LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
isabel1972
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2010 14:54

hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door isabel1972 »

Hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen want kom met kpn niet verder. In febr. heb ik mijn contract verlengt bij kpn en kreeg een samsung galaxy i7500 aangeboden. De jongen vroeg nog of ik er een int. abb bij wilde maar ik gaf aan dat ik dat toch haast niet zou gaan gebruiken, prima zei hij maar pas op als je naar het buitenland gaat en daar gaat internetten op je mobiel want dan gaat het geld kosten. Voor elkaar denk je dan. Nou mooi niet. Ik moet ondertussen al 460 euro betalen aan data kosten. Gebeld met klanten service, het komt omdat mijn telefoon steeds updates haalt. Dit schijnt te maken te hebben met het android systeem.
Kortom, deze telefoon is niet te gebruiken zonder int.abb. en ik vind dat de klanten service mij dit had moeten vertellen toen ik deze telefoon kreeg aangeboden. Dan had ik een andere gedaan.
Kpn al verschillende mails gestuurd omdat ik vind dat het hun fout is door verkeerde informatie te geven en eis minstens 400 euro terug te krijgen.
Wat vinden jullie van deze gang van zaken?
groeten Isabel.

HTCHenk
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2009 16:29

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door HTCHenk »

http://www.belkostenwijzer.nl

Voor duidelijkheid over de kosten van een abonnement.

isabel1972
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2010 14:54

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door isabel1972 »

Hallo Henk,

ik heb natuurlijk gewoon een abb., waar het mij om gaat is dat ik duidelijk heb aangegeven aan de verkoper dat ik er nauwelijks mee ga internetten en hier had hij dan moeten zeggen dat ik dan beter een ander toestel zou moeten nemen omdat deze steeds updates haalt. Ik wilde gewoon een witte telefoon.
Heb ook weer bericht terug gekregen van kpn en deze zeggen hierop dat ik mij beter had moeten laten voorlichten. Maar dit heb ik dan toch gedaan? Als ik vertel dat ik bijna niet ga internetten dan is toch duidelijk dat dit geen toestel voor mij is? Hij had moeten melden dat dit toestel eigenlijk alleen met een int. abb werkt omdat je je anders rot betaald aan al die updates.

Graag jullie reactie.
groeten Isabel.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door Berenice »

Je kan de verbinding voor de updates natuurlijk ook gewoon even uitzetten. Dan gaat hij niet meer uit zichzelf verbinden. Dat doen ook veel mensen die wel een int. abbo hebben maar naar het buitenland gaan. dan kun je gewoon bellen met de telefoon maar heb je geen datakosten meer. (let op, je kunt dan ook niet meer pingen ofzo want dat gaat weer over het netwerk heen, dus datakosten).

Hoe dat moet op je Samsung weet ik niet, dat is vast wel ergens terug te vinden (of anders even langs de kpn winkel of ze even kunnen helpen daarmee).

bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door bussiness »

Een klant wordt geacht zelf de handleiding van de gsm te lezen.
Dat de klant dat zelf vertikt kan de provider niks aan doen.

Het toestel wordt niet alleen voor hun gemaakt maar voor elke provider soms met lock soms zonder.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door tiptoo »

bussiness schreef:Een klant wordt geacht zelf de handleiding van de gsm te lezen.
Dat de klant dat zelf vertikt kan de provider niks aan doen.

Het toestel wordt niet alleen voor hun gemaakt maar voor elke provider soms met lock soms zonder.

wie zegt dat ts niet de handleiding heeft gelezen ....soms zijn die vrij onduidelijk!

bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door bussiness »

wie zegt dat ts niet de handleiding heeft gelezen ....soms zijn die vrij onduidelijk!
Tussen niet kunnen lezen of onduidelijk zit een wezenloos groot verschil.
De belangrijkste dingen staan er in op een erg duidelijke manier.

TS weet dan wel TR te vinden maar GOOGLE niet waar diverse fora je meteen kunnen helpen.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door tiptoo »

bussiness schreef:
wie zegt dat ts niet de handleiding heeft gelezen ....soms zijn die vrij onduidelijk!
Tussen niet kunnen lezen of onduidelijk zit een wezenloos groot verschil.
De belangrijkste dingen staan er in op een erg duidelijke manier.

