LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simyo rekent extra verborgen kosten voor SMS-un

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
student538

Simyo rekent extra verborgen kosten voor SMS-un

Ongelezen bericht door student538 »

Wanneer u een sms verstuurd naar een service nummer rekent Simyo altijd 8 eurocent extra kosten. Wanneer je bij dezelfde maatschappij (KPN) met een HI prepaid een sms verstuurd naar een service nummer betaal je alleen € 1,50. Bij Simyo is dat € 1,58. En als er in een advertentie vermeld wordt dat de normale sms kosten in rekening wordt gebracht kost dat bij Simyo € 0,16 eurocent. Bij HI is dat gewoon 5 eurocent* En een sms versturen naar een vaste telefoonaansluiting kost bij Simyo € 0,16 eurocent en bij Hi Prepaid € 0,05 eurocent. Volgens Simyo brengt een sms naar een vaste lijn extra kosten met zich mee. Degene moet overigens wel een vaste telefoonaansluiting van KPN hebben zo niet dan wordt er ook geen SMS op een vaste telefoon afgeleverd de kosten worden uiteraard wel in rekening gebracht, dit geldt zowel voor Simyo als bij Hi prepaid. Voorheen kon je wel een sms versturen naar een vaste telefoonaansluiting van bijvoorbeeld UPC. De SMS werd dan door KPN voorgelezen ook al smste js via T-mobile.

Het antwoord op dat Simyo extra kosten in rekening brengt naar SMS informatiediensten geeft Simyo aan dat de partij van wie het SMS informatiediensten is verantwoordelijk is voor de sms kosten. Dat is niet waar want bij andere providers betaal je gewoon € 1,50 voor een sms naar een xxxx nummer. Bij Simyo is dat € 0,08 eurocent extra.

** De extra kosten naar een vaste telefoon worden NIET vermeld op de website van Simyo.nl Evenmin dat er € 0,08 extra kosten worden gerekend naar een SMS informatiedienst bovenop de prijs welke vermeld staat van de aanbieder. B.v. van SMS je kenteken naar xxxx aldaar wordt dan € 1,50 vermeld. Simyo is de enige aanbieder welke extra sms kosten in rekening brengt.



*= SMS-un is bij Hi Prepaid met dubbel aan goedkoper dan bij Simyo. Bij Simyo kost een sms 5 eurocent maar het bellen met een Hi prepaid is duurder.

Simyo Webcare
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:23

Re: Simyo rekent extra verborgen kosten voor SMS-un

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

@student538:

Dank voor uw reactie.

Helaas zijn de door u gemaakte beweringen echter onjuist.

Simyo rekent geen extra kosten voor het verzenden van berichten naar sms informatienummers. Ook voor een sms-bericht naar een vast nummer betaalt u gewoon hetzelfde tarief als naar een mobiel nummer. Ook hiervoor worden geen extra kosten berekend.

U kunt dit gemakkelijk zelf controleren door een sms-bericht te sturen naar een vast nummer of sms informatiedienst: u zult zien (in uw verbruik) dat Simyo het reguliere tarief hanteert.

student538

Re: Simyo rekent extra verborgen kosten voor SMS-un

Ongelezen bericht door student538 »

Allereerst bedankt voor uw reactie, goed om te lezen dat u mensen via fora helpt. Zoals u aangaf om te kijken naar "verbruik" heb ik dit uiteraard van te voren uitgezocht alvorens ik tot deze publicatie kwam.

Het versturen naar 1008 zou € 1,50 moeten gaan kosten op de verbuikskosten zie ik een hogere bedrag:

Toon alles € -1.58
Datum Omschrijving Duur Bedrag
13-06-2009 14:26 SMS naar 1008 00:00:00 € -0.08
13-06-2009 14:31 Ontvangen bericht van betaalde SMS dienst 00:00:00 € -1.50
1 x Ontvangen bericht van betaalde SMS dienst € -1.50
1 x SMS naar 1008 € -0.08

SMS naar een vaste telefoonnummer:

1 x SMS naar 038xxxx* € -0.16

Dit viel niet onder SMS binnen Nederland maar onder SMS informatie diensten terwijl het een vaste geografisch nummer betrof. Wellicht dat hier op een of andere manier de centrale dit gezien heeft als een sms service dienst.


*= Nummer is fictief gemaakt.

Daarnaast is het met Simyo niet mogelijk om uw beltegoed via *101# op te vragen zoals dat wel mogelijk is bij KPN/HI prepaid. Ook zou het in het algemeen een betere service zijn dat ook spraak sms diensten worden afgeleverd bij andere vaste aanbieders. Immers je weet niet met welke aanbieder iemand belt. Of dat hiervoor géén kosten in rekening wordt gebracht. Je kan soms zien dat een nummer van Tele2 is, dan is het vaste nummer dan bijvoorbeeld 038-75xxxx (abonneenummer begint met 75). Maar met nummerbehoud kun je dat niet meer opmaken als iemand van KPN naar Tele2 is overgestapt.

Simyo Webcare
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:23

Re: Simyo rekent extra verborgen kosten voor SMS-un

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

@student538: graag gedaan uiteraard.

