LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
missmai
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2007 13:19

smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door missmai »

Ik ben op een of andere manier d'r ingeluisd bij 2200. Op een of andere slinkse manier hebben ze me oke laten sturen + een woord als antwoord op een ingevulde enquette en nu wordt ik al meer dan 1 week wel 4x per dag lastig gevallen met de volgende smsjes:
>--eek-ee--< Pak die prijs! Sms nu een letter naar 2200 en wij zetten hem op de juiste plaats. weet je welk woord pak je 4000 euro. bijv. sms naar 2200.
Of Goedenavond, de kerstdagen zitten er bijna op, dus als mooie afsluiting voor de kerst maak je vanavond kans op 5000,- speel mee en win!
Ook kreeg ik van die berichten van: "ik ben heidy, hé kanjer hoe heet je en waar kom je vandaan"
Ook deze kwamen van 2200. Nu heb ik al vanalles terug gesmsd met stop, off, uit, block en delen van de sms met dan stop of off of uit ed. Maar ze bleven terugsturen. Nu belde ik gisteren debitel en die zeiden dat ik dan stop naar 2200 moest sturen. Toen kreeg ik de sms: je hebt geen toegang meer tot deze dienst
Hehe dacht ik, eindelijk d'r vanaf maar nee hoor, het is zojuist weer begonnen met 2 smsjes.

Er staat overigens nergens bij van wie(welke dienst) ze afkomen, ze komen niet voor in de afzeglijsten van smsdiensten en er is geen een keer vermeld hoeveel geld het mij gaat kosten.

Ik ben nu bang dat ik een hoge rekening krijg en dat kan ik waarschijnlijk niet eens betalen.
Om maar te zwijgen met het steeds blij maken met een dooie mus: denk ik dat ik een leuk smsje van vrienden krijg en dan krijg ik zo'n bericht

Wie weet raad? Begin nu wel wanhopig te worden.

groetjes mai

pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door pruppie »

http://www.smsafzeggen.nl, daar is terug te vinden dat 2200 hoort bij dienstenaanbieder Golden Bytes. Zou daar dus eens op googlen.

meltemm
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2008 23:15

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door meltemm »

hallo,

Ik krijg precies de zelfde sms berichten van 2200. Heb al paar keer contact opgenomen met mijn provider tmobile maar konden me niet helpen tot ik mijn factuur krijg. De kosten zijn al behoorlijk toegenomen.

Ik heb bijna alles geprobeert, wie kan mij helpen

Mvg Meltem

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door Kika29 »

Golden Bytes Netherlands B.V.
Scheveningseweg 1
2517 KS s-Gravenhage
T +31 (0)70 3025 999
F +31 (0)70 3025 990
[email protected]


Misschien even een belletje doen naar bovenstaand telefoonnummer?

Brittszz
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2008 18:37

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door Brittszz »

Hoi allemaal..

hier heb ik nou dus ook last van..
ik heb zojuist mijn telefoon rekening gekregen en die was torens hoog..
heb verschillende nummers gebeld van wie het was.. maar iedereen zei dat ik dat zelf gedaan had.. wel vreemd aangezien ik zelf geen smsjes heb ontvangen en niet weet waar het over gaat.
als ik vroeg om een naam werd er al moeilijk gedaan als ik vroeg van welk bedrijf het afkomstig was kreeg ik geen antwoord.
een kvk nummer mochten ze me niet geven.. ( vreemd want als je een odentelijk bedrijf bent is dat geen enkel probleem )! tevens kon ik geen andere gegevens vinden dus maar weer eens voor de 10x kpn ( hi ) gebelt om te vragen of ze hem konden blokkeren.. dit konden ze niet daar ik hier zelf akkoord voor heb gegeven ( nog steeds vreemd daar ik geen berichten van hun ontvangen heb.. nooit! ) ze hebben een klacht voor me ingedient die min. 3 weken zou duren.. hmm over 3 weken krijg ik alweer mn nieuwe telefoonrekening en hun verwachten natuurlijk dat ik dat allemaal ga betalen... ik ben op verschillende site's geweest om me af te melden.. geen van alle wisten hoe dat moest bij het nr 2200.
dit nummer kan van alles zijn rtl 4 gebruikt het ook veel las ik..

maar goed ik dacht ik meld het even dat jullie niet de enige zijn en dat ik dus spook smsen krijg ( komen nooit binnen )

Dit is pure oplichting en afzetterij en hoop dat ik mn geld snel weer terug krijg want dit kan zo niet door gaan!