TS weet dan wel TR te vinden maar GOOGLE niet waar diverse fora je meteen kunnen helpen.

dat is een aanname van u ....u weet dat helemaal niet!

bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door bussiness »

dat is een aanname van u ....u weet dat helemaal niet!
Nee als je het verhaal leest word je e.e.a erg duidelijk.
Het internet is gewoon uit te schakelen ook bij die telefoon, dus men kan wachten tot kpn het komt oplossen wat men niet zal doen immers de telefoon is niet van kpn zelf.
Of zelf eens de handleiding pakken en bij de pagina internet eens zoeken hoe je uitschakelt.

isabel1972
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2010 14:54

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door isabel1972 »

bussiness is zeker werkzaam bij de kpn of is erg goed in mensen belachelijk maken...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door Guardian72 »

bussiness schreef:Een klant wordt geacht zelf de handleiding van de gsm te lezen.
Dat de klant dat zelf vertikt kan de provider niks aan doen.

Het toestel wordt niet alleen voor hun gemaakt maar voor elke provider soms met lock soms zonder.
Je kan je natuurlijk ook afvragen waarom "automatisch internet verbinding maken" bij toestellen met deze mogelijkheid standaard aan staat?
Bij mijn Nokia was dat ook het geval, en de verkoper (vodafone winkel) maakte hier GEEN melding van. Ik wist waar ik moest kijken, dus kon het zelf uitzetten - maar voor iemand die dat niet weet is het best lastig zoeken. Zelfs met een handleiding, google en diverse fora.

Handiger, en veiliger, zou zijn als je als klant de optie zelf AAN zou moeten zetten. Maar daar verdienen de diverse providers waarschijnlijk niet aan.

Rmverbaan
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2010 13:57
Locatie: Gorinchem

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door Rmverbaan »

Isabel,

Ik snap je probleem en wil je dan ook graag helpen.
Ik zelf werk in de telecom en raad je dan ook aan om bij een Belcompany of een telefoonkopen winkel binnen te stappen. Ik zelf werk in het filiaal in Breda dus mocht je in de buurt wonen dan gaan we er samen voor zorgen dat je geen internet kosten meer krijgt.

Mvg,
Raymond

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door berndv »

Isabel,

Iemand die je ongelijk geeft werkt niet meteen bij diegene waar je hier op dit forum over klaagt. Veel mensen posten op dit forum om van veel mensen te horen dat het bedrijf het verkeerd heeft gedaan. Soms reageren mensen hier heel nuchter op, met een reactie als business. Dit komt omdat er ook een grote verantwoordelijkheid bij de consument ligt om jezelf te informeren voordat je iets koopt.

bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door bussiness »

Ik werk niet bij KPN doe wel opdrachten voor hun.

Maar dat heeft 0,0 te maken met mijn reactie.

Een consument moet gewoon eens verder kijken dan zijn neus lang is, en dan niet alleen lopen geilen op een toestel.
Als ik een nieuw toestel wil hebben ga ik op internet ook kijken wat ik er mee kan en wat de ervaringen zijn.

Blind een toestel kopen kan iedereen maar dan ook niet klagen, als de verkoper je niet alles kan uitleggen een consument mag zelf ook onderzoek doen heel erg simpel.

Ik heb net de handleiding op het internet gezocht en gelezen van dat toestel en het staat er erg duidelijk bij hoe je het instelt en uitschakelt.

En nee dit gaat niet automatisch je activeert zelf het internet net zo goed dan dat je bluetooth etc aanzet.

Dat consumenten moeite hebben met lezen van een handleiding is niet het probleem van de provider.
Als ik een gsm koop lees ik ook ff de handleiding door.

Rmverbaan
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2010 13:57
Locatie: Gorinchem

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door Rmverbaan »

bussiness schreef:Ik werk niet bij KPN doe wel opdrachten voor hun.

