LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN stopt met vaste telefonie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
t.vd.hoeven
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2005 12:53

KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door t.vd.hoeven »

Volgens het Duitse blad Wirtschaftswoche (begin 2007) stopt KPN in 2010 met vaste telefonie. Is hierover al meer bekend? Hoe gaat KPN dit aanpakken? Hoe gaat KPN om met de consequenties hiervan voor haar klanten?
Veel apparatuur voor personenalarmering werkt alleen goed wanneer aangesloten op een analoge lijn. Hoe denkt KPN de problemen hiervan op te vangen?
:?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door queenfan »

KPN kan niet stoppen met vaste telefonie, ouderen zullen dan aangewezen zijn aan Internetplusbellen.

Dat het in de huidige vorm eens ophoudt ben ik het mee eens maar zo snel denk ik niet.

Vaste lijnen zijn nodig voor b.v. alarmlijnen, pinlijnen en denk niet dat dit zo snel wordt afgeschaft.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door Big-V »

Het was aanvankelijk (een jaar geleden) nog wel het streven. Na alle problemen met IPB weet ik niet hoe ze er nu tegenover staan.

dees
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 sep 2005 19:47

Re: KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door dees »

Neem maar van mij aan dat kpn niet stopt met vaste telefonie,
ze gaan juist investeren, o.a. het leggen van glasvezelkabels
om kwaliteit te verbeteren, in de verre toekomst kun je niet kijken
maar tot 2020 bestaat de vaste telefonie.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door Big-V »

Neem maar van mij aan dat kpn niet stopt met vaste telefonie,
ze gaan juist investeren, o.a. het leggen van glasvezelkabels
om kwaliteit te verbeteren, in de verre toekomst kun je niet kijken
maar tot 2020 bestaat de vaste telefonie.
Het was wel degelijk het streven van KPN om rond 2010 te stoppen met vaste telefonie zoals we dat nu kennen. Hiermee bedoelen we dat alle klanten tegen die tijd zouden moeten zijn overgezet naar InternetPlusBellen. De aanleg van het glasvezelnetwerk heeft met deze omzetting niet zo veel te maken. Glasvezel biedt de mogelijkheid om hogere internetsnelheden aan te bieden en dit is de belangrijkste reden waarom dit netwerk wordt aangelegd.
Gezien het aantal mensen dat nu nog géén InternetPlusBellen heeft, lijkt 2010 me wat snel, maar 2020 lijkt me weer wat te ver in de toekomst.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door axasjaak »

KPN moet wijkcentrales langer openhouden

Uitgegeven: 3 oktober 2006 07:46
Laatst gewijzigd: 3 oktober 2006 10:59
AMSTERDAM - De toezichthouder op de telecommarkt Opta heeft besloten dat KPN langer zijn wijkcentrales moet openhouden. Daarmee wil de waakhond concurrenten van KPN de tijd geven de investeringen in hun eigen apparatuur in de centrales terug te verdienen. Dat zegt Opta-voorzitter Chris Fonteijn in een dinsdag gepubliceerd interview met Het Financieele Dagblad. "Wij komen met deze aanwijzing omdat partijen het niet eens konden worden", verklaarde hij.

KPN wil in 2010 zijn huidige telecomnetwerk hebben vervangen door glasvezel. Dit betekent dat de 1300 wijkcentrales worden gesloten. Falk AdSolution

In vierhonderd daarvan staat apparatuur van concurrenten als Versatel en Orange, waarmee zij hun eigen netwerk verbinden met dat van KPN. De verbinding tussen de wijkcentrale en de huizen van klanten is van KPN.

De Opta vindt dat concurrenten hun investeringen in deze apparatuur eerst moeten kunnen terugverdienen, voordat KPN eist dat ze investeren in glasvezel. Volgens de toezichthouder kan dat binnen vijf jaar. Sommige wijkcentrales moeten daardoor tot eind 2011 openblijven.

dees
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 sep 2005 19:47

Re: KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door dees »

Big-V : Vaste telefonie blijft in beheer bij KPN, alleen de vraag is of het onderhoud bij KPN blijft.Neem maar van mij aan dat jou schrijven onjuist is, verder kan ik niet in details treden.
Begin maart heb ik meer duidelijkheid

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Dees, het beheer blijft ook bij KPN, dat het wordt uitbesteed (deels) door een andere bedrijf i.o.v. KPN dat is een mogelijkheid.

Denk niet dat een ander bedrijf de centrales zal onderhouden.

dees
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 sep 2005 19:47

Re: KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door dees »

@ queenfan, centrales worden gesloopt of verkocht tussen nu en een aantal jaren. Er blijven nog drie centrale in nederland over.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door Big-V »

Neem maar van mij aan dat jou schrijven onjuist is, verder kan ik niet in details treden.
Sorry, ik neem dit niet van je aan, gezien ik mijn informatie rechtstreeks van twee KPN'ers heb :wink:.
Ik ben het echter met je eens dat 2010 praktisch onhaalbaar zal zijn.

dees
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 sep 2005 19:47

Re: KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door dees »

@Big-V, Ik ben ook een KPN'ER.Wij zullen zien wie er gelijk heeft.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Dees, leuk jij ook ik ook maar dat er 3 centrales overblijft in heel Nederland geloof ik geen snars van.

Volgens jouw bewering zullen alle wijkcentrales, kabelkasten, hoofdverdelers enz gesloopt worden en zullen er 3 in het land overblijven.
Neem aan dat alles via ADSL of nog beter VDSL lopen zo ja kan ik je uit je droom halen ADSL kan maar tot ongeveer 5 km van de centrale geleverd worden en VDSL nog minder hoe wil jij dit oplossen???? Alles draadloos.

En alarmlijnen, faxlijnen, pinlijnen, ISDN lijnen, ISDN 30 lijnen enz hoe wil jij dat doen???

Ik hoor veel onzin maar dit... weet niet wat ik hiervan moet geloven, maar als jij zo zeker ben bewijs het maar.

dees
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 sep 2005 19:47

Re: KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door dees »

Hoezo mijn bewering???
Heb ik gesproken over kabelkasten.Nee dus.Enkel alleen over de centrales en deze worden vervangen.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik ben ook een KPN'ER.Wij zullen zien wie er gelijk heeft.
Als het niet de insteek is van KPN om zo snel mogelijk iedereen op IPB over te zetten, waarom maken ze dan zo veel reclame voor deze dienst? Niet omdat het ze meer oplevert; de inkomsten die KPN binnenkrijgt door IPB zijn lager dan die van een telefoonabonnement en ADSL afzonderlijk.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Dees, volgens mij werk jij op kantoor en weet jij niks over de praktijk, wat jij beweert (zoals ik het lees) worden de centrales of verkocht of gesloopt en blijven er maar 3 in Nederland over.

Welke centrale heb jij het over???????

Wijkcentrale, Hoofdcentrale zeg het maar.

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door skippy »

kpn is al enige tijd bezig met de uitrol van het ALL-IP netwerk rond 2010 moet dit in heel nederland klaar zijn.voor diegene die alleen telefoon willen wordt er een modem in de wijkkast geplaatst.

t.vd.hoeven
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2005 12:53

Re: KPN stopt met vaste telefonie

Ongelezen bericht door t.vd.hoeven »

Interessante discussie die ik hier waarneem.
IPB werkt over ADSL en is dus niet analoog, mijns inziens.
Welke oplossing biedt KPN dan voor (analoge) (personen-)alarmeringsinstallaties?
Er is nog nauwelijks digitaal werkende apparatuur voor deze voorzieningen....

Gesloten