LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2, KPN naar T-mobile netwerk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marinuss
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:06

Tele2, KPN naar T-mobile netwerk

Ongelezen bericht door marinuss »

Ik ben sinds een paar jaar klant bij Tele2. Niet alleen omdat ze goedkoop zijn maar ook omdat ze altijd een goede klantenservice gehad hebben.

Sinds 1 september is tele2 van het KPN netwerk naar het T-mobile netwerk overgegaan. Toen ik dit hoorde was ik al niet blij. Ik ben namenlijk 2 jaar geleden weg gegaan bij T-mobile door de slechte dekking van het netwerk.

Nu ben ik weer terug bij af. Ik heb niet alleen slecht netwerk maar ik heb helemaal GEEN netwerk meer. Ik kan niet bellen en smsen.

Ik heb ondertussen 4 telefoontjes naar de helpdesk gedaan, ze beloven dan om binnen 24 uur terug te bellen maar dat gebeurd gewoon niet. Zelfs als ik vraag om de manager geven ze geen reactie.

Heeft iemand dezelfde ervaring met tele2? Of weet iemand wat ik kan doen?

Groeten Marinuss

haarts
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 sep 2009 17:09

Re: Tele2, KPN naar T-mobile netwerk

Ongelezen bericht door haarts »

Ik zou me goed kunnen voorstellen dat een verandering als deze geldt als een verandering in diensverlenging. In dat geval kun je je contract beeindigen als je hiermee niet akkoord gaat. Zie: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _verandert

Helen Stofregen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2009 16:14

Re: Tele2, KPN naar T-mobile netwerk

Ongelezen bericht door Helen Stofregen »

Ook wij zijn al jaren klant bij Tele-2. Sinds zij van KPN naar T-Mobile zijn overgegaan is de bereikbaarheid 0! Klantenservice gaf in eerste instantie aan dat het aan de regio lag waar wij wonen. Maar we hebben in heel Nederland en ook vanuit het buitenland een slecht tot geen bereik. Bij de klantenservice melden i.p.v dat ze naar een oplossing gaan zoeken dat je dan maar naar een ander provider moet gaan. Mob telefoons terugsturen en ze willen dan nog wel bemiddelen om dezelfde nummers te behouden!. Tele-2 staat voor DSB of te wel Diensten Slecht Bereikbaar.

stofzuigertje

Re: Tele2, KPN naar T-mobile netwerk

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als zij een ander netwerk nemen die in Uw geval slechter is kunt U de overeenkomst zonder opzegtermijn Ontbinden....
Dus niet opzeggen want dan moet U het jaar uit nog betalen.

Ontbinden wegens geen of zeer slecht bereik is toegestaan omdat zij van netwerk veranderde.

Zowel thuis als werkadres moeten voldoende dekking bieden en alleen woning mag niet.

Renee1137
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2009 20:22

Re: Tele2, KPN naar T-mobile netwerk

Ongelezen bericht door Renee1137 »

Ik heb (helaas) een 2-jarig abonnement bij Tele2, en sinds 1 september kunnen mensen die een abonnement hebben bij T-mobile (ik weet ook niet waarom) mij niet tot nauwelijks meer bellen.

Sms-en komen wel aan, maar als ze bellen krijgen ze alleen te horen "alle lijnen zijn bezet".

Ik mailde dus de Tele2-klantenservice. Ik zou wel willen bellen maar op de een of andere manier herkent hun automatische systeem mijn klantnummer én mijn telefoonnummer permanent nooit, waardoor je niemand aan de lijn kunt krijgen.

Enfin, de reactie van Tele2 was simpelweg: Dat ligt aan T-mobile, neem maar contact op met hun klantenservice.

Er is overigens heel veel mis bij Tele2, bij het afsluiten van mijn abonnement heb ik maar liefst 5 afzonderlijk administratieve fouten kunnen tellen. Ik kreeg mijn telefoon 3 weken te laat, ze hadden het model dat ik wilde niet meer, etc. etc.

Bizar genoeg heeft mijn vriend, met exact dezelfde telefoon en exact hetzelfde tele2-abonnement, helemaal geen problemen...