Maar dat heeft 0,0 te maken met mijn reactie.

Een consument moet gewoon eens verder kijken dan zijn neus lang is, en dan niet alleen lopen geilen op een toestel.
Als ik een nieuw toestel wil hebben ga ik op internet ook kijken wat ik er mee kan en wat de ervaringen zijn.

Blind een toestel kopen kan iedereen maar dan ook niet klagen, als de verkoper je niet alles kan uitleggen een consument mag zelf ook onderzoek doen heel erg simpel.

Ik heb net de handleiding op het internet gezocht en gelezen van dat toestel en het staat er erg duidelijk bij hoe je het instelt en uitschakelt.

En nee dit gaat niet automatisch je activeert zelf het internet net zo goed dan dat je bluetooth etc aanzet.

Dat consumenten moeite hebben met lezen van een handleiding is niet het probleem van de provider.
Als ik een gsm koop lees ik ook ff de handleiding door.
Bussiness,

Ik snap je reactie, ik werk zelf ook in de telecom maar dan is het nog steeds een beetje raar dat je zo reageerd. Je kan niet van een mede mens verwachten dat ze alles doen zoals jij dat zou willen (de perfecte consument).

Jij gaat mij niet zeggen dadt jij altijd alle boekjes leest van alle producten die je koopt. Ik ken namelijk geen ene persoon die dat doet. Misschien wel een paar en misschien ook wel die van een telefoon, maar na lange na niet alle.

Dus je kan niet tegen Isabella zeggen dat ze een dom persoon is want zo komt het over voor haar. Omdat zij niet net als ons zo iets heeft van ik lees de handleiding even en vind het geen wat ik zoek gelijk.

Als je nu zelf de handleiding heb gelezen waarom vertel je er dan niet gelijk waar ze het kan vinden. Dan zou je de mede mens nog is helpen dan inplaats van de vinger constant naar de consument te wijzen.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Wat ik niet begrijp is dat het toestel updates op kan halen via internet, terwijl TS helemaal geen internet abonnement heeft, dan zou het hele internet toch gewoon geblokkeerd moeten zijn??
Tevens vind ik het te kort door de bocht dat iedereen nu zegt dat TS dan maar beter op had moeten letten.
Als ik een toestel zou kopen waar ik mee zou kunnen internetten, maar ik heb daar geen abonnement voor, dan zou geen haar op mijn hoofd er aan denken dat het internet toch gewoon bereikbaar is. En al helemaal niet dat een toestel ongemerkt uit zichzelf updates ophaalt.
De voorlichting van KPN schiet hier tekort, het feit dat internet bereikbaar is zonder abbo hiervoor is belachelijk, de reactie van KPN klopt ook niet, het is notabene hun eigen verkoopafdeling die verkeerd voorlicht.

bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door bussiness »

CaptainSlow schreef:Wat ik niet begrijp is dat het toestel updates op kan halen via internet, terwijl TS helemaal geen internet abonnement heeft, dan zou het hele internet toch gewoon geblokkeerd moeten zijn??
Waarom als jij een internet toestel koopt en er geen internet bij wil is dat toch echt jouw probleem.
Die toestellen worden gemaakt voor dat doel, dat jij dat toestel mooi vind maar geen internet wil is je eigen keus dan ook.
Het is en blijft een internet toestel niks meer niks minder, wil je functies niet gebruiken schakel je ze uit.

Tevens vind ik het te kort door de bocht dat iedereen nu zegt dat TS dan maar beter op had moeten letten.
Als ik een toestel zou kopen waar ik mee zou kunnen internetten, maar ik heb daar geen abonnement voor, dan zou geen haar op mijn hoofd er aan denken dat het internet toch gewoon bereikbaar is. En al helemaal niet dat een toestel ongemerkt uit zichzelf updates ophaalt.
De voorlichting van KPN schiet hier tekort, het feit dat internet bereikbaar is zonder abbo hiervoor is belachelijk, de reactie van KPN klopt ook niet, het is notabene hun eigen verkoopafdeling die verkeerd voorlicht.
Niks verkeerds aan het is een INTERNET TOESTEL en word niet aangeboden als alleen GSM.
Dat jij hem alleen als gsm wilt gebruiken so be it maar dan moet je opties uitschakelen.
En nogmaals ONDERZOEKSPLICHT geld ook voor de consument.

