LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone stuurt mij te hoge rekeningen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mpvdlugt
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2010 16:45

Vodafone stuurt mij te hoge rekeningen!

Ongelezen bericht door mpvdlugt »

Ik zit nu al een paar maanden bij vodafone en krijg elke maand belachelijk hoge rekeningen binnen. Ik ben er zo bang voor geworden dat ik bijna niet meer bel. Als ik bel dan vraag ik diegenen om mij terug te bellen. Maar de hoge rekeningen blijven binnen komen. Ik heb mijn rekeningen grondig bekeken maar het is zo'n waslijst dat ik door de bomen het bos niet zie. Ik ben al een keer omhoog gestapt omdat ik dacht, licht het toch aan mij? Maar het maakte geen verschil.

Het is belachelijk dat ik niet met mijn telefoon kan bellen en dat dat mij dan 200 euro kost!

Wat moet ik doen, ik heb alles na gekeken en het klopt gewoon niet. Die rekeningen zijn gewoon niet mogelijk! Als ik vodafone bel vertellen ze mij dat ik 800 minuten per maand bel. Dit is niet waar. Ik gebruikt nu al een paar maanden de telefoon van mijn vriend en hij gaat niet over zijn 300 heen?! (Terwijl nu 2 mensen zijn telefoon gebruiken en hij naar het buitenland belt!)

Ik zit nog een jaar aan dit abonnement vast en heb nu besloten om een ander abonnement bij een andere profider aan te vragen. Ik gooi dan de simkaart van vodafone in een la en betaal alleen de vaste kosten. Maar ik wil het daar niet bij laten. Ik moet hier iets aan doen. Kan iemand mij helpen?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vodafone stuurt mij te hoge rekeningen!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Een gesfeficeerde ( uh hoe schrijf je dat ook alweer :oops: ) rekening aanvragen dan kun je zien wat je
dan 'zogenaam' gebeld hebt, tijden, datum's etc.
Kun je gewoon doen via de vodafone site, even een account
aanmaken met je eigen tel.nr en dan kun je het na zien.

haarts
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 sep 2009 17:09

Re: Vodafone stuurt mij te hoge rekeningen!

Ongelezen bericht door haarts »

Ik ben het helemaal met Chocomelk eens. Maak een account bij Vodafone, dan kun je je rekeningen downloaden. Op die manier kun je zien wie of wat je zolang gebeld hebt. Als je het per nummer wilt weten kun je je rekeningen bij http://www.delaagsterekening.nl uploaden (of nog makkelijker je inlog gegeven inkloppen). Je kunt op de analyse pagina onder het kopje 'meeste gebelde nummers' zie wie je het meest gebeld hebt.

mpvdlugt
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2010 16:45

Re: Vodafone stuurt mij te hoge rekeningen!

Ongelezen bericht door mpvdlugt »

Hoi, bedankt voor jullie reactie.
Ik heb dat ook gedaan. Heb elke maand met mijn vriend lopen spuren maar er staan gekke dingen in! Ik lijk bijvoorbeeld mijn auders 12 x achtermekar te bellen elke x voor 1 minuut. Dat klopt niet. Maar vodafone zecht. Het staat er tog echt mevrouw!

Er zit geen logica in. Waarom zou ik mijn auders 12x voor 1 minuut bellen.
Dit is slechts 1 voorbeeld...

marije h
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 nov 2009 22:56

Re: Vodafone stuurt mij te hoge rekeningen!

Ongelezen bericht door marije h »

Dit had ik bij t-mobile in 1 keer van 30 euro per maand elke maand boven de 100 euro, terwijl ik nog minder ging bellen ivm de hoge rekeningen, ook op de specificaties dat ik heel vaak achter elkaar naar hetzelfde nummer had gebeld wat niet zo was en onbekende nummers. Het nu prepaid bij Simyo en dat bevalt super, ik betaal veel minder, echt heel veel minder.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Vodafone stuurt mij te hoge rekeningen!

Ongelezen bericht door henk51 »

Er zit geen logica in. Waarom zou ik mijn auders 12x voor 1 minuut bellen,dit klopt niet
Mogelijkheid kan zijn : je belt je moeder telefoon gaat over schakelt naar voicemail
je verbreekt meteen de verbinding,zodra hij 1 seconde contact heeft gehad met voice mail wordt toch 1 minuut berekend ( gesprek korter dan 1 minuut wordt afgerekend met 1 minuut dus klopt het wel. Ik heb dit vaak met mijn kinderen telt toch aardig aan in bel minuten zo kost de gratis voice mail voor de beller toch geld.

gr Henk

marije h
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 nov 2009 22:56

Re: Vodafone stuurt mij te hoge rekeningen!

Ongelezen bericht door marije h »

ja dat klopt wel, op mijn specificaties had ik veel gesprekken maar een paar seconden omdat hij op de voicemail sprong of als ik mijn eigen voicemail afluisterde, bij symio gaat het allemaal per seconde en dat scheelt enorm

haarts
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 sep 2009 17:09

Re: Vodafone stuurt mij te hoge rekeningen!

Ongelezen bericht door haarts »

marije h schreef:ja dat klopt wel, op mijn specificaties had ik veel gesprekken maar een paar seconden omdat hij op de voicemail sprong of als ik mijn eigen voicemail afluisterde, bij symio gaat het allemaal per seconde en dat scheelt enorm
Pas op! Dat is niet waar, zie https://www.simyo.nl/selfcare/servlet/Rates?uid=74260. De eerste minuut betaal je volledig dus ook als de voicemail opneemt.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Vodafone stuurt mij te hoge rekeningen!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Ik hoor vaker dit soort dingen.
Vaak komt het voor dat mensen hun toetsenblokkering niet aan hebben staan.
Hierdoor komt het vaker voor dat wanneer je de telefoon in je zak steekt of in je tas dumpt, per ongeluk een nummer gekozen wordt zonder dat je het weet, of zelfs door herhaaldelijk per ongeluk tegen toets stoten, bv als je wandelt en je tas hangt aan je schouder.
Soms komt verbinding tot stand en als je pech hebt kost het je veel geld.
Tip: zet je toetsenblokkering aan.
Zorg ervoor dat het ook daadwerkelijk aanstaat wanneer je hem in je tas/zak steekt.

kijk geregeld je specificatie's na.

veel succes

Gesloten