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Tele2, KPN naar T-mobile netwerk

Ongelezen bericht door Ulbe »

T-Mobile is gewoon meuk!, :evil:

De dekking is bagger!, :(

Zo snel mogelijk overstappen naar een provider die via het KPN of Vodafone netwerk werkt,

Zelf ook problemen gehad met T-Mobile, ook hier slechte dekking!,

Nu betrof het bij mij een PrePay pakket, dus snel over gegaan naar Hema en Aldi ( MedionMobile ) geen problemen meer gehad en goedkoop bellen via een perfect netwerk, en nog goedkoop ook!, :P

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Tele2, KPN naar T-mobile netwerk

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte Renee1137, Helen Stofregen en marinuss,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Tele2, KPN naar T-mobile netwerk

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Ik ben ook al jaren klant bij Tele2.
We gebruiken 3 prepaid nummers en sinds het overgaan naar T-mobile hebben wij ook een slecht bereik tot het wegvallen van het netwerk toe.
Heel fijn als je net aan het bellen ben.
Zelfs op een paar meter van een zendmast heb ik geen ontvangst.

2x naar de klantenservice gebeld en beide keren is er beloofd dat er spoedig terug gebeld zou worden. Helaas niets meer van ze gehoord.
3 weken wachten is bij niet spoedig :evil:
Door de klantenservice werd gezegd dat het aan mijn toestel zo liggen. Raar dat we dan bij 3 verschillende toestellen het zelfde probleem hebben.

Tele2, Snel terug naar het KPN netwerk.

Rolandroland

Re: Tele2, KPN naar T-mobile netwerk

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Er bestaan n.a.v. overschakeling van netwerk van Tele 2 meerdere topics hierover!

Doordat de KPN van alles en nog wat overneemt wordt het voor de consumenten alles duurder. Telfort werd opeens overgenomen door de KPN. Het Net gaat stoppen...KPN heeft Debitel overgenomen producten als Lowcall wat goedkoop was wordt overgenomen door Simyo van KPN. 12Move ADSL was 9,95 euro per maand dat is opgeslokt door de KPN. Telfort had waarschijnlijk goedkopere tarieven om op het netwerk van Telfort te bellen. Daar zaten ook allemaal MVMO (Mobile virtual network operator wat staat voor mobiele virtuele netwerk operator staat). Maar nu Telfort van de KPN is verdwijnt het allemaal.

Volgens Tele2 website zou T-Mobile een "uitstekende landelijke dekking" bieden. Met het overschakelen van KPN netwerk naar het T-Mobile netwerk blijkt dat dus niet zo te zijn. Zijn er mensen die probleemloos bij Tele2 het contract om die reden te kunnen ontbinden?

[Bericht aangepast door Moderator (dubbele posting)]

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Tele2, KPN naar T-mobile netwerk

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Gisteren met een collega over het bereik van T-mobile gehad.
Hij heeft een T-mobile abonnement en een goed bereik.
Onze telefoons naast elkaar gehouden en er is een duidelijk verschil in bereikbaarheid.
Had ik 1 streepje bereik, op zijn toestel volledig bereik.

Het verhaal over het "slechte" netwerk van T-mobile had hij ook gehoord.
Hij had het er ook over dat het in de netwerk (sim) kaartje kan zitten.
Zijn vriendin had een Orange kaart en deze zijn ook over gegaan / overgenomen door T-mobile.
Sinds die tijd had ze ook een slecht bereik.
Dit was tersprake gekomen bij de telefoonwinkel en die gaf aan dat er dan een nieuwe netwerk(sim)kaart
in het toestel moest.
Sinds dat gedaan is heeft ze ook geen problemen meer.
Is dat bij Tele2 soms ook de oplossing?

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Tele2, KPN naar T-mobile netwerk

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Vanmiddag maar weer eens gebeld met de "klantenservice" van tele2.
Na aangegeven te hebben dat ik al een aantal keren had gebeld en dat er telkens wordt gezegd dat ik terug gebeld zal worden,
wat dus niet gebeurd, zou ze even kijken.
Na een minuut had was ze weer terug met de melding dat ik op mijn adres wel een goed bereik zou hebben. :roll:
Hierop mijn reactie dat ik een mobile telefoon heb die ik niet alleen thuis maar ook onderweg gebruik en dat het probleem zich dan ook
onderweg voor doet.
Reactie hierop was : ja maar u heeft een pre-paidnummer en als het bereik niet goed is kunt u toch zonder problemen naar een andere provider. :?: :?:
Goede klanten binding daar bij Tele2
Ga inderdaad maar eens kijken naar een pre-paid bij een andere provider (KPN)

Renee1137
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2009 20:22

Re: Tele2, KPN naar T-mobile netwerk

Ongelezen bericht door Renee1137 »

In dit forumonderwerp plaatste ook de webservice van Tele2 een bericht, met het verzoek aan klanten met netwerkproblemen zich te melden, zodat er een oplossing kan worden gevonden.

