LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onjuist abonnement (hoe pak ik de aanbieder terug)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Onjuist abonnement (hoe pak ik de aanbieder terug)

Ongelezen bericht door Sailors »

Een contract in september afgesloten bij een telecombedrijf voor mobiel Internet. Ik noem het beestje niet bij naam omdat bij het afhandelen van klachten het niet om een maar in feite om alle providers gaat. Er werd een eenjarig contract afgesloten voor voor een vaste prijs per maand. De telecomaanbieder was zo vrij om dit bedrag met 10 Euro per maand te verhogen. Herhaaldelijk klantenservice gebeld maar die poeiert je af naar de winkel. Daarna tot drie maal toe mijn beklag gedaan in de telecom-winkel over te de te hoge abonnementskosten, welke niet overeenkomt met de afspraak. In mijn aanwezigheid is ook even zoveel keren door een medewerker naar de klantenservice gebeld met het verzoek het teveel betaalde te verrekenen. Uiteindelijk na 4 maanden werd de juiste abonnementsvorm gerealiseerd maar er vond er geen verrekening plaats. Ik heb dus over drie maanden via automatisch incasso in totaal 30 Euro teveel betaald. Zeer frustrerend dat de zaak niet wordt rechtgetrokken, neem maar van mij aan dat die lui hiervoor worden getraind. Tja, en als deze aanbieder niet wil luisteren dan moeten ze het maar voelen. Even flink aan het downloaden geweest en de fair use policy aan mijn laars gelapt. Het gevolg was dat klantenservice namens R.de Beerenjong mij toen wel ineens kon benaderen via een brief “waarschuwing voor incorrect gebruik”, bla bla bla, met vriendelijke groet, zoals dat gaat. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Tja mensen, dan kom je aan hen al dan niet rechtmatig verkregen centjes en dan is klantenservice wel zeer alert. Klantenservice is dus een afdeling die het geldkluisje van het betreffende telecombedrijf beschermt, dus vergeet de term service maar want die is daar niet voor bedoeld. En als je daar nog niet van overtuigt bent, neem ook eens een kijkje op de sites van kassa en opzeggen nu, het staat er bol van klachten over alle aanbieders. Het gaat dus maar om een ding …. “geld”, en hoe je er aan komt maakt niet uit. Een handige maar tot nu toe nog steeds een legale manier van moderne oplichting. Jammer dat dit soort arrogante ondernemingen, onder leiding van de bonusmannetjes de boel verzieken binnen de samenleving. Een overheid die dit nog steeds niet door heeft maar ironisch genoeg druk bezig is om banken met aanverwante verzekeraars e.d. met hun bedenkelijke praktijken in het zadel te houden, helaas. De consument c.q. belastingbetaler is altijd de dupe, maar diezelfde consument houdt dit soort organisaties ook in stand. Hopelijk dat de kredietcrisis flink wat roet in het eten van die gasten kan gooien.Voor mij een duidelijke zaak dat het abonnement door mij natuurlijk niet wordt verlengd. Welke aanbieder het dan wordt weet ik nog niet maar in ieder geval de minst slechtste. Inmiddels is door mij consuwijzer (www.consuwijzer.nl) ingeschakeld en verrassend genoeg had ik de volgende dag al gedegen advies. Het is allemaal niet zo moeilijk, als je de juiste weg maar weet te vinden. Gewoon aanpakken die lui en laat je niet imponeren. Ik zou zeggen tegen de gedupeerden die zich in hetzelfde situatie als mij bevinden, ga flink internetten en downloaden en wis de hele handel als het niet bruikbaar is. Voor degenen die het nog niet door hebben, de top drie van criminele bedrijven…….banken, verzekeraars en telecomaanbieders, pas daarna komt de maffia.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Onjuist abonnement (hoe pak ik de aanbieder terug)

Ongelezen bericht door Big-V »

Een enorm blok tekst, maar te weinig informatie om hier een zinnig antwoord op te kunnen geven.
Bovendien is de naam van de aanbieder wel degelijk relevant.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Onjuist abonnement (hoe pak ik de aanbieder terug)

Ongelezen bericht door jor »

Ben het met Big-V eens, de provider is wel degelijk relevant.Buiten een oproep om ze terug te pakken ( welke dan ?) is het alleen maar frustratie uiten.

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: Onjuist abonnement (hoe pak ik de aanbieder terug)

Ongelezen bericht door Sailors »

Telford, zegt dit genoeg of niet.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Onjuist abonnement (hoe pak ik de aanbieder terug)

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je een contract met eenmalige teruggave zou tekenen dus in plaats van elke maand €10,- zou krijgen maar ze betalen soms na 4 maanden liever 1x €120,- en dat mag ook....

Als je zonder goed te lezen of dit niet het geval is geld terug haalde veroorzaak je problemen.
Vaak word de korting in 1 keer betaald en dan zit je dus toch fout.

pele
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:53

Re: Onjuist abonnement (hoe pak ik de aanbieder terug)

Ongelezen bericht door pele »

Ach ja telfort, waarom kijk ik daar niet van op. ik heb in novemer 2008 bij hen een abonnement afgesloten ingaande 8 februar 2009 met nummerbehoud. 150 belminuten 100 sms jes en surf en mail. Inderdaad op 8 febr was mijn oude nummer overgezet naar Telfort. Dus de volgende dag uitproberen om te internetten. helaas dit ging niet. Via de sit van telfort waar een link stond om een sms te sturen om zo de instellingen te krijgen. Krijg ik een gratis sms dat mijn nummer en toestel niet herkend worden. Dan maar handmatig proberen, gaat niet ik krijg hele andere dingen op mijn scherm te zien dan zou moeten. Dan maar een mail naar de klantenservice, alles uitgelegd en de volgende dag al antwoord. een link van Sony ericson waar je ook de instellingen per sms kan krijgen. helaas dat werkt ook niet. weer een mail naar de klantenservice. En wederom de volgende dag een mail terug dat ik de klantenservice moet bellen. Ja dat wil ik dus liever niet weer 30 cent per minuut. Maar ik wil toch die instellingen dus vooruit. Alles uitgelgd en kreeg toen te horen dat ik toch echt bij Sony Ericson moet zijn. Dus weer contact gezocht met Sony ericson weer alles uitgelegd en die zeggen nee u moet bij uw provider zijn. Dus weer contact met Telfort gezocht via mail, maar natuurlijk nu krijg ik geen antwoord meer. Ik betaal er dus wel voor maar kan niet internetten, mailen of mms ontvangen of versturen. Ik wacht nog even af en anders maar weer bellen. Ben bang dat het weer op niks oplevert.

Gesloten