Zoals gezegd, voor de door ons zelf verzonden testberichten naar zowel smsdiensten als vaste nummers worden gewoon de juiste tarieven gehanteerd.

Om dit toch verder uit te zoeken, ontvang ik graag uw mobiele nummer via webcare @ simyo.nl - ik kan dan o.a. (de verwerking van) het verbruik van uw nummer controleren.

student538

Re: Simyo rekent extra verborgen kosten voor SMS-un

Ongelezen bericht door student538 »

Simyo heeft mij een e-mail verstuurd waar het naar tevredenheid is opgelost. Bedankt nogmaals!

JANE D
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2009 22:54

Re: Simyo rekent extra verborgen kosten voor SMS-un

Ongelezen bericht door JANE D »

Nou, dat is ook wat. Het is blijkbaar een structureel probleem bij Simyo.
Bij mij ook al €0,08 extra berekend.

Hoe is het probleem opgelost bij je, student538?

student538

Re: Simyo rekent extra verborgen kosten voor SMS-un

Ongelezen bericht door student538 »

Zij hebben het geld wat te veel in rekening is gebracht weer bij mijn beltegoed op gedaan. Zij gaven aan dat het lokale problemen waren.

Simyo Webcare
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:23

Re: Simyo rekent extra verborgen kosten voor SMS-un

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

@JANE D:

Ik ben benieuwd naar dit geval. Is het mogelijk uw 06-nummer te mailen naar webcare @ simyo.nl? Bij voorbaat dank.

Gerry, Simyo Webcare

JANE D
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2009 22:54

Re: Simyo rekent extra verborgen kosten voor SMS-un

Ongelezen bericht door JANE D »

Het probleem is hetzelfde als student538.
Eerst wordt €0,08 berekend voor het versturen van een sms, en voor het ontvangen wordt nog eens €1,50 berekend. Dat wordt dus totaal €1,58 terwijl het tarief €1,50 euro is.
Dit lijkt me geen lokaal probleem, maar een structureel probleem.

Simyo Webcare
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:23

Re: Simyo rekent extra verborgen kosten voor SMS-un

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

Het betreft hier niet hetzelfde probleem als bij student538.

Er wordt standaard €0,08 berekend voor het versturen van een smsbericht (dit is het oude Simyo tarief overigens). Bij student538 werd dit dubbel berekend in een aantal gevallen, dus hebben wij dat direct rechtgezet. In uw geval klopt het tarief gewoon: €0,08 per verzonden sms.

Voor het ontvangen van sms informatiediensten betaalt u ook. In dit geval €1,50 maar dit bedrag is variabel en hangt af van de sms informatiedienst.

In totaal betaalt u dus het standaardtarief voor het versturen van een bericht, en ook voor het ontvangen van de ringtone of andere smsdienst. Het verrekende bedrag is dus correct.

Hopelijk schept dit wat duidelijkheid.

Gerry, Simyo Webcare

student538

Re: Simyo rekent extra verborgen kosten voor SMS-un

Ongelezen bericht door student538 »

Beste Simyo Medewer(st)er,

Ik heb nog niet zien dat het beltegoed daad werkelijk vergoed is. Normaliter zie je bij verbruikers details dat er een tegoed er bij is gekomen.

Met vriendelijke groet,

JANE D
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2009 22:54

Re: Simyo rekent extra verborgen kosten voor SMS-un

Ongelezen bericht door JANE D »

foutje... :lol:
Laatst gewijzigd door JANE D op 01 jul 2009 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Simyo rekent extra verborgen kosten voor SMS-un

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mischien mis ik iets - maar sinds wanneer is het verzenden van een SMS gratis?

Niet dus - dat verzenden kost dus 8 cent.

Maar, die commerciele SMS berichten kosten 1,50 PER ONTVANGEN BERICHT. Maar vaak om zo`n bericht te ontvangen, dien je eerst te verzenden...

Dus die 1,58 klopt - omdat dat niet over 1 SMS gaat, maar 2.
Een die je zelf verstuurd (Download aan naar een of ander nummer, bijvoorbeeld) - en dan het bericht terug is 1,50.

Dus het tarief klopt wel, je vergeet alleen dat je 1 SMS verzend, van 8 cent, en dan een commercieel SMS terugkrijg, van 1,50.

Simyo kan best veel te verwijten vallen - maar dit is mijns inziens niet terecht.

Simyo Webcare
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:23

Re: Simyo rekent extra verborgen kosten voor SMS-un

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

@student538: Het beltegoed is al op 19-06 toegevoegd. U vindt het onder het tabblad 'Betalingen' via Mijn Simyo.

@JANE D: U citeert een eerder bericht van Student538 dat een inmiddels verholpen probleem betrof voor dat specifieke mobiele nummer.

Zoals eerder aangegeven betaalt u uiteraard voor het verzenden van een smsbericht (in uw geval het tarief van €0,08 ) en daarnaast betaalt u voor het ontvangen bericht. Dit is standaard bij SMS Informatie diensten en standaard bij elke provider. Ik verwijs u graag terug naar mijn uitgebreide uitleg in mijn vorige post of de uitleg van Guardian72. U kunt alles uiteraard verifiëren bij de OPTA indien u dat wenst.

vr. gr.

Gerry, Simyo Webcare

Gesloten