou doen.
Dit was een gratis ringtoon.
Ik dacht dat is leuk en heb gekeken bij de link die er stond.
Rechts onderin het veld stond verscholen: "voorwaarden".

Deze keer gelukkig gekeken (doe ik zelden) en zag als ik akoord ging met deze gratis ringtoon, ik gelijk vast zat aan een abonnement.
Dus dit "kadootje" lief bedoeld niet aangenomen.

En zo wordt men dan "belazerd".

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door G.I. Jane »


ydins
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2007 11:22

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door ydins »

Ik heb sinds een aantal dagen last van ringtones die via de sms binnen komen. De afzender is mobget maar hier is bijna niks over te vinden en ook het internet adres is niet bekent. Terug smsen kan ook niet. Heeft iemand ervaring hiermee of weet iemand hoe ik hier vanaf kom

frn
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2007 11:37

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door frn »

Hoi,
Ik heb een vraag over ongewenste smjes..
Ik krijg sinds 11 november smsjes van de nummers 6010 en 2040. Ik heb me hier niet voor aangemeld.. Ik ben op internet gaan kijken..omdat ik dacht dat iemand een grap met me uithaalde.. Dit is dus niet het geval, want ik lees dat meerdere mensen er last van hebben, zonder zich te hebben aangemeld.
Ik ben bij een orangeshop geweest en zij hebben mij nummers gegeven die ik kon bellen om me af te melden..6010: 0909-2027040 en van 2040:09004004343. helaas kon ik alleen maar een bericht inspreken,, en kon ik dus niet een persoonlijk gesprek houden. Ik ga me denk ik gewoon maar afmelden met http://www.smsafzeggen.nl[/b]... weet alleen niet of dat echt werkt. Ik ben bang dat ik dan weer een smsje terug krijg en nog meer moet gaan betalen.
orange heeft hier denkk verder niks mee te maken,, dus die laat ik er ook gewoon buiten.
Kan iemand me helpen? Of heeft iemand tips?
Ik hoor graag van je.
Groetjes!

oisterwijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:22

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door oisterwijk »

Stuur naar de betreffende nummers een smsje met de tekst.
stop all
dat heeft bij mij succes gehad.
Overigens heeft Orange nog steeds mijn telefoon geblokkeerd hoewel ik al een week geleden de rekening betaald heb.
oisterwijk

mark121
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2007 13:17

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door mark121 »

Mobget smsjes >>als je hier vanaf wilt sms> mt off naar 4269 of stop naar 7880, waarschijnlijk heb je dan kans van slagen.
Bij mij werkte stop naar 7880.

gtz M

rijk
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2006 20:58

Re: Help heel veel ongewenste sms-jes!!!!!

Ongelezen bericht door rijk »

ga naar berichten, dan naar instellingen, dan naar SMS- bericht, dan naar tel.nummer blokkeren. nummer invoeren en je wordt door het ingevoerde nummer niet meer gebeld of SMS-jes ontvangen.
sukses
RIJK.

Gesloten