En ik lees niet elke handleiding maar als ik tegen een probleem aanloop of heb vragen over instellingen doe ik dat toch wel.

Alleen iedereen gaat er hier maar vanuit dat de winkelier schuldig is, wie gebruikt dat toestel jij toch.
Ga morgen bij MM een tv kopen en neem hem meteen mee mag jij hem ook installeren, als jij dan ook niet kan of wil lezen zal het ook fout gaan als je pech hebt.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door WillemV »

bussiness schreef:Ik heb net de handleiding op het internet gezocht en gelezen van dat toestel en het staat er erg duidelijk bij hoe je het instelt en uitschakelt.

En nee dit gaat niet automatisch je activeert zelf het internet net zo goed dan dat je bluetooth etc aanzet.
Bewijs graag.

En in je volgende bericht schrijf je:
Dat jij hem alleen als gsm wilt gebruiken so be it maar dan moet je opties uitschakelen.
Wat is het nou? :roll: Dus nu moet je de optie internet wel weer eerst uitschakelen. In plaats van juist eerst inschakelen, zoals je in je vorige bericht schreef. Je spreekt jezelf hier duidelijk tegen. Nogmaals: :roll:
Niks verkeerds aan het is een INTERNET TOESTEL en word niet aangeboden als alleen GSM.
Wat een flauwekul. Er wordt een abonnement met een toestel aangeboden. Er wordt een GSM abonnement verkocht, met een toestel. Dat dat dan een zogenaamd internet toestel is, tja. KPN is een telefoonmaatschappij. Niet primair een mobiele telefoon verkoper. Er worden geen toestellen van het merk KPN verkocht... Je moet de boel niet omdraaien hè.

Jij loopt hier de consument constant enkel maar verwijten te maken, af te zij.... Sorry, af te "kraken". Trollen noem ik dat.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Het is en blijft een internet toestel niks meer niks minder, wil je functies niet gebruiken schakel je ze uit.
Je draait de zaken om, er is nooit een abonnement afgesloten voor internetten, de browser of update-optie zou gewoon helemaal het internet niet op mogen kunnen.
Dat heeft niets met het toestel te maken, maar met abonnement en wel of geen internet toegang.
KPN is zoals gewoonlijk de lachende derde, net als met ongevraagde sms services verdienen ze hier miljoenen aan, want TS is echt de enige niet, mijn dochter heeft een Blackberry die ook zomaar internet op blijkt te kunnen, zonder dat ze hier iets voor afgesloten heeft of dat de verkoper daar iets over gezegd heeft.
Of je een toestel koopt wat kan internetten, en dit niet gebruikt is je eigen goed recht. "dan had je maar niet zo'n toestel moeten kopen" slaat nergens op.
Als ik een pc koop met een wifi ontvanger en ik hang een router in mijn huis, dan heb ik nog steeds geen internet voordat ik dat specifiek aanvraag.
Voor mobiel internet zou je heel simpel op je persoonlijke pagina internet in of uit moeten kunnen schakelen, maar ja.... dat scheelt ze een hoop (in mijn ogen gestolen) inkomsten.

Dit forum wordt zo langzamerhand alleen maar een plek om elkaar persoonlijk aan te vallen, daar moet ik mijn voorganger gelijk in geven. :twisted:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: hoge telefoon rekening kpn dankzij data kosten

Ongelezen bericht door berndv »

Er is ook geen abonnement afgesloten voor mms, videotelefonie, sms, en ga zo maar door, toch kan ze dit wel met het toestel. Waarom? Als je je contract tekent, teken je vaak voor de prijslijst, hier staat alles op, precies wat je betaalt per mb. Het internet abo zorgt er alleen voor dat je onbeperkt kan internetten, net als een sms bundel zorgt voor een bepaald aantal sms berichten.

Gesloten