LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
esther1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2009 19:30

Pretium Telecom

Ongelezen bericht door esther1987 »

Hallo,

Ik doe de administratie bij mijn oma. Nu heb ik vorig jaar ontdekt dat ze dubbele telefoonkosten betaald, via KPN en Pretium Telecom. Nu is ze per 25 augustus 2008 overgestapt naar Ziggo All in One. Via ziggo konden we kiezen voor nummerbehoud, en KPN zou opgezegd worden, waarbij we er achteraf ten onrechte vanuit zijn gegaan dat ziggo het abonnement bij Pretium Telecom ook zou opzeggen. Dit was echter niet het geval, het abonnement Pretium Basis € 17.45 p/m liep gewoon door.

Ik ben begonnen met schrijven op 21 januari 2009, met een standaardbrief voor het opzeggen van het abonnement (later kwam ik erachter dat er ook nog contributie werd betaald). Ik kreeg op 28 januari bericht dan het abonnement voor 1 maart 2009 overgezet moest worden naar een andere telecomaanbieder, anders zou het abonnement gewoon doorgaan. Op 2 februari 2009 weer 4 brieven aangetekend verstuurd, 2x opzegging abonnement en 2x opzegging contributie, deze brieven naar 2 afdelingen verstuurd, naar de klantenservice en naar de ledenadministratie. Hier niets op vernomen. Weer op 21 februari 4 brieven verstuurd. Kreeg hier wel bericht op, namelijk op 26 februari dat ze het binnen 3 weken zouden regelen.
(Abonnement moest voor 1 maart opgezegd worden, anders weer verelengd, dus hierbij weer verlengd). Ik kreeg pas op 25 maart bericht van de contributie, 1 brief met de opzegging op 1 juli en 1 brief met de opzegging op 1 november. Op 28 maart weer 2 brieven verstuurd met de vraag over opzegging van het abonnement, naar de afdelingen klantenservice en ledenadministratie. Jawel op 7 april weer bericht ontvangen dat het binnen 3 weken geregeld gaat worden.
(Standaardbrief die ik ook al op 26 fabruari heb ontvangen, alleen de datum was veranderd). Heb inmiddels ook contsct gehad met de consumentenbond, deze zegt gewoon brieven sturen, anders geld laten storneren.

Weet iemand wat ik er tegen kan doen, zodat het abonnement stopgezet kan worden?

Met vriendelijke groet,

Esther Blokker

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jor »

Het is natuurlijk beter om in 1 topic te blijven,anders word het weer onoverzichtelijk.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=23373

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door antileugens »

Een soortgelijk geintje heb ik destijds ook met UPC gehad. Je hebt voldoende gedaan, gewoon nog een brief er achter aan dat je niet langer op hun miscommunicatie zult reageren en het geld zult blijven storneren. Zij zullen reageren met een incassobureau; die verwijs je gewoon naar de brieven (ze zullen proberen je bang te maken met je naar de rechter slepen etc. Niet bang voor zijn; ook al doen ze het dan nog zullen ze vlak vooraf hun zaak intrekken).
Zolang jij gedaan hebt wat je hebt moeten doen hoef je verder niet meer te handelen. Zelfs al zou het voor de rechter komen dan (mits je kopieen van je brieven en de bewijzen van aangetekend verzonden bewaart hebt) zal die je gelijk geven.


Succes er mee en laat je niet opnaaien. Ze verdienen hun geld door mensen bang te maken. Neem maar eens een kijkje op die andere thread; daar zie je dat ze met name op ouderen azen omdat die zich bang laten maken. Met mijn ouders heb ik ook al een paar van dat soort geintjes gehad en opgelost (gratis dit en gratis dat en dat soort onzin; oudere mensen stinken daar makkelijk in klaarblijkelijk).

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Esther, gewoon de zaak heel erg hard gaan spelen bij Pretium. Refereer aan alle media-aandacht die die oplichters inmiddels hebben gekregen, en stel ze zelf een rechtszaak in het vooruitzicht wanneer ze niet onmiddellijk ophouden met het innen van onverschuldigde betalingen. Blokkeer de machtigingen, zodat het ze niet meer lukt ook maar 1 euro van de rekening van je oma te plunderen.