emmy088
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2008 17:36

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door emmy088 »

Ik ben er ook ingeluist met smsjes van 2200 2x per dag, Kreeg gisteren de telefoonrekening! 89 euro!!!!! :evil: die smsjes kosten per keer 1,26 euro! Das 2,52 per dag!! Ik heb nu gemailt naar golden bytes die mijn mailtje weer doosturen naar het des betreffende bedrijf (2200 dus) maar ben bang dat ik er weinig mee opschiet. heeft iemand er succes mee gehad??

emmy088
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2008 17:36

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door emmy088 »

Kika29 heb jij gebelt en succes gehad?

emmy088
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2008 17:36

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door emmy088 »

Ik heb een mailtje gehad van Golden Bytes die het hebben doorgestuurd naar hetgeen van de 2200 berichten verstuurd en die heeft het CC naar mij gestuurd en het email adres daar van is: [email protected]
Dus voor degene die met de zelfde hoge rekeningen en klachten zitten ,hier kun je naartoe mailen.

Brittszz
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2008 18:37

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door Brittszz »

Bij mij is het zo goed als opgelost.
Ik heb het bij mijn provider ( KPN ) neergelegt en kunnen vertelde mij dat het inderdaad vaak voorkomt.
Hun hebben hier een klacht van ingedient en krijg mijn geld met terugwerkende krachten terug..!
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.. en dat je ook je geld terug krijg.
Ook heb ik nog contact gehad met coldenbite en gevraagd of het nog doorliep.. anders zit ik volgende maand weer met een hoge rekening waar ik niet om heb gevraagd.dit was niet het geval.. bij mijn eerste melding hebben ze het meteen stop gezet...

nu maar hopen dat het goed komt!

Grtz

j-p
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:57

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door j-p »

Hoi, mijn dochter heeft dus ook meegedaan aan het spelletje met de letters.
Nu belde gisteren de provider op om te zeggen dat we "high users "waren en wilden graag informeren of er toch geen misbruik van de telefoonkaart gemaakt werd.
Na wat telefoonverkeer werd mij duidelijk dat het door de dienst 22oo kwam en stond er al een rekening open van een slordige € 155,-
Inmiddels al kontakt gehad met Golden Bytes en daar beloofde een dame me dat binnen 2 werkdagen de sms-jes zouden stoppen.
Is er een mogelijkheid om de gemaakte kosten ergens te verhalen, want dit toch een vorm van ermstig misbruik maken van onschuldige kinderen. Dit moet toch op een of andere manier te stoppen zijn?

Ben benieuwd.

J-P

Paul F
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2008 14:03

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door Paul F »

Op basis van bovenstaande berichten heb ik zojuist een e-mail gestuurd naar [email protected] met de volgende inhoud:
"Goedemiddag,

Mijn dochter is de afgelopen week op één dag EUR 4,00 kwijtgeraakt aan 2 SMS-jes, ongevraagd verstuurd door afzender “2200”, dus EUR 2,-- per keer. Door het enkele openen van deze ongevraagde SMS-jes werden deze bedragen al afgeschreven!

Op de site van het TROS-programma “Radar” kwam ik tegen dat via een e-mail naar u deze SMS-jes gestopt kunnen worden. Ook willen we die ten onrechte afgeschreven EUR 4,-- graag terug.
Mijn dochter heeft een prepaid met een budget van EUR 10,-- per maand, dus EUR 4,-- is voor haar veel geld!

Graag uw reactie,"

Ben benieuw of we wat horen. Pure diefstal!!! En dat terwijl ze STOP SMS-te!!

j-p
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:57

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door j-p »

Hallo, ik heb inmiddels een telefoontje gepleegd naar Golden Bytes en daar beloofde mij een dame dat de sms-dienst per direkt gestopt zou worden.
Toch nog maar even een mailtje gestuurd met de vraag om een bevestiging en heb die al snel gekregen.
Nu weer sms-jes gekregen van 4848; dus daatr weer achteraan
Dit bij Kiwee.com

Het zal toch wel eens stoppen!!?

Mijn dochter heeft haar les wel geleerd.