Ik wil even duidelijk maken dat dit (voorspelbaar...) niets meer dan een halfbakken poging van Tele2 is om de schade te beperken. Niets goede bedoelingen, de webservice geeft je precies hetzelfde excuus dat je al gehoord hebt: het ligt niet aan ons, het ligt aan t-mobile, vraag het maar aan hen.

Slim, om jezelf op een klachtenforum als een klantvriendelijke 'helper in nood' te presenteren.

Ik moet zeggen dat ik Tele2 onderhand méér kwalijk neem dat ze hun klanten als idioten behandelen, dan dat ze een slecht netwerk bieden.

frits oosterwijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2009 19:32

Re: Tele2, KPN naar T-mobile netwerk

Ongelezen bericht door frits oosterwijk »

Hallo
Ook wij hadden 2 abbonomenten bij tele2
Door hun overstap van KPN naar t mobile
Hadden ook wij geen bereik meer
Wij zijn inmiddels al meer dan tien jaar lid geweest
Let wel KPN heeft hier niks mee van doen hun netwerk werkt correct hier bij ons
Maar goed geen bereik dus contact met de klanten serves worden we eerst voorgek verklaard met geen bereik te hebben kaartje in een ander mobiel doen let wel wij hebben 2 abonnementen
Heel toevallig dat ze het geen van beiden doen afijn eindelijk
Het lag aan het netwerk zijden wij al de hele tijd maar werd uit eindelijk bevestigd
Dus er werd ons toegezegd dat wij per direct ons abbonoment mochten stoppen en kosteloos over mochten stappen naar een andere provider
Prima, oké tele2 zal zijn motieven hebben om over te stappen geen probleem
En wij mochten kosteloos overstappen
Kosteloos! Dacht je wij naar KPN 2 nieuwe abbonomenten met nummer behoud
Hoppa 2 x 24,95 =49,90 of wij die even wilde betalen?
Is toch geld dus contact met tele2 dat wij kosteloos mochten overstappen met nummer behoud

Word er even verteld: dat is u probleem tot ziens?

Ik noem dit malafide praktijken als trouwe klant na 10 jaar word je even 1 poot uitgedraaid
Dit zou niet mogen
Ze hadden dit naar behoren moeten afsluiten en oplossen

Onze tip geen tele2
Met vriendelijke groet Frits en Bionda.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Tele2, KPN naar T-mobile netwerk

Ongelezen bericht door fuiduif »

Dan stap je toch over naar een aanbieder waar je geen aansluitkosten hoeft te betalen? Kies je zelf voor hoor.

simone.bos
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2012 20:00

Re: Tele2, KPN naar T-mobile netwerk

Ongelezen bericht door simone.bos »

Geachte,

Ik heb precies hetzelfde probleem, 9 oktober heb ik voor het eerst contact met tele2 opgenomen. Ik heb namelijk sinds ik in Amsterdam woon en werk en veel moet reizen voor mijn werk problemen met het netwerk. Het komt ontzettend vaak voor dat ik geen mobiel internet heb en het bereik is heel erg slecht. Na 9 oktober een klacht te hebben ingediend, waarbij ik overigens keurig werd geholpen, werd mij geadviseerd een nieuwe sim-kaart te proberen, dit werd door tele2 vergoed.

Helaas werkte de nieuwe sim-kaart niet, vervolgens heb ik 13 opnieuw contact met tele2 opgenomen. Omdat ik ook al verschillende mobiele telefoons had geprobeerd met de nieuwe sim-kaart, werd een besloten een controlerende procedure te starten, ik zou hier 18 oktober de uitslag van krijgen.

