LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaste telefoonlijn gaat elke 30min over (van 09:00 tot 22:00

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Timmey
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2009 20:17

Vaste telefoonlijn gaat elke 30min over (van 09:00 tot 22:00

Ongelezen bericht door Timmey »

Hallo,

Ik wordt sinds enkele dagen letterlijk om het half uur gebeld door een onbekend nummer. Elke 20minuten en 40minuten over het hele uur gaat mijn telefoon over en dit vanaf 09:00 's morgen tot 22:00 's avonds. Als ik opneem hoor ik een kiestoon en als ik de lijn niet oppak stopt het na 4maal overgaan.

Ik heb inmiddels gezocht bij telefonische overlast en kwam erop terecht dat bij digitale telefonie er weinig aan te doen is, ik ben namelijk KPN klant (internet+bellen). Ook via andere klachtsites kwam ik tot op heden niet ver.

Ik heb inmiddels mijzelf opgegeven via infofilter.nl maar ik lees her-en-der dat dit ook geen constructieve wijze is om dergelijke problemen op te lossen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wordt er namelijk behoorlijk gek van inmiddels.

met vriendelijke groet. :|

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Vaste telefoonlijn gaat elke 30min over (van 09:00 tot 22:00

Ongelezen bericht door jelle. »

Heb je het wel bij KPN gemeld? Telefonische overlast kan daar gemeld worden, volgens mij ook voor IPB klanten, en dan gaan ze uitzoeken waar het vandaan komt . Moet je wel minimaal 10 tijdstippen doorgeven. Staat als het goed is ook een en ander over op kpn.com

Timmey
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2009 20:17

Re: Vaste telefoonlijn gaat elke 30min over (van 09:00 tot 22:00

Ongelezen bericht door Timmey »

Bedankt voor je reactie, Jelle.
Ik heb het inderdaad ook bij KPN gemeld. Toen ik belde kreeg ik te horen dat het bij digitale vaste lijnen niet kan (door een computer á 0,10euro p/min :? ) . Dus ik heb alsnog een mailtje gestuurd dat ze maar hun stinkende best gaan doen en anders een andere klant mogen zoeken. Vanmorgen 09:05 begon het alweer...... :evil:

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Vaste telefoonlijn gaat elke 30min over (van 09:00 tot 22:00

Ongelezen bericht door Ron58 »

Timmey, heeft je abonnement geen mogelijkheid het laatste nummer te blokkeren?

Zelf heb ik internetbellen van XS4all en door een code in te toetsen (*...#) kan ik het laatste nummer wat me gebeld heeft blokkeren, ook als het een afgeschermd nummer is.
Ik heb het nl. ook een poosje gehad, alleen niet op zulke vaste tijden als jij, maar een aantal keer per dag ging de telefoon 4 keer over, als ik hem binnen die 4 keer oppakte was er inderdaad een kiestoon. Na die blokkade was het gelukkig over.

Of het is een foutje in de techniek van het internetbellen, of het is een computer van een callcenter die automatisch nummers belt (en blijft herhalen) waarbij iets fout gaat. Het valt wel binnen de tijden waarop deze zouden kunnen bellen.

Misschien is er bij jou ook een blokkade op te leggen??

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Vaste telefoonlijn gaat elke 30min over (van 09:00 tot 22:00

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Het lijkt mij stug dat er bij IPB niets aan te doen is. Je kunt vragen om een gratis informatiepakket over overlast. Daar staat vanalles in en ook wat KPN technisch kan doen/uitzoeken (onderzoek starten als je wilt).

Timmey
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2009 20:17

Re: Vaste telefoonlijn gaat elke 30min over (van 09:00 tot 22:00

Ongelezen bericht door Timmey »

Moet ik dan niet een nummer tussen * ..... # plaatsen?
Als ik *# achter elkaar zet gebeurd er niets. En ik heb geen nummer wat ik er tussen kan zetten. Ik zie alleen maar een blank scherm als ik gebeld door door die @#%!^#-lijn.

Edit: 09:33 EN DAT IS TWEEEE :evil:
Ben ik blij dat ik zo mag werken :?


Ik trek straks de stekker eruit. ALS het een computer is krijg hij dan te horen dat de lijn niet bereikbaar is, mogelijk is dat een oplossing.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Vaste telefoonlijn gaat elke 30min over (van 09:00 tot 22:00

Ongelezen bericht door Ron58 »

Moet ik dan niet een nummer tussen * ..... # plaatsen?
Ja, maar dit was een voorbeeld :lol:

Ik moet er een driecijferig nummer tussen plaatsen wat ik even zo gauw niet uit mijn hoofd wist, alleen is dat nummer voor xs4all.
Je zult dus even uit moeten zoeken of KPN ook zo'n mogelijkheid heeft op IPB.

Timmey
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2009 20:17

Re: Vaste telefoonlijn gaat elke 30min over (van 09:00 tot 22:00

Ongelezen bericht door Timmey »

Aaaah ok, duidelijk Ron :lol:

Ik zal het eens uitpluizen.

Overigens zijn ze nog steeds stipt om de 30min :evil:

Gesloten