Ik vraag me af waar die zogenaamde contributie voor is. Ze zeggen toch goedkoper te zijn dan KPN? Contributie maakt het allemaal duurder.



Ze hebben in de volksmond immers al een nieuw naam:

Ammeretium...........

viewer
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2009 13:23

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door viewer »

Beste Esther,

Dien een klacht in bij het Ministerie van Justitie. Deze heeft nl een afdeling die de integriteit van het bedrijfsleven dient vast te stellen. Bij voldoende klachten is het misschien mogelijk dat de toestemming tot handelen voor Pretium Telecom (en andere bedrijven die zo handelen) wordt ingetrokken. Mededinging blijkt niet altijd een voordeel voor de consument. Helaas.

groetje Vieuwer

stofzuigertje

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Elk bedrag terug halen via bank en de incasso laten blokkeren.

2 Ze beloofde goedkoper en waren dat niet dus U heeft volgens hun voorwaarden recht op geld terug.

3 Was Uw moeder bevoegd dit af te sluiten?

4 U had direct bij onbekende bedragen moeten terug halen.
Niet wachten en als ze lastig doen mag je ook een ander nieuw nummer vragen, want ze zullen dit vermoedelijk als borgsom houden.

Succes.

HerrDoktorOetker
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jan 2009 23:11

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door HerrDoktorOetker »

Einmal versuchen (proefje) Op het grote Pretium forum gebeurde wat raars. Dat werd plotseling afgesloten toen ik een bericht plaatste met het resultaat van het wetenschappelijk overleg tussen KrikvdKruk en mij. Tevens zijn daar al mijn schrijfsels verdwenen.

Gesundheit!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Ron58 »

Einmal versuchen (proefje) Op het grote Pretium forum gebeurde wat raars. Dat werd plotseling afgesloten toen ik een bericht plaatste met het resultaat van het wetenschappelijk overleg tussen KrikvdKruk en mij. Tevens zijn daar al mijn schrijfsels verdwenen.

Gesundheit!
Er zit een slot op dat forum en inderdaad is alles van je verdwenen.
Tros Radar is ergens bang voor geworden???

HerrDoktorOetker
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jan 2009 23:11

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door HerrDoktorOetker »

Lieber Ron58,

Ich bin völlich ausradiert :shock: ! Ook in dit nieuwe forum stond een berichtje van mij, wat verdwenen is. Ik vermoed in de eerste plaats een technische oorzaak door een overschrijding van een of andere limiet. Het forum werd waarschijnlijk te groot en ik had bij elkaar kennelijk ongeveer 4 bladzijden volgeschreven.

Ik heb Tros Radar een mailtje gestuurd met de vraag of het inderdaad een technische oorzaak heeft of "iets anders" zoals de vriendelijke groeten van Marjolein Geus.

Wir sollen aber nicht in der Vergangenheit bleiben, es dreht um einer Zukunft ohne Pretium! We moeten dus gewoon de draad hier weer oppikken.

KrikvdKruk en ik zijn uit de kwestie over de bedenktijd. Voor de fijnproevers komt er binnenkort een nieuwe revisie van de Pretiumgids. Het is namelijk zo dat de Wet Overeenkomsten op Afstand BW art. 7:46i lid 6 fout geformuleerd is in strijd met de Europese Richtlijn 97/7/EG lid 6. Dat stond al in de Pretiumgids. Maar ik ging uit van de toepassing van de foute Wet, terwijl de juiste interpretatie toch onverkort volgens de Europese Richtlijn "is" in plaats van "moet zijn" zoals nu nog in de Pretiumgids staat. Dit blijkt namelijk keihard uit de "Memorie van Toelichting" die indertijd bij de behandeling in 1999-2000 in de Tweede Kamer van het wetsvoorstel voor overeenkomsten op afstand is gebruikt. Voor de liefhebber: http://parlis.nl/pdf/kamerstukken/KST41313.pdf punt 7 op blz. 33.

Dat is dus toch weer wat gunstiger voor gedupeerde consumenten, omdat daarmee de 7 werkdagen bedenktijd altijd pas ingaat op het moment dat de consument de Pretium Welkomstbrief leest.

