LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange mobiel bundel niet actief gemaakt..

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
laafje23
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2005 13:29

Orange mobiel bundel niet actief gemaakt..

Ongelezen bericht door laafje23 »

Op 16 mei 2008 een nieuwe abo genomen van Orange met uistel van het actief worden van de bundel met 2 maand.
Op 16 juli zou deze actief worden, kreeg toen een sms-je dat de bundel niet geactiveerd kon worden vanwege technische redenen.
Mijn oude abo bij orange liep 25 juli af, nummer is meegegaan naar de nieuw sim kaart dat is goed gaan.
Gebeld met orange hoe het zit met mijn bundel dat deze nog niet actief was, ik moest wachten tot de 27e en dan zou deze actief worden.
De 28e weer gebeld dat de bundel niet actief was, volgens hun lag het aan de robot die zou dat allemaal moeten doen maar had mijn bundel niet meegenomen.
31 juli uiterlijk 1 aug zou mijn bundel actief worden..
Maar je snapt het al.. tot op heden nog niet actief.. tussen door 2 x gebeld en bij het laatste telefoontje werd mij duidelijk gemaakt dat ik niet meer moest bellen want ze konden er niets aan doen.
Dus met andere woorden, ik zit 18 maand aan deze abo vast met een bundel dat niet werkt, (5 euro betalen en dan 20 euro beltegoed krijgen)
Ik ben wel gewoon bereikbaar en kan ook bellen maar dat gaat dus buiten de bundel om, kan ook geen saldo opvragen, ik moet maar iedere 27e van de maand contact opnemen over wat mijn rekening zou zijn.
Contract opzeggen kan dus ook niet volgens hun want ik heb getekend.

Wat kan ik hier nu nog aan doen?

Groeten

Lloyd#
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 aug 2008 21:55

Re: Orange mobiel bundel niet actief gemaakt..

Ongelezen bericht door Lloyd# »

Orange NL is overgenomen door T-Mobile, dat verklaart waarschijnlijk de administratieve problemen. Ik kon mijn rekening de afgelopen 2 maanden niet online raadplegen, omdat de nieuwste rekeningen ontbraken. In juni bleek Orange-shop waar ik altijd kwam, bleek ineens verdwenen en bij T-Mobile konden ze me nog niet helpen...

In jouw geval denk ik dat je het contract wel op kan zeggen, want jij hebt getekend voor een abonnementscontract dat inging per juli. Als Orange/T-mobile in gebreke blijft, mag jij het opzeggen.

Als een partij haar verplichtingen niet nakomt, is de andere partij ook niet meer verplicht om zijn verplichtingen na te komen. Je moet het natuurlijk wel kunnen aantonen, liefst schriftelijk. Raadpleeg even je rechtsbijstand of ga naar een rechtswinkel.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Orange mobiel bundel niet actief gemaakt..

Ongelezen bericht door TdeHond »

Maar....
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen, een redelijke termijn aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.

Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.

Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.

laafje23
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2005 13:29

Re: Orange mobiel bundel niet actief gemaakt..

Ongelezen bericht door laafje23 »

Wederom contact opgenomen met Orange vanmorgen en kreeg hetzelfde te horen als afgelopen week dat ik niet meer moest bellen want ze konden niets aan dit probleem doen, de schuld lag bij T-Mobile volgens Orange :?
Deze mw kon me vertellen dat mijn bundel de 27e augustus mee over gaat en dan wel moet werken, 1 september belt ze zelf terug over dit probleem of het nu werkt of niet en wat ze dan kunnen betekenen voor mij.
Aangegeven dat ik niet wil wachten aangzien er meerdere datums zijn aangegeven waarop de bundel actief zou worden en dit ook niet gelukt is en ik dus niet zwart op wit kan krijgen dat het de 27e aug wel zal lukken.
Volgens hun heeft het geen zin om een aangetekende brief te sturen om mijn abo op te zeggen aangezien het maar een technische storing is die verholpen gaat worden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Orange mobiel bundel niet actief gemaakt..

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik stel voor dat u WEL een aangetekende brief stuurt met daarin vermeld dat u, als u op 27 Augustus 2008 geen gebruik kunt maken van de dienst die u bij hen afneemt, met onmiddellijke ingang uw abonnement als beëindigd beschouwt omdat u dan vanaf 16 juli geen gebruik kunt maken van het abonnement wat u heeft afgesloten op 16 mei 2008.

Schrijf dat Orange/T-mobile dit als een officiële in gebreke stelling kan beschouwen.

Als u op 27 Augustus nog geen verbinding heeft, dan met onmiddellijke ingang uw abonnement beëindigen, toestemming tot automatische incasso intrekken. Eisen dat u binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract per 28 Augustus 2008 verwacht.
Krijgt u dan onterechte incasso's kunt u deze storneren. Dan moet u wel weer een brief sturen naar T-Mobile/Orange waarin u aangeeft dat u deze zaak voorlegt aan de Geschillencommissie.

U wordt m.i. al onacceptabel lang aan het lijntje gehouden. Maar als u het op deze manier heeft u rechtsgeldig bewijs dat u in gebreke gesteld heeft en uiterst coulant geweest bent naar deze provider.

Maak kopieën van te verzenden brieven, leg dossier aan met log over wat u tot nu toe is toegezegd. Kopieën van brieven + verzend bewijzen brieven + eventueel handtekening retour kaarten erin, mocht u dit nodig hebben als u naar Geschillencommissie moet.

Niet meer laten afschepen met latere datum ingang gebruik van uw abonnement!

U kunt hier een klacht indienen over de gang van zaken tot nu toe:
Consuwijzer + klacht:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
--------------------------
-----------------------
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie

https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf

-----------


https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel

laafje23
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2005 13:29

Re: Orange mobiel bundel niet actief gemaakt..

Ongelezen bericht door laafje23 »

Heel erg bedankt, ga het toch maar doen! wordt idd al te lang aan het lijntje gehoud en dat moet afgelopen zijn.
Groeten

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Orange mobiel bundel niet actief gemaakt..

Ongelezen bericht door TdeHond »

Verstandig, want als u wacht tot 27 augustus bent u genoodzaakt weer een termijn in acht te nemen waarin provider de tijd heeft het probleem op te lossen. Als u nu in gebreke stelt heeft uw provider de tijd tot 27 Augustus, geen dag langer. Zet dat gerust in uw brief.
Succes!
Doe het aangetekend vanwege de miraculeuze verdwijning van alle niet aangetekende brieven bij de diverse providers.

Gesloten