LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe actie KNP.. Kijk uit!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
onfer
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:00

nieuwe actie KNP.. Kijk uit!

Ongelezen bericht door onfer »

Even een waarschuwing, trap er niet in. Nieuwe actie van KPN. Deze brief heb ik vanavond naar de redactie van Tros Radar verzonden.

"Wij hebben vanavond naar jullie uitzending gekeken en zoals altijd kregen we weer een vieze smaak in de mond over alles wat de consument over het hoofd spoelt. Wij zijn AOW-ers en hadden ons reeds lang voorgenomen NOOIT ergens op in te gaan. Vooral wat betreft de telefonische aanbiedingen van energiebedrijven, lidmaatschappen e.d.

Wie schetst onze verbazing toen wij direct na jullie uitzending gebeld werden door KPN (om 21.00 uur) met het volgende bericht van de vriendelijke dame: "wij bieden u namens KPN een cadeautje aan omdat u al zolang van onze diensten gebruik maakt. U heeft een abonnement van € 18,48 per maand. Wij mogen dat voor u omzetten in een abonnement van € 18.00 mét gratis bellen in het weekend naar vaste nummers". Mijn vrouw zei nog: "weet u het zeker, of zit er een addertje onder het gras?". Dit werd natuurlijk ontkend.
Waarop mijn vrouw zei: "dan zou ik gek zijn wanneer ik hier geen gebruik van maak". E.e.a. werd direct genoteerd door de telefoniste en ze zei nog: "hartelijk dank mevrouw, u heeft mijn avond helemaal goed gemaakt". Waarop mijn vrouw (altijd beleefd) zei: "en u de mijne ook, goedenavond".

Voor de zekerheid ben ik toch maar even in de telefoonrekeningen gaan snuffelen, waarop stond: belbasisabonnement € 15,53 per maand.....
Dus voor tweeëneenhalve euro per maand was ze er weer ingestonken....
Zij kwaad, en belde meteen naar de klantenservice van KPN, 10 cent per minuut. En er werd nog opgenomen ook...
Het hele verhaal uitgelegd, ogenblikje mevrouw ik verbind u door..... Andere telefoniste, wéér het verhaal uitgelegd, ogenblikje mevrouw, ik verbind u door...
Mijn vrouw heeft bij elkaar een half uur aan de lijn gehangen en heeft toen opgehangen, want de derde telefoniste nam niet op, terwijl het bandje "een ogenblikje aub, al onze medewerkers zijn bezet..." door bleef draaien. Dat kostte dus € 3.00.

Wij hebben nog de goede tijden meegemaakt in ons Nederlandje, waarbij je rechtstreeks met mensen kon praten en dingen uit kon leggen.... Maar die zijn voorbij..
En nu vertel ik dit dus maar aan TROS RADAR, want wij genieten van jullie uitzendingen, die veel kwalijke zaken belichten en de "daders" voor het voetlicht roepen.
Dank voor het lezen van dit verhaal, ik moest dit even kwijt."

Laat KPN geen andere "slachtoffers" maken!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: nieuwe actie KNP.. Kijk uit!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het belbasis abonnement kost 15,53 + 19% BTW. Zie onderaan de factuur. In totaal dus 18,48.

Als het gaat om onderstaand abonnement à €18,00 incl. BTW dan bent u niet slecht af.

http://www.bellen.com/aanmelden/default ... nl&ref=223

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: nieuwe actie KNP.. Kijk uit!

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ onfer
Mocht u nog het gevoel hebben erin gestonken te zijn. Als u op 8 september gebeld bent dan kunt u deze overeenkomst nog annuleren op grond van de wet telemarketing:

Opzegtermijn van zeven werkdagen

Bij elke overeenkomst die op afstand (bijvoorbeeld via Internet of telefoon) wordt afgesloten, heeft de consument een opzegtermijn van zeven werkdagen. Binnen die zeven werkdagen mag hij dus de overeenkomst kan herroepen zonder opgaaf van redenen. Zie voorbeeldbrief ( pretium gegevens wijzigen in KPN)
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=1080

Postadres KPN
Postbus 30000 2500 GA Den Haag

U kunt in uw brief ook aangeven dat u geplaatst wilt worden op een z.g. suppressielijst, wat inhoudt dat u niet meer door middel van telefonische verkoop door dit bedrijf benaderd wilt worden.

http://www.wgcc.nl/download/richtlijn_telemarketing.pdf over o.a. wat in de wet is geregeld.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: nieuwe actie KNP.. Kijk uit!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Toevoeging
Brief aangetekend met ontvangstbevestiging versturen + kopie van brief maken.
De ontvangstbevestiging is handig om bewijs te hebben van tijdige ontvangst van uw brief door KPN.COM
Niet aangetekende brieven schijnen een miraculeus verdwijningspatroon te hebben, vermoedelijk in de papiervernietiger.

onfer
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:00

Re: nieuwe actie KNP.. Kijk uit!

Ongelezen bericht door onfer »

Ik heb voor de zekerheid KPN vanochtend gebeld. Die 18 euro is inderdaad inclusief BTW. Da's andere koek...
Bovendien kreeg ik te horen dat wij voor dat bedrag een avond- en weekend-belvrij contract kregen. Gisteren was dat alleen nog maar het weekend. We zien door de bomen het bos niet meer. Maar dit klonk wel erg aantrekkelijk en hebben we besloten dit contract aan te gaan.
Eind volgend jaar zien we dan wel weer, wie dan leeft wie dan zorgt. We nemen nog een extra bloeddruk-pilletje en wachten het volgende aanbiedingstelefoontje af...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: nieuwe actie KNP.. Kijk uit!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Op www.infofilter.nl kunt u zich afmelden voor dit soort telefoontjes.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: nieuwe actie KNP.. Kijk uit!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Bel wel nog even dat u e.e.a in een schriftelijke bevestiging ( waarin u kunt lezen dat overeenkomst inclusief avond/weekend contract is) binnen een week wenst te ontvangen.
Als u toch belt laat u meteen op suppressielijst zetten en meldt u aan voor infofilter ( zie vorig advies) voordat een ander telecombedrijf zich uitgeeft voor KPN en u onverwacht overgezet bent naar Pr of Pr !
brrrrrrrrrrrrrrrrrr.

onfer
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:00

Re: nieuwe actie KNP.. Kijk uit!

Ongelezen bericht door onfer »

Heel hartelijk dank voor al deze prima adviezen!
Infofilter... weer een nieuw woord in ons privé vreemde-woordenboek....

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: nieuwe actie KNP.. Kijk uit!

Ongelezen bericht door antileugens »

Beste Bob,

Infofilter werkt niet voor de KPN als je het abonnement bij KPN hebt lopen. Je bent dan namelijk klant van bij KPN en valt buiten de regels van infofilter.

Gesloten