Omdat ik met mijn werk veel geld verlies, doordat het voor klanten niet betrouwbaar overkomt dat ik niet bereikbaar ben, heb ik op 15 oktober onder druk van mijn baas opnieuw contact opgenomen met tele2. Door alle procedures was ik al een week verder, terwijl ik gewoon voor mijn abonnement moest betalen. Er werd mij verzekerd dat er donderdag de 18e een oplossing voor me zou komen.

Er was afgesproken dat 18 oktober contact met mij zou worden opgenomen. Helaas gebeurde dit niet en ik besloot wederom zelf contact met de klantenservice op te nemen.
Toen werd mij medegedeeld dat de procedure nog wel een week/twee weken kon duren en dat ik de twee voorgaande telefoontjes door twee verschillende medewerkers verkeerd ben ingelicht. Met andere woorden de procedure zou in plaats van 5 dagen, twee a drie weken duren. Ik besloot telefonisch een klacht in te dienen via de manager, de conclusie van de klacht was dat ze er niets mee konden en ik een e-mail moest schrijven met daarin mijn klacht en de schade die ik heb geleden door het niet bereikbaar zijn. Wel werd mij erbij verteld dat ze waarschijnlijk niets concreets met de klacht zouden doen. Het leek mij tijdverspilling omdat ik het al zo vaak via de telefoon aan tele2 heb doorgegeven en ze er toch niets mee deden, dit heb ik dus niet gedaan. De schade die ik heb geleden is inmiddels buiten proportioneel een telefoon abonnement van 35 euro per maand tegenover bijna 350 euro aan klanten die ik inmiddels ben misgelopen.

Vandaag (22 oktober) ontving ik een sms van Tele2 dat ze onvoldoende gegevens van mij hadden en dat ik deze door moest geven via de klantenservice. Naar aanleiding van deze sms besloot ik de klantenservice te bellen. De medewerker van de klantenservice kon niet gemakkelijk achterhalen welke gegevens er misten en besloot een nieuwe procedure voor zichzelf te starten met allemaal vragen die ik in de voorgaande telefoontjes met medewerkers ook al had moeten beantwoorden en waarvan de antwoorden gewoon in de computer stonden. Zijn conclusie: volgens de dekkingskaart heb je gewoon dekking, dus je liegt. Ik moest opnieuw uitleggen dat er al een onderzoek liep en dat ik me af vroeg welke gegevens er miste, zodat hij deze door kon geven aan het onderzoek en ik niet nog meer tijdrekkende vragen moest beantwoorden.
Het gegeven wat miste, bleek het antwoord op de vraag of ik de sim-kaart in andere telefoons wilde proberen, wat ik ander halve week geleden ook al had moeten doen. En wat reeds in de computer stond, ik werd dus weer 23 minuten door Tele2 aan het lijntje gehouden voor niets, een simpel antwoord dat ook in de computer stond.
Ik vroeg aan de medewerker of hij zich realiseerde dat hij 23 minuten procedures heeft herhaald die ik al drie keer heb doorgelopen en als hij gewoon in de computer had gekeken alle antwoorden al voor hem stonden, hij realiseerde zich dat hij fout was en excuseerde zich. Met andere woorden 23 minuten weggegooid geld en nog steeds geen oplossing of voorruit gang in het onderzoek na 9 dagen.

Met andere woorden Tele2 houdt je aan het lijntje als het om hun bereik gaat. En hierbij wil ik ook een waarschuwing afgeven aan iedereen die een overweegt een abonnement bij Tele2 te nemen, want je wordt niet serieus genomen, terwijl zij geen goed netwerk leveren en ondertussen kun je wel gewoon je telefoonrekening blijven betalen! Ik wil ze hierbij graag uitnodigen om een keer mijn werkdag te volgen, zodat ze met eigen ogen kunnen ondervinden dat het bereik zeer slecht is. De app van T-mobile die het mobiele netwerk test (NetwerkRadar), kan dit trouwens bevestigen, maar dit schijnt geen officieel bewijs stuk te zijn.

Ik ben nog steeds wachtende op de uitslag van het onderzoek en blijf ondertussen gewoon mijn telefoonrekening betalen en niet te vergeten de kosten voor de klantenservice (inmiddels meer dan 10 euro).. Wordt vervolgd...

Gesloten