Er is daarbij nog erg goed nieuws, wat op het eerste gezicht niet opvalt. De vaststelling van deze interpretatie als de juiste verkleint namelijk de kans van slagen van het beroep van Pretium tegen de boetes en de dwangsommen van de Consumentenautoriteit aanmerkelijk. De Consumentenautoriteit ging in zijn besluit al van deze juiste interpretatie uit. KrikvdKruk (ere wie ere toekomt) bracht deze vorig jaar al naar voren en hij wees mij daar laatst op, waarop ik ging graven. Dat kunnen Duitsers immers goed.

Gesundheit!

PS Nog iets: Er schijnt op 22 april om 9:00 uur een kortgeding door Pretium tegen de VARA te zijn; http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... ril__.html

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@ allemaal:

't Was even schrikken maar gelukkig is toch allemaal weer goed gekomen: we hebben weer een forum.
Ik hoop alleen wel dat de anderen het ook weer terug kunnen vinden!

Dus op sites waar ook pretium gevoelige zaken worden vermeld:
Dit draadje ook weer even vermelden!

En gelukkig zie ik dat Herr Doktor Oetker ook weer paraat is!

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

Ah kijk aan! Daar zijn we weer!

Het zou toch niet mogelijk zijn dat pretium een radarforum de nek omdraait??

Je klacht (aangifte) bij justitie tegen de pretletters is volgens mij het beste neer te leggen bij:

Hoofdofficier van Justitie te Haarlem
mr. B.W.J. Steensma
Arrondissementsparket Haarlem
Postbus 601,
2003 RP Haarlem

Op de site van Krikvdkruk staat een geweldige voorbeeldbrief,
die van mij is al de deur uit!

@Radarbert en @mw Bracke: Houdt vol! Wij volgen alles op de voet!

HerrDoktorOetker
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jan 2009 23:11

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door HerrDoktorOetker »

Liebe MamMaria,

Ich bin nicht wieder sondern immer noch parat, schon seit 1939 ;-)

Gesundheit!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@Herr Dokter Oetker:

Ik bedoelde dus HIER, op dit forum, omdat al je andere inbreng ineens niet meer in de vorige stond!

HerrDoktorOetker
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jan 2009 23:11

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door HerrDoktorOetker »

Liebe MamMaria,

Wij zijn in ieder geval niet meer dakloos. Kijken of de anderen dit forum ook weten te vinden.

Ik verwacht deze week wel wat nieuws:
De Adviescommissie Bezwaarschriften van de Consumentenautoriteit zou ongeveer nu met zijn advies over het bezwaar van Pretium tegen de boetes moeten komen. Daarna gaat Pretium uiteraard in hoger beroep bij de Bestuursrechter in Rotterdam. Pretium is een goede klant voor de juridische bedrijfstak in Nederland.

Verder is er nog dat (geheimzinnige) kortgeding van Pretium tegen de VARA op 22 april, waarvan ik anders dan die agenda in de Financiële Telegraaf niks kan tereugvinden.
Ook de Tros zou nog in hoger beroep gaan tegen de uitspraak van de voorzieningenrechter, waardoor Tros Radar moest rectificeren en hun voorbeeldbrief moest verwijderen (die nu in de Pretiumgids staat).

De nieuwe revisie is bijna klaar.

Gesundheit!

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

Twitter Mei Li Vos:

Jemig. Nu heet Pretium weer een journalist gedaagd voor het gerecht. houdt dat bedrijf dan nooit op?
5:58 AM Apr 8th from web

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door joju »

Hee B1 en B2 zijn ook hier al weer actief. Hoi hoi antileugen alles goed, groet aan Bassie

esther1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2009 19:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door esther1987 »

Hallo,

ik heb pretium telecom gestalkt met brieven
ik heb op 14 april een brief verstuurd met de vraag om mijn automatische incasso in te trekken. Mijn oma belde mijn tijdens de vakantie op, dat ze op 15 juni een brief had ontvangen over het opzeggen van het abonnement. Het resterende bedrag van het abonnementsgeld word teruggestort. Ik heb van de weeek haar bankrekening gecontroleerd, niets meer gezien.

Dus mensen veel brieven sturen en een rode brief vragen bij de bank voor het terugboeken van Pretium Telecom afschrijvingen.

Veel succes met het verder afhandelen van Pretium Telecom

Esther Blokker

Gesloten