Paul F
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2008 14:03

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door Paul F »

Op mijn e-mail (zie hierboven) kreeg ik vrijwel direct de reactie van Helpdesk [[email protected]] dat mijn dochter direct was afgemeld voor de 2200-sms dienst. Op het terugbetalen van de gestolen EUR 4,-- kreeg ik een paar dagen later de volgende reactie van Helpdesk Pretplanet [[email protected]]:
"Wij hebben navraag gedaan op welke wijze zij de sms heeft ontvangen. Het blijkt dat zij zich via een webpagina heeft opgegeven. Deze zijn wellicht af en toe wat 'agressief' maar vermelden altijd de voorwaarden en zijn verplicht (technisch kan het ook niet anders) om het eerste bericht gratis te versturen. Pas na een OK van de gebruiker vinden er betaalde berichten plaats."
Dat is dus niet waar. Het OK is niet door haar gegeven, in ieder geval niet bewust. En dit is het dan. Poen foetsie. :cry:

mariabreedspleet
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2005 16:23

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door mariabreedspleet »

Misschien is helemaal niet reageren wel de oplossing. Ik kreeg ze vorige week, heb ze onmiddellijk verwijderd. Ik heb daarna niets meer vernomen.

tweeling4
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2008 23:31

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door tweeling4 »

Hoi,

Ik heb ook ooit een spelletje "galgje"gespeeld. Daarna bleef ik sms-jes krijgen maar heb ik nooit meer gereageerd.
Mijn rekeningen blijven hoog en na een telefoontje naar mijn provider blijkt dat nog steeds door 2200 komen.
Ik krijg al lang geen sm''jes meer van hun maar ik blijf wel betalen.
Ik heb nu ook een mail gestuurd naar [email protected] zoals ik heb gelezen in jullie verhalen. Hopen dat ik ervan af kom.

Zijn er ondertussen al nieuwe ervaringen. Zijn jullie er inderdaad vanaf gekomen. En het is natuurlijk nergens te verhalen?

Groetjes

wica128
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2008 11:21

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door wica128 »

Hoi,

Ik heb ruim 1 jaar gewerkt voor een bedrijf wat betaalde SMS-en verstuurde.
En kan vertellen, dat het allemaal nie zo werkt, als men tegen de consument verteld.

Zijn een paar manieren om aan een 06 nummers te komen.
- Netjes via een ontvangen sms
- Via een website, waar je. Je nummer op invult.
- Via google, automaitsch 06 nummer zoeken.
- andere mogelijkheden bestaan ook.

De eerste sms die verstuurd word naar een 06 nummer, kost al geld. De bedrijven mogen hier voor administratie kosten reken. Van zo'n 15 cent excl. BTW.

Maar dit wordt door niemand gecontroleerd (pas bij klachten), dus wij konde het eerste SMS versturen voor een bedrag van 2 Euro. (Zijn maar weinig mensen die bij 2 a 3 smsjes gaan klachen. En nog minder die hun geld terug willen.

En vaak stuurde mensen wel iets terug, zodat ze er ook echt vast aan zaten. WIj hadden wel, dat ze stop konde terug sturen.

Maar als mijn baas weer geld nodig had, hadden ook deze mensen weer pech.

o.a. van wege dit heb ik mijn ontslag ingedient.

Daar naast zijn de werkelijke kosten niets vergeleken, met wat je moet betalen.
Alles gebeurd automatisch. 1 enkele sms kost de bedrijven niet meer dan 10 cent!! Tenzij je er echt mee betaald voor een dienst!

Maar neem een dating sms. Jij stuurd een leuke sms (als man zijnde) naar b.v. 4040 anne . Denke mensen echt dat anne terug antwoord? Is gewoon een laag betaalde man die terug antwoord.
Dit kost dus iets van 10 cent.
De sms kost ongeveer 1,50 euro.

Van die 1,50 euro gaat ongeveer 40% naar de telefoon aanbiederm afhankelijk van het tarief. (KPN, Vodafoon, .....)
Het bedrijf ontvangt dus iets van 60% (90 cent). Kosten is 10 cent.
Dus 50 euro cent winst voor het bedrijf.

Oja, over klachten.
Je moet hard brullen, om je geld terug te krijgen.
Bij ons was het zo, de klant is er altijd schuldig aan. Tot dat die met een advocaat ofzo iets gelijks dreigde. Dan konde ze tot 80% terug krijgen.


Ik hoop dat de mensen hier door een beetyje inzicht krijgen, wie er allemaal goed aan verdienen. En waarom ze het niet zo graag willen blokkeren.

tragelwest
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2008 10:08

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door tragelwest »

Golden Bytes Netherlands B.V.
Scheveningseweg 1
2517 KS s-Gravenhage
T +31 (0)70 3025 999
F +31 (0)70 3025 990
[email protected]

als je dit nummer belt krijg je een andere helpdesk aan de lijn "pretplanet" lache he!!!

als je hier naartoe belt vragen ze weer om je gsm nummer?
om je af te melden,als je dan vraagt "wordt dit nummer dan nu weer gebruikt om sms'jes te sturen "worden ze kwaad en hangen op.

het schijnt dat je gewoon STOP terug moet smsén en dat het dan stopt ,we zullen zien

googma2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mar 2008 10:35

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door googma2 »

Op de site http://www.skilled2win.com/splash/splash.php

staat:

Wil je stoppen? Sms STOP naar 2200.

Het bedrijf erachter lijkt anoniem:

http://whois.domaintools.com/skilled2win.com

Whois Record

Registrant:
Domain Discreet
ATTN: skilled2win.com
P.O. Box 278
Yarmouth, NS B5A 4B2
CA
Email:

Registrar Name....: REGISTER.COM, INC.
Registrar Whois...: whois.register.com
Registrar Homepage: www.register.com

Domain Name: skilled2win.com

Created on..............: Wed, Jan 30, 2008
Expires on..............: Wed, Jan 30, 2013
Record last updated on..: Thu, Jan 31, 2008

Administrative Contact:
Domain Discreet
ATTN: skilled2win.com
P.O. Box 278
Yarmouth, NS B5A 4B2
CA
Phone: 1-902-7495331
Email:

Technical Contact:
Domain Discreet
ATTN: skilled2win.com
P.O. Box 278
Yarmouth, NS B5A 4B2
CA
Phone: 1-902-7495331
Email:

DNS Servers:

ns1.springboard.nl
ns2.springboard.nl

maar dat is


http://www.sms-bv.com/contact.htm

Smart Media Services B.V. (SMS bv)
‘Mediapark’
Sumatralaan 45
1217 GP Hilversum
tel: +31 (0) 35 677 51 80
fax: +31 (0) 35 677 51 84
email: [email protected]

zoals aangegeven op hun site werken ze volgens de Nederlandse Code of Conduct voor sms diensten.
Die staat hierop uitgelegd:

http://www.consuwijzer.nl/dsresource?ob ... 0&type=pdf

Sms-gedragscode
Marktpartijen zijn een gedragscode voor het aanbieden van sms-diensten over-
eengekomen. Deze code brengt meer duidelijkheid voor consumenten over de
tarieven en voorwaarden voor het gebruik van dergelijke diensten en een verbete-
ring van de positie van consumenten. Aanleiding voor de gedragscode waren de
vele klachten over sms-diensten.
De belangrijkste punten van de sms-gedragscode zijn:
Alle reclames voor sms-diensten moeten het tarief vermelden.
Het moet duidelijk zijn of de sms-dienst een eenmalig bericht betreft, of dat daarna nog meer
berichten volgen.
Als u zich aanmeldt voor een abonnement moet u een bevestiging krijgen met daarin het tarief,
de frequentie van de berichten en de afmeldingprocedure vermeld.
Bij abonnementen waarvoor meer dan € 0,70 per ontvangen sms’je betaald wordt, moet de
ontvanger eerst zelf een bevestiging voor akkoord sturen.
Op de websites van mobiele telefoonaanbieders moet informatie staan over alle sms-diensten die
via dat netwerk aangeboden worden, inclusief het bijbehorende tarief en de afmeldingsprocedure.
Alle sms-abonnementen moeten een helpfunctie hebben, waarmee u informatie kunt opvragen
bijvoorbeeld over de wijze van afmelding, de frequentie van de berichten, het tarief en de
contactgegevens van de sms-dienstaanbieder.
Met klachten kunt u terecht bij uw mobiele telefoonaanbieder.
Als uw mobiele telefoonaanbieder uw klacht niet naar tevredenheid beantwoordt, is het mogelijk
om de kwestie voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie

robertdeklerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:40

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door robertdeklerk »

Je komt van de sms-jes af door PRIJS OFF terug te sms-en

anta
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2008 20:59

Re: smsdienst 2200 blijft ondanks afmeldingen smsjes sturen

Ongelezen bericht door anta »

het is ons gelukt om van die vervelende smsjes van 2200 af te komen voor maar: [email protected] een kwade mail te sturen. zij stuurde terug dat je zelf akkoord bent gegaan wat niet klopt maar dat je dan stop terug moet sms-em, dus doen, wij zijn er van af. (hopelijk voorgoed.